Ønsker Eggen neste år? Ja/Nei
Opprinnelig postet av schpa84
Opprinnelig postet av ishmaelSchmuck
Tror dere virkelig ffk kan kjempe i toppen etter tredje sesong.
Tja, Start endte på sølvplass første sesongen etter opprykk. I år ligger de foreløpig på 5. plass. Så det lar seg tydeligvis gjøre.
Forskjellen på start og ffk er at de har betydelig romsligere økonomi og en masse egne talenter fra egne rekker. Det sier seg selv at det blir mer penger til en klubb Erik Solèr spytter inn penger i. Så det er idioti og sammenligne FFK med Start. Det går an å være realistiske. synes det blir utakknemlig å sparke Eggen etter alt det han har gjort for klubben
Vi har bra med talenter vi også. Vi spilte jevnt mot Start i semi-finalen. Og selv om Start har bedre økonomi, så har vel ikke de akkurat kjøpt flust med spillere siden de rykka opp. Grunnlaget ble nok lagt tidligere enn det.
Etter dagens intervju i F-B , kommer det tydeligere fram, KTE mangler enhver form for selvinsikt eller sjølkritikk.
Ikke ett eneste ord om forståelse for kritikk, eller "skuffelse" over f.eks årets seriesesong.
Nei skylda for kritikk legges på F-B og Demo.
Han setter seg på sin høye hest og snakker heller om at han ikke er avhengig av FFK, underforstått det er mange som vil ha han som trener. Flott.
Ps. Vidar H, skal nok en gang ha ros for en tannløs artikkel. Ikke et kritisk spørsmål, eller oppføgelse når KTE snakker om at avisene ønsker han vekk. Makan til vrøvl.
Mitt råd for resten av sesongen, må være : Fjern "Blinkersene" og få litt sidesyn.
---------------------------
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Opprinnelig postet av ishmaelSchmuck
Tror dere virkelig ffk kan kjempe i toppen etter tredje sesong.
Tja, Start endte på sølvplass første sesongen etter opprykk. I år ligger de foreløpig på 5. plass. Så det lar seg tydeligvis gjøre.
Forskjellen på start og ffk er at de har betydelig romsligere økonomi og en masse egne talenter fra egne rekker. Det sier seg selv at det blir mer penger til en klubb Erik Solèr spytter inn penger i. Så det er idioti og sammenligne FFK med Start. Det går an å være realistiske. synes det blir utakknemlig å sparke Eggen etter alt det han har gjort for klubben
Eggen kan da ikke leve på gamle bragder. Det krav til prestasjon i enhver jobb, uansett hva man har utrettet tidligere. Se på Start i vår. Da lå de på direkte nedrykk. Keiko fikk sparken, og nå kjemper de om Royal Leage-plass....
For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
Opprinnelig postet av dracula
Etter dagens intervju i F-B , kommer det tydeligere fram, KTE mangler enhver form for selvinsikt eller sjølkritikk.
Merkelig. Min reaksjon etter å ha lest intervjuet og nettpraten var vel omtrent nøyaktig stikk motsatt av din...
Synes alle her bør legge disse negative trådene døde... til serien er ferdigspilt. Det både spillere, trenere og støtte apparat i FFK nå trenger er ro, slik at de kan gjøre alt for å yte maks i de kampene som er igjen slik at vi berger plassen.
Viktig med kritikk og meninger men, ikke riktig tidspunkt. Gå på kampene som er igjen og støtt laget..........................................................................................
I år er det FFK år
At det var? I følge VG nett hadde Start et budsjett på 29,5 millioner i 2005. FFK hadde til sammenlikning 34,5 mill... Fint hvis du har antydning til belegg for påstandene dine, samt kaller mine for idioti. Enig?
Krut har større kraft enn joik. Deal with it.
Opprinnelig postet av jt
Synes alle her bør legge disse negative trådene døde... til serien er ferdigspilt. Det både spillere, trenere og støtte apparat i FFK nå trenger er ro, slik at de kan gjøre alt for å yte maks i de kampene som er igjen slik at vi berger plassen.
