Sparta
Enn så lenge kan vi være gode frender og østfoldinger og klappe for hverandre, men skulle dere rykke opp (eller gud forby, vi rykke ned) så tror jeg lokalderbyet smeller til med brask, bram og stor uvennskap på fotballfronten, og det tror jeg begge sider også vil trives best med

---------------------------
feilen med å være politisk korrekt, er at det er så forbasket kjedelig.
Rød og hvit tvers igjennom
- sammen for Sarpsborg
Opprinnelig postet av Snæbbis
Når jeg tenker over det har jeg faktisk jubla litt når sparta har scora og det er blitt annonsert på stadion. Jeg tror sparta har gode muligheter til å kunne rykke opp til TL innen 5-6 år hvis de gjør ting riktig, Sarpsborg burde da ha mulighet til minst like godt fundament som både bryne, strømsgodset, sandefjord og ham-kam når det kommer til publikumsstøtte og økonomi, og dette er klubber som er i Tl eller kjemper for å komme opp. Man må bare utvikle fotballkulturen i særp igjen.
Enn så lenge kan vi være gode frender og østfoldinger og klappe for hverandre, men skulle dere rykke opp (eller gud forby, vi rykke ned) så tror jeg lokalderbyet smeller til med brask, bram og stor uvennskap på fotballfronten, og det tror jeg begge sider også vil trives best med
Det er vel sånn det skal være. NÅR vi møter hverandre i eliteserien igjen (jeg liker å tenke på den måten) er det jo ingen andre derby-oppgjør som er mer tradisjonsfylt og energisk enn Fredrikstad-Sarpsborg. Det har jeg også Arne Scheies ord på!
Da vil det vel være et positivt hat/kjærlighets-forhold med "krig" under kampene og venner før og etter, håper jeg. Jeg ser overhodet ingen vits i teit og lavpannet møkk mellom byer og klubber ellers.At begge klubbene har suksess er viktig også for hver enkelt klubb. Med nye stadioner i begge byene, gode lag som presterer på banen, så må da det virke positivt på interesse, presse, spillere, næringsliv, osv.
Jeg lever i håpet!
- sammen for Sarpsborg
Opprinnelig postet av spartasupporter
Hehe, dere tåler vel en liten tråd om naboklubben FK Sparta Sarpsborg?
Nja, skeptisk... Neida bare prek i vei du. Diskusjonsforumet på www.sa.no suger hestepikk, så bare kom hit,,,
I gode og onde dager, vil vi trofast møte opp.
Når guttane går på banen står vi i samla tropp.
For sammen er vi sterke, det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Ellers gleder vi oss også over at klubben ifølge SA i dag har forsøkt å hente Thomas Pereira hjem til byen men fått foreløpig nei. Vi får se hva som skjer. Det viser at klubben har solide ambisjoner i hvert fall og at det går rett vei!
Treneren nekter å kommentere om noen FFK-spillere er aktuelle i dag. Helt ærlig vet jeg ikke om benkesliterne deres faktisk forsterker vært lag, jeg tviler faktisk på det, men en eller to kan nok kanskje gjøre det og passe inn i Spartas spillestil. Czwartek og Wiig ble jaktet på i fjor og jeg sier ikke nei takk nå heller
Dere kan få Sørlie, i tippeligaen er han helt ubrukelig, men han kan gjøre det bra i 1.div... (nekter å bruke navnet Adeccoligaen fordi adecco har ingenting med sport å gjøre...)
I gode og onde dager, vil vi trofast møte opp.
Når guttane går på banen står vi i samla tropp.
For sammen er vi sterke, det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Er det noen Leeds-supportere i Fredrikstad som skal til Sarpsborg 13. juli? Kan jo kanskje bli en artig kamp og en fin samling for dere. Leeds skal være her i fire dager.
Fatter`n er gammel Leeds supporter selv om han i dag ikke kjenner navnet på en eneste spiller, men blir en tur til Sarpsborg 13 juli sammen med han.
Dessuten er det jo morsom å se fotball på litt høyre nivå enn til vanlig.
Ære være Eggen jr.
Roser er døde, fioler er små!
Keiko er kæss og du like så!
Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!
«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)
den husker jeg ja, det var alle feriekampers mor . ---------------------------
Opprinnelig postet av Snæbbis
Hæ hæden husker jeg ja, det var alle feriekampers mor .
satt ved siden av en norsk totenham supporter på hovedtribunen jeg, etter halve 2 omgang hev han det nyinkjøpte totenham skjerfet nedover på tribunen, banna stygt om at dette var siste gangen han brukte penger på å se totenham spille og kjøpe totenham utstyr, og så gikk han hjem! Uforglemmelig opplevelse..... hehehe

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!
«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)

