Rykte: Trond Sollied og Martin Andresen så godt som klare for FFK (Låst)
Denne tråden er låst for nye innlegg. Du kan fortsatt lese postene som normalt.
Opprinnelig postet av paco
ffk har vel enn 7-8 millioner og bruke,hvor mye tror dere sollied og andresen vil koste?
FFK har nok 7-8 mill å bruke,JA. Men hvor mye har Investorene med Høyli i spissen å bruke? Det er spørsmålet
---------------------------
FFK ØSTFOLD`S FOTBALL-STOLTHET!
BYGG PÅ STADION TIL 20 000!
SÅ DRØMMEN OM CHAMPIONS LEAGUE I VÅR EGEN STORSTUE IKKE DØR!
Opprinnelig postet av paco
ffk har vel enn 7-8 millioner og bruke,hvor mye tror dere sollied og andresen vil koste?
FFK har vel 3.2 millioner å bruke etter salget av Brenne. Pluss den samme summen dersom investorene spytter sin andel umiddelbart tilbake. Er kanskje nok til å lønne Andresen i ett år, men langt fra nok til å kjøpe ham fri.
I tillegg har jeg (som flere andre) hørt at Høili skal ha sagt til klubben at han dekker hva enn en ny trener vil koste. Uansett. Men ikke akkurat sikre kilder dette.
Har du lest forumets retningslinjer?
Jeg for min del håper for all del at MA IKKE kommer til klubben. Ødlegge en så fin klubb med en slik kar ville gjort meg trist. Skal innrømme at han er en meget godt spiller, men han er også en stor STOR klyse etter mitt skjønn. Forstår at mange ikke er enig her, men er bare en mening.
For å oppsumerere, Martin Andresen er en av de største grunnen til at jeg ikke liker:
bergen
bergensere
brann.
(ps. vet han ikke er bergenser av fødsel, men kun av sjel.)
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Til dem som ikke forstår Andresen sin storhet. Uten sammenligning forøvrig er Andresen like viktig for sitt lag, som Keane var for United, eller Løvdal for Stjernen......
Hør, hør! Og FFK behøver kanskje ei "klyse" på laget... En som klyper motspillere i puppen fordi de forsøker å skade en medspiller. En spiller som har ryggrad nok til å ta en kamp og en spiller som viser temperatur på banen.
Folkens, vi har sutret etter at Risholt forsvant; hvor er midtbane-terrieren, hvor er sinna-Roger, osv.
Hvis vi kan få Martin Andresen til klubben får vi en spiller med Rogers kvaliteter - ganger fem - og en merittert landslagsspiller.
Spiller det noen rolle om MA har vært litt klyse før? Jeg ville heller hatt et lag MED Vinnie Jones og Roy Keane enn å spilt MOT et lag med de to på...
Makan.
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Uten PUNGÆÆÆR, ingen UNGÆÆÆÆR
Opprinnelig postet av benksliter`n
Mange synes nok at det er urelistisk å tro på dette ryktet,men er det egentlig det?
1.Høyli har varslet om at han kommer til å satse mer i FFK .
Og hva kan ikke mill. til Høyli få til,hvis han vil? Han har mere kontroll på kjøp og salg av spillere,dermed triller det nok inn flere mill. på kontoen til FFK.
2. Morgan har nettopp gått ut med et mål om at vi skal være blandt de 4 beste til året.
Kan det være p.g.a. at de har halet inn disse 2 storfiskene tro?
3.FFK er en av de store klubbene i Norge NÅ. Ut ifra budsjett (100 mill) + Høyli og investorer.
4.FFK har vel sagt at de vil ha en trener som har samme kaliber som Sollied ,og at de skal erstatte Brenne med en like god spiller.
Tror det er vanskelig å tro for mange,at FFK er en av de store klubbene i Norge nå. Er jo ikke lenge siden FFK var en del av breddefotballen i Norge he he he.....
