Her er navnene på de 4 nye prøvespillerene til FFK
---------------------------
Er for såvidt ikke så lystig lesing dette, men på en annen side - hvordan kan Andrei Sidorenkov (22), Birkir Saevarsson (22) og Palmi Rafn Palmason (21), som er relativt unge spillere ha den erfaringen og være så gode som Tor-Kristian Karlsen vil at de skal være?
– Birkir er riktignok en entusiastisk, hardtarbeidende og kondisjonssterk høyreback. Men i den moderne fotballen skal også sidebackene bidra i forhold til oppbygging av spillet, hvor ballbesittelse er viktig. Der vil han falle gjennom på de tekniske kvalitetene, tror han.
Hallo!!!! Hvor mange sidebacker har opparbeidet seg denne kunnskapen og erfaringen i en alder av 22 år da?
– Palmi har etter min mening aldri utmerket seg noe særlig og jeg kan vanskelig se at han kan være noe annet enn stallfyll for et norsk tippeligalag.
Kanskje ikke så rart at han ikke har utmerket seg noe særlig, når han først ble tatt opp i a-stallen for 1 år siden.Rart at han kan være så dårlig når Man City mflere har sett på han???
– De gangene jeg har sett Andrei Sidorenkov har han spilt venstreving, men jeg vet at han også kan brukes på backplass. En veldig hurtig spiller med lavt tyngdepunkt og god balanse. Men han er ustabil i prestasjonene og svak til å posisjonere seg. Pasningsforståelse er heller ikke all verden å skryte av, mener Karlsen.
Høres ut som en uslepen diamant spør du meg!!! Med kyndig og dyktige trenere, samt gode medspillere kan sikkert denne spilleren bli bra
Opprinnelig postet av keiko99
når jeg leser om dem som har kommet så er jeg ikke så veldig optimist lenger.
Tor-Kristian Karlsen vil vel selge sine egne spillere til FFK. Han lukter av møllkuler og virker ferdig bestemt på at det alle andre gjør enn han selv er feil.
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Opprinnelig postet av denialsander
Opprinnelig postet av keiko99
når jeg leser om dem som har kommet så er jeg ikke så veldig optimist lenger.
Tor-Kristian Karlsen vil vel selge sine egne spillere til FFK. Han lukter av møllkuler og virker ferdig bestemt på at det alle andre gjør enn han selv er feil.
Karlsens egne spillere? Hvem er det? Sist jeg sjekket så var han arbeidsledig, og før det var han talentspeider, ikke agent. Har han begynt agentvirksomhet nå?
Jeg er rimelig overbevist om at Karlsen sitter med mye mer kunnskap, også om disse spillerne, enn det FFK gjør.
Opprinnelig postet av Costanza
Tor-Kristian Karlsen vil vel selge sine egne spillere til FFK. Han lukter av møllkuler og virker ferdig bestemt på at det alle andre gjør enn han selv er feil.Karlsens egne spillere? Hvem er det? Sist jeg sjekket så var han arbeidsledig, og før det var han talentspeider, ikke agent. Har han begynt agentvirksomhet nå?
Jeg er rimelig overbevist om at Karlsen sitter med mye mer kunnskap, også om disse spillerne, enn det FFK gjør.
Litt dårlig formulert. Jeg mente spillere som han "går god for" og "anbefaler", ikke nødvendigvis som spillere han selger.
Han er sikkert arbeidsledig, det vet jeg ikke noe om - men han har sikkert gode kunnskaper om mange spillere. Det jeg reagerer på er at han har blitt en sånn "referanse" som hele tiden skal uttale seg om alle overganger, spillere på prøve, osv i hele Norge - og har sjelden noe positivt å si...(mitt inntrykk, dog.)
SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!
Dette virker som en fortsettelse på "kvantitets-spillere" som FFK har henta nok av.
Spillere som har fått så god kontrakt , at de heller har gått "arbeidsledige" i FFK enn å bli solgt.
Mao budsjettlus.
Bedre å tenke en kvalitet og benytte lokale spillere, enn å hente mer kvantitet.
PS når det gjelder F-B sin spesialist Hr. Karlsen, så har han vel kommet med uttalelser tidligere, som stort sett har vært totalt borti hampen. Tabbekvota hans burde vel være brukt opp.
Ps han var vel meget positiv til spillerkjøpa FFK henta før sesongstart første året i TL.Uttalte vel noe slik at FFK var en vinner på spillermarkedet. Tja.
