Husk meg
Brukernavn
Passord

Dagfinn Enerly-lei (Låst)

Denne tråden er låst for nye innlegg. Du kan fortsatt lese postene som normalt.

Juniorspiller
Ble medlem: 15 mar 04

Lagt til:
slike tråder burde bare ties ihjel.. er kun startet på f...

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03

Lagt til:
Opprinnelig postet av rabbagast
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Det er faktisk ikke helt frivillig. Feks billettene til showet på gamle stadion, der går en del av inntektene (var det 30,- pr billett?) til Dagfinn. Kan jeg få billetten 30,- billigere da, i og med at jeg ikke ønsker å støtte han mer men vil gjerne få med meg showet?

Du kan bli hjemme. Det er frivillig oppmøte.

Men hvis en vil se favorittartisten sin da, uten å støtte Enerly?

Jeg kan betale de 30 kronene du ikke vil gi...Kos deg på konsert med favotitten din!!!

God fornøyelse!!!!

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06

Lagt til:
Opprinnelig postet av Fredd

torkr: Du kan få de 30kr av meg hvis du sender meg biletten din. Send PM.

hæ?

A-lagspiller

Lagt til:
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Hav er det som har blitt "mye"? Hvis noen spør deg om penger til å støtte Enerly, så gi det du ønsker. Hvis noen spør igjen, og du synes du har gitt nok, så si det. Ferdig med det. Kan det være noe å klage for?

jaja , hvis du ikke evner å se hva poenget mitt er kan det bare være.
jeg har støttet enerly nok nå ihvertfall la oss avlsutte med det.

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til:
Opprinnelig postet av torkr
Opprinnelig postet av Fredd

torkr: Du kan få de 30kr av meg hvis du sender meg biletten din. Send PM.

hæ?

Hvis du var på kampen og har lyst til å få tilbake de 30 kr.

Fredd

A-lagspiller

Lagt til:
nå er jeg ikke med på hva du mener.
har ikke sagt jeg skal ha tilbake noe penger.

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06

Lagt til:
For å ta det på spissen! Vi som supportere er en familie. Og Enerly var en viktig person i vår "familie" og derfor ønsker vi å støtte han. Den letteste måten for oss å støtte han på er å stille opp på arrangermenter og å hjelpe han økonomisk siden han (om jeg ikke haer forstått feil) muligens ikke får skadeforsikring! Hvis du syns det blir for mye, så skal ingen av oss andre tvinge deg til å betale et øre mer, men ingen vits i å bry seg om hva andre mennesker velger å gjøre med sin økonomi!

Bedriftsspiller
Ble medlem: 01 sep 06

Lagt til:
Tråden er faktisk ikke startet bare på F. Det handler tross alt om prinsipper dette her

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03

Lagt til:

Jeg ser poenget til de som begynner å bli litt lei "maset" om Enerly. Begynner faktisk å bli litt "lei" selv, hvis det går an å bruke et så banalt ord.

Dette er ømfintlig tema. Alle ønsker selvfølgelig at Dagfinn skal bli frisk osv, men det må også være lov å si i fra om at man er uenig i utviklingen dette nå tar.

Men ballen ligger jo hos Dagfinn, som nå vel bør ha fylt opp fondet sitt ganske bra. Det er slett ikke umulig at han vil bruke midler på idrettsskadde, forskning o.l.  Noe i hvertfall jeg håper. Nemlig at andre i samme situasjon, som ikke har de samme ressursene og mulighetene som Dagfinn, skal kunne få nyte litt godt av alle pengene.

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad

Bedriftsspiller

Lagt til:
Opprinnelig postet av BøgeJon

vel bør ha fylt opp fondet sitt ganske bra. Det er slett ikke umulig at han vil bruke midler på idrettsskadde, forskning o.l.  Noe i hvertfall jeg håper. Nemlig at andre i samme situasjon, som ikke har de samme ressursene og mulighetene som Dagfinn, skal kunne få nyte litt godt av alle pengene.

Dette er et meget interessant emne, for bruker Enerly pengene i fondet kun på seg selv, så skulle han aldri ha gått ut i media å klaget på hvor ille han hadde det på Sunnaas sykehus. Da skulle han heller ha brukt mye av pengene (for sammen med forsikringen har det nok bygd seg opp en stor sum), til å hjelpe andre som var i samme situasjon.

Bedriftsspiller
Ble medlem: 18 aug 06

Lagt til:
Slutt å bekymre deg for bruken av disse pengene, din rabbagast! Har det noengang slått deg at Dagfinn bruker oppmerksomheten rundt sin spesielle situasjon og i form av at skaden sjedde direkte på TV til å hjelpe andre i samme situasjon ?