Gode poenger. Spesielt det siste er inne på noe; det tar litt tid å venne seg til at FFK faktisk er en stor klubb igjen.
I 2006 sesongen var det mange som oppfattet FFK som et bunnlag, ettersom det så slik ut det meste av sesongen. Men FFK var landets 8. beste lag i serien i fjor. Avslutningen på sesongen er alltid tøff, og nesten alle bunnlagene tapte terreng i forhold til øvre halvdel av tabellen på slutten. Her viste FFK hvilken styrke som bodde i laget. Serien er som en maraton, det hjelper ikke å løpe godt i 38 kilometer hvis man ikke holder til mål. FFK holdt til mål, mens HamKam som ikke hadde sett seg selv i bunnstriden hele sesongen plutselig røk ned. Odd reddet seg i kvalik, det virket de heller ikke forberedt på. Hvis man vil si noe annet enn at FFK var det 8. beste laget i fjor, kan man like godt si at Brann vant serien. 8. plass er ingen bunnplassering. Ergo var FFK ikke et bunnlag i 2006. Det så bare sånn ut i 38 kilometer, for å si det på den måten.
At FFK ønsker seg Martin Andresen og Trond Sollied er naturlig, det uklare er om de to kan ønske seg til FFK. Hvis en skal leke litt med den tanken, så kan en godt tenke seg at Martin Andresen kan la seg lokke av å få Trond Sollied som trener, mens Sollied på sin side kan være interessert i å lede et allerede godt lag som forsterkes med lanslagskaptein Martin Andresen. Og kommer de to, blir FFK straks en klubb som andre dyktige spillere vil kunne være interessert i.
(Hvem vet hvilket kjennskap Sollied har til Kouadio og Fofana, og hva han tror om å få trene slike talenter?)
Nei, jeg tror heller ikke dette er helt urealistisk. Jeg har vanskelig for å tro at Høili&co har valgt å støtte FFK slik de har gjort fram til nå, for så å plutselig telle på knappene i det man er i ferd med å ta de siste stegene til toppen av norsk fotball?
Men det er klart, at noe kan være mulig betyr ikke at det vil skje.
Hadde vært konge om detta stemte, men det tviler jeg på!
Håper det kommer en avklaring snart..
Opprinnelig postet av ffkmufc
Martin Andresen hadde vært konge men tror det er 0% sjanse for at han kommer til FFK. Han er styrtrik så Terje Høili kan lokke med så mange millioner han vi, det hjelper sannsynligvis ingen ting. Ønsker han å flytte til Østlandet tror jeg neppe han velger FFK. Sportslig er alle lagene i Oslo området (VIF, Lyn, Stabæk, LSK) nærmere toppen FFK, og han og madammen vil sikkert heller bo i Oslo der tilbudet er mye større enn i Fredrikstad når det gjelder ca alt...
Andersen er en av de få i Norge som sannsynligvis ikke lar det økonomiske spille stor rolle når han velger klubb. Han har godt over 100 mill i formue i form av aksjer i Skeidar systemet der han er arving. Tror det sportslige og trivsel er de to tinga som står øverst på lista om han velger å komme tilbake til Østlandet, og da tror jeg ikke FFK trekker det lengste strået.
FFK er aristokraten i norsk fotball. Punktum. Ferdig ærbe, osv.
Derfor: Selvsagt vil det være en utfordring for en spiller å bidra til å løfte FFK videre mot gamle høyder.
Utfordringer, penger og rett miljø er alle parametre enhver fotballspiller vil se på.
Greit nok at det ikke bor så mange i Fredrikstad som i Oslo, men siden når har antall personer hatt noe som helst å si for hvor positvt man opplever et sted/by? Det er dessuten ikke lang vei til Oslo, Gøteborg eller til den nye flyplassen som kommer på Rygge.