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
5 av 10 på topp på VG børsen er utlendinger som ikke hadde allverdens å vise til før de kom til Norge. Det var få som hadde hørt om dem(med unntak av Piroja). Du (dracula) ville nok vurdert alle disse som "kvantitets spillere".
Det at Pall-Gunnarson var et tabbekjøp de to første sesongene i Stabæk sier vel også noe om at man ikke skal være for rask til å dømme om et kjøp er vellykket eller ikke.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!
Opprinnelig postet av paco
Hvordan er det mulig og kritisere spillerne før de har fått vist seg frem.En spiller som er i søkelyset til Arsenal og Manchester kan ikke være så dårlig.Heller ikke to landslagspillere fra Estland som blir anbefalt av vår egen Piroja.
Må skjønne det, paco, at enkelte her inne vet selvsagt mye, mye, mye mer om fotball på elitenivå enn Piroja. Selvsagt vet de samme personene masse om enkeltspillere fra Estland. Særlig de spillerne som de ikke engang har hørt om - og som de må Google for å finne noe som helst av info om. Kunnskap er makt, serru!
Nei jeg kan ikke forstå at folk klager for at det kommer prøvespillere allerede i januar,ser kun positivt på dette.Skulle en eller to av disse få kontrakt så er det bare helt topp.Var vel ikke så mange som hadde hørt om Piroja da han kom til klubben.Morgan hentet Gislason til Lyn,en helt ukjent spiller som raskt ble en av tippeligaens beste midbane spillere

Jeg er helt enig i det du sier, paco. Det er bare det at det er mange som mener at alle spillere de ikke har hørt om (og som ikke omgående kan klassifiseres som super-klasse) er dårlige...
Må skjønne at paco ikke forstår ironi.hehe den er grei,ble litt revet med
Jeg er helt enig i det du sier, paco. Det er bare det at det er mange som mener at alle spillere de ikke har hørt om (og som ikke omgående kan klassifiseres som super-klasse) er dårlige...
Hvordan er det mulig og kritisere spillerne før de har fått vist seg frem.En spiller som er i søkelyset til Arsenal og Manchester kan ikke være så dårlig.Heller ikke to landslagspillere fra Estland som blir anbefalt av vår egen Piroja.
To av disse spiller sammen med Piiroja i forsvaret til Estland. Selv mot gode motstandere har Estland i det siste hatt en rekke gode resultater og slipper sjelden inn mange mål, selv om de taper.
Og på FIFA rankingen ligger de faktisk ikke så veldig langt etter Norge. De siste par årene har de ligget omtrent på samme nivå på denne rankingen som feks. Scotland og Østerrike.
Jeg så alle fire på treningen i dag og kan bare si at det var vanskelig å bedømme alle kun ut fra en trening, men jeg er ganske overbevist om at den ene venstrebacken fra Estland og midtbanespilleren fra Island ihvertfall ikke vil svekke vår 1. ellver.
De andre to nykommerne som spillte på motsatt side fikk jeg ikke konsentrert meg om å få sett noe særlig på i det hele tatt.
FFK på toppen i 2006
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
men jeg er ganske overbevist om at den ene venstrebacken fra Estland og midtbanespilleren fra Island ihvertfall ikke vil svekke vår 1. ellver.
Sterk bedømning etter en trening det Snæbbus. Skulle vært speider du, eller kanskje du skulle holdt deg til å være i speidern?:-)
Rød.... hvit... og patriot!
Opprinnelig postet av djpete
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
men jeg er ganske overbevist om at den ene venstrebacken fra Estland og midtbanespilleren fra Island ihvertfall ikke vil svekke vår 1. ellver.
Sterk bedømning etter en trening det Snæbbus. Skulle vært speider du, eller kanskje du skulle holdt deg til å være i speidern?:-)
Speidern har jeg aldri vært i, men jeg tror jeg etterhvert har blitt i stand til å bedømme deg i hvertfall, djpete.
FFK på toppen i 2006
Teet Allas (29): Var ganske anonym på dagens trening. Virket som en helt ok spiller med en del rutine. Gjør få feil, velger ofte det enkleste, men utmerker seg heller ikke noe særlig. Dette er en spiller jeg vil karaktisere som stallfyll. Mitt tips: Får ikke kontrakt.
Andrei Sidorenkov (22): Som sin estiske lagkamerat så fikk han ikke vist seg så mye fram i dag, var lite involvert og lagde et par unødvendig frispark rett utenfor 16 meteren. Fikk heller ikke sett noe særlig til den nevnte farta(Les. Raio`s uttalelser) hans. Vel og merke hørte jeg fra folk som også var på trening i går at han hadde vist seg bedre fram da. Mitt tips: Får heller ikke kontrakt.
