Husk meg
Brukernavn
Passord

Forsterkninger på vei... Hørt det før?? (Låst)

Denne tråden er låst for nye innlegg. Du kan fortsatt lese postene som normalt.

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til:
Opprinnelig postet av djpete
Opprinnelig postet av Jepmaster

Personlig synes jeg han er flink til å holde på ball når han får den,men midtbanene er ikke raske nok til å komme opp til han så han får spilt en enkel passning. Det er for stort rom mellom midtbane og angreps spilleren til tider.

Hadde du sagt at det er for stort rom; " mellom forsvar og midtbane til tider" skulle jeg vært enig med deg. Synes egentlig ofte at angrepsrekka har fin støtte, men at det til tider blir utnyttet svært dårlig.

Det er dessverre slik at det er for stort rom både forover og bakover. Sånn som nå så blir det halvløsninger. Hvor mange sjanser hadde vi mot Viking ?? Vi skal faderimeg være glad vi vant. Vi hadde omtrent ikke sjanser på mål ( greit at 2 av dem var veldig store men..... ) . Jeg telte kanskje til 5, og når vi da scorer 2 på disse så har vi ganske så god uttelling.

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til:

Nå har vel den opprinnelige topicken forsvinnet, skulle vi ikke skrive om mulige forsterkninger til FFK på denne ?

Da kan vi jo like godt starte en ny topick, går inn her for å sjekke om det er noe nytt, men dere diskuterer jo andre ting?

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til:
Endret:
Patrioten er inne på noe her nå. Jeg har vært litt med på denne avsporingen selv, men nå foreslår jeg at vi beveger oss tilbake til topic. Andre innlegg vil bli slettet.

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05

Lagt til:
Denne tråden kan vi faktisk legge helt død, helt enkelt fordi det ikke kommer noen nye spillere før Morgan tar over... 

Håper jeg tar feil men...

Juniorspiller
Ble medlem: 31 mar 05

Lagt til:
Opprinnelig postet av Plankekæll
Denne tråden kan vi faktisk legge helt død, helt enkelt fordi det ikke kommer noen nye spillere før Morgan tar over... 

Håper jeg tar feil men...

FFK har da klart å få tak i noen kvalitetsspillere de siste årene. Hva får deg til å tro at det ikke kommer noen denne gangen heller? Kan jo nevne i fleng; Raio, Simen, Berti, Bjørkøy, Kvisvik, West, Rami, Ramberg, Toth (for å nevne de som spiller "fast" pr dags dato). Ingenting tilsier vel at vi denne gangen heller ikke skulle få flere kvalitetsspillere. Styret er nogenlunde identisk som de siste tre årene.....

Mye kunne sikkert vært gjort bedre i FFK-styret, men noe har de da fått til de siste årene. Jeg kan ikke skjønne at de ikke skulle få det til igjen. Enkelte ting kan sikkert ta litt tid pga møter med investorer/sponsorer for å få kartlagt størrelsen på pengesekken osv. 

Jeg er 95% sikker på at det kommer forsterkninger til FFK før overgangsvinduet stenger. Håper ikke jeg tar feil!

---------------------------

Varme tanker til Dagfinn Enerly....

Knøttespiller
Ble medlem: 19 mai 03

Lagt til:

Finske Miika Multaharju er for tiden på prøvespill hos Fredrikstad. - Han har gjort et godt inntrykk sålangt, sier trener Knut Torbjørn Eggen til Fotballmagasinet.no.

http://www.fotballmagasinet.no/?mode=news&id=3758&title=Finne_imponerer_Eggen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til:
om den finnen kommer tror jeg pac blir på benken... tror det er der han vil spille og pac har til tider spilt  dårlig..

Ta en titt på forumet mitt.. Det er avstemning om FFK sine kamper. Du må være registrert, men når du stemmer så vil ingen se hva du har stemt.. se da

http://keiko99.net

Landslagsspiller

Lagt til:
Moss finner spissalternativer: 

Landslagsspiss ble for dyr

Onsdag måtte Moss takke nei til Helsingborg-spiller Tarmo Neemelo (23). Spissen med fem landskamper for Estland ble for dyr. 
http://www.moss-dagblad.no/mfk-magasinet/article2210642.ece

Og tydeligvis har de fått napp på en:

- I morgen har jeg noe å melde 

MFKs sportslige utvalg har hatt et møte i dag. Leder Hans Jørn Rønningen vil ikke si hva agendaen var. 
http://www.moss-dagblad.no/mfk-magasinet/article2212495.ece

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04

Lagt til:
Opprinnelig postet av Patrioten

Onsdag måtte Moss takke nei til Helsingborg-spiller Tarmo Neemelo (23). Spissen med fem landskamper for Estland ble for dyr. 

