Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kampen: Rosenborg - FFK (9. serierunde) (Låst)

Denne tråden er låst for nye innlegg. Du kan fortsatt lese postene som normalt.

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04

Lagt til:
Endret:
Han var i junior stallen til Ajax, med blant andre Patrick Kluivert. Ramberg er ingen midtbane -terrier/kriger, han er en midtbane strateggode passninger blant annet, men har tidligere tjent mye på sine plasserings ferdigheter, og på og lese spillet derfor er han en sentral midtbane spiller, absolutt best med en sterk defansiv type ved siden av eller bak seg, men nå som han er totalt ute av form så stemmer ingenting av hva Ramberg kan.

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til:

Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Han var i junior stallen til Ajax, med blant andre Patrick Kluivert. Ramberg er ingen midtbane -terrier/kriger, han er en midtbane strateggode passninger blant annet, men har tidligere tjent mye på sine plasserings ferdigheter, og på og lese spillet derfor er han en sentral midtbane spiller, absolutt best med en sterk defansiv type ved siden av eller bak seg, men nå som han er totalt ute av form så stemmer ingenting av hva Ramberg kan.

Men spilte han noen kamper for dem ?? Det har i så fall ikke jeg fått med meg. At han var i juniorstallen vet jeg å det, men det er langt der i fra og opp.

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:
Tror ikke han har kamper for Ajax nei, ble vel nevnt i ett itervju med F-B en gang i tiden det.

Link 1

Link 2

Link 3

En sesong på junior laget ser det ut som.

Landslagsspiller

Lagt til:
Hans Erik Ramberg var regnet som et stort fotballtalent i sine yngre dager. Som 18-åring ble han tilbudt en toårskontrakt med juniorlaget til nederlandske Ajax - et juniorlag som fungerte som aspiranter til den ærverdige klubbens a-lag. Ramberg benyttet sjansen, og ser tilbake på tiden som både en stor opptur og en like gigantisk nedtur.

- Mange av de jeg spilte med i Ajax visste at de en dag ble profesjonelle fotballspillere, så for meg var det helt klart stort å få være en del av et sånt lag. Etter ett år i klubben måtte jeg derimot reise hjem på grunn av lyskeproblemer, og det var absolutt en av de største nedturene jeg har hatt. Jeg visste at jeg aldri ville få en slik sjanse igjen, og det var en ganske så deprimerende tanke.

Spillere som Patrick Kluivert og Manchester Citys Kiki Musampa var bare to av dagens stjerner som den gang var en del av Ajax’ juniorlag.

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til:
Nei nei. Men de hadde han jo i søkelyset og han trente der. Begynner å bli noen år siden, men viser jo at han hvertfall har vært god..Kanskje ikke i sine glansdager lenger, men..

---------------------------

Journalist- Liker du noen andre idretter enn fotball,"Drillo"?
Feks. håndball?

Drillo- Håndball er hands..

Landslagsspiller

Lagt til:
Ok, han er litt veik. Men han er hvertfall tidlig oppe i mann og hindrer motspillerne i å slå geniale gjennombrudspasninger. Tror Ramberg får litt mye urettferdig kritikk. Helt enig i det de fleste sier, han er ujevn i prestasjonene, men han gjør en veldig god grovjobb når han er på sitt beste. Vanskelig å se det han gjør, litt usynlig spiller..

Feks. håndball?

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06

Lagt til:
Opprinnelig postet av Lemmy
Ok, han er litt veik. Men han er hvertfall tidlig oppe i mann og hindrer motspillerne i å slå geniale gjennombrudspasninger. Tror Ramberg får litt mye urettferdig kritikk. Helt enig i det de fleste sier, han er ujevn i prestasjonene, men han gjør en veldig god grovjobb når han er på sitt beste. Vanskelig å se det han gjør, litt usynlig spiller..
Han ofrer seg null for laget,trekker seg i hver eneste duell og passer ikke på et lag som skal unngå nedrykk

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:

Herregud. Skal vi ikke støtte spillerne våre a? Tror Grönis har mer fotballkompetanse enn flere tusen kravstore bedrevitere fra Fredrikstad. Det er en grunn til at han får starte og ikke blir solgt.

Nei, han passer ikke inn på et lag som skal unngå nedrykk. Derfor han er i FFK. For vi skal jo ikke unngå nedrykk, men være på øverste halvdel av tabellen.

Feks. håndball?

Landslagsspiller

Lagt til:
Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av Lemmy
Han ofrer seg null for laget,trekker seg i hver eneste duell og passer ikke på et lag som skal unngå nedrykk

Sterke ord man, men helt klart Ramberg er ikke i form om dagen. Men den dagen Ramberg er tilbake i form vil han helt klart gjøre en god profil igjen. Men det og si han ikke ofrer seg er vel å ta litt hardt i?

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03

Lagt til:
Endret:

Jeg vil se dette laget på lerkendal:

rami

pac
gerrbrant
raio
prytz

multe
bjørkøy
martyn
tarik

gardar
toth

...og west inn i 2. omgang...

Frihet for Ultras!

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03

Lagt til:
Opprinnelig postet av ajg

Jeg vil se dette laget på lerkendal:

rami

pac
gerrbrant
raio
prytz

multe
bjørkøy
martyn
tarik

gardar
toth

...og west inn i 2. omgang...

Jeg er omtrent enig med deg, med untak av en Toth ute av kampform - Jeg vil heller ha lekne raske Fofana ved Gardars side.

