Piping mot eget lag...
mener det var riktig å pipe når de gikk i garderoben igår. fordi at da ser de at vi ikke er fornøyd med det de presterer. så lenge vi synger å klapper når de kommer inn på banen igjen så har jeg ikke noe problemer med det. hadde vært værre hvis vi hadde begynt å pipe når de kom inn på banen igjen.
så min mening er at når guttane er på banen. så skal vi synge å lage et helvetes liv. men når de har gjort en dårlig 1 omgang fortjener de at vi sier ifra. men når kampen er slutt å de har spilt dårlig så skal vi ikke pipe. da er det for sent for guttane å gjøre noe med resultatet allikevel
Opprinnelig postet av geirsand
Så du mener at pipingen til publikum hadde æren (skylden) for annen omgang?
Et noe begrenset statistisk utvalg å basere en hypotese på..
hvis du leser hva jeg skriver, så ser du at det står at det så ut som det hjalp LITT...
---------------------------
Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.
Felt P, rad 7, sete 11 !
Opprinnelig postet av ffk-4ever
Og noen skjønner ikke hva som er rett for at spillerne skal lære. Rart gitt.
Hjelper ikke en dritt å pipe i hvertfall.
Engasjert hovedtribunist!
Opprinnelig postet av Julekake
bare lurer på en sak.. hva regnes egentlig som hovedtribunen nå? den med flest folk eller der vippen sitter?
Folketribunen kaller de det vel nå ( til venstre for PH ) . VIP`er holder nok helst kjeft.
Opprinnelig postet av eliot
tror pipinga var mere rettet mot dommer, han hadde en tvilsom avgjørelse like før han fløyta til pause.
Jeg hørte ikke noe piping oppante PH fra der jeg sto. Kun på dommeravgjørelser hørte jeg mishagsytringer. Derfor er jeg tilbøylig til å tro at det er fra hovedtribunen det kommer piping fra.
Opprinnelig postet av JH382
Ser ingen som helst problemer med piping mot eget lag. Klarer de ikke å prestere så fortjener de å høre det ! Vi snakker tross alt om godt betalte og profesjonelle utøvere...
Yter du bedre hvis folk klager på deg ??
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Hadde sjefen min kommet og sagt til meg "Øystein, nå har du gjort en slett jobb", så kan du banne på at jeg hadde gjort mitt beste for å gjøre en bedre jobb neste gang.
Har du lest forumets retningslinjer?
Opprinnelig postet av Holters
Nå er det vel ikke publikum som er sjefen, men Grønhagen og det er tydlig at han sa noe til spillerene i pausa.Opprinnelig postet av Rune Haugen
Hadde sjefen min kommet og sagt til meg "Øystein, nå har du gjort en slett jobb", så kan du banne på at jeg hadde gjort mitt beste for å gjøre en bedre jobb neste gang.
Norgesmestere 2006!!
Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb
Jeg hørte ikke noe piping oppante PH fra der jeg sto. Kun på dommeravgjørelser hørte jeg mishagsytringer. Derfor er jeg tilbøylig til å tro at det er fra hovedtribunen det kommer piping fra.
Du hørte ikke det? Det var jo Plankehaugen det kom fra.
Opprinnelig postet av scheien
mener det var riktig å pipe når de gikk i garderoben igår. fordi at da ser de at vi ikke er fornøyd med det de presterer. så lenge vi synger å klapper når de kommer inn på banen igjen så har jeg ikke noe problemer med det. hadde vært værre hvis vi hadde begynt å pipe når de kom inn på banen igjen.
så min mening er at når guttane er på banen. så skal vi synge å lage et helvetes liv. men når de har gjort en dårlig 1 omgang fortjener de at vi sier ifra. men når kampen er slutt å de har spilt dårlig så skal vi ikke pipe. da er det for sent for guttane å gjøre noe med resultatet allikevel
Veldig enig med scheien
For Fredrikstad, for Fredrikstad.
Står vi èn for alle, og alle for èn!
Opprinnelig postet av danan2
Du hørte ikke det? Det var jo Plankehaugen det kom fra.
Kanskje jeg hadde en passiar med sidemann da siden jeg ikke hørte det.
Vi kan si det på en annen måte da. Hvis du hadde vært fotballspiller og møtt f.eks. Trosvik, som jeg også følger med, og jeg hadde pepi, og preka dritt te deg under hele kampen, da skulle jeg fint ha psyka deg ut sånn at du spilte dårlig.
Argumentet du kom med her er veldig individuellt så bare det er sagt. Mange som ikke tåler å bli snakka til på denne måten, og kanskje den heller ikke var berettiga. Det er måten du sjøl føler det der og da det. Jeg har fått den der fra overordnende sjøl jeg ( jeg har sjøl jobba som formann ), og når den ikke var berettiga så har jeg jaggu sagt klart i fra. Jeg har hatt folk under meg som ikke presterer det granne bedre med negativ kritikk, når de sjøl føler at de har gjort grei nok jobb.
I dette tilfellet var kritikken berettighet. Det du skisserer er en helt annen situasjon. Dersom spillerne følte at de selv gjorde en grei jobb i 2. omgang mot Stabæk eller 1. omgang mot VIF, har de rett og slett ingenting på en fotballbane å gjøre. Og det tror jeg ikke de følte heller.