MFKs sportslige utvalg har hatt et møte i dag. Leder Hans Jørn Rønningen vil ikke si hva agendaen var. 

Videre i artikkelen står det:
"Spilleren skal visstnok heller ikke ha ønsket å spille i norsk 1. divisjon."

Tror heller ikke FFK har problemer med å finne spillere som ikke vil spille for seg.......
(hvis det var det som var poenget ditt...)

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:
Eggen vil ha finnen.
I kampen for å styrke laget har Knut Torbjørn Eggen gitt FFK-styret beskjed om at han ønsker en signatur fra finnen Mikka Multahariu. Selv om han ikke forsterker førsteelveren og ikke har spilt kamp to måneder.
Han påpeker imdlertid at spilleren har internasjonal erfaring fra Tyrka og Finnland, og kan spille på plasser der de har dårlig dekning fra før. Ikke minst ettersom Brian West er ute for sesongen. , vurderer treneren.

Her skal det tydeligvis kjøpes inn kvantitet og ikke minst vurderer Eggen han som erstatter for Brian, er det mulig????

Skriver http://www.demokraten.no/lokalsport/article2212944.ece

Landslagsspiller

Lagt til:
Opprinnelig postet av JJunior

Videre i artikkelen står det:
"Spilleren skal visstnok heller ikke ha ønsket å spille i norsk 1. divisjon."

Tror heller ikke FFK har problemer med å finne spillere som ikke vil spille for seg.......
(hvis det var det som var poenget ditt...)

Tror ikke du skal være så sikker på det, hvis spillerne ikke får de penger de forlanger spiller de ikke for FFK og det er vel det som er problemet nå, siden forsterkningene drøyer, vi har ikke nok penger.

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:

En liste til styret.

Eggen har laget en prioritert navneliste på aktuelle spillere han håper styret og administrasjonen forsøker å skaffe. Så får de nærmeste dagene, eller timene, vise hva som skjer.

Vi får et klart inntrykk av at Eggen har hatt en klar oppfatning av at det var mer midler i klubben enn det viser seg å være tilfelle nå.

-Allikevel kan noen ivrige sponsorer nå være med på å bidra til forsterkninger, sier Eggen.

-Vil ta litt tid

Gårsdagens styremøte i FFK ga få svar på hvor mye klubben har til rådighet til spillerkjøp, men avgjørelsen om den finske spilleren tas i dag.

-Vi har fire uker på oss i forhold til overgangsvinduet. Vi vil nok måtte bruke litt tid på denne prossen, medgir FFK-leder Bjørn Jensen.

-Møtet i går kveld var et ordinært styremøte der forsterkninger ikke var noe stort tema, forteller han.

-Har dere sponsorer på banen?

-Vi har en løpende dialog med nye og gamle sponsorer, men det er altfor tidlig å si hva vim har midler.

-Vet dere hva den finske spilleren vil koste?

-Vi vet sånn omtrent hva han vil koste, men det er en forhandlingssal, sier Jensen.

-Vil dere greie å hente inn de midlene som trengs for å styrke laget slik dere ønsker?

-Vi jobber for å få det til innen fristen 31. august, sier FFK-lederen til Demokraten.

Synes vel ikke akkurat det her var lystig lesning, her går går det treeeegt.

Juniorspiller

Ble medlem: 06 apr 06

Lagt til:
Hva med denne spilleren?

http://www.skbrann.org/klubben/spillerstallen/spiller?spillerID=172

Leste et eller annet sted at han ønsket mer spilletid. Og kontrakten hans går ut 31.12.2006, hvis Brann ikke ønsker å forlenge.

