Husk meg
Brukernavn
Passord

Ny ultrasgruppe! Brigade Rødhvit 06!

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03

Lagt til:
Opprinnelig postet av baddas

Gi en lyd når dere kommer til Bergen, så kan vi ta oss en dans!

neida, bare flipper. Har lest igjennom denne tråden selvom jeg egentlig ikke har noe som helst å gjøre med FFK (utenom at dere tok Kvisvik fra oss) og vil bare si dere fortsetter med de planene om en ultras-gruppering.

Det vil alltid være folk som er negativ til ordet ultras, kanskje fordi det eneste negative som skjer med tanke på ultras kommer i media, men alt det positive må du finne ut av selv. Det er desverre bare slik det er.
Leste den artikkelen i demokratene og har selv uttalt meg på forumet mitt om denne saken, og det er jo ikke til å legge skjul på at dette er storm i et vannglass!

Snuten i Norge vet rett og slett ikke hva ultras er, etter noen få av oss i Bergen lekte litt med interessen i fjor så tok det ikke lang tid før snuten var i helene på oss, hvorfor vet jeg ikke,  alt vi gjorde var å fyra av noe pyro i 2-3 kamper.

Håper dere får opp en gruppe, det hjelper på stemningen deres + det blir litt mer liv på tribunen.

Og for dere som er så skeptisk til ultras, ta en tur innom www.ultras-tifo.com og se litt rundt om, det er ikke så gale som du vil ha det til, og de fleste av medlemmene sier de er imot vold, selvom de er ultras.

BI

Nå er det sånn at vi ikke har fått denne gruppa skikkelig igang ennå. Har litt igjen å gå på, men vi er på vei.

Når det gjelder Stein H. Johansens journalistikk så kan jeg vel ikke annet enn å syns synd på han, han skriver jo tross alt i Demokraten, da er jo løpet kjørt for lenge siden Uansett, slik overdramatisering som både Demokraten, Lars Thoresen og vaktansvarlige på stadion holder på med bør de spare seg for, dette vil ihvertfall trekke til seg uønskede elementer. Dere burde heller lære litt om ultras-kulturen istedenfor å bekjempe den, den er kommet for å bli!

---------------------------

På tribunen bestemmer vi!!

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05

Lagt til:
http://www.demokraten.no/lokalsport/article2117072.ece

her er artikkelen som bønna nevnte... hehe

God bedring Dagfinn Enerly

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03

Lagt til:
Storm i ett vannglass eller?

03.08.2005 Fredrikstad - Rosenborg 5-1

Bedriftsspiller
Ble medlem: 03 aug 04

Lagt til:
Har lest tråden og avisinnlegget og har bare en ting å si: Makan til PISS preik har jeg aldri vært borti. For klanens del har det vært undergruperinger så lenge vi har hatt nok medlemmer til å i det hele tatt lage gruperinger . Ultras fenomenet har eksistert i en rekke norske klubber som stabæk, lyn, Enga, brann, Lsk, Rbk og Odd, og dette i årevis. Generelt sett er det  aldri noe bråk med disse. Når bråket først skjer er det heller drita fulle "bønder", enn organiserte gruperinger(som fkatisk bryr seg om klubben). At dere i det hele tatt drar inn casuals fenomenet i en debatt om Ultras viser bare deres manglende viten om norsk supporter kultur. Og sist men ikke minst: Den dagen Nff skal få bestemme hva jeg skal si, og hvilken klær jeg skal bruke for å sitte på en norsk stadio, den dagen gir jeg fotballen fingern. Forøvrig: denne debatten har rast på de fleste fora den siste tiden. Dette forumet er det eneste forumet der majoriteten ikke har ønsket en ultras grupering velkommen. Se på Kfl angående UFC. Det står de 110% bak sine nye medlemmer og det til tross for at gruperingen består av enkelte "med caps"..

Bedriftsspiller
Ble medlem: 26 mai 06

Lagt til:
Opprinnelig postet av stenhard
Storm i ett vannglass eller?

Må bare sitere deg på en liten ting der...

Ultras i Bergen er ikke velkommen blandt alle. tromme, capo og flagg er noe enkelte av den eldre garde forbyr, og det er synd. Men vi gir oss ikke, noe UE, KFL eller denne nye gruppen her bør gjøre!

