Hvem blir ny hovedtrener? (Låst)
Denne tråden er låst for nye innlegg. Du kan fortsatt lese postene som normalt.
Opprinnelig postet av Patrioten
Hva kan vi tolke dette svaret til Tom Freddy?
FFK har gitt han 3-års kontrakt som hovedtrener sammen med Per Morten, da ligger det vel i kortene at han blir vår nye hovedtrener?
Hvis vi skulle få annen hovedtrener, hva skjer med Tom Freddy ha, Per Egil har jo junior og b-laget?
Her en spørsmålet Tom Freddy fikk under nettmøttet med FB i dag.
Av: øivind
hei, er det riktig at du Tom Freddy har skrevet under ror FFK som Hoved trener i 3 år, lykke tilhar skrevet under en kontrakt med FFK i 3 år, som i dag er som delt hovedtrener med Per Morten...
sportslig hilsen
TFA
Du får tolke dit du selv ønsker, men jeg leser følgende: TFA har en 3 års kontrakt med FFK, kontrakten er ikke definert, men som følge av situasjonen klubben befinner seg i, er han pt, sammen med PMH, konstituert hovedtrener.
Hva som evt vil skje med disse to dersom FFK velger å ansette en annen og da antageligvis mer profilert trener er nok p.t usikkert. Kan godt være at TFA går tilbake som trener for Interkretsen???
At han har fått kontrakt som Hovedtrener blir å tolke litt vell mye i tåka etter min mening...
Edit: Du kom meg i forkjøpet Costanza 
---------------------------
Nytt år, nye muligheter.
Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

Wenn ich am Ende vorn stehe, können mich die Leute auch Arschloch nennen. Das ist mir egal. -Matthias Sammer über seinen Spitznamen "Motzki"
Opprinnelig postet av Motzki
Sånn kort oppsummert kan jeg vel si at jeg holder Aune som en ganske mye bedre trener enn Eggen. Det gjør sannsynligvis ikke hoveddelen av Fredrikstads befolkning men det har vel mer med å gjøre at de ikke vet hva Aune står for og det er i utgangspunktet litt synd fordi Aune da hele tida vil ha lokalmedia/lokalbefolkningen på nakken dersom ikke toppresultater leveres fra dag en.
Spennende innlegg. Kan godt være du har rett i dette siste, skjønt jeg er for min del enig med Henning Berg i at Eggen er en av landets beste trenere. Så hvis du har rett, er det svært positivt nytt om Aune for min del.
Uansett hadde også Eggen media og fans på nakken så det holdt etter, og det vil vel enhver trener ha, meritter eller ikke. Det er noe Aune trenger å lære å takle, som alle andre. Det var det med erfaring igjen, man får ikke slikt i butikken. Ikke en gang på apotek.
Jeg oppfattet på Eggen at han tidvis følte usikkerhet om han hadde full tillit. Akkurat der håper jeg styret tar til seg at de kan være litt flinkere. Treneren, enten det blir Aune eller en annen, må vite at han har klubbens/styrets tillit. Har han det, kan media og publikum skrike seg hese om de vil.
Hei Jørgen!
Modig og spennende innlegg, og bra at noen som faktisk har vært i spillermiljøet kan stå frem med navn på den måten.
Eggen er nok en dyktig trener på en del områder, men det du beskriver av negative ting med Eggen stemmer veldig overens med det jeg har blitt fortalt de siste årene. Jeg har selv aldri spilt under Eggen, men flere av de spillerne som har vært i A-stallen de siste 5 årene har personlig fortalt meg det samme. Også to som har vært der i 2006 har sagt mye av det samme som du beskriver. Det kan sies at en av disse spilte tilnærmet fast hele sesongen. Jeg kommer ikke til å nevne navn (kommer sikkert til å få pepper for det nå), men når en person står frem ved navn og skriver det du gjør, føler jeg at jeg også kan si det jeg skriver.
Når det gjelder sammenligningen mellom Aune og Eggen ser jeg i hovedsak bare et område der Aune ikke rekker Eggen lengre enn til knærne, nemlig NAVN. Eggen-navnet er en merkevare i fotball-Norge, og da vil jeg tro at man på enkelte områder kan få "en lettere reise" bl.a. i Media og blant "mannen i gata". Men Aune har sjansen til å bygge seg et navn da....
Nok en gang, takk for et av de mer interessante innleggene her den siste tiden!
Er en grunn til at jeg kaller meg A.Scheie og ikke D.Wathne....
God bedring, Dagfinn!
Veldig interessant innlegg Jørgen.
