Husk meg
Brukernavn
Passord

Spekulasjonstråd: Hvem skal ta over for Eggen?

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til:

FFK har uttalt til meida at de ikke har noen navn på trenerkandidater, men det tror jeg ikke vi skal ta for god fisk?

I følge dagens VG, hvor en journalist skriver en kommentar om Eggens avgang.

Kommer det fram at Eggen har fått vite at FFK har forhørt seg om trenere, uten hans viten.

Ja, hva skal mon tro?

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til:
Endret:

enda en trener er nå navngitt, ove christensen fra danmark er vist også en kandidat.....

edit: KAN være en kandidat..

fb

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

A-lagspiller

Ble medlem: 25 okt 06

Lagt til:

Hvorfor i all verden  skal FFK hente assistent treneren i sandjeford?Blir redd når jeg leser dette(hvis det er sant)

Han klarer såvidt å snakke Norsk engang, er det mulig?

Og snakk om haste bud på trener når de byr på en trener etter en dag , viser at de tar det første som kommer, idioti!

CUPVINNER 06

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til:
Opprinnelig postet av TothNR1

Hvorfor i all verden  skal FFK hente assistent treneren i sandjeford?Blir redd når jeg leser dette(hvis det er sant)

Og snakk om haste bud på trener når de byr på en trener etter en dag , viser at de tar det første som kommer, idioti!

Klart de har jobbet med dette en stund, de er taktikere, skjønner du ikke det?

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 05

Lagt til:
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

enda en trener er nå navngitt, ove christensen fra danmark er vist også en kandidat.....

edit: KAN være en kandidat..

fb

Her er litt info om Christensen
da.wikipedia.org/wiki/Ove_Christensen

"Mens vi venter på en ny storhetsperiode"

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04

Lagt til:

Virker som om Morgan Andersen prøver og realisere de drømmene sine i FFK som han har opparbeidet seg i løpet av sin fotball leder karriere. Hentet inn spillere som han har hatt på blokka i lyn, og nå tenkern på og hente inn tidligere Lyn trenere og ledere også. Merkelig. 

Vi som har fulgt FFK de siste årene og har FFK kjært vil jo at treneren vi får skal være en type med mange av de samme kvalitetene som Eggen, samtidig som vi vil at han skal være kjent innen fotballen. Altså en profil. Håper bare ikke vi blir skuffet nok en gang denne vintern og blir belønnet med en helt platt type uten media og publikums tekke, og som ikke har respekt blant andre spillere og ledere og media...

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04

Lagt til:
Det er jo noen trenere som har "kommet ut av det blå" fra en tilnærmet anonym tilværelse og lykkes nokså bra da. F.eks Knut Tørum i RBK og Petter Myhre i VIF denne høsten. Så det er ikke sikkert man trenger en høyt profilert trener for at det skal gå bra.

Landslagsspiller

Lagt til:

Vel jeg vil ikke kalle 13-10 kamper for suksess.. Suksess er noe som skapes over tid. Slik som Eggen sr, han skapte suksess.

Personelig så tror jeg ikke Tørum og Myhre kommer til og levere topp resultater med det første men på sikt tror jeg de kan gjøre det bra.

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06

Lagt til:
Jeg syns at folk skal gå litt inn i seg selv... Eller litt inn i Morgan! Skjønner ikke hvorfor man skal stille seg negativ til alt han foretar seg. Han er sikkert ikke eneveldig i trener spørsmålet uansett. Selvfølgelig ser han på sitt kontaktnett med det første! Selvfølgelig prøver man å få en rask prosess med dette. Vi starter oppbyggingen til sesongen rett etter nyttår, og da bør det være en trener på plass. Da kan man ikke forhøre seg med alle som kan forhøres før man annsetter en trener, det sier seg selv. Og jeg vil si at det ikke er noen bombe at han hører med de han har kjennskap til fra tiden i tidligere stillinger. Prøv å sett dere i hans situasjon. Det er ikke lett å komme til en klubb som mister treneren sin med en gang. Tror de fleste av oss da ville fått litt "hetta". Jeg stiller meg positiv til Christensen og også Olavsen. Jeg vil hvertfall se hva de får til før jeg klager. 