Viktig med kritikk og meninger men, ikke riktig tidspunkt. Gå på kampene som er igjen og støtt laget..........................................................................................
Skrev tidlig at dette ikke var riktig tidspunkt, hvor tror dere at FB og Demokraten får alle ideene sine fra...de sakser herfra selfølgelig.
Men når det er skrevet, husker jeg også at endel bad kritikk kom fra Kai Erik Dustemikkel på et utrolig dårlig tidspunkt i fjor. Da sto laget sammen og klarte faan mæ å berge plassen. Eggen bruker nok den energien til noe positivt.
Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Send en hund etter øl...
Opprinnelig postet av dracula
Etter dagens intervju i F-B , kommer det tydeligere fram, KTE mangler enhver form for selvinsikt eller sjølkritikk. Ikke ett eneste ord om forståelse for kritikk, eller "skuffelse" over f.eks årets seriesesong. Nei skylda for kritikk legges på F-B og Demo. Han setter seg på sin høye hest og snakker heller om at han ikke er avhengig av FFK, underforstått det er mange som vil ha han som trener. Flott. Ps. Vidar H, skal nok en gang ha ros for en tannløs artikkel. Ikke et kritisk spørsmål, eller oppføgelse når KTE snakker om at avisene ønsker han vekk. Makan til vrøvl. Mitt råd for resten av sesongen, må være : Fjern "Blinkersene" og få litt sidesyn.
Leste intervjuet og ser heller ikke det du ser. Og er det en ting Eggen ikke skal fokusere på nå så er det den delen av sesongen han ikke kan gjøre noe med. Det er en vurdering som må tas etter sesongen. Jeg er 100% enig med Eggen mht. at FB og Demokraten er ute å påvirker dikusjonen rundt hans posisjon. Hva er det godt for? Tror du virkelig at det rette for FFK er å si til Eggen nå at du har sparken? Eggen har jo et poeng i at vi slipper inn billige mål på bortebane. Og skal Eggen kritisere seg selv her? Da undergraver han jo sin egen autoritet ovenfor spillergruppa. Ingen trenere gjør det! Den beste av dem alle, Eggens far, var aldri i nærheten av å lete etter feil hos seg selv, men stod hardnakket for det han mente var rett og vant stort på det.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"
Har cup finale billet æ gett XD
Steinar Sørlie er BEST i verden!!!
Eggen har sine svakheter men jeg tror ikke det er noen bedre i Norge for FFK nå.
Uansett, vi kan ikke regne med å gjøre gull av gråstein (2"4) på kort tid. Det tar tid å bygge ett topp eliteserie lag.
Jeg vil gi Eggen ett år til, men er vi i sumpa da også så er jeg tilhenger at noe må gjøres.
Har noen vurdert at budsjettene våre kanskje ikke har vært tilstrekkelig til å hevde seg?
Er det en grunn til at Morgan vil øke budsjettet med 20 mill(?) ?
Vi må overleve i elite i år, knuse Sandefjord i cupfinalen, og hevde oss neste år (gjerne bra med poeng først halvdel, neglene mine tåler ikke dette nedrykks spøkelset).
Uansett er jeg motstander av å sparke folk umiddelbart, det gavner ikke stabilitet.
Dont fuck with me bitch, i am the mightiest sorcerer in this land.
En annen ting som er helt latterlig er hvordan Eggen syter over at laget mangler ledertyper... Hallo Eggen...? Du har vært i klubben i fem år og det er vel strengt talt du som har hatt ansvaret for å hente inn lederskikkelser? Makan til dårlig bortforklaring. I tillegg var du sterkt delaktig i å sparke bort den største lederskikkelsen av dem alle nordover til Hamar.
Ansvarlig redaktør
Opprinnelig postet av Holters
Er så dritt lei alle de bortforklaringene om at Eggen ikke har hatt penger til rådighet... Klubber med mindre budsjetter har klart seg langt bedre enn oss og blant de finner vi flere nyopprykkede klubber, så det er klart det er andre faktorer som trekker oss ned i sumpa år etter år. Treneren er nok en av de og den vanvittig dårlige bruken av pengene når det gjelder innkjøp av forsterkninger.