Etter å ha lest det gjør jeg meg følgende betraktninger:
1) Trenerne som er i klubben i dag holder mål når det gjelder kompetanse. Men, de har ikke et(eller to) etablerte navn som TL trenere. Dette KAN gjøre utslag i mye støy fra omverdenen og svekket autoritet i spillergruppa, om resultatene skulle utebli i sesongstarten. En såkalt "klassetrener" vil nok få større arbeidsro.
2) Det å være fotballtrener handler om spisskompetanse på det fotballfaglige og fotball taktiske. Klubben bør ha en ressurstrener til å ta seg av de individuelle fysiske ferdighetene til spillerene. Det siste er etter min mening et eget fag som man kanskje ikke skal forvente at fotballtrenere på dette nivået har (nok)kompetanse i.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Takk for ett flott innlegg Jørgen.
Godt og modig gjort.
Dette ikke bare for at mye av det du skriver om KTE svarer med mitt inntrykk. Hadde uttrykt samme respekt dersom vi hadde vært totalt uenige.
Slik jeg tolker deg , hadde det vært positivt for FFK å få en hovedtrener som TFA kunne samarbeide med og utvikle seg videre sammen med. Dette styrker for meg f.eks Jørn Andersen kanditatur, da han trolig ikke vil drasse med seg eget harem, noe jeg frykter f.eks Tom Prahl hadde ønsket. Samme logikk kan trolig brukes ang Kilner også kontra f.eks andre etablerte nordiske trenere.
Mao ønsket for FFK bør, (slik jeg tolker deg) en dyktig hovedtrener som kan samarbeide med TFA og bidra til hans utvikling. Slik at TFA f.eks kan bli FFK sin hovedtrener ved neste korsvei.
Dette kan bety strategisk langsiktig tenkning og noe som skaoer kontinuitet i FFK.
Dersom jeg har tolket deg rett er vi enige.
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

Jeg skrev i et tidligere innlegg : Jørn var som spiller i Østsiden og FFK den mest seriøse spilleren av dem alle både når det gjaldt trening og kosthold. Nesten til det mest ekstreme på dette feltet faktisk. Dette har jeg fra trenere som har trent Jørn opp igjennom åra. Hvis han kunne overføre dette til spillere han trener så er det veldig viktig spør du meg. Sånn som Eggen`s mannskap gjennom disse 3 åra i TL har fremstått, så har disse spilllerne vi har hatt virka rimelig " utrena ". Så ja, jeg har fortsatt god tro på Jørn jeg.
Å være godt trena i en klubb er et must etter mitt skjønn. Vi kan ikke vente helt til langt ut på høsten før en er i form, grunnlaget må legges på denne årstiden, og så holdes ved like. Så i forhold til kosthold og trening er Jørn Andersen helt perfekt. Hvordan han er på det taktiske planet er en annen sak.
Hei Rune.
Kan ikke vi to "kverulantene" enes om følgende:
Jørn Andersen , Hovedtrener
Tom Freddy Aune, Hjelpetrener.
Opprinnelig postet av dracula
Hei Rune.
Den oppstillingen der hadde vært bra den.
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Hei Rune.
Prøver igjen... ;-)
Nye rykter igjen... Kjetil Rektdal skal visst være klar...!!! Så får vi se om dette er like sant som "Sollied"!
quote=Fotballfan]
Opprinnelig postet av Rune Haugen
[/quote]Opprinnelig postet av dracula
Hei Rune.
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Opprinnelig postet av Husgutt
Selv så tåler jeg ikke tryne på Jørn Andersen, rett og slett fordi han virker som en tufs...
Jørn Andersen valgte i sin tid å "svikte" Fredrikstad, og har aldri kommet krypende tibake og bedt om unnskyldning for at han satset på sin egen karriere i Tyskland i stedet for å bli stående med lua i hånda i hjembyen. Åpenbart at fyren "tror han er noe", og dermed legger automatisk minst halve Fredrikstad ham for hat. Dette er ikke en by hvor det er greit å komme her og komme her.
Men som sagt, det er ditt privilegium å ha din mening. Jeg håper bare inderlig at FFK styres med mer vett og fornuft, og med mindre av slike jantelov-dominerte følelser.
Ikke lett å bli helt i egen by tydelighvis. Men hvem foretrekkes da, hvis valget står mellom Kjetil Rekdal og Jørn Andersen? For egen del vil jeg si valget er lett.