Han spiller jo ikke akkurat fast for FFK...
- sammen for Sarpsborg
Hvorfor gidder Martin Wiig å spille 3. divisjon på rekruttlaget deres fremfor fast i Adeccoligaen for Sparta, tro?
Han spiller jo ikke akkurat fast for FFK...
Han har kanskje ikke gitt opp med tanke på mer spilletid? Foran de første kampene i årets serie uttalte Eggen at det nærmest var hipp som happ om han valgte Mihaly Toth eller Martin Wiig som midtspiss. Valget falt til slutt på Toth, men det var altså marginalt, og en tålmodig Wiig har fått mange innhopp. Veien frem til a-lagsspill er med andre ord ikke veldig lang, og ting kan som kjent fort snu i fotball. Dårlig form, skader og suspensjoner kan åpne for at Wiig får sjansen. Og om han da gjør det veldig bra, så er han kanskje inne på laget. Kanskje synes han det også er mer inspirerende å være med rundt et lag i Tippeligaen, selv om han ikke spiller fast, enn et lag på nedre halvdel av 1. divisjon. Jeg tror ikke vi har sett det siste av Wiig i FFK-drakt i Tippeligaen. Selv om Toth og kanskje Hoås nå rangeres foran.
- sammen for Sarpsborg
Noen av juniorene våre også er vel modne for hardere matching, men for langt unna TL-spill. Kanskje vi får se noen på A-laget neste år, så sikkert ikke dumt om de får prøvd seg på utlån til Sparta eller Moss.
2006: CL, RL, "the double"...
Opprinnelig postet av DrDRE
Hadde vært kjekt å fått leid (evt. lånt) ut noen til Sparta. Om ikke McDonald (vet ikke hvor langt unna han er mtp skaden) og Hoås snart får mer spilletid bør vi tenke på å leie de ut til TL eller 1.div. klubber så de får kamptrening på høyere nivå enn 3.div. Garro også har vært lovende litt for lenge, bør få sjansen høyere opp om ikke han bør selges.
Noen av juniorene våre også er vel modne for hardere matching, men for langt unna TL-spill. Kanskje vi får se noen på A-laget neste år, så sikkert ikke dumt om de får prøvd seg på utlån til Sparta eller Moss.
Tja, det er vel heller tvilsomt om noen FFK-juniorer er i nærheten av å heve et lag i Adeccoligaen. Med unntak av Staw og Tarik, som dere bruker selv, så er det vel faktisk ingen. I øyeblikket jaktes det på en høyreback (slovaker med landskamper som har prøvespilt og fått kontraktsforslag) og spiss - der har vel ikke juniorlaget til FFK noen som er i nærheten av Adeccoliga-standard.
Håper FFK2 rykker opp sånn at dere får matchet dem der isteden.
- sammen for Sarpsborg
Dansk spiller har "signa" for Sparta.
Amir Sharif fra Herfølge.
Etterlysning:
FFKsupporter med ett ben, blind, døv og nylig kastrert.
Kallenavn:"Lucky".
Opprinnelig postet av Møklegård
Dansk spiller har "signa" for Sparta.
Amir Sharif fra Herfølge.
Mon tro om han er i slekt med Omar Shariff? Tipper han kommer til å få mange gule kort for filming...
Slovakiske Peter Hricko har også signert for Sparta. 25 år gammel høyreback, 2 A-landskamper, 14 U21. Fri overgang. Kan være et scoop. Presterte visstnok veldig bra på fire treninger i forrige uke.
Fryktet en stund at FFK skulle hive seg på i kampen her.
- sammen for Sarpsborg
Slovakiske Peter Hricko har også signert for Sparta. 25 år gammel høyreback, 2 A-landskamper, 14 U21. Fri overgang. Kan være et scoop. Presterte visstnok veldig bra på fire treninger i forrige uke.
Fryktet en stund at FFK skulle hive seg på i kampen her.
Hvorfor kom det ikke noe tips om han fra deg da, Spartasupporter;)
Etterlysning:
FFKsupporter med ett ben, blind, døv og nylig kastrert.
Kallenavn:"Lucky".
Deilig å slå Moss fullt fortjent 2-0 
Kråkevingen satte pris på gratis pølse i vaffel på puben før kampen, men likte tydeligvis ikke at vi nasket sangen "Østfolds stolthet" underveis i kampen. Litt humor gjør seg 
Koselige folk ellers, forresten
- sammen for Sarpsborg
deilig.. heia spartaDeilig å slå Moss fullt fortjent 2-0
Kråkevingen satte pris på gratis pølse i vaffel på puben før kampen, men likte tydeligvis ikke at vi nasket sangen "Østfolds stolthet" underveis i kampen. Litt humor gjør seg
Koselige folk ellers, forresten
Ta en titt på forumet mitt.. Det er avstemning om FFK sine kamper. Du må være registrert, men når du stemmer så vil ingen se hva du har stemt.. se da
http://keiko99.net
Heia Mihaly Toth!
http://www.espnstar.com/seriea/seriea_newsdetail_1669759.html
Eyh. Angående signaturen din. Sånn skal det gjøres.
Forøvrig er det fint med flere Østfoldlag høyere i divisjonssystemet. Vært kult med et ordentlig lokaloppgjør vel?
Håper virkelig Sparta greier seg i år. De har noe bra på gang nå med Mahktar, Dylan, Wiig osv.. Trondseth og foresten! Det her kommer til å holde! Holder mer med Sparta enn MFK ( men det kan komme fra at jeg bor i Sarp og er oppvokst her.. ) hehe. Håper vi møter dere i TL på Nye Stadion om noen år!
- FFK for ALLTID!
Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
21/02/2026 11:13 | 00fd8b25