Støtte til eggen
Ok, ved nærmere gjennomlesning ble det en smule fjollete, er tatt til etterrettning.
Må forøvrig si meg enig i kravet på tydelig lederskikkelse, og jeg minnes at jeg for en stund tilbake sa meg uenig i valget av Jonna som kaptein med begrunnelse at han ikke var en markant nok ledertype. Motivasjonen har bølget litt mer eller mindre i år syns jeg, og er nå på minustall etter hva man har sett i det siste, derfor regner jeg med at de tar det sedvanlige krafttaket i år også når nedrykk begynner å bli en nærliggende realitet, men jeg stiller meg tvilende til om det vil være nok i år.
Må forøvrig si meg enig i kravet på tydelig lederskikkelse, og jeg minnes at jeg for en stund tilbake sa meg uenig i valget av Jonna som kaptein med begrunnelse at han ikke var en markant nok ledertype. Motivasjonen har bølget litt mer eller mindre i år syns jeg, og er nå på minustall etter hva man har sett i det siste, derfor regner jeg med at de tar det sedvanlige krafttaket i år også når nedrykk begynner å bli en nærliggende realitet, men jeg stiller meg tvilende til om det vil være nok i år.
---------------------------
feilen med å være politisk korrekt, er at det er så forbasket kjedelig.
Rød og hvit tvers igjennom
Opprinnelig postet av Snæbbis
Ok, ved nærmere gjennomlesning ble det en smule fjollete, er tatt til etterrettning.
Alt i orden. Hehe.
Vel, valget av Jonna som kaptein er jo greit nok. Det er jo faktisk INGEN andre som opptrer som ledere, alle gjemmer seg og overlater ansvaret til andre virker det som. Mange av spillerne er fantastiske i medgang, men i motgang graver de seg omtrent ned under gresset. Mystisk.
Uansett hvor mye jeg hater spillere som Lustü og Martin Andresen så har de noe viktig, nemlig killerinnstinkt. Jeg nevner også andre spillere som Bård Borgersen, Doffen, Kasey Wehrman og Tommy Svindal Larsen ++.
Det er slike "svin" som jeg vil ha i motgang!
Opprinnelig postet av Marensius
Syntes det blir litt feil å dra frem alle disse spillerne du gjør A.Scheie. En kan jo ikke regne med att alle talenter fra et junior lag skal blomstre og bli gode spillere.
Jeg har da heller ikke hevdet det! Men kan du kanskje svare meg på hvor mange av de spillerne jeg nevner som har hatt en vesentlig fremgang under Eggen? Hvilke unggutter har han fått frem?
Er de gode nok for de også mulighet, se på Tarik; han er god nok og har gått rett inn i første 11rn. McDonald fikk prøvd seg flere ganger, Bertelsen rett inn i første 11rn
Jeg mener da ikke at de skal gå rett inn i første elleveren. Det jeg reagerer på er hvorfor en spiller som Lars Blixt skal gå foran Jørgen Magnussen og Thomas Jørgensen i køen? Hvorfor henter man inn 36år gamle Kent Bergersen for å henvise spillere som Stian Johnsen og Gjermund Borger Hansen (daværende U-landslagsspiller) til benken? Hvorfor ødelegges samme Johnsen ved å omskolere ham til back slik at man får plass til Håkan Söderstjerna? Hvorfor blir Jørgen Pettersen vraket etter en fenomenal vårsesong for å få plass til en Tore P totalt ute av form? Hvorfor blir spillere som uansett ikke skal satses på byttet inn i kamper der FFK ligger under med 3-4 mål? Eksemplene er tallrike.
Det å få frem spillere er mer enn en manns jobb, Eggen alene kan ikke gjøre denne jobben, her er det også harry hansen, per egil, osv som også har et ansvar.
Joda, er riktig det. Men uansett hvordan man vrir og vender på det, så må man få kamp-erfaring fra øverste nivå om man skal klare å ta de siste steget. Det holder ikke å bare trene og være med i A-stallen. Og det å gi spillere sjansen på førstelaget er faktisk Eggen sitt ansvar ene og alene. Det hjelper lite hvor mye Per Morten, Harry, Tom Freddy, Tore Jan, Joar, Arnie og resten av Byprosjektet jobber for å få spillere så gode at de "banker" på døra til førstelaget, hvis de aldri får sjansen så sant ikke de er et ekstremtilfelle á la Tarik...
EDIT: PS! Du glemte å svare meg på hva som er så veldig mye bedre i år enn i fjor, slik du hevder. Kan du ikke åpne øynene mine litt for meg, siden jeg tydeligvis er ganske trangsynt...
---------------------------
Er en grunn til at jeg kaller meg A.Scheie og ikke D.Wathne....
God bedring, Dagfinn!
Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
';
21/02/2026 11:13 | 00fd8b25