Husk meg
Brukernavn
Passord

Rekordstort salg av sesongkort!

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03

Lagt til:
jeg var nede i aristrokaten og ordnet dette i etterkant. Hadde med alle kvitteringene. Men selve prosessen tok 20 min, så beregn god tid. Hadde det vært opp til billettservice skulle vel jeg betale mer i avgift i.o.m. ekstraarbeidet Tror faktisk feilen lå hos aristrokraten, jeg betalte kontant/kort, men det ble ikke registrert som kontant betaling i datasystemet. Dermed sender billettservice ut giro.

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06

Lagt til:

Har fått regning på PH medlemskap som lå sammen med Evig Aristokrat, og regning på Sesongkortet. Begge ble betalt i November/Desember.

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04

Lagt til:
Jeg fikk regning i dag av bilettservice jeg også, selv om jeg har kjøpt sesongkort lenge før jul! Merkelig!

FFK SUPPORTER FRA HOVEDSTADEN

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til:
Opprinnelig postet av danan2

Har fått regning på PH medlemskap som lå sammen med Evig Aristokrat, og regning på Sesongkortet. Begge ble betalt i November/Desember.

Regning på PH medlemskap blir vel sendt ut til alle som motar EA. Fikk det jeg også, men som det står på giroen, har du betalt, så trenger du ikke å betale igjen.. ;-)

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06

Lagt til:
Opprinnelig postet av Bob Page
Opprinnelig postet av danan2

Regning på PH medlemskap blir vel sendt ut til alle som motar EA. Fikk det jeg også, men som det står på giroen, har du betalt, så trenger du ikke å betale igjen.. ;-)

Da er det greit, leser ikke små skrift vettu

Juniorspiller

Ble medlem: 09 apr 03

Lagt til:

Ser at vi i følge Fredriksstad Blad har solgt ca. 6.500 sesongkort. Personlig så er jeg litt skuffet over antallet - jeg hadde forventet at vi nærmet oss 8.000 på dette tidspunktet.

Med dette som utgangspunkt:

Hva tror dere er grunnen(e) til at vi ikke har solgt flere sesongkort (ja da, det er rekord, men likevel..), og hva kan gjøres for å øke antallet?

Selv tror jeg det kommer av tre ting som kan forbindes/ knyttes sammen:

1. Dårlig markedsføring og informasjon fra FFK/ markedsapparatet

2. Prisen er uforholdsmessig høy i forhold til det "produktet" som blir tilbudt

3. Fredrikstad-folks generelle lynne

- Selv så mener jeg at klubben/ markedsapparatet er alt for lite kreative i sin markedsføring av "produktet FFK". Publikum må tilbys noe mer enn bare et sete når man kjøper sesongkort (ihvertfall for de prisene som FFK har lagt opp til. Da man kjøpte sesongkort hos AAFK for et par år siden, som forøvrig var ca. halvparten så billig som på Fr.stad Stadion, fikk man f.eks med en Aalesund-drakt inkludert i prisen. LSK hadde f.eks samme type tilbud tror jeg).

Samtidig så mener jeg at FFK har, og alltid har hatt, en type "ta-det-for-gitt" holdning ovenfor sine egne supportere, dvs. at vi kommer uansett om vi spiller i 2. div (jo, vi har alltid hatt respektable tilskuertall selv 10 år tilbake i tid kontra andre klubber som lå høyere i divisjonssystemet), det regner eller at Stadion er 100 år gammel. FFK må bli flinkere til å ta vare på både gamle og ikke minst nye supportere, det er dette som vil danne grunnlaget for videre utvikling (sportslig og økonomisk) på lengre sikt. Et eksempel kan være noe så banalt som å ta kr.50,- i inngangspenger i en treningskamp kontra kr.110,-! Ja, noen møter alltid opp uansett pris osv., men det er viktig å få med alle "etternølerne" som kanskje ikke er "die-hard" supportere i dag, men derimot kan bli det i fremtiden. Bedre med 800 tilskuere kontra 400 både økonomisk- og sportslig sett igjen. Det er viktig å inkludere alle her dersom vi ønsker å fylle opp Stadion!

