Har fulgt FFK i tykt og tynt siden jeg var på stadion for første gang i 1960, og har lært meg at å være realist er bedre enn både pessimisme (skuffet to ganger) og optimisme (skuffet en gang): realisme = ikke skuffet. :-))
Den logiske utgangen av den der blir jo: ...hvis det går bra: pessimist (skuffet en gang, glad en gang), optimist (ingen skuffelser, bare glad), realist (ingen skuffelser og ingen gleder).
Det er jo opp og nedturer som gir livet dynamikk.
Men det er kanskje det at jeg ikke var her på 70- 80 tallet som gjør at jeg er optimist.
---------------------------
En drøm er oppfyllelsen av et ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ubevissst ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ubevisst, infantilt ønske
Fint å være optimist :-). Men som sagt litt realisme er heller ikke dumt... Jeg ØNSKER jo selvfølgelig at FFK skal være med i toppen i norsk fotball fra nå og til evig tid, men å tro på det, det er noe annet. Lever i håpet kan man jo alltids. Det fine med forumet her på disse sidene er jo at alle meninger får sjanse til å slippe til. Er forøvrig ikke sååå pessimist med hensyn til årets tropp kontra fjorårets. Vi har en brukbar gjeng på papiret, men den bedømmelsen er jo basert på Eggens spillestil fra tidligere sesonger, da jeg jo ikke aner hvordan troppen vil passe inn i Grønhagens system. Krysser fingrene!
Jeg er nå egentlig mer en fornøyd nok så lenge vi klarer å etablere oss over den verste nedrykksstriden, muligens sementerer oss som et habilt midtsjiktlag denne sesongen. Alt over 6.plass vil jeg regne som en stor bonus. dette laget trenger nå 2 til 3 år på seg, langsiktig tenkning og 1-2 kvalitetsspillere, så kan vi begynne å snakke realistisk om topp 4. Ser man litt fram synes jeg fremtiden ser veldig lys ut.
Kan ikke folk her prøve og regne ut hvor mange poeng dere tror FFK vil få i årets sesong, da tror jeg vi kan få en pekepinn på hvordan supporterne tror på laget.. Jeg tror FFK vil få 47 poeng. :)
Når det gjelder Grönhagen så syns jeg han verken har sagt eller gjort noe galt ennå, har gjort en godt inntrykk så langt, og han er tydeligvis dyktig nok til å se at skoen trykker mest på dårlig fysisk form og for slurvete forsvarsarbeid. Når det er sagt så syns jeg nå at Grönis byr begynne å si litt mer i intervjuer, spesielt etter kamper. Hvordan fungerte laget? Hva var vi gode til? Hva må vi jobbe med? Nå har han jo sagt at vi må jobbe med det defensive da, men det er jo ganske innlysende for alle. Syns han har svart greit for seg hittil, men kan ikke fortsette med å "gjemme" seg bak at han fortsatt evaluerer laget individuelt sett. Er under to mnd til sesongstart, nå bør han være ferdig med den biten snart og begynne å jobbe med guttane som et lag. Vi skal legge om til 4-4-2, det er en vanskelig omstilling, hvert fall for noen, spesielt for spissene(de som var vant til 4-3-3, f.eks. Tóth) og i tillegg Tarik og kanskje Hansi, da må vi begynne å drille inn folk i rollene sine snart. Kanskje nettopp derfor Grönis har trengt tid på å vurdere spillerne individuelt også, ikke bare for å se hvilke som er gode nok eller for dårlige, men for å se hvilke roller de forskjellige spillerne passer best i og hvordan vi kan utnytte de individuelle ferdighetene best mulig til å skape et komplimentært kollektiv.
Har per dags dato stor tro på trenerteamet og håper at vi i løpet av to-tre uker kan begynne å se konturene av et kommende topplag.
Enig, Grønhagen har verken sagt eller gjort noe galt enda. Kan vel si det om de fleste TL-trenerne..... Det han har sagt er noe ALLE visste: at FFK trenger å styrke det defensive arbeidet. Med andre ord ingen bombe og ingen bevis på at han kan heve laget. Fortsatt er det nødvendig å score mål for å vinne fotballkamper. Jeg mener at før det motsatte er bevist så er det tidligere meritter som må legges til grunn for bedømmelse av Grønhagens kvaliteter. Syltynt spør du meg. Undrer fortsatt på hva Morgan & Co. har sett som nesten ingen andre ser når det gjelder tidligere meritter for hr.Grønhagen.....og som gjør ham til den topptreneren som de sa de ville ansette...... Håper jeg tar feil....
Noen som vet hva som skjer med troppen som skal være med til La Manga? Hvem er "inne i varmen", og hvem må bli hjemme? Skulle jo skje så mye denne uka med oppklaring av hvem som skulle utgjøre treningsgruppe 1 og som skulle være med til Spania. Er vel bare et par dager til guttæne reiser nedover??
Noen som vet hva som skjer med troppen som skal være med til La Manga? Hvem er "inne i varmen", og hvem må bli hjemme? Skulle jo skje så mye denne uka med oppklaring av hvem som skulle utgjøre treningsgruppe 1 og som skulle være med til Spania. Er vel bare et par dager til guttæne reiser nedover??
Blir sikkert offentliggjort etter kveldens kamp. Regner med at vi for se en slags første 11 til start og så en del bytter etterhvert der de som trenerene er usikre på for vist seg frem før endelig uttak skjer. Er det fredag de drar nedover?
Vel, har vel blitt jobbet med bortebanekomplekset før! Det store spørsmålet er vel om dem klarer det? Hitill så vil jeg vel påstå at vi er dårligere på bortebane enn ifjor, og vi slipper inn fler mål totalt i år enn ifjor..... Tror nok at vi i år som ifjor må ta poengene hjemme for å redde plassen, og at vi som ifjor må score en del mål. Klarer vi en plass fra 8-11 er jeg fornøyd med Grønhagen som jeg har sagt i lang tid......... Bedre er vi ikke. Pjattet om topp 4 er urelistisk........
Vel, har vel blitt jobbet med bortebanekomplekset før! Det store spørsmålet er vel om dem klarer det? Hitill så vil jeg vel påstå at vi er dårligere på bortebane enn ifjor, og vi slipper inn fler mål totalt i år enn ifjor..... Tror nok at vi i år som ifjor må ta poengene hjemme for å redde plassen, og at vi som ifjor må score en del mål. Klarer vi en plass fra 8-11 er jeg fornøyd med Grønhagen som jeg har sagt i lang tid......... Bedre er vi ikke. Pjattet om topp 4 er urelistisk........