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til:
Opprinnelig postet av Kongerapærn
Hva med denne spilleren?

http://www.skbrann.org/klubben/spillerstallen/spiller?spillerID=172

Leste et eller annet sted at han ønsket mer spilletid. Og kontrakten hans går ut 31.12.2006, hvis Brann ikke ønsker å forlenge.

Zavrl er nevnt av blant annet meg, og en annen, tidligere i tråden eller en annen. Harry Hansen er også blitt tipset om spilleren, men han er som kjent på ferie...

Og til Patrioten: Noen av innleggene dine nå er på kanten til å bli slettet. Ikke overdriv "kopier og lim inn"-inlegg, og du skal oppgi kilde klart og tydelig.

Juniorspiller
Ble medlem: 27 aug 03

Lagt til:

En liste til styret.

Eggen har laget en prioritert navneliste på aktuelle spillere han håper styret og administrasjonen forsøker å skaffe. Så får de nærmeste dagene, eller timene, vise hva som skjer.

Vi får et klart inntrykk av at Eggen har hatt en klar oppfatning av at det var mer midler i klubben enn det viser seg å være tilfelle nå.

-Allikevel kan noen ivrige sponsorer nå være med på å bidra til forsterkninger, sier Eggen.

-Vil ta litt tid

Gårsdagens styremøte i FFK ga få svar på hvor mye klubben har til rådighet til spillerkjøp, men avgjørelsen om den finske spilleren tas i dag.

-Vi har fire uker på oss i forhold til overgangsvinduet. Vi vil nok måtte bruke litt tid på denne prossen, medgir FFK-leder Bjørn Jensen.

-Møtet i går kveld var et ordinært styremøte der forsterkninger ikke var noe stort tema, forteller han.

-Har dere sponsorer på banen?

-Vi har en løpende dialog med nye og gamle sponsorer, men det er altfor tidlig å si hva vim har midler.

-Vet dere hva den finske spilleren vil koste?

-Vi vet sånn omtrent hva han vil koste, men det er en forhandlingssal, sier Jensen.

-Vil dere greie å hente inn de midlene som trengs for å styrke laget slik dere ønsker?

-Vi jobber for å få det til innen fristen 31. august, sier FFK-lederen til Demokraten.

Synes vel ikke akkurat det her var lystig lesning, her går går det treeeegt.

Jeg har sagt det i en annen tråd, men sier det igjen, jeg tror FFK ASA lider under at FFK klubb har en så stor eierandel. Spesielt fordi:
-Hovedeier ikke har penger å spytte inn ved akutt behov.
-Alle aksjeemisjoner/innhenting av penger vil gå ut over FFK klubbs eierandel...det tror jeg de er skeptiske til. Derfor trekker det ut i tid.
-FFK klubb har i mange år vært en amatørklubb,og er det ennå. Er de rustet til å være hovedeiere og forvaltere av en FFK Asa i nedrykksposisjon?

Hadde f.eks. ja... Europris vært desidert største eier så hadde situasjonen vært:
-Selskapet  hadde hatt millioner til å gi midlertidige lån hvis akutte behov
-De kunne kjørt emisjoner i  millionklasen uten å vanne ut eierandelen
-De har erfaring med forvaltning av selskaper. De kan business.

JEg ser ikke noe i veien for at FFK klubb er eier i ASA`en men tror at vi hadde hatt det best om det var  noen andre/større aksjonærer med også. Det tror jeg som sagt desverre klubben ikke ønsker...

Det er to suksesskriterier for å lykkes i Tippeligaen,
et god hjemmpublikum og en god hovedtrener,
FFK har begge deler.
Eggen til NRK sporten

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jun 03

Lagt til:
Hvis dere seriøst mener at en bedrift skal være største eier av Fredrikstad Fotballklubb tror jeg dere er på ville veier.

Da er man jo til enhver tid prisgitt inntjeningskrav etc, og det kan vel neppe være hovedpoenget til en fotballklubb.

Jeg tror ikke sponsorer ser på hvem som til enhver tid har aksjemajoritet i FFK Sport ASA, det er nok mer opptatt av fotballaget FFK.  

Forsåvidt enig at FFK til en viss grad må drives som en bedrift, men vi må huske på at det er en fundamental forskjell på Rimi på hjørnet og et fotballag.  Når det er sagt er også sponsorer nok opptatt av at organisasjonen FFK drives på en fornuftig og god måte som gjør at de får en god og positiv profilering.

