Husk meg
Brukernavn
Passord

Simen Brenne klar for LSK

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03

Lagt til:
Endret:
Opprinnelig postet av Martin_

Opprinnelig postet av Klokan
Fordi han har ambisjoner som overgår FFK.

Jeg er litt uenig med deg, hvilke ambisjoner har LSK som overgår oss? Nå er vi klare for UEFA-cupspill, og klarer vi oss bra der, hadde enhver spiller hatt sjans til å markere seg. Det er klart at det kunne bare Simen gjort noe med selv, men hadde han gjort det bra, så hadde han vært noen steg nærmere landslagspill. Ambisjonene for neste år for FFK er jo øvre del av tabellen vil jeg tro, og det samme er det jo for LSK, i tillegg til Royal League osv. Etter at de solgte Koren, tror jeg ikke de er mange hakk bedre enn oss! Mulig Simen blir en bra erstatter for laget, men...

Opprinnelig postet av Klokan

Skal vi kjempe høyere opp da må vi hente minst 3-4 kvalitets spillere og bruke minst 20-30 millioner på dem. Har vi råd til dette ????

Nei, det har vi ikke, og derfor er det viktig at vi holder på gromspillerne våres, og ikke selger dem når vi kan risikere å kun sitte igjen med skjegget i postkassa, som i dette tilfellet!

Per idag er vi et bunnlag. Det er definitivt ikke Lillestrøm. Punktum.

Greit at vi vant cupen. Med dette har vi, på papiret, en anledning til å kvalifisere oss til UEFA-cupen. 

That`s all.

Tatt forholdene i betraktning;

Et særdeles godt utført forhandlingsarbeid av Morgan.

Synes vi fikk en meget god pris for han.

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05

Lagt til:
Endret:
Opprinnelig postet av Holters
Brukt opp vår kvote?

Kvoten TV2 snakket opp var at man i 2008 må ha 8 spillere i stallen som er utviklet (tre år) i Norge i alderen 15-21 år. Fire av de må være utviklet i egen klubb i samme aldersrom. Du kan lese mer her.

Hva tenkte du på, Martin_?

Når det gjelder selve fordelingen, så kan du lese mer om den i denne tråden.

Det jeg tenkte på, mulig jeg har misforstått både TV2-reportasjen, og de nye reglene, var at sånn som de fremstilte det i reportasjen virket det som FFK med sine fem nye spillerkjøp og etter at vi kvittet oss med Brenne, kunne få problemer med det nye regelverket. FFK må som Morgan sa etter all sannsynlighet se etter spillere i utlandet, siden prisingen på norske spillere er skyhøy. Skal vi ta inn enda en spiller fra utlandet, fikk jeg det for meg at vi snart overstiger kvoten med antall spillere fra utlandet som ikke har vært i klubben i over tre år naturlig nok? Dvs at vi kanskje ikke får brukt spillerkjøpene våres, hvis vi overstiger kvoten?

Edit; Ahha, regelen var ikke innført ennå nei. Var litt treig med å svare. ;) men som du sier, FFK ville få problemer OM den ble innført.

9. april gjenforenes vi!

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03

Lagt til:
Er heller ikke så bekymret mht Brenne, han er ikke den verste å erstatte. Hadde vært langt verre med fex Piroja. Synd vi mister en Fredrikstadgutt, men liker`n trommer så liker`n trommer. Det er måte på hvor langt FFK og Plankehaugen skal strekke seg også. Genererer bra med penger, Brenne kan erstattes. At han går til trommeklubben som aldri vinner noe og som har byttet ut Røsler med Nordlie ser ikke jeg som noe umiddelbart godt karriæretrekk. Nordli er på og av. Siste var han på..... Lykke til Simen!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04

Lagt til:
Endret:
Opprinnelig postet av benksliter`n
Kan ikke se at det skal by på noen problemer med 8 utviklet i Norge blandt de 25 i troppen? 4 utviklet i klubben bør vel ikke bli noe problem det heller? Eller tar jeg feil der?