En annen ting som er helt latterlig er hvordan Eggen syter over at laget mangler ledertyper... Hallo Eggen...? Du har vært i klubben i fem år og det er vel strengt talt du som har hatt ansvaret for å hente inn lederskikkelser? Makan til dårlig bortforklaring. I tillegg var du sterkt delaktig i å sparke bort den største lederskikkelsen av dem alle nordover til Hamar.
Er vel også lag med større budsjett enn FFK i den nedrykkstriden...... Ja, Ringberg salget var fatalt. Fler og fler som forstår det. Sist helg var han sitt lag bestemann mot RBK. Tror at dette salget betaler Eggen for den dag i dag, og er med og bidrar til at dette er hans siste sesong.......
Håper virkelig ikke at han forsvinner. Gjort veldig mye bra for klubben og kan fortsatt gjøre mye bra fremover. Håper ikke at syting fra folk rundt og supportere gjør at han forsvinner. Stå på "Knutte". Går nok bra i år igjen!
Opprinnelig postet av Holters
Er så dritt lei alle de bortforklaringene om at Eggen ikke har hatt penger til rådighet... Klubber med mindre budsjetter har klart seg langt bedre enn oss og blant de finner vi flere nyopprykkede klubber, så det er klart det er andre faktorer som trekker oss ned i sumpa år etter år. Treneren er nok en av de og den vanvittig dårlige bruken av pengene når det gjelder innkjøp av forsterkninger.
Terningkast 6 fra undertegnede !
FFK and Wisla Krakow forever...
Kunen ikke vært sagt bedre enn det holters sier her.
Patetisk fra en trener å klage på noe han har ansvar for selv . Tror han ikek at folk tenker selv.
Eggen har brukt penger som en full sjømann på udugelige spillere.
Nok en gang i går så vi et ustabilt forsvar, Gerrbrand blir jeg bare mer og mer skuffet over.
Neste år er han garantert på benken om ikke et mirakel skjer.
Opprinnelig postet av tomroar
Gerrbrand blir jeg bare mer og mer skuffet over.
Jeg må si jeg ikke skjønner så mye av hetsinga av spillere som foregår her inne. Gerrbrand spilte jo bra igår, og har gjort mye bra. Selvfølgelig ser det mye mer imponerende ut med Raio, som er duell-stopperene, men jeg synes Patrik gjør Raio god også. Det hjelper å ha en makker du kan stole på bak der. Det må være et par 10-år siden vi hadde en stopper som var bedre med ballen i beina?
Støtt FFK - Si "Hold kjeft" til en stadionsurpomp!
Opprinnelig postet av tomroar
Gerrbrand blir jeg bare mer og mer skuffet over.
Neste år er han garantert på benken om ikke et mirakel skjer.
Hva har Gerrbrand gjort for noe galt nå da? Han reddet jo seieren vår i går med sin redning på streken.
Nå hadde jeg egentlig tenkt til å skrive et langt, surt og usakelig svar på ditt innlegg, tomroar. I stedet lar jeg denne artige krabaten oppsummere hva jeg synes om denne typen innlegg.
Ære være Plankebyen
Knut Torbjørn Eggen har i per i dag gjort FFK til et bedre lag en gamle storheter som Viking, Molde og Tromsø, samt å ta laget til en Cup finale. Og med litt mer marginer i et par bortekamper hadde vi kjempet om en 5-6 plass.
Og dette med relativt begrensede ressurser og stor mangel på ressurspersoner i ledelsen (før Morgan kom inn).
I tillegg spiller han morsom og offensiv fotball.
I fjor var han den store helten da Drillo (Norges mest profilerte trener) ble kjeppjaget fra byen.
Og i år ønsker "alle" han dit pepperen gror! Forstå det det som kan.....
Opprinnelig postet av Kent
I fjor var han den store helten da Drillo (Norges mest profilerte trener) ble kjeppjaget fra byen.
Er du veldig naiv?