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03

Lagt til:
Opprinnelig postet av Patrioten
Opprinnelig postet av TothNR1

Klart de har jobbet med dette en stund, de er taktikere, skjønner du ikke det?

Du vet at man kan godt være taktikker, og mislykkes........det er flest dårlige taktikkere vet du.....

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football

Bedriftsspiller
Ble medlem: 17 des 06

Lagt til:

Litt innside info ang Espen Olafsen siden en spurte om dette:

Han gikk på Idrettshøgskolen midt på 90-tallet og tok både trenerstudiet og hovedfaget samtidig (!). Han er en særdeles intelligent kar, som neppe kan kalles for en som går med strømmen men tør å stole på egne ferdigheter og overbevisning.

Som bra er ble han ikke inndoktrinert av lærerne på NIH (les Drillo, Morrisbakk og de andre akademikerne), men har blandet dette inn med sin egen filosofi. Han kan ha litt underfundig humor ala Nordmark (nordlendinger begge to...) men humoren til Espen er, til forskjell fra Nordmarks, intelligent og alltid godt ment.

Om jeg ikke husker feil, så spilte han på Tromsdalen men gav seg pga tretthetsbrudd i leggen. En snodig detalj er at når han trente fotball selv (på NIH) spilte han med en leggskinne pga dette tretthetsbruddet.

Landslagsspiller

Lagt til:
Opprinnelig postet av adecco

Litt innside info ang Espen Olafsen siden en spurte om dette:

Han gikk på Idrettshøgskolen midt på 90-tallet og tok både trenerstudiet og hovedfaget samtidig (!). Han er en særdeles intelligent kar, som neppe kan kalles for en som går med strømmen men tør å stole på egne ferdigheter og overbevisning.

Som bra er ble han ikke inndoktrinert av lærerne på NIH (les Drillo, Morrisbakk og de andre akademikerne), men har blandet dette inn med sin egen filosofi. Han kan ha litt underfundig humor ala Nordmark (nordlendinger begge to...) men humoren til Espen er, til forskjell fra Nordmarks, intelligent og alltid godt ment.

Om jeg ikke husker feil, så spilte han på Tromsdalen men gav seg pga tretthetsbrudd i leggen. En snodig detalj er at når han trente fotball selv (på NIH) spilte han med en leggskinne pga dette tretthetsbruddet.

posta det i en annen tråd også, men ser ut som det er her diskusjonen skal gå videre :

Espen Olafsen
Trenererfaring og utdanning:
Hovedtrener for FC Lyn Oslo 2004-2005.
Hovedtrener for NTG IL og senere Lyn/NTG i 7 år.
C-trener NFF (Norges Fotballforbund).
Hovedfag i idrett/fotball ved Norges Idrettshøyskole.
Erfaring som aktiv: Tippeliga med Tromsø IL, 1. div med Mjølner
og 2, div. med TUIL.

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football

Landslagsspiller

Lagt til:

Olafsen mistet vel sin kone og datter i tsunamikatastrofen i sørøst asia også. Dette har jo ingenting med fotball og gjøre, men det betyr jo at det er en mann med et perspektiv på livet.

Han har jo også siden dette vært helt utenfor media og fotballen på høyerenivå. Uansett så er han sikkert en kompetent fotballtrener, men om det er rett man for FFK er jo ikke sikkert da. Jeg mener ihvertfall at FFK ikke burde gamble.. Jobber hardt for og finne den rett og ikke tilby kontrakt til noen den første dagen uten trener.

Landslagsspiller

Lagt til:

Synes denne Olafsen har veldig lite erfaring. Har vært tippeligatrener i litt over ett år og da var han sidestilt med en annen trener.......................Dette er ikke å sikte høyt. :-(

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03

Lagt til:
Endret:

Opprinnelig postet av FFKPatriot
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
enda en trener er nå navngitt, ove christensen fra danmark er vist også en kandidat.....edit: KAN være en kandidat.. fb

Her er litt info om Christensen
da.wikipedia.org/wiki/Ove_Christensen

Noen som har noe mer kjennskap til denne karen?