Noen over her påpekte at Grönhagen var sjefen og ikke tilskuerne. Vel, vanlige arbeidere har ikke tilskuere, men det har fotballspillere og tilskuerne er jaggu med på å betale lønna deres.
Når det er sagt, er jeg ikke noe stort fan av piping, men selvfølgelig skal man si ifra når noen underpresterer eller ikke presterer i det hele tatt.
Har du lest forumets retningslinjer?
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Opprinnelig postet av geirsand
Så du mener at pipingen til publikum hadde æren (skylden) for annen omgang?
Et noe begrenset statistisk utvalg å basere en hypotese på..
hvis du leser hva jeg skriver, så ser du at det står at det så ut som det hjalp LITT...
Jeg leser hva du skriver og gir et så konstruktivt svar som mulig. Tar gjerne i mot svar, men setter da pris på at dette også er saklig og ikke kun pirk på detaljer som er uvesentlig for meningen med mine innlegg.
Du hevder at pipingen hadde effekt på spillet i andre omgang (uavhengig om det er LITT eller mye).
Mitt poeng i innlegget er at omgivelser og publikums reaksjoner er en av faktorene som har påvirkning på spillernes prestasjoner. Som publikumer ønsker man at sin reaksjon skal skape en positiv effekt på banen. I din slutning om at pipingen hadde LITT effekt antar jeg det er en ren subjektiv vurdering av hvordan spillerne spilte i første og andre omgang. Men å trekke at LITT av dette er en direkte konsekvens av publikums piping, vil jeg hevde er en drastisk slutning.
Den beste testen for en hypotese om at piping hjelper på spillernes prestasjoner er å hente fakta fra målet for publikums reaksjoner - spillerne selv. Har såvidt lest inne på forumet at spilerne takket publikum for støtten i noen kamper. Det antar jeg er en indikasjon på at spillerne ønsker å få positiv støtte fra tribunen for å yte bedre, også i perioder de spiller dårlig.
Jeg bøyer meg dersom spillerne ønsker å få negative reaksjoner fra publikum rettet mot seg fra tribunen for å yte mer. Ønsker de piping for å yte bedre, er det betimelig å gjøre dette ved passende anledninger. Men jeg har fortsatt i min tid som arbeidsgiver ikke hatt ansatte som gjort en bedre jobb av å få en utelukkende negativ tilbakemelding.
Jeg har aldri i mitt liv shørt noen spillere takke publikum for at de buet og virkelig viste de hvor skapet skulle stå. Er det en sammenheng?
Lite sidespor til argumentet om at jeg buet - derfor spilte spillerne bedre: Jeg har gått å pissa hver gang FFK har skåra mål, men tror fortsatt ikke at pissinga mi har innflytelse på om FFK skårer eller ikke.
Vel, det er irrelevant, Rune!
I dette tilfellet var kritikken berettighet. Det du skisserer er en helt annen situasjon. Dersom spillerne følte at de selv gjorde en grei jobb i 2. omgang mot Stabæk eller 1. omgang mot VIF, har de rett og slett ingenting på en fotballbane å gjøre. Og det tror jeg ikke de følte heller.
Noen over her påpekte at Grönhagen var sjefen og ikke tilskuerne. Vel, vanlige arbeidere har ikke tilskuere, men det har fotballspillere og tilskuerne er jaggu med på å betale lønna deres.
Når det er sagt, er jeg ikke noe stort fan av piping, men selvfølgelig skal man si ifra når noen underpresterer eller ikke presterer i det hele tatt.
Vi i Plankehaugen har faktisk et alternativ, dvs ropet "kom igjen Fredrikstad, kjempa Fredrikstad, hei, hei,hei".
For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til Fredrikstad Blad etter FFK-VIF 26/
Opprinnelig postet av Christoffer
Når 12500 mennesker har brukt 130-300 kr og lørdagskvelden sin for å se et lag med godt betalte fotballspillere spille kamp i Tippeligaen og alt man får igjen er drittfotball, da mener jeg man må få lov til å vise sin misnøye til spillerne..
Hvorfor går du på fotballkamp? For å støtte FFK eller bli underholdt?
Kommer du for å få eller gi?
Er hovedhensikten din med å gå på fotballkamp er at laget ditt skal vinne, blir det piping på feil grunnlag.
Dersom du derimot mener at du betaler for en underholdningsvare, stiller saken seg noe annerledes dersom varen ikke lever opp til forventningene.
Det fine med fotballen kontra mange andre varer, er at man kan bare droppe å gå på neste kamp dersom man mener man ikke får valuta for pengene. Jeg anser den jevne fotballsupporter til å være oppegående nok til å forstå at ikke alle kamper er like underholdende. Det er med andre ord en kalkulert risiko å gå på kamp. Man betaler inngangsbilletten med den visshet om at underholdningen ikke er garantert.
Burde det kanskje være pengene tilbake-garanti dersom underholdningen ikke stod i stil det man hadde blitt forespeilet?
Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
21/02/2026 11:13 | 00fd8b25