- Selv så mener jeg at prisene er uforholdsmessig høye sett i forhold til det produktet vi tilbys. Moderne stadionfasiliteter er plutselig ikke så eksklusivt i Norge lenger, samtidig som at FFKs spillerstall p.d.d. ikke er spesielt forsterket (det er min mening - ta i så fall diskusjonen et anet sted..). Som tidligere nevnt så er det enkelte mennesker som alltid vil møte opp uansett pris, mens du kanskje har 2.000(hvem vet?!!) mennesker som lar være å kjøpe seongkort fordi de f.eks koster kr.650,- for mye? I denne sammenheng vil jeg således si at det er meget positivt å lese at man nå kan få kjøpt sesongkort på "krita" - dette er et kreativt tiltak for å øke andelen.

- Men kanskje den viktigste grunnen til at vi ikke har solgt flere sesongkort, tror jeg faktisk er Fredrikstad-folks lynne! Jeg mener vi generelt sett er veldig smålåtne og forsiktige på mange områder her nede i Fredrikstad. Jeg har selv jobbet med salg over store deler av Norge, og fått erfare at Østfoldinger er noe av det vanskeligste "menneskeslag" å selge til fordi vi må tenke på ting både tre og fire ganger før vi eventuelt tør å ta en beslutning!! Når folk derfor skal betale drøyt kr. 3.000,- så blir det vanskelig å bestemme seg dersom man ikke er "die-hard"-supporter.

Ja, sånn er det. Skrev meg kanskje litt vill her, men håper uansett dere skjønner hva jeg mener. Hva kan gjøres for å fylle Stadion..?

Pontus

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06

Lagt til:
Endret:
Opprinnelig postet av solgaard
2. Prisen er uforholdsmessig høy i forhold til det "produktet" som blir tilbudt
Helt greie priser på et sesongkort.

Moderator: Ikke siter lange, hele innlegg. Da mister siteringsfunksjonen sin hensikt.

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03

Lagt til:
Endret:
Bra innlegg Solgaard. Er enig i at prisene er litt stive, men ikke så ille som da vi hadde en 100 år gammel stadion å tilby publikum. Ellers så er jeg helt enig i at FFK bruker for lite tid og er for lite kreative i markedsføringen av klubben FFK og markedsføringen av kamper ol. Dette mener jeg har vært en mangelvare i flere år, hvor den eneste markedsføringa jeg har fått med meg har vært en annonse i FB og kanskje et lite innslag på radion.

Lenge leve "hjørnet"!

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til:

At det er solgt 6.500 sesongkort synes jeg er skuffende, mener at det var solgt like mange i desember i fjor, de kan i hvertfall ikke ha solgt mange i år. Robert Nilsson har gjort en slett jobb der.

Han er vel den eneste som er igjen fra 2.divsjon i adm og sjefen selv Jensen.

Synes dette er en god nok grunn for å tuppe ut Robert

Grunnen til salget går dårlig, har kanskje noe med å gjøre at det ikke har kommet noen attraktive spillere til oss. Vi har mistet en av våres beste spiller, uten å ha ersattet han med noen. De nye fra Afrika har tydeligvis ikke hjulpet i forhold til sesongkort salget.

Får vi en skikkelig profil, tenker jeg at salget øker betraktelig.

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06

Lagt til:
Endret:
Det er pris pris pris som gjelder, ffk er haier når det gjelder pris. En annen ting er at en ikke får barnebillett på hovedtribunen en må sitte på kortsiden+mange supportere føler segtråkket på når det gjelder forskjøpsrett. Lurer på hva ffk hadde sagt hvis forbrukerrådet fikk klage på de ang. dette?

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til:

Nå kan jeg forstå at dem ikke selger barnebilletter på langsidene og til en viss grad har stive priser enkelte plasser. Synes f.eks dem har gjort det bra for plankehaugen, noe dem selvfølgelig fortjener. Men Fredrikstad skal passe seg litt for å bli for kyniske. FFK er historisk en arbeiderklasseklubb og en klubb for folket, mye på samme måte som i Vålerenga. Dette er også en grunn tror jeg til at supportere fra Fredrikstad og Vålerenga går forholdsvis godt sammen.