Kan ikke se noen klare kandidater til trenerjobben av de norske. Aabrek har vært nevnt her...  Passer vel ikke akkurat til fotballfilosofien klubben har. Nordmark, enda verre.

Semb kunne jeg ikke tenke meg som trener. Men i en managerrolle hadde han kanskje fungert bra.

Noen nevnte Ola Bye Rise. Kan kanskje være en ålreit løsning, uten at jeg kjenner altfor godt til trener/personen Bye Rise.

Olafsen er en fin type, men har da visstnok takket nei.

Kanskje vi bør se utenlands!?

Landslagsspiller

Lagt til:

Kan Per Matias Høgmo være en aktuell kandidat. Han vår tidligere i år sett sammen med Høili på kamp (hjemme mot Start)

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til:
Opprinnelig postet av Fjedjik

Kan Per Matias Høgmo være en aktuell kandidat. Han vår tidligere i år sett sammen med Høili på kamp (hjemme mot Start)

Han fikk seg jo ny jobb bare for et par dager siden... Toppfotballsjef i NFF.

Landslagsspiller

Lagt til:
Ja, så det nå i ettertid.

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til:
Hva med å prøve Drillo igjen da ?

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03

Lagt til:

Opprinnelig postet av Bob Page
Hva med å prøve Drillo igjen da ?

Neineinei!

Nei-kandidater: Drillo, Semb og Høgmo

Ja-kandidater: Alan Pardew, Jørn Andersen, Benny Lennartson

math

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04

Lagt til:
Endret:

Blir bare mer og mer imponert over hvor profosjonell Eggen har fremstått i denne saken etterhvert som ting kommer frem i lyset. Tenker da på at Olafson allerede har fått tilbud om jobben og at  klubben i følge VG kommentar vistnok har snakket med andre trenere bak hans rygg.

Men Eggen har holdt maska uten å anntydet noe annet enn at det var saklig uenighet mellom ham og styret som førte til at han ikke lenger ønsket å fortsette. Synes det er litt imponerende!

A-lagspiller

Lagt til:
Opprinnelig postet av Kent

Blir bare mer og mer imponert over hvor profosjonell Eggen har fremstått i denne saken etterhvert som ting kommer frem i lyset. Tenker da på at Olafson allerede har fått tilbud om jobben og at  klubben i følge VG kommentar vistnok har snakket med andre trenere bak hans rygg.

Men Eggen har holdt maska uten å anntydet noe annet enn at det var saklig uenighet mellom ham og styret som førte til at han ikke lenger ønsket å fortsette. Synes det er litt imponerende!

Oj, for VG kommentar er virkelig til å stole på du? Snakker vi den meget oppskrytte Truls Dæhlie her eller?

math

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04

Lagt til:
Endret:

Opprinnelig postet av math

Oj, for VG kommentar er virkelig til å stole på du? Snakker vi den meget oppskrytte Truls Dæhlie her eller?

Kommentar av høy kvalitet! Om Truls Dæhlie for deg fremstår som oppskrytt eller ikke endrer ikke mitt syn på graden av profesjonalitet Eggen har vist i denne saken!

A-lagspiller

Lagt til:
Endret:
Opprinnelig postet av Kent

Opprinnelig postet av math

Kommentar av høy kvalitet! Om Truls Dæhlie for deg fremstår som oppskrytt eller ikke endrer ikke mitt syn på graden av profesjonalitet Eggen har vist i denne saken!

Truls Dæhlie baserer seg, som resten av VG-avisa, på ting de ofte "vet" (Tenkt sitat: - VG vet at ....), noe som ofte har vist seg å være bull. Etter å ha lest en rekke kommentarer av mannen, og gang på gang hatt muligheten til å arrestere han på feil og unøyaktigheter, har han ikke mye troverdighet hos meg. Det som står i høysetet hans er er å mene så høyt og så hardt at det overdøver at fundamentet for det han skriver ofte er tynt.

math

Juniorspiller

Ble medlem: 01 nov 03

Lagt til:
VG er på tross av hva vi måtte mene om innhold og måte de vinkler og slår opp saker på, norges mest profesjonelle avis og har alltid ryggdekning for det som kommer ut.

på vinger over europa

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

21/02/2026 11:13 | 00fd8b25