Liberta per gli ultras!

www.ultras-tifo.com

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03

Lagt til:
Endret:
Herregud. Utrolig latterlig av Demokraten. Skuffende av Lars Thoresen også.
Sett dere litt mer inn i supporterkultur takk!

.

SYNG FOR FAEN!!!!

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03

Lagt til:
Takk til Demokraten for at de har gjort denne grupperingen kriminell. Nå har de jo værtfall gitt bålet næring. Basert på usannheter!!! (Alle burde lese første innlegget i denne tråden)
Og til Lars Thoresen: Det er lenge siden jeg har lest noe mer illojalt pjatt ovenfor egne medlemmer.
Derfor velger jeg å tro at søpleavisa Demokraten har feilsitert deg.

Nå er det vedtatt!  Har du planer om å skape litt mer liv på tribunen, må du regne med at du blir hengt ut som kriminell, og arkivert med bilde hos "gestapo".
Makan til symøte!!!!!!

Etterlysning:
FFKsupporter med ett ben, blind, døv og nylig kastrert.
Kallenavn:"Lucky".

Landslagsspiller

Lagt til:
Opprinnelig postet av Møklegård
Og til Lars Thoresen: Det er lenge siden jeg har lest noe mer illojalt pjatt ovenfor egne medlemmer.
Derfor velger jeg å tro at søpleavisa Demokraten har feilsitert deg.

Ja, utalelsene til Lars Thoresen var det eneste jeg stusset på i denne hjernedøde artikkelen, forventet meg et høyere saklighetsnivå fra deg. Vi er jo tross alt fortsatt medlemmer av PH, enten du liker det eller ikke. Det eneste du klarer ved å spy ut slike utalelser er avstand mellom BRH og PH.

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03

Lagt til:
Opprinnelig postet av bønna
Ja, utalelsene til Lars Thoresen var det eneste jeg stusset på i denne hjernedøde artikkelen, forventet meg et høyere saklighetsnivå fra deg. Vi er jo tross alt fortsatt medlemmer av PH, enten du liker det eller ikke. Det eneste du klarer ved å spy ut slike utalelser er avstand mellom BRH og PH.

Det kan jo være at det faktisk er en avstand mellom BRH og PH. Som PH-medlem ønsker jeg ikke å bli assosiert med noen ultrasgruppe. Skal dere lage deres egen ultrasgruppe så gjerne det, men ikke som en del av PH. Gå til FFK og be om deres eget felt på Stadion, som PH gjorde i sin tid.

At dere ikke tar dere bryet med å spørre PH om å få bruke PH-feltet er også rimelig frekt. Dere lanserer dere nesten som en underavdeling av PH på linje med andre grupper som TIFO-gruppa o.l. - da bør dere vel kunne spørre PH-styret om hva de syntes? 

Bønna, du fremstår her nærmest som en leder av BRH - har du noen gang snakka med Lars Thoresen personlig om hva han syntes om dannelsen av ultras-grupper i Plankehaugen? Hvis ikke dere har tatt noen kontakt med PH så bidrar dere jo selv til å marginalisere gruppa deres.

Det beste ville vært om de mest ivrige PH-medlemmene fortsatte med det de gjør idag som forsangere etc, bare slik får man med seg flere til å synge på kamper. Og det er vel hele poenget? Hvis dere marginaliserer dere selv som en utbrytergruppe (som det virker som både her på forumet og i Demokraten), så vil dere for alltid forbli få og små.

Det er en grunn til at PH er en stor supporterklubb, og det er fordi den er svært inklduerende overfor alle, gamle og unge. Her syntes jeg Lars Thoresen & Co har gjort en bra jobb. Dere burde heller bidra i samme retning som PH. Jeg får ikke intrykk av at dere bidrar i samme retning som PH som en utbrytergruppe.

Juniorspiller

Ble medlem: 03 mai 04

Lagt til:
Endret:

les første innlegget i tråden!! BRH er jo faen ikke noen utbrytergruppe., men uttalelsene til Lars T. kan jo føre til at det blir det! da er det iallefall kjørt!!

30. november, 1718; en mørk dag i mitt liv - Karl XII etter en mørk natt ved Halden! ;)

All you need is CASSUALS!!