Dersom de fortsatt er her i 2008, så er det vel bare Tarik, Elvestad, Staw og Shabani? Kanskje også Ramberg? Fritt etter minnet nå, så arrester meg gjerne, men jeg kan ikke akkurat si vi ligger godt an dersom regelen hadde blitt innført i dag.
Så lenge de bare må være i troppen, så har vi vel gode sjanser til at enten de fortsatt er i troppen, eller at det har rykket opp noen fra juniorlaget? Uansett betyr jo det at juniorene må satses på. Perfekt tidspunkt for FFK2 å rykke opp i 2.div., tipper at det blir en del av juniorene med potensiale som får prøvd seg der istedenfor stallfyll kjøpt inn tidligere. Håper de viser seg sjansen verdig og tar steget helt opp!

Norgesmester

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til:

Kan ikke se at det skal by på noen problemer med 8 utviklet i Norge blandt de 25 i troppen? 4 utviklet i klubben bør vel ikke bli noe problem det heller? Eller tar jeg feil der?

Dersom de fortsatt er her i 2008, så er det vel bare Tarik, Elvestad, Staw og Shabani? Kanskje også Ramberg? Fritt etter minnet nå, så arrester meg gjerne, men jeg kan ikke akkurat si vi ligger godt an dersom regelen hadde blitt innført i dag.

Vi har vel noen på juniorlaget som kanskje kommer inn i 25 mans troppen til året? Det skal jo opprettes en treningsgruppe 2 for å kunne ta opp en del juniorer.

FFK ØSTFOLD`S FOTBALL-STOLTHET!

BYGG PÅ STADION TIL 20 000!
SÅ DRØMMEN OM CHAMPIONS LEAGUE I VÅR EGEN STORSTUE IKKE DØR!

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til:
Endret:
Vi har vel noen på juniorlaget som kanskje kommer inn i 25 mans troppen til året? Det skal jo opprettes en treningsgruppe 2 for å kunne ta opp en del juniorer.

De ha vært i FFK i tre år. Det holder ikke at de er 15 eller 16 år. De ha vært utviklet i tre år i FFK i alderen 15-21 år. En 16-åring teller altså ikke på kvoten. Mange av spillerne på juniorlaget til FFK kommer dit via byprosjektet i en alder av 15-16-17 år. Etter at de signerer for juniorlaget til FFK, så må de fra dagen de signerte være der i tre år for å telle på kvoten. Ergo er det ikke sikkert at alle oppfyller kravene, selv om de er 18-19 år og holder junioralder.

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06

Lagt til:
Opprinnelig postet av Radoslaw

hva fikk vi ?

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til:
Opprinnelig postet av torkr

hva fikk vi ?

Det har vært snakk om 8 mill.

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03

Lagt til:
Opprinnelig postet av torkr

hva fikk vi ?

I alle fall nok til at vi kan utvide vår nye stadion til 15 000... 

FFK and Wisla Krakow forever...

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til:
Med Moklebust, Kværneng, og Hvidsten ved roret hadde vi nok ikke bare sitti med skjegget i postkassa, men vi hadde hatt balla i brødristeren også, dvs, ingen overgangssum. Må vel være måtelig fornøyd vel? Med summen om ikke annet!

Rød.... hvit... og patriot!

A-lagspiller

Ble medlem: 15 mar 04

Lagt til:

Synes det er leit å lese at folk blir sure på Simen Brenne her. Det er utrolig bittert at han går, siden han har vært en veldig viktig del av laget, men dette kom jo ikke som en bombe. Gutten vil komme seg ut av Norge, og jeg tror han blir mye mer synlig for klubber ute i Europa hvis han spiller for LSK. Det er et lag som har spilt i toppen av TL i noen år nå, mens FFK har vært på nære nippet til å rykke ned i sine år i Norges beste divisjon. Jeg ville gjort det samme.

Jeg vil ønske SImen lykke til hos sin nye klubb, og takker for alt han har gitt oss.

We play with 2 stoppers and 3 spisses...
Nils Arne Eggen

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03

Lagt til:
Opprinnelig postet av pølse

Synes det er leit å lese at folk blir sure på Simen Brenne her. Det er utrolig bittert at han går, siden han har vært en veldig viktig del av laget, men dette kom jo ikke som en bombe. Gutten vil komme seg ut av Norge, og jeg tror han blir mye mer synlig for klubber ute i Europa hvis han spiller for LSK. Det er et lag som har spilt i toppen av TL i noen år nå, mens FFK har vært på nære nippet til å rykke ned i sine år i Norges beste divisjon. Jeg ville gjort det samme.