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04

Lagt til:
Opprinnelig postet av BøgeJon

vel bør ha fylt opp fondet sitt ganske bra. Det er slett ikke umulig at han vil bruke midler på idrettsskadde, forskning o.l.  Noe i hvertfall jeg håper. Nemlig at andre i samme situasjon, som ikke har de samme ressursene og mulighetene som Dagfinn, skal kunne få nyte litt godt av alle pengene.

Dette er et meget interessant emne, for bruker Enerly pengene i fondet kun på seg selv, så skulle han aldri ha gått ut i media å klaget på hvor ille han hadde det på Sunnaas sykehus. Da skulle han heller ha brukt mye av pengene (for sammen med forsikringen har det nok bygd seg opp en stor sum), til å hjelpe andre som var i samme situasjon.

Synes denne diskusjonen minner mer om småborgelig jantelov som ikke er en av våre spillere verdig.

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04

Lagt til:
Endret:

Kanskje Enerly (eller de som arrangerte DreamTeam kampen) burde informert klarere hva inntektene går til, siden det tydeligvis er uenighet / usikkerhet hva pengene går til:

- Går pengene til Enerly ene og alene? eller til et fond som har til hensikt å også hjelpe andre?

-Har Enerly blitt dekket av forsikring? Eller har han ikke det (i motsetning til andre arbeidstakere)

Det er vel disse to spørsmålene jeg har funnet ulike meninger om når det gjelder denne saken. Derfor hadde det vært fint med en avklaring slik at de som var usikker på om han fikk "dobbelt opp" i forhold til andre som har havnet i samme situasjon, - kunne fått svar på dette

Hvis Enerly ikke hadde noen skadeforsikring gjennom sin arbeidsgiver som dekker dette, blir jo denne kampen (og andre bidrag) FFK-supporternes måte å fylle dette økonomiske gapet som dukker opp når en slik ulykke skjer.

Jeg unner Enerly alt han har fått (og mere til),  - men en mer tydelig info på forhånd - så det ikke blir tvil om hva man betaler for - hadde nok vært til hjelp for mange. Så kunne man lettere velge hva man vil støtte uten at det i ettertid blir misnøye fordi man føler at man ga penger på feil premiss.

Håper at midlene som er kommet inn kan hjelpe Enerly og hans familie til en enklere tilværelse i det daglige liv.

Bedriftsspiller

Lagt til:
Opprinnelig postet av aavdst

-Har Enerly blitt dekket av forsikring? Eller har han ikke det (i motsetning til andre arbeidstakere)

Det er vel disse to spørsmålene jeg har funnet ulike meninger om når det gjelder denne saken. Derfor hadde det vært fint med en avklaring slik at de som var usikker på om han fikk "dobbelt opp" i forhold til andre som har havnet i samme situasjon, - kunne fått svar på dette

Hvis Enerly ikke hadde noen skadeforsikring gjennom sin arbeidsgiver som dekker dette, blir jo denne kampen (og andre bidrag) FFK-supporternes måte å fylle dette økonomiske gapet som dukker opp når en slik ulykke skjer.

Når det gjelder forsikring, så har alle som spiller fotball forsikring gjennom NFF. I og med at Dagfinn er nå fotballinvalid, får han utbetalt en grei sum derfra. Oppå det, kommer nok forskringen han har privat, for forsikring er vel en ting alle har? Så Dagfinn sliter IKKE pengeveien, det er helt sikkert.

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til:

Opprinnelig postet av torkr
nå er jeg ikke med på hva du mener.
har ikke sagt jeg skal ha tilbake noe penger.

Tenkte det siden du ikke ville støtte Dagfinn.

Fredd

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jul 06

Lagt til:

Skjønner faen ikke problemet ditt Rabbagast... Om du ikke allerede har fått med deg dette i media, så skal jeg ta det en gang til. Forsikringen til norske fotballspillere dekker ikke en slik skade.. Det er grunnen til at Niso er koplet inn i denne saken, og at det nesten ble streik før sessongen. At folk støtter Enerly, er fordi han har ett nettverk rundt seg i Norge på grunn av fotballen.. Hadde du brekt nakken, hadde sikkert dine arbeidskollegaer, eller familie bidratt for at ting skulle blitt tillrettelagt for deg også.. Men av en eller annen grunn tviler jeg på at du har venner, uten å spesifisere dette noe særlig. Det er helt sikkert mange både i Fredrikstad og i resten av norge, som ikke ønsker å støtte Enerly, pga at de mener det er mange andre som også burde blitt støttet. Men heldigvis, er det opp til hver enkelt person. Hadde dette uhellet skjedd med en annen person samtidig som det ble vist direkte på tv, hadde denne personen garantert fått like mye oppmerksomhet.