Med bedrifter som eiere kan vi jo få tilstander som vi hørte rykter om i Chelsea hvor klubben skulle kjøpe en spiller fordi det var favorittspilleren til Roman Abramovics sønn. 

Skjønner godt at folk er kritiske til FFK Sport ASAs jobb med å få inn penger til driften av fotballaget.  Det er jo det som er hovedoppgaven til ASA.  Hvis ikke de klarer å få inn nødvendige midler vil det gå utover den sportslige satsningen. 

Tror folk skal være rimelig glad for at FFK ikke bruker penger som de ikke har.  Tror heller ikke emisjoner er veien å gå i det lange løp.  Man må bygge opp et produkt som gjør det attraktivt å være sponsor, og det vil nok garantert bli bedre med ny stadion.

Det er også nødvendig å satse mye mer på talentutvikling i hele Fredrikstad-fotballen.  Her har FFK mye å hente i forhold til å hjelpe klubbene rundt.  Tror det er utopi å tro at FFK noen gang skal kunne konkurrere med de store norske klubbene om innkjøp av spillere, men det er ingen grunn til at ikke FFK skal være best i klassen på å produsere egne spillere.  Men det trengs nok en annen mentalitet. Se på Lyn hvor de slipper til et 17-årig midstoppertalent i E-cupen.  Det kunne FFK gjort også framfor å hente 18, 19 og 20 mann fra en benketilværelse fra HamKam,Bodø/Glimt eller Bryne  

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03

Lagt til:
Godt sagt (skrevet) Pål!

Godt at noen tar seg tid til å skrive velfunderte innlegg også. Men nå bør vi seriøst vurdere å avslutte denne tråden. Sånn det er nå havner alt her, uansett om det har noe med forsterkninger å gjøre eller ikke!

Bjørn Jervell Hansen

Juniorspiller
Ble medlem: 27 aug 03

Lagt til:
Endret:
Opprinnelig postet av palajoha
Hvis dere seriøst mener at en bedrift skal være største eier av Fredrikstad Fotballklubb tror jeg dere er på ville veier.

Da er man jo til enhver tid prisgitt inntjeningskrav etc, og det kan vel neppe være hovedpoenget til en fotballklubb.

Jeg tror ikke sponsorer ser på hvem som til enhver tid har aksjemajoritet i FFK Sport ASA, det er nok mer opptatt av fotballaget FFK.  

Forsåvidt enig at FFK til en viss grad må drives som en bedrift, men vi må huske på at det er en fundamental forskjell på Rimi på hjørnet og et fotballag.  Når det er sagt er også sponsorer nok opptatt av at organisasjonen FFK drives på en fornuftig og god måte som gjør at de får en god og positiv profilering.

Med bedrifter som eiere kan vi jo få tilstander som vi hørte rykter om i Chelsea hvor klubben skulle kjøpe en spiller fordi det var favorittspilleren til Roman Abramovics sønn. 

Skjønner godt at folk er kritiske til FFK Sport ASAs jobb med å få inn penger til driften av fotballaget.  Det er jo det som er hovedoppgaven til ASA.  Hvis ikke de klarer å få inn nødvendige midler vil det gå utover den sportslige satsningen. 

Tror folk skal være rimelig glad for at FFK ikke bruker penger som de ikke har.  Tror heller ikke emisjoner er veien å gå i det lange løp.  Man må bygge opp et produkt som gjør det attraktivt å være sponsor, og det vil nok garantert bli bedre med ny stadion.

Det er også nødvendig å satse mye mer på talentutvikling i hele Fredrikstad-fotballen.  Her har FFK mye å hente i forhold til å hjelpe klubbene rundt.  Tror det er utopi å tro at FFK noen gang skal kunne konkurrere med de store norske klubbene om innkjøp av spillere, men det er ingen grunn til at ikke FFK skal være best i klassen på å produsere egne spillere.  Men det trengs nok en annen mentalitet. Se på Lyn hvor de slipper til et 17-årig midstoppertalent i E-cupen.  Det kunne FFK gjort også framfor å hente 18, 19 og 20 mann fra en benketilværelse fra HamKam,Bodø/Glimt eller Bryne  

denne diskusjonen skal ikke tas her, men må kommenteres... mener ikke at en bedrift skal være største eier i FFK ASA. (som på ingen måte er er fotballklubb....) jeg sier bare at jeg tror FFK ASA hadde vært mer tjent med en sterk finansiell majoritetseier...enn en relativt ressurssvak idealistetisk forening... I dagens situasjon...