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Opprinnelig postet av Kent
Opprinnelig postet av ffkmufc
Martin Andresen hadde vært konge men tror det er 0% sjanse for at han kommer til FFK. Han er styrtrik så Terje Høili kan lokke med så mange millioner han vi, det hjelper sannsynligvis ingen ting. Ønsker han å flytte til Østlandet tror jeg neppe han velger FFK. Sportslig er alle lagene i Oslo området (VIF, Lyn, Stabæk, LSK) nærmere toppen FFK, og han og madammen vil sikkert heller bo i Oslo der tilbudet er mye større enn i Fredrikstad når det gjelder ca alt...
Andersen er en av de få i Norge som sannsynligvis ikke lar det økonomiske spille stor rolle når han velger klubb. Han har godt over 100 mill i formue i form av aksjer i Skeidar systemet der han er arving. Tror det sportslige og trivsel er de to tinga som står øverst på lista om han velger å komme tilbake til Østlandet, og da tror jeg ikke FFK trekker det lengste strået.
Lurer da veldig på hvorfor Martin Andresen krever så høy lønn for å spille på Brann....og Stabæk i sin tid? Han er vel en av de best betalte spillerene i tippeligaen....hvis jeg ikke tar feil?
Noen folk tror vist at Oslo er svar på alle menneskers tilfredsstillelser??
Raio Piroja er bare et eksempel på en som liker Fredrikstad i forhold til en storby som Oslo.
Martin Andresen spilte også for Moss....rart han ikke valgte en Oslo-klubb istedet da?
Om Andresen skulle velge FFK,så tror jeg at lønn+den sportslige satsingen +den rollen han ev. skulle være tenkt i klubben er viktig. Her kan det være mange faktorer som får Andresen til FFK.
SoccerProject: Helt konge managerspill på nett!
http://www.soccerproject.com/index.php?section=3&lng=en&uID=37859
Det skandinaviske forumet
[url]http://forum.soccerproject.com/index.php?c=12&sid=d6cae90b99afd657536cd84702325615[/ur
Opprinnelig postet av ari_lg
Tror ikke Martin kommer. Er ikke han god for 100+ mill? Derfor kan det umulig være penger som lokker han hit, men noe langt annet. Og det "andre" kan jeg dessverre ikke se...
Hvis Martin Andresen hadde vært bare halvparten så fokusert på penger som noen her liker å antyde, så hadde han forlengst lagt fotballen på hylla og ligget i solsteika i syden året rundt. Hvorfor skulle han behøve å slite og pese med trening og kamper i regn og søle?
Det som kan lokke Martin Andresen til FFK er at FFK er i ferd med å etablere seg i toppen av norsk fotball igjen. Det kan man ikke bare se av resultatene det siste året, men av den entusiasmen som sponsorer og betalende publikum viser. Spørsmålet for MA blir antagelig først og fremst hvilken rolle han kan få i FFK. Det kan være fristende å få en sentral rolle i et lag på vei opp. Det er ikke åpenbart at han skal være mer fristet av noen andre klubber på Østlandet hvis han får lyst til å flytte hitover igjen. Det kan også være at en topptrener (hvis FFK finner en slik) kan være et fristende agn for landslagskapteinen. Nest etter RBK burde FFK sportslig sett være like interessant som noen annen norsk klubb i øyeblikket. I alle fall dersom klubben nå finner en trener på det nivået Morgan Andersen snakker om.
Dessuten regner det mindre her enn i Bergen 
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Hvis Martin Andresen hadde vært bare halvparten så fokusert på penger som noen her liker å antyde, så hadde han forlengst lagt fotballen på hylla og ligget i solsteika i syden året rundt. Hvorfor skulle han behøve å slite og pese med trening og kamper i regn og søle?
Ikke tenkt over muligheten for at han faktisk liker å spille fotball?
Har du lest forumets retningslinjer?
Liker å spille fotball? Neppe. Men det var vel det eneste han hadde talent for, stakkar. 
kan nok ikke tenke meg at vi får sollied eller andresen hit. for det første så trur jeg martin heller vil være i brann.
for det andre så trur jeg brann vil ha med martin videre. å når det gjelder sollied så trur jeg ikke han kommer til å trene noen norsk klubb på mange år. kanskje rosenborg om 10 år eller noe.