Jeg spør siden jeg ikke vet, men tror du det var en tilfeldighet at Eggen hentet Drillo i fjor? Om du tror (hovedårsaken) det var fordi Eggen var sliten eller ønsket mer fri tar du feil (mannen brukte jo mer tid på feltet enn noen gang). Eggen er en slu jævel, og han gjorde en taktisk genistrek (ikke helt llikt mannen, men ok).
Nei, Eggen hater konflikter, noe måtte gjøres, ah, vi henter en som kan rydde opp, så slipper jeg....
Virker ting litt klarere nå???
Frua mener jeg ikke kan vise følelser, pøh, jeg har grått mer enn 1 gang etter at favorittlaget har snubla...
Gråt om kapp med regnet når biletten var sikra i dag...
Ja Eggen forutså nok at han skulle komme inn på slutten av sesongen og redde klubben! Helt sikker!
Var vel ikke helt det som var kjernen i innlegget mitt heller!
Knut Torbjørn Eggen har i per i dag gjort FFK til et bedre lag en gamle storheter som Viking, Molde og Tromsø, samt å ta laget til en Cup finale. Og med litt mer marginer i et par bortekamper hadde vi kjempet om en 5-6 plass.
Og dette med relativt begrensede ressurser og stor mangel på ressurspersoner i ledelsen (før Morgan kom inn).
I tillegg spiller han morsom og offensiv fotball.
Og i år ønsker "alle" han dit pepperen gror! Forstå det det som kan.....
Jeg håper det var et innlegg fylt med ironi? Gamle storheter som Molde og Tromsø? Ærlig talt... Jadda, med litt mer flaks og marginer så hadde vi sikkert kjempet om en 5-6. plass, og uten Toths hånd hadde vi kanskje tapt mot Molde i steden for, og litt mindre flaks andre steder kunne vi ha vært klare for nedrykk allerede. Jeg er så lei av folk som drar frem dårlige marginer, uten å tenke på at vi faktisk har hatt omtrent like mye flaks i enkelte andre kamper. Enkelte her inne mener det egentlig er slik at et lag alltid skal ha marginene med seg, aldri mot seg.
Eggen har IKKE hatt begrensede resurser i forhold til mange andre lag i ligaen. Hamkam og Sandefjord er lag som har måtte takle hverdagen med mye mindre penger mellom hendene enn FFK.
1. Har Ham-Kam og Sandefjord sanket signifikant mere poeng enn FFK?
2. Vil du heller ha en trener som ønsker å spille fotball som Ham-Kam?
1. Har Ham-Kam og Sandefjord sanket signifikant mere poeng enn FFK?
2. Vil du heller ha en trener som ønsker å spille fotball som Ham-Kam?
1. Nei, men de har også en del mindre å rutte med. Du gjorde et poeng ut av at Eggen har fått til mye med små resurser i FFK, jeg gjorde dermed et poeng ut av at lag med mindre penger har tatt flere poeng. Og det er ikke kun Hamkam og Sandefjord, det er sikkert flere lag oppover tabellen som har mindre å rutte med enn FFK også. Hamkam har vært foran oss på tabellen i tre år på rad, i år ser ut til å bli den fjerde. Og det etter å ha mistet sentrale spillere og byttet ut Solbakken med Grodås.
2. Har jeg sagt det? Du trenger ikke å spille gampefotball for å få flere poeng enn det FFK har gjort i år...
Er faktisk ikke sikker på at lagene du nevner har spesielt mye mindre å rutte med enn FFK. Husk at den økonomiske tilstanden til FFK var temmelig dramatisk før de solgte 50% av spillerstallen for 20mill tidligere i år. Mesteparten av de 20mill gikk med til å dekke hull i regnskapet. Tror ikke jeg tar mye feil om jeg sier at FFK også ligger på en 11 plass i serien når det gjelder ressurser.
Helt konkret, hvem kunne du tenke deg ta plassen til Knut Torbjørn? Må være en trener som kan tilfredsstille Fredrikstad publikummet både når det gjelder resultater (bedre enn det KTE presterer) og når det gjelder underholdning (Drillo fotball vil ikke bli godtatt i Fredrikstad, det vet vi alt om).
Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
21/02/2026 11:13 | 00fd8b25