Det jeg mener er at det er viktig at klubben og folket spiller på lag og at dem ikke strekker strikken for langt. Dem har kanskje ikke gjort det ennå, men dem skal nok være litt forsiktige i fremtiden....

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:
Opprinnelig postet av Bedreviteren

Nå kan jeg forstå at dem ikke selger barnebilletter på langsidene og til en viss grad har stive priser enkelte plasser. Synes f.eks dem har gjort det bra for plankehaugen, noe dem selvfølgelig fortjener. Men Fredrikstad skal passe seg litt for å bli for kyniske. FFK er historisk en arbeiderklasseklubb og en klubb for folket, mye på samme måte som i Vålerenga. Dette er også en grunn tror jeg til at supportere fra Fredrikstad og Vålerenga går forholdsvis godt sammen.

Det jeg mener er at det er viktig at klubben og folket spiller på lag og at dem ikke strekker strikken for langt. Dem har kanskje ikke gjort det ennå, men dem skal nok være litt forsiktige i fremtiden....

Vålerenga publikum er det for det meste bare bråk med,enkelt og greit.Ikke sammenlign oss med klanen.Prisene er helt greie og hvis fredrikstad folk ikke viser sin besøkelses tid så håper jeg ikke FFK setter ned prisene,da det koster penger og være en klubb som skal hevde seg i tippeligaen.

Landslagsspiller

Lagt til:
Opprinnelig postet av paco

Vålerenga publikum er det for det meste bare bråk med,enkelt og greit.Ikke sammenlign oss med klanen.Prisene er helt greie og hvis fredrikstad folk ikke viser sin besøkelses tid så håper jeg ikke FFK setter ned prisene,da det koster penger og være en klubb som skal hevde seg i tippeligaen.

Ikke overraskende lå dette her litt høyt for deg......

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03

Lagt til:

Veldig enig jeg for min del.. Premier league er et godt eksempel på fremmedgjøring av egne fans ,hvor storklubben har halve stadion med turister og de mindre mister tusenvis av tilskuere

Kortsiden Ultras-sitt ned og hold kjeft. Vi prøver å se kamp her !!!!
Kom hjem Roger!!!! Kom hjem

Landslagsspiller

Lagt til:
Ett eksempel er min kjære klubb Leeds United. Når Bates gjorde inntog økte prisene dramatisk og det har blitt ett stort skille mellom klubb og folk. Ja, Bates har gjort mye for en skakkkjørt klubb. Men snittet har også synket med 10-15 000 mennesker pr kamp...... Og man kan jo tenke seg hvilke konsekvenser det får for klubben på sikt hvis dem ikke samarbeider bedre i fremtiden.......

A-lagspiller

Lagt til:

Ett eksempel er min kjære klubb Leeds United. Når Bates gjorde inntog økte prisene dramatisk og det har blitt ett stort skille mellom klubb og folk. Ja, Bates har gjort mye for en skakkkjørt klubb. Men snittet har også synket med 10-15 000 mennesker pr kamp...... Og man kan jo tenke seg hvilke konsekvenser det får for klubben på sikt hvis dem ikke samarbeider bedre i fremtiden.......

samme i city.. for noen få år siden fikk vi møter med gamlekara og de viste oss rundt.inngang på treningsfelt og gode greier. norske supporterene var tross alt første supporterklubb for engelsk lag stiftet utenfor england.i dag er det upersonlige turer med en tørr guide og bodyguards som nekter etthvert innpass til treningsfelt. publikumsnitt synker hele tiden og få kjenner seg igjen i laget. For mange utlendinger som ikke skjønner britisk fotball.

dette kun som eksempel på at å fjerne seg for langt fra sine egne og ha klokketro på at mer genererte penger i systemet er det samme som suksess kan være farlig.til sist kommer ikke nok folk å ser på og hva skjer da ??