Jeg vil ønske SImen lykke til hos sin nye klubb, og takker for alt han har gitt oss.

Tror ikke at Brenne har lagt så stor vekt på å komme til utlandet. Da hadde han ikke underskrevet en 5-års kontrakt. Det betyr at han blir en dyrere spiller enn om han hadde valgt en 2-3 års kontrakt med FFK. Videre skal ffk spille UEFA cup, og med spillere som Shaaban og Piroja får FFK besøk av agenter som holde øynene åpne. Alle følger ikke RBK spillerne hele tiden selv om de er den mest profilerte klubben.

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football

Bedriftsspiller
Ble medlem: 12 des 06

Lagt til:
Simen ble møkalei kebaben på paradisio i særp, så han fløtter nærmere vinnies.

Om du ikke er enig/skjønner hva jeg akkurat skrev, så er det ikke min skyld

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03

Lagt til:
Synes det er synd at Brenne drar, bra spiller, kanskje den beste offensive vi har. Men man må jo ønske å spille for FFK, ellers så går det ut over prestasjonene. Men at Lillestrøm er et skritt oppover, det er for meg ganske uforståelig.  2 lag vant noe i norsk fotball i år. FFK og RBK. Bare det å forlate oss foran en sesong med ny stadion og UEFA-cup, klarer jeg ikke helt å svelge.

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.

Knøttespiller
Ble medlem: 30 nov 06

Lagt til:

Det er kanskje ikke så morsomt å svare på, men kunne noen av dere som har hodet på rett plass sette opp en liste over styrker og svakheter på Brenne? Jeg vet ikke mer enn det jeg har sett på sportsextra på tv2, og det er ikke mye!

På forhånd takk.

Fugla til vi dør!

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til:
Opprinnelig postet av kanari

Det er kanskje ikke så morsomt å svare på, men kunne noen av dere som har hodet på rett plass sette opp en liste over styrker og svakheter på Brenne? Jeg vet ikke mer enn det jeg har sett på sportsextra på tv2, og det er ikke mye!

På forhånd takk.

På toppen?

+ Målfarlig, god arbeidskapasitet, god med og uten ball

- Svinger for mye i prestasjonene

Fredd

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04

Lagt til:

hmm, kan jo begynne jeg..

styrker:

lager bra med mål (til å spille på midten)

brukbart tempo

intensitet (holder en hel kamp)

bra blikk (smart spiller)

svakheter:

humørspiller ( opp og ned)

evner å rote bort ballen i farlige situasjoner

kan ha noen primadonna tendenser

holder for lenge på ballen til tider

detta var noe, og er som sagt mine meninger.

cupmester 06, uten tromme

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til:
Endret:

På forhånd takk.

Jeg tror Brenne kommer til å gjøre en bra jobb på Åråsen, men dere skal være klar over at han er en helt annen spillertype enn Koren.

Brenne er ganske egoistisk i spillestilen og må jobbe med blikket sitt. Svakhetene er at han spiller med høy risiko i spillet, tar ofte en karusell for mye og er svært ujevn i prestasjonene. Til tider kan det virke som han overvurderer sine dribleferdigheter. Brenne er en høstspiller av de sjeldne. Han presterer alltid godt om høsten.

Den største styrken er løpskapasiteten. Den er helt vanvittig. I tillegg er han vel kjent over hele landet for sine dype og målfarlige løp. Brenne løper på absolutt alt som er. Spissene får alltid en mann med seg fra midtbanen, og det er Brenne. Det er på disse løpene bakfra han har scoret mest mål. Brenne har også en slepen teknikk og evnen til å dra av en mann.

Skuddbeinet er bra, men upresist. Brenne scorer ikke mye mål på langskudd, men det gjør de færreste i FFK. Dette er noe vi savner. Skuddfoten til Brenne er likevel bra og det hender han scorer noen perler på skudd, men som oftest fyker de over.

Brenne er faktisk ganske OK på hodet også. Ingen super hodespillere ala Raio Piiroja, men Brenne plasseres seg ofte lurt og scorer litt med hodet også. Han har etter hvert utviklet en fin sans for mål.