Jeg forstår at du har startet denne tråden kun for å lage diskusjoner, og det har ikke noe med de jævla prinsippene du nevner. Det er kun for å irritere... Og det har du fått til.

Jeg mener det er lavmål av en person i det hele tatt å kverrulere om dette. Det er greit å skulle ha sine egne meninger, og det har du fått uttrykt.. Men vi andre har også våre egne meninger, og hva vi bruker disse på, og hva vi ønsker å støtte Enerly med, skal du ikke bry deg så mye om..  Men nå skal jeg få si min mening også;

Jeg håper du ikke er ett medlem av plankehaugen, for jeg vil synes det er trist å dele plass sammen med ett menneske som deg. Jeg føler at du rett og slett ikke unner Enerly den oppmerksomheten han har fått rundt dette. Etter selve skaden, gikk det lang tid før han i det hele tatt ville dette sine personlige meninger med media i det hele tatt.. Mye av det han gjør nå, er for å også hjelpe andre i samme situasjon som seg selv.

Håper vi kan avslutte denne diskusjonen nå med en gang, og jeg håper du er såpaas voksen i hodet at du kan respektere at vi andre brukere av dette forumet har andre meninger enn deg.

Bedriftsspiller

Lagt til:

Du tar helt feil, virkelig feil.

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til:
Endret:
Opprinnelig postet av aavdst

Når det gjelder forsikring, så har alle som spiller fotball forsikring gjennom NFF. I og med at Dagfinn er nå fotballinvalid, får han utbetalt en grei sum derfra. Oppå det, kommer nok forskringen han har privat, for forsikring er vel en ting alle har? Så Dagfinn sliter IKKE pengeveien, det er helt sikkert.

Nå er du på forferdelig tynn is, Rabbagast. Private forsikringer gjelder ikke i arbeidssammenheng, og det er noe du bør være klar over før du fortsetter å lire av det pisset du gjør her inne. Du stiller et retorisk spørsmål om "forsikring er vel en ting alle har". Retoriske spørsmål når svaret er feil er pinlig lesing.

Hva vet du om kostnadene med ombygging av hus, opptrening, anskaffelse av spesialbil m/rampe, behov for pleiepersonell, avlastning, osv?  Hvis du kan og vet noe om det skjuler du det jammen godt.

Les. f.eks. denne saken, som handler om Katrine Bråtane som ble 100% invalid. Forsikringsselskapet måtte punge ut med 10,1 MILLIONER KRONER.  Tror du forsikringsselskapet må betale ut 10,1 millioner kroner for at Katrine Bråtane skal leve fett resten av livet på de kronene? Neppe. Det er for å gi henne et fullverdig liv.

Jeg blir !"¤¤"#%R!"# forbanna på småligheten du viser. Og, når du i tillegg til å være smålig, krydrer småligheten med usannheter (om det skyldes inkompetanse eller ønske om å provosere er det samme) blir det på grensen av hva det er mulig å tåle.

Jeg håper denne tråden nå kan avgå med døden, slik at vi slipper ha denne diskusjonen her. Hvis du ønsker, kan vi godt diskutere prinsipper rundt forsikringer, erstatninger, osv. et annet sted - men la oss slippe retorikken din her inne.

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03

Lagt til:
Kan dere ikke bare drite i han da. Skjønner vel at fyren er ute etter å markere seg. Sikkert en eller annen Mossing, Sarping eller Hamar bonde som har lite å gjøre på fritida si.

"Jeg fikk ingen indikasjoner på at FFK ønsket å beholde meg, men jeg ble ikke presset ut, sier Markus Ringberg som har laget 76 mål på 102 kamper for Fredrikstad"

Juniorspiller

Lagt til:

Men vi kan vel kanskje møte han privat, for å "diskutere" dette videre 

Juniorspiller

Ble medlem: 27 sep 05

Lagt til:
Opprinnelig postet av denialsander
Les. f.eks. denne saken, som handler om Katrine Bråtane som ble 100% invalid. Forsikringsselskapet måtte punge ut med 10,1 MILLIONER KRONER.  Tror du forsikringsselskapet må betale ut 10,1 millioner kroner for at Katrine Bråtane skal leve fett resten av livet på de kronene? Neppe. Det er for å gi henne et fullverdig liv.
Her griper du vel egentlig fatt i kjernen av hva han prøver å si.
Hvis man helt objektivt, og uten å la følelsene ta overhånd m.h.t. tragedien til Enerly (som i seg selv ikke er værre en mange andre i samme situasjon), så kan det føles etisk feil at noen må kjempe 10 år i rettsystemet for å kunne leve det verdige livet, mens andre igjen får penger inn via diverse aksjoner som i tilfellet Enerly. Det gjør ikke Rabbagast til en dårlig person av den grunn. Personer uten kjendis status har ikke den muligheten til å profilere seg som kjendiser, og det medfører en skjevhet i generøsiteten fra de som gir. Det er faktisk en god gest at man ønsker alle ett verdig liv.
Når det er sagt, så har jeg tro på at Enerly fondet vil bli brukt til akkurat disse tingene (hjelpe andre i samme situasjon) på sikt.