å jeg kan ikke se noen grunn til at ffk er en mer attraktiv klubb for noen av dem.
noen som vet hva som skjer med miller å winters i brann? en av de trur jeg hadde vært mer aktuell enn de to andre. de vil jo absolutt bort fra brann. men nå vil de jo helst tilbake til storbrittannia. men hvis de ikke klarer det å de vil vekk fra bergen så kan det jo hende det er muligheter for andre norske klubber. kunne likt å se charlie miller i ffk drakt.
Nei nei, han er jo en habil bridge spiller.
Ikke at jeg er så veldig objektiv, men kanskje mer enn dere i denne saken, heller ikke for å såre deres følelser:-)
Trond Sollied har vært trener for et lag som har vunnet de siste 10000 årene i Hellas, og spilt CL en del år, jeg kan med min villeste fantasi virkelig ikke se hva som skal lokke han til FFK!
Så kommer vi til Martin, hvor skal jeg begynne. Hvis han skulle gå til en annen klubb i Norge, så måtte det i så fall være en klubb som kommer til å kjempe om seriegull (dvs RBK), han kom til Brann for å vinne noe, da skulle det forundre meg om ambisjonsnivået hans har sunket, nå som han endelig har en ordentlig oppkjøring før sesongen.
Vi ligger en del hakk foran dere hva angår økonomi, sportslige resultater de siste årene, ambisjoner og supportere, jeg ser ikke hvorfor han skulle velge FFK fremfor Brann.
Og så er det en her som kommer drassende med historie?hehe. Skulle han velge FFK foran andre klubber pga antall pokaler i skapet, ikke vondt ment, men det er lenge siden dere var et stabilt topplag.
Jaja, måtte den beste vinne serien 2007....neida, så lenge Brann tar gullet dit det hører hjemme og RBK brenner så er jeg fornøyd...
Ps. Husker dere da Helstad sikret sølvet for Brann??Siden det har det regnet i Bergen:-)
Opprinnelig postet av Klaus_Brann
Ikke at jeg er så veldig objektiv, men kanskje mer enn dere i denne saken, heller ikke for å såre deres følelser:-)
Trond Sollied har vært trener for et lag som har vunnet de siste 10000 årene i Hellas, og spilt CL en del år, jeg kan med min villeste fantasi virkelig ikke se hva som skal lokke han til FFK!
Så kommer vi til Martin, hvor skal jeg begynne. Hvis han skulle gå til en annen klubb i Norge, så måtte det i så fall være en klubb som kommer til å kjempe om seriegull (dvs RBK), han kom til Brann for å vinne noe, da skulle det forundre meg om ambisjonsnivået hans har sunket, nå som han endelig har en ordentlig oppkjøring før sesongen.Vi ligger en del hakk foran dere hva angår økonomi, sportslige resultater de siste årene, ambisjoner og supportere, jeg ser ikke hvorfor han skulle velge FFK fremfor Brann.
Og så er det en her som kommer drassende med historie?hehe. Skulle han velge FFK foran andre klubber pga antall pokaler i skapet, ikke vondt ment, men det er lenge siden dere var et stabilt topplag.
Jaja, måtte den beste vinne serien 2007....neida, så lenge Brann tar gullet dit det hører hjemme og RBK brenner så er jeg fornøyd...
Ps. Husker dere da Helstad sikret sølvet for Brann??Siden det har det regnet i Bergen:-)
liker ikke å si det men jeg er faktisk enig med deg.