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til:

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til:
Det jeg reagerer på, og som jeg tror kan være en grunn til det litt trege salget, er at klubben opererer med samme pris uansett hvor man har plass på langsiden. Nå er alle de virkelig gode plassene tatt, og folk kvier seg kanskje (med god grunn) til å betale 3250 kroner på rad 3 helt nede mot cornerflagget. Det er en gåte for meg at de ikke har delt opp stadion i flere soner med tanke på pris. Det er ulogisk at man skal betale samme pris når det er så store forskjeller på plassene. Såvidt jeg vet er det vanlig på flere andre arenaer i Tippeligaen å differensiere prisene på langsidene avhengig av hvor attraktive de er, noe jeg har hørt har vært en suksess bl.a. på Lerkendal mtp økt publikumsoppslutning.

Det er "greit" at de gode plassene på langsiden koster 3250 kroner pr. sesong, men både sesongbilletter og enkeltbilletter burde vært rimelgere for de "dårlige" plassene. Det tror jeg alle ville tjent på.

A-lagspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av Costanza
Det jeg reagerer på, og som jeg tror kan være en grunn til det litt trege salget, er at klubben opererer med samme pris uansett hvor man har plass på langsiden. Nå er alle de virkelig gode plassene tatt, og folk kvier seg kanskje (med god grunn) til å betale 3250 kroner på rad 3 helt nede mot cornerflagget. Det er en gåte for meg at de ikke har delt opp stadion i flere soner med tanke på pris. Det er ulogisk at man skal betale samme pris når det er så store forskjeller på plassene. Såvidt jeg vet er det vanlig på flere andre arenaer i Tippeligaen å differensiere prisene på langsidene avhengig av hvor attraktive de er, noe jeg har hørt har vært en suksess bl.a. på Lerkendal mtp økt publikumsoppslutning.

Det er "greit" at de gode plassene på langsiden koster 3250 kroner pr. sesong, men både sesongbilletter og enkeltbilletter burde vært rimelgere for de "dårlige" plassene. Det tror jeg alle ville tjent på.

helt enig der !! Differansiering er viktig

Landslagsspiller

Lagt til:
Opprinnelig postet av Vlad

helt enig der !! Differansiering er viktig

Er ikke med på at det er dyrt men at det kunne hvert  en prisdifferanse.

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til:

Har ventet på at FFK skulle gjøre tiltak m.h.t.  til sesongkortsalg. Synes det er positivt,at de foretar noen markedsgrep nå,for å selge flere sesongkort. Start og andre lag har holdt på med agressiv markedsføring lenge,nå. Og har solgt mange flere SK enn FFK,i tiden etter Jul. Dette med salg av kort på krita,begynte Start med for en stund siden (se tidligere innlag av meg). Har også hørt,at du kan kjøpe sesongkort på Glommen Brygge ICA. Det er vist en automat med en FFK-vimpel,som du kan bruke kort å betale et SK. Meget positivt tiltak dette. Er det noen,som vet om det er flere slike automater i Fredrikstad?

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til:
Opprinnelig postet av Husgutt
Sesongkort på "krita".

Sesongkort på avbetaling?  Det er enkeltbilletter, det.

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06

Lagt til:
Men nå har det seg slik at stort sett de fleste arenaer i norge har barnebillett på helestadion, dette har ikke ffk, da mange ikke gidder å sitte på kortsiden. Jeg selv har ikke barn men gud bedre mange jeg har snakket med som har droppet stadion iår grunnet dette. Så ffk har nok fått mange nye "medgangssupportere" iår , men mistet mange trofaste tror jeg.

Juniorspiller

Ble medlem: 16 jun 03

Lagt til:

Amen! Hadde nok handla sesongkort om de hadde slått av en tusenlapp ute på kantene.

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05

Lagt til:
www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article

Klubben vil visst prøve å selge hele 11.000 sesongkort.

Tviler sterkt på at salget blir så stort...

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

21/02/2026 11:13 | 00fd8b25