Landslagsspiller

Lagt til:
Et godt innlegg mygg.

Joda, jeg aksepterer at du og flere av medlemmene i PH ikke vil assosiere dere med BRH eller noen annen form for ultras-gruppering, det får stå for deres regning. Men jeg syns også det skal være plass til alle syngende supportere på PH-feltet, uansett om det er ultras, casuals eller vanlige supportere. Vi er jo der for å synge guttæne frem, bare at vi vil gjøre det på hver vår måte. Derfor er det ikke interessant å flytte oss fra PH-feltet, da vi alle er fullverdige medlemmer av PH og har krav på de samme plassene som et hvilket som helst annet medlem av PH. Vi har heller ikke lansert oss som noen underavdeling av PH.

Jeg er ingen leder av BRH, sånn at det er sakt. Vi har alle like mye vi skal si i saker, det er bare det at jeg taler BRHs sak på dette forumet.

Vil ikke si at vi marginaliserer gruppa heller, vi vil bare stå sammen med de gutta som med rette "mentaliteten", som har samme syn på tribunekultur som vi har. De som i såfall da marginaliserer seg er PH som ikke vil ha "uønskede elementer" i sine rekker.

Jeg er også sikker på at begge grupper vil dra i samme retning, men at PH velger den "tungvinte" løsningen ved å være FOR innkluderende(dette blir det helt sikkert reaskjoner på), PH har vel kanskje valgt kvantitet foran kvalitet?

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til:
Bare dere ikke skader FFK og Plankehaugen så er det greit for meg. Men hvis dere så mye som skader klubben, så skal jeg egenhendig sørge for at dere aldri får satt deres ben innen for stadion ( det skal nok ikke by på problemer å få tak i personer til å få kjeppjaga dere ut ).

Landslagsspiller

Lagt til:
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Bare dere ikke skader FFK og Plankehaugen så er det greit for meg. Men hvis dere så mye som skader klubben, så skal jeg egenhendig sørge for at dere aldri får satt deres ben innen for stadion ( det skal nok ikke by på problemer å få tak i personer til å få kjeppjaga dere ut ).

På hvilken måte skulle vi skada klubben?

Bedriftsspiller
Ble medlem: 08 mai 06

Lagt til:
Har nå lest (nesten) alle innleggene her, og vet ikke om jeg skal le eller gråte. Som medlem i PH bør man følge PHs retningslinjer. Det er PH som har kommet fram til avtale med FFK om tribune og priser. Vår gjenytelse skal være SANG og GLEDE, skjønt dette noen ganger er vanskelig å vise...
Alle på O-feltet bør stå der i Plankehaugens navn, det er Plankehaugens felt, og det er PLankehaugens sanger som bør synges, og PHs banner/navn som bør vises. BRH ser ut til å ønske eget banner, og stå fram som egen gruppe. Skaff dere et ståsted dere selv har forhandlet fram med klubben, slik at PH fortsatt kan være 100% Plankehaugen, ikke noe annet.

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til:
Endret:
Opprinnelig postet av bønna
Opprinnelig postet av Rune Haugen

På hvilken måte skulle vi skada klubben?

Blusse ulovlig f. eks. Og dermed skaffe klubben en bot for dårlig vakthold.
Og skade PL kan dere gjøre ved og plutselig begynne å synge egne sanger.

Bedriftsspiller
Ble medlem: 26 mai 06

Lagt til:
Hvor mange hønsefarmer har folk tenkt å gjøre ut av denne fjæra før de blir lei? Det er trist, om enn ikke overraskende, å lese reaksjonene på dette initiativet. Man skulle nesten tro det var startet en terrororganisasjon med destruksjon av Fredrikstad som eneste mål. Stå på Brigade Rødhvit, ikke la dere knekke av alle disse bedreviterne.

Pablo

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:
Opprinnelig postet av TelegramSam
Har nå lest (nesten) alle innleggene her, og vet ikke om jeg skal le eller gråte. Som medlem i PH bør man følge PHs retningslinjer. Det er PH som har kommet fram til avtale med FFK om tribune og priser. Vår gjenytelse skal være SANG og GLEDE, skjønt dette noen ganger er vanskelig å vise...
Alle på O-feltet bør stå der i Plankehaugens navn, det er Plankehaugens felt, og det er PLankehaugens sanger som bør synges, og PHs banner/navn som bør vises. BRH ser ut til å ønske eget banner, og stå fram som egen gruppe. Skaff dere et ståsted dere selv har forhandlet fram med klubben, slik at PH fortsatt kan være 100% Plankehaugen, ikke noe annet.