Så kommer vi til Martin, hvor skal jeg begynne. Hvis han skulle gå til en annen klubb i Norge, så måtte det i så fall være en klubb som kommer til å kjempe om seriegull (dvs RBK), han kom til Brann for å vinne noe, da skulle det forundre meg om ambisjonsnivået hans har sunket, nå som han endelig har en ordentlig oppkjøring før sesongen.Vi ligger en del hakk foran dere hva angår økonomi, sportslige resultater de siste årene, ambisjoner og supportere, jeg ser ikke hvorfor han skulle velge FFK fremfor Brann.
Selvsagt vil Martin gå til et lag som han tror vil kjempe om seriegullet........helt enig med deg der. Da må jo det bli et av lagene som pleier å vinne seriegull i Norge. Rosenborg,FFK,Viking eller Lillestrøm. Et lag med VINNERKULTUR.
Han har vel skjønt hvorfor det ikke finnes vinnerkultur i Brann . Vinnerkulturen i Brann må jo være helt fraværende? En av de største klubbene økonomisk, år etter år uten å vinne seriegull? Det må vel være verdensrekord i å få lite ut av de pengene dere putter inn i lag etter lag......?
2007 er vi på høyde med dere økonomisk også.......se her: http://www.ffksupporter.net/forum/emne.php?trad=114914
Da er det vel ikke så vanskelig å jette hvem som kommer høyest opp på tabellen
Hvis det er hold i ryktene om Martin til FFK.......så vil jeg like å se det grinekoret i Bergen he he he.....
Synes jeg ser overskriftene: FFK henter enda en av Brann sine store helter!
Jeg er vel litt mer skeptisk over Sollied-ryktet,men alt er mulig........når FFK har en miliardær som ivrig supporter. Er det vel bare for han å riste ut noe lommerusk av lommeboka,og vips.......
1 Trond Sollied har vært trener for et lag som har vunnet de siste 10000 årene i Hellas, og spilt CL en del år, jeg kan med min villeste fantasi virkelig ikke se hva som skal lokke han til FFK!
2 Så kommer vi til Martin, hvor skal jeg begynne. Hvis han skulle gå til en annen klubb i Norge, så måtte det i så fall være en klubb som kommer til å kjempe om seriegull (dvs RBK), han kom til Brann for å vinne noe, da skulle det forundre meg om ambisjonsnivået hans har sunket, nå som han endelig har en ordentlig oppkjøring før sesongen.
3 Vi ligger en del hakk foran dere hva angår økonomi, sportslige resultater de siste årene, ambisjoner og supportere, jeg ser ikke hvorfor han skulle velge FFK fremfor Brann.
1 Muligheten for å være med å gjøre FFK til et topplag igjen. Det er faktisk ikke så usannsynlig som noen vil ha det til. Eller for å si det sånn, jeg tror det er mer sannsynlig at FFK klarer årets målsetting om å bli blant de fire beste, enn sannsynligheten var for at de skulle klare seg i TL i debutsesongen. For å dvele litt ved det som skjedde den gang - da 12 serierunder gjensto var FFK klart sist på tabellen. Derfra og inn var FFK det nest beste laget i TL, bare slått av VIF (men altså bedre enn RBK). Så potensialet er der, det skal ikke undervurderes. I fjor var FFK seriens nest beste lag på hjemmebane. For Trond Sollied vil det være et stort pluss på CV`en om han ikke bare kan skilte med å lede etablerte topplag til ytterligere seriegull, men også trene opp et middels lag til toppnivå. Ingen grunn til å le for høyt av det, selv om det selvsagt er mange andre muligheter åpne for Sollied.
2 Hvis Martin Andresen kommer til FFK så er det nok fordi han er en av dem som tror av FFK kan ta seriegull. Jeg tror som sagt ikke en skal undervurdere det helt. Forutsett at Martin A og Trond S faktisk kommer, og at FFK får inn en to-tre klassespillere til (særlig i forsvar) så ser jeg ingen som helst grunn til at det laget ikke skal kunne kjempe med de aller beste i Norge. Det laget FFK har pr idag er på en god dag bra nok til å slå et hvilket som helst norsk lag, det er bare noe med stabiliteten, særlig på bortebane, som må forbedres. Det er vel her en mann som Sollied kommer inn i bildet.