Hva anngår komersielle interesser... Hvilke støres sponsorer i tippeligaen sponser en klubb av idealistiske årsaker, sansynligvis ingen. Tippeligaen er tvers gjennom komersialisert, og alle parter (utenom supporterne) er med for pengenes skyld! Spillerne gjør det for penga sin skyl (halver lønna å se hvor amnge som blir...) SPonsorene, TV selskapene, aksjeeiere osv

Greit litt blåruss tankegang, men samfunent vårt er nå en gang basert på komersielle prinsipper...

Det er to suksesskriterier for å lykkes i Tippeligaen,
et god hjemmpublikum og en god hovedtrener,
FFK har begge deler.
Eggen til NRK sporten

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jun 03

Lagt til:
FFK Sport ASA og dermed FFK har jo vært i "hendene" på pengesterke folk. Jeg vil si det er en bragd av FFK som klubb å ha klart å manøvrert seg i posisjon til å ha tatt tilbake makten.

Selvfølgelig er FFK avhengige av kommersielle krefter, men jeg kan ikke forestille med Europris (som du trekker fram) eller andre bedrifter på den størrelsen har noen særlig interesse av å blande seg inn i driften av en fotballklubb.  Hvis de har aksjer nok har de vel krav på en styreplass, det er så og det er jo på den måten de kan kontrollere at ting blir gjort på en måte som de kan gå gode for.  At en bedrift skal blande seg inn i sportslige prioriteringer etc er hvert fall jeg helt i mot.

Dessverre (eller heldigvis) tror jeg neppe det er noen noengang (ja, jeg vet Viking har betalt aksjeutbytte og at Branns snille onkler har tjent penger) som sitter med fotballaksjer som vil tjene seg rike på det.  I hvert fall ikke i FFKs situasjon.  En emisjon gjør vel heller at aksjene blir mindre verd??

Tror at bedrifter som sponser fotballklubber gjør det fordi: 1) de ønsker å profilere seg med sunne verdier 2) De liker fotball

Jeg håper hvert fall at FFK har såpass integritet at de ikke selv seg for en sekk sølvpenger (for å ta litt hardt i)

Juniorspiller

Ble medlem: 27 sep 05

Lagt til:
Kan dere to ta denne diskusjonen videre i riktig tråd .. please..

Da Knut Torbjørn Eggen skrek så han måtte gå på do, hadde ikke spillerne noe valg. 13 målsjanser, årets første seier og et fyrverkeri av en fotballkamp ble resultatet. (FFK-VIF 2006)

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til:
Tror mulighetene for å kjøpe opp og utvikle lokale talenter er fremtiden for FFK. Med Både Sparta, moss og Kvik (Etterhvert) i 1.div, samt stor tilflytning til fylket, vil dette fylket kunne avle flere talenter enn resten av landet tilsammen. Dette fylket er jo flatt nok til at det kunne bestått 100% av fotballbaner :)

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til:
Opprinnelig postet av innvandrer
Kan dere to ta denne diskusjonen videre i riktig tråd .. please..

Riktig, Costanza har påpekt dette, og nå sklir det ut igjen.

Landslagsspiller

Lagt til:
Anders strand i stabæk er det det vi bør hente ?

Ta en titt på forumet mitt.. Det er avstemning om FFK sine kamper. Du må være registrert, men når du stemmer så vil ingen se hva du har stemt.. se da

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 sep 04

Lagt til:
Han er visst lagt på is ifølge FB.

NM? Pss... Vi vinner flere køppær, vi :D
2006 blir et rødhvitt år!

Landslagsspiller

Lagt til:
Opprinnelig postet av Kråkerøygutt1
Han er visst lagt på is ifølge FB.
jeg leste det, men bare lurte på om det var noe for oss om han skulle bli aktuell

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

21/02/2026 11:13 | 00fd8b25