Birkir Saevarsson (22): Så litt mer til han enn estlenderne, kom på noen løp langs høyere siden og virket som en offensiv backtype som ikke er redd for å bli med fram, han har nok også både fart og kondis til å gjøre det. Minuset hans er at han blir veldig spe, faktisk minnet han en del om Stian Johnsen syns jeg. Mitt tips: Ligger helt i grensa, men tror han blir veid for lett, får ikke kontrakt.
Palmi Rafn Palmason (21): Dette er dagens gledelige overraskelse! Var god med ballen, flink til å posisjonere seg, bevegelig, rolig og flink til å løse opp spillet. I løpet av hele treninga telte jeg bare 1 feilpasning fra denne mannen. Virker som en perfekt type i en ankerrolle på midten. Var veldig flink til å ligge riktig, bryte angrep og snappe opp baller i ingenmannsland. Han var også meget dyktig til å starte angrep, slo gode offensive pasninger. Snakket litt med Terje Jensen på slutten av treninga, han skrøt veldig av Palmi, og til min glede mente han også at Palmi kan bli meget god i en ankerrolle på midten! Han sa også at Raymond hadde sagt noe sånn som at man kan se det når noen har det lille ekstra, og det mente Raymond at Palmi har i form av en veldig ro i spillet sitt.
Kan også legge til at Terje Jensen skryt av Gardar, mente at det var en god spiller, så det lover jo godt da.
P.S. Dette er bare min vurdering etter å ha sett 1 trening, så vær varsom med å legge for mye i det, jeg kan jo ta totalt feil. Derimot tror jeg at jeg har vurdert spillerne ganske riktig, blir spennende å se. Kan legge til at meste parten av treninga var spill 11 mot 11, så den var ganske severdig. Ikke dumt å dra å ta seg en titt om han er spesielt interessert og har tid til det.
Lenge leve "hjørnet"!
Jeg tror på deg jeg. Go Palmi! 
Du konkluderte ikke uttrykkelig, men ditt tips er at Palmi vil bli tilbudt kontrakt?
En spiller som trente med Manchester i en uke og fortsatt ble vurdert etter dette kan vel ikke være dårlig i norsk målestokk
Nja, hva het han som var leid inn av Viking i 2005? Han dansken? Han var sågar under kontrakt med United og imponerte ikke veldig i Vikingdrakta...
Nytt år, nye muligheter.
Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...
Opprinnelig postet av Snæbbuss-aristokrat #78
Palmi Rafn Palmason (21): Dette er dagens gledelige overraskelse! Var god med ballen, flink til å posisjonere seg, bevegelig, rolig og flink til å løse opp spillet. I løpet av hele treninga telte jeg bare 1 feilpasning fra denne mannen. Virker som en perfekt type i en ankerrolle på midten. Var veldig flink til å ligge riktig, bryte angrep og snappe opp baller i ingenmannsland. Han var også meget dyktig til å starte angrep, slo gode offensive pasninger. Snakket litt med Terje Jensen på slutten av treninga, han skrøt veldig av Palmi, og til min glede mente han også at Palmi kan bli meget god i en ankerrolle på midten! Han sa også at Raymond hadde sagt noe sånn som at man kan se det når noen har det lille ekstra, og det mente Raymond at Palmi har i form av en veldig ro i spillet sitt.
Hvordan var fysikken og taklingsstyrken til denne Palmi? Synes det høres ut som han er litt lik Ramberg jeg.
Hva er det Gardar imponerte med da?
Moderator: Fint om man siterer utsnitt av innlegg (det man faktisk svarer på, lurer på eller vil fremheve) og ikke innlegg i sin helhet.---------------------------
FFK ØSTFOLD`S FOTBALL-STOLTHET!
BYGG PÅ STADION TIL 20 000!
SÅ DRØMMEN OM CHAMPIONS LEAGUE I VÅR EGEN STORSTUE IKKE DØR!
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Jeg tror på deg jeg. Go Palmi!
Du konkluderte ikke uttrykkelig, men ditt tips er at Palmi vil bli tilbudt kontrakt?
Glemte vist å skrive noe tips på han, men som du sikkert skjønner på det jeg skrev så tror jeg han blir tilbudt kontrakt. Dersom han ikke blir det, så kan jeg ikke skjønne noe annet enn at FFK legger lista veldig høyt.
Lenge leve "hjørnet"!
Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
21/02/2026 11:13 | 00fd8b25