3 Resultatene de siste årene har lite eller ingenting å si, det er mulighetene for kommende sesong(er) som teller. Ikke at jeg vet, men det kan vel være Martin A er en smule frustrert over Brann etter at de ga bort serieledelsen å fjor høst. Hvem vet om/når han kunne ønske seg et miljøskifte? I så fall tror jeg det er vel så interessant for Martin A å være en sentral figur i FFK som en av mange i Rosenborg.
Som sagt, jeg sier ikke at dette er det mest sannsynlige. Men det er ingen grunn til å fremstille det som om dette ikke har noe med virkeligheten å gjøre.
Et poeng til, angående Sollied. Økonomisk sett har det ingen verdens ting å si hvor mye han tjente i Olympiakos. Det som teller er hvilke andre alternativer han har å velge mellom nå. Det er ikke sikkert at noen annen klubb er villig til å betale mer ann halvparten av hva Olympiakos gjorde, og det er lite trolig at en mann som Sollied vil se på lønn alene. Så det kan fort være at FFK kan være et fristende alternativ, blant flere, for Sollied.
Opprinnelig postet av benksliter`n
Selvsagt vil Martin gå til et lag som han tror vil kjempe om seriegullet........helt enig med deg der. Da må jo det bli et av lagene som pleier å vinne seriegull i Norge. Rosenborg,FFK,Viking eller Lillestrøm. Et lag med VINNERKULTUR.
Han har vel skjønt hvorfor det ikke finnes vinnerkultur i Brann . Vinnerkulturen i Brann må jo være helt fraværende? En av de største klubbene økonomisk, år etter år uten å vinne seriegull? Det må vel være verdensrekord i å få lite ut av de pengene dere putter inn i lag etter lag......?
2007 er vi på høyde med dere økonomisk også.......se her: http://www.ffksupporter.net/forum/emne.php?trad=114914
Da er det vel ikke så vanskelig å jette hvem som kommer høyest opp på tabellen
Hvis det er hold i ryktene om Martin til FFK.......så vil jeg like å se det grinekoret i Bergen he he he.....
Synes jeg ser overskriftene: FFK henter enda en av Brann sine store helter!
Jeg er vel litt mer skeptisk over Sollied-ryktet,men alt er mulig........når FFK har en miliardær som ivrig supporter. Er det vel bare for han å riste ut noe lommerusk av lommeboka,og vips.......
Du har tydeligvis null innsikt i Brann, men jeg kan fortelle deg litt..Brann har nok ikke vært blant det største klubbene mer enn noen få år...Vet heller ikke om du er interessert i norsk fotball, men vi har nå skrapt sammen en bronse, et sølv og et cupgull i løpet av de siste 3 årene..
Og hvor kom den vinnerkulturen i FFK plutselig fra?Kom den med Morgan?hehe...Dere vant mye tidligere, og selv om dere har tatt cupgull (noe som tydeligvis har gått til hodet på noen) så vinner dere dessverre ikke serien neste år...
Drit i om dere har milliardærer da, håper og tror ikke Sollied vil gå til FFK..Da har han heftig ambisjonsnivå må jeg si...
er nok ganske så urealistisk å tro at martin og sollied kommer til FFK, men det er lov å håpe...
Når det er sagt, så tror jeg at brann fansen overvurderer seg selv en smule her, teknisk sett, så har FFK vunnet like mye som brann de siste åra, at dere har bronse og sølv i serien sier ingenting annet en at dere på lik linje med FFK IKKE vant serien, og da er vel ikke det godt nok for ett brann lag som trodde de hadde vunnet allerede i sommer når FFK var på besøk.
Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!
«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)
Å skulle sensurere ordet Hottentott fra Torbjørn Egners barnesang er den stinkende, kvalmende toppen av politisk korrekthet.
EffEffKå!
Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
21/02/2026 11:13 | 00fd8b25