Da Knut Torbjørn Eggen skrek så han måtte gå på do, hadde ikke spillerne noe valg. 13 målsjanser, årets første seier og et fyrverkeri av en fotballkamp ble resultatet. (FFK-VIF 2006)

Juniorspiller

Lagt til:
Har aldri heller sagt at rabbagast er en dårlig person, men han tar ikke opp dette på en riktig måte.. Du formulerer deg på en måte så vi forstår at du vet hva du prater om, mens rabbagast, ikke helt skjønner selv hva han sier tror jeg.. Vil tippe at denne personen er rundt 16år

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til:

Opprinnelig postet av innvandrer
Opprinnelig postet av denialsander
Her griper du vel egentlig fatt i kjernen av hva han prøver å si.
Hvis man helt objektivt, og uten å la følelsene ta overhånd m.h.t. tragedien til Enerly (som i seg selv ikke er værre en mange andre i samme situasjon), så kan det føles etisk feil at noen må kjempe 10 år i rettsystemet for å kunne leve det verdige livet, mens andre igjen får penger inn via diverse aksjoner som i tilfellet Enerly. Det gjør ikke Rabbagast til en dårlig person av den grunn. Personer uten kjendis status har ikke den muligheten til å profilere seg som kjendiser, og det medfører en skjevhet i generøsiteten fra de som gir. Det er faktisk en god gest at man ønsker alle ett verdig liv.
Når det er sagt, så har jeg tro på at Enerly fondet vil bli brukt til akkurat disse tingene (hjelpe andre i samme situasjon) på sikt.

Du sammenlikner epler og gråstein. ;)

Katrine Bråtane ble utsatt for en trist ulykke og ble rævkjørt av forsikringsselskapet som håpet ho bare skulle holde kjeft og ta til takke med niks og nada.

Dagfinn Enerly ble utsatt for en skade i yrket sitt. Men fordi staten er like ræva som forsikringsselskapet til Katrine Bråtane har han ikke på langtnær samme økonomiske muligheter som det hun har.

Fordi systemet er skeivt - og fordi han er kjent - blir det så voldsomt mye oppstyr rundt Enerly...

IIKKE nødvendigvis fordi han er kjendis - men fordi han er utsatt for FORSKJELLSBEHANDLING!

Det er også derfor NISO kjemper for at forsikringsselskaper skal kunne dekke skader, og for å få staten til å ta ansvar i forhold til yrkesskadeerstatninger på toppidrettsutøvere som fotballspillere.

Jeg tror, at dersom Enerly hadde hatt en normal forsikring og at staten dekket litt mer enn den gjør i dag, så ville ikke det vært behov eller påtrykk for å donere så voldsomt mye penger til Enerly... Det som opprører folk er urettferdighet og forskjellsbehandling. Heldigvis...

Rabbagast (bare nick`et sier vel litt om hva han vil) drar sammen litt fakta, litt fiksjon og klarer å få folk til å reagere.

Mine to cent. Igjen. Men nå skal jeg holde kjeft i tråden her og bare håpe at den dør av seg selv.

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jan 06

Lagt til:
PANG!

Vin og blomster på bordet...

Bedriftsspiller

Lagt til:
Helt enig i at Enerly er en del av forskjellsbehandling ja, men på en stikk motsatt måte enn det du tenker på. Og jeg er en nøytral part, jeg er ikke fra Fredrikstad, og ei heller FFK-fan (men har dem på en god 2. plass), så jeg ser kanskje saken fra en Litt annen side enn de fleste andre her. Jeg, og flere fra Fredrikstad, også harde FFK-fans, har snakket en del om dette, og vi er alle enige. Forventet ikke at alle her skulle være enige, men ville jo se synspunktene til deltakere på dette forumet. Sånn ser jeg, og mange andre, på denne saken. Er i det minste et par andre her inne som er enig i mye av det jeg sier og mener, uten at jeg har tall på hvor mange som er imot.
En annen ting jeg ikke har tatt frem, er jo at Enerly -med all den medieoppmerksomhet han har fått rundt tragedien, kunne ha satt mye mer fokus på de andre rundt i landet som deler den samme skjebnen. Spiller ingen rolle om man er fotballspiller i tippeligaen eller avisbud, ingen burde ha mer rett på støtte enn andre. Det burde alle her vite, selv om Enerly har vært FFK-spiller.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

21/02/2026 11:13 | 00fd8b25