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til:
Dommere:
Hoveddommer:     Sandmoen, Brage
Assistentdommer:     Andås, Frank
Assistentdommer:     Myhren, Tor-Arne
Observatør:     Kvam, Frode
4.dommer:     Alseth, Kjell
NFF-delegat:     Skadal, Frank

http://keiko99.net

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av keiko99
Dommere:
Hoveddommer:     Sandmoen, Brage
Assistentdommer:     Andås, Frank
Assistentdommer:     Myhren, Tor-Arne
Observatør:     Kvam, Frode
4.dommer:     Alseth, Kjell
NFF-delegat:     Skadal, Frank

Må vi ha Sandmoen nå igjen ?? Synes det navnet dukker opp hele tiden jeg.

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til:

Å si at Ramberg er en kriger er vel som å si at Raymond Kvisvik  er slank og hurtig....

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05

Lagt til:
Opprinnelig postet av Husgutt

Å si at Ramberg er en kriger er vel som å si at Raymond Kvisvik  er slank og hurtig....

Men ift prislapp og forventninger, synes jeg personlig Raymond er en større skuffelse enn Ramberg.

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06

Lagt til:
Opprinnelig postet av stjernengutt

Men ift prislapp og forventninger, synes jeg personlig Raymond er en større skuffelse enn Ramberg.

enig i det. kvisvik har vært en skygge av seg selv. å til de som klager over at ramberg er ræva. så tar de feil. en god spiller som ikke er i form. virker sånn ihvertfall. han har ikke gjort mye for ffk i år. kan godt si han er elendig til å skyte. det er ihvertfall sant. håper formen kommer snart.

Landslagsspiller

Lagt til:
Scheien. bare en komentar til ramberg føre vi holder oss til tråden.. av det jeg har sett til nå har han mistet og sinka angrepet til FFK. Raymond her mer og gå på og det kommer...

Jeg håper vi tar 1 eller alle 3 poenga mot RBK

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06

Lagt til:

Scheien. bare en komentar til ramberg føre vi holder oss til tråden.. av det jeg har sett til nå har han mistet og sinka angrepet til FFK. Raymond her mer og gå på og det kommer...

Jeg håper vi tar 1 eller alle 3 poenga mot RBK

enig av det vi har sett til nå i år. men vi vet han kan. han er en smart spiller som gjør mye for laget når han er i form. hadde mange gode kamper ifjor. men kan hende han ikke kommer tilbake i form igjen. ser mørkt ut til nå. blir han ikke bedre så håper jeg han forsvinner før neste sesong.

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til:
Sikkert et dumt spørsmål, er kampen lørdag eller søndag ?

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til Fredrikstad Blad etter FFK-VIF 26/

Landslagsspiller

Lagt til:
Opprinnelig postet av scheien

enig i det. kvisvik har vært en skygge av seg selv. å til de som klager over at ramberg er ræva. så tar de feil. en god spiller som ikke er i form. virker sånn ihvertfall. han har ikke gjort mye for ffk i år. kan godt si han er elendig til å skyte. det er ihvertfall sant. håper formen kommer snart.

Da kan han ikke starte kamper når han ikke er i form. Jeg syns han har spilt en brukbar kamp i år, og det var mot Stabæk. Nei, vil ikke ha han på benken engang på RBK-kampen... Bruk heller Kouadio (hvordan han nå skriver navnet sitt), Stadheim etc. Vi har nok gode spillere til at han kan være hjemme...

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.

Landslagsspiller

Lagt til:
10/6 er søndag

A-lagspiller
Ble medlem: 18 apr 05

Lagt til:

Problemet er vel at Kvisvik ikke er en spiller som ikke kan "bære" laget, som spillertype så har han spissferdigheter som kan være det lille ekstra i et bra lag (dødballer, pasningsfot, innleggsfot), men de kan ikke egentlig hevet nivået veldig på et mindre bra lag.

Det er lett å trekke paraleller til landslaget der MGP og Riise alltid for pepper for å være så dårlige, problemet er at de er vant til å spille på lag der folk som Gerrard evt. Savage går foran, trekker lasset og dominerer kamper, så kan  MGP og Riise komme inn med sine langskudd, frispark og volleyer og kryddre det hele. Når MGP og Riise er stjernespillerne og det forventes at de skal dra lasset så ber du de gjøre noe de overhodet ikke har forutsetnigner til å få til.

Når du bygger opp et lag begynner med med stammen, keeper - midtstoppere - sentral midtbane - midtspiss, når du har en solid stamme legger du til "kydder-spillere" som vinger, offensive backer, whatever. Uten en solid stamme vil ikke slike spillere komme skikkelig til rette.

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05

Lagt til:
Endret:

10/6 er søndag

Er du sikker? var det ikke den kampen som ble flytta til lørdag?

Ser at det er eneste F-B.no som har satt opp kampen til lørdag, så da er det vel søndag

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)

AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!

Landslagsspiller

Lagt til:
Opprinnelig postet av wergis

10/6 er søndag

Er du sikker? var det ikke den kampen som ble flytta til lørdag?

Ser at det er eneste F-B.no som har satt opp kampen til lørdag, så da er det vel søndag

Mente det jeg også, men når jeg tenker meg om, så kræsja det med at det er konsert på Lerkendal på lørdag...

---

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07

Lagt til:
Tar sjansen på å bruke denne tråden:

Hvor skal dere som kommer med buss varme opp før kampen? Anbefaler Three Lions - hyggelige folk, god mat og ganske bra utvalg av øl. De som driver den er de som hadde King`s Cross før. Har foreslått denne som oppvarmingssted for de Trondhjem-baserte FFK-supporterne, og det hadde vel ikke vært så dumt å samle alle på ett sted?

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

21/02/2026 11:13 | 00fd8b25