Opprinnelig postet av Fotballfan]
Prøver igjen... ;-)
Nye rykter igjen... Kjetil Rektdal skal visst være klar...!!! Så får vi se om dette er like sant som "Sollied"!
quote=Fotballfan
[/quote]Opprinnelig postet av Rune Haugen
Hei Rune.
Rekdal ?? Hvor har du det i fra ?? Spør du meg så er han enda mer uaktuell enn Sollied. Og da er han udiskuterbar.
Som alle andre rykter, kommer dette igjennom, igjennom osv... Derfor er dette bare et nytt "løst" rykte.
Opprinnelig postet av Fotballfan
Prøver igjen... ;-)
Bullshit hører hjemme i den store ryktetråden, ikke her.
Uten å la mine fordommer mot Reka sin manglende karisma, sosiale ferdigheter o.a være avgjørende faktor, vi jeg hevde:
All respekt for jobben Reka gjorde med VIF, men har på følelsen at mye at det jeg har kritisert KTE for gjelder også for Reka. Bl.a følelsen av at de er totalt avhengig av klubbers lommebøker og budsjett for å oppnå resultat. I tillegg manglende evner til å videreutvikle eller ivareta nye spillere som sliter i innkjøringsfasen.
Sier derfor bare, la Reka svømme i Belgia.
Ps Reka gjør vel som skalldyret nede i Belgia, svømmer med hodet bak. Mao ikke mye framgang for Lierse.
Opprinnelig postet av Kent
Prøver igjen... ;-)
Bullshit hører hjemme i den store ryktetråden, ikke her.
Jeg synes ikke den hører hjemme der heller. Plasser den heller i Papirkurven.
Prøver igjen... ;-)
Tar ikke dette rykte veldig seriøst, og håper virkelig det ikke er noe i det, for selvom Rekdal er en dyktig trener så tror jeg ikke han vil være rett mann for FFK. Det eneste som jeg liker med Rekdal er at han setter knallharde krav til spillerne sine, nytter ikke å sluntre unna med den mannen ved roret. Fotballfilosofien til Reka syns jeg virker mer defensiv enn hva vi liker i FFK, han verdsetter defensiv trygghet høyere enn offensiv gjennomslaghet. Dessuten syns jeg laga hans spiller for omstendelig i oppbygginga av angrep, litt for mye på tverss og for lite struktur i de offensive løpa. Jeg vil heller at FFK spiller direkte og gjennombruddshissig, det tror jeg ikke vi gjør hvis Reka blir hovedtrener.
Lenge leve "hjørnet"!
Opprinnelig postet av paco
det er større mulighet for at ferguson kommer enn reka så greit er det
Har du noe du vil si paco, så kom med det...Trenger noen godnyheter...
Heia FFK
FFK har hatt en knippe trenere på blokka si i ett par uker nå uten at noe har lekket ut til almuen. Det skal de ha ros for!
Det hadde vært utrolig morro å vite hvem de aktuelle kandidatene er! Men tilsynelatende er det ingen som vet 
Opprinnelig postet av Lex
Opprinnelig postet av paco
det er større mulighet for at ferguson kommer enn reka så greit er det
Har du noe du vil si paco, så kom med det...Trenger noen godnyheter...
Han bygger nok det innlegget på sunn fornuft...
Opprinnelig postet av seal_dm
Ikke lett å bli helt i egen by tydelighvis. Men hvem foretrekkes da, hvis valget står mellom Kjetil Rekdal og Jørn Andersen? For egen del vil jeg si valget er lett.
SnæbbusAristokrat#78 sier det bra. Stiller meg bak hans vurdering av Rekdal. Så da er det naturlig å ha mest tro på Jørn Andersen.
Dessuten er vel Rekdal opptatt i Belgia for tiden, ikke ledig på markedet slik Sollied tross alt er. Så her er det vel ikke en gang lov å håpe, om det nå var noe å håpe på.
Jeg kan aldri i mine villeste fantasier tro at FFK vurderer Jørn Andersen...
Fredrikstadfolket ville aldri gitt ham en sjanse engang. Altfor mange har kjenskap til ham som person, og de inntrykkene man får lover ikke godt. Man kan beskylde folk for jantelov og andre moroheter, men uansett hvilken forklaring man benytter seg av, så hjelper det lite på oppfatningen mannen i gata har av personen Jørn Andersen. Han blir rett og slett karakterisert som dum.
Nei, står det mellom Jørn Andersen og Tom Freddy Aune, så blir nok sistnevnte foretrukket.
Det er i alle fall mitt stalltips.
Villig til å inngå veddemål faktisk. 
Har du lest forumets retningslinjer?
Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
21/02/2026 11:13 | 00fd8b25