Videre har han løpskapasitet nok til å jobbe begge veier - altså kan han både bidra hjemover og offensivt. Det er ikke sjeldent at et angrep starter ved Brenne og ender ved Brenne etter at han har tilbakelagt et løp over hele banen og får tilbake ballen foran mål.

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04

Lagt til:
var visst ikke jeg som begynte likevel..

cupmester 06, uten tromme

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:

Etter mitt syn er han en sterk offensiv kraft, kommer ofte på gode løp inn i motstanderens 16 meter. Dyktig til å time disse løpa. Han har gode avsluttnings egenskaper, og har en god arbeidsradius. Hvis man skal ønske seg mer måtte det være at han fikk luket bort at han tidvis kan sette ut resten av laget ved å sende noen skumle passninger som ikke er veloverveide og som gir motstanderen gode overgansmuligheter. Den største svakheten er dog at han er for glad i bylivet og de gledene man finner der, uten at jeg skal utdype dette noe mere. Han mangler derfor noe på å være toppidrettsutøver 24/7.

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football

Landslagsspiller

Lagt til:

På forhånd takk.

- Ikke verdens beste pasningslegger, liker bedre å drible
- Har hatt en tendens til å miste ballen i farlige soner
- Om man er pirkete så kunne han vært en tiendel kjappere
- (Onde tunger hvisker om at han er glad i junk-food)

+ Særdeles pluss i teknikk, ballføring og dribling
+ Bra avslutninger og skudd
+ Gode og smarte dybdeløp som ofte resulterer i mål
+ Arbeidsjern når høstkulda setter inn
+ Er en spiller som ofte er med å avgjøre viktige kamper (score 2 mål etc)

Se for deg Øyvind Leonardsen med briljant teknikk kombinert med avslutterferdighetene til Ballack :)

Landslagsspiller

Lagt til:
Opprinnelig postet av Shadar

På forhånd takk.

Se for deg Øyvind Leonardsen med briljant teknikk kombinert med avslutterferdighetene til Ballack :)

Vil bare tilføye noe viktig....han er for dårlig deffansivt....jobber for dårlig bakover...spesielt på dårlige dager. Ingen Leo der.

FFK ØSTFOLD`S FOTBALL-STOLTHET!

BYGG PÅ STADION TIL 20 000!
SÅ DRØMMEN OM CHAMPIONS LEAGUE I VÅR EGEN STORSTUE IKKE DØR!

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til:
Endret:

I følge ryktene fikk han et like godt tilbud av FFK. Samtidig forteller også ryktene at flere av spillerne ikke skjønner veivalget hans. Jeg føler IKKE han går til en bedre og større klubb. Derfor har han satt hodet sitt lagelig til for et hugg. -Et særdeles kraftig sådant.

Hadde han gått til utlandet hadde det vært greit, men å gå til  "O store slå på tromma fillebombom- klubben" er rett og slett, for meg, et svik.

Liker gutten hjemmebrent,tro Det er nok av det i flisbyen. Det må være det, kan ikke fatte noe annet.

Er forøvrig enig med Jonk her inne, at treningene kommer kanskje til å bli bedre hos " O store slå på på tromma fillebombom-klubben" under Tom Nordlie. Her bør den godeste Eggen ta seg selv i nakken. Det holder ikke å sitte i fluktstoler å kjøre smaltalk med Per-Egil. -Høyere temperatur,takk.

N.B! Bildet er til å spy av!

Whiskeypætt med dusk

Knøttespiller
Ble medlem: 30 nov 06

Lagt til:
Opprinnelig postet av Shadar

På forhånd takk.

Takk skal du ha. Er han en type som tar tak i kamper når det butter litt imot? eller er han en type som gjemmer seg bort når det går dårlig?

Fugla til vi dør!

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:

Han er en bidragsyter når det gjelder å snu kamper. Hans beste kamper i FFK i 2006 gjorde han i de kampene vi vant 2-1 hvor vi forholdsvis tidlig lå under med 1-0.

På lillestrøm så du sikkert hans bidrag til å snu den "tapte" kampen til uavgjort

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

21/02/2026 11:13 | 00fd8b25