Herregud går det ann å bli mer trangsynt?

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til:
Synes det er merkelig hvordan folk kan henge seg opp i dette, men lar være å ta opp det faktum at noen har startet en kristen "utbrytergruppe" som også opererer på Plankehaugen-feltet. Her er det snakk om en ekskluderende fraksjon innenfor Plankehaugen hvor religion blandes inn i supporterklubben og dermed fotballklubben på en måte som veldig mange er lite komfortable med. For meg er det hvert fall langt mer problematisk enn denne Ultra-gruppen som tross alt bare ønsker å samle en kjerne av supportere som ønsker litt mer liv, både verbalt og visuelt. Uten at man trenger å ha noe kristent livssyn for å være med.

Og har ikke de fleste store supporterklubber i Norge allerede hatt slike Ultras-grupperinger? Og har det vært mange uheldige episoder, eller stort sett et positivt bidrag? Jeg har inntrykk av det siste. Virker som noen forsøker å gjøre et stort nummer ut av noe som bare er et positivt initiativ.

Bedriftsspiller

Lagt til:
Må si jeg er imponert over nivået på svaret her. Like motiverende som å få brølt "Syng da for faen" etterfulgt av fråde. Trangsynt? Mulig. For min egen del har Plankehaugen bidratt til å gjøre FFKs kamper positive  når spillet i seg sjøl ikke varmer. Min trangsynthet dreier seg om en kjærlighet og troskap til Haugen, og er det noe Haugen trenger er det folk som er villig til å dra lasset sammen med mange andre. . Ære være alle tiltak som skaper positiv atmosfære på stadion, men å stå i Haugen under eget banner er bare for dumt.

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til:
For å få bekreftet det jeg tro:

Plankehaugen: Er for alle, unge, gamle, de med trebein, med andre ord, hævven er for alle.

Ultras: Satser mer på kvalitet i form av at alle som er "medlem" der synger for full hals, og bidrar også på alle mulige andre måter å representere klubben. Ganske enkelt en hard kjerne med positivt fortegn.

Problemet er vel navnet Ultras tror jeg, sikkert mange som forbinder det ordet med noe negativt, uten at jeg sette fingeren på hva det assosieres med. Hadde dere kalt dere for Koseklubben hadde nok ingen reagert, men da er det heller tvilsomt om dere hadde fått så mange medlemmer

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:
Må si jeg er imponert over nivået på svaret her. Like motiverende som å få brølt "Syng da for faen" etterfulgt av fråde. Trangsynt? Mulig. For min egen del har Plankehaugen bidratt til å gjøre FFKs kamper positive  når spillet i seg sjøl ikke varmer. Min trangsynthet dreier seg om en kjærlighet og troskap til Haugen, og er det noe Haugen trenger er det folk som er villig til å dra lasset sammen med mange andre. . Ære være alle tiltak som skaper positiv atmosfære på stadion, men å stå i Haugen under eget banner er bare for dumt.

Helt riktig. Jeg tipper du er en av de som står og holder kjeft på ph feltet!
Håper du forstår at Ph feltet er for syngende supportere??!

Det er nettopp folk som deg som lager dårlig stemning, med uvitenhet om supporterkultur!
Og hva i all verden er dumt med og stå med eget banner??
Synes det er postivt å samle den harde kjernen slik at de kan dra med seg resten!

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!

Bedriftsspiller

Lagt til:
Opprinnelig postet av Costanza
Synes det er merkelig hvordan folk kan henge seg opp i dette, men lar være å ta opp det faktum at noen har startet en kristen "utbrytergruppe" som også opererer på Plankehaugen-feltet. Her er det snakk om en ekskluderende fraksjon innenfor Plankehaugen hvor religion blandes inn i supporterklubben og dermed fotballklubben på en måte som veldig mange er lite komfortable med. For meg er det hvert fall langt mer problematisk enn denne Ultra-gruppen som tross alt bare ønsker å samle en kjerne av supportere som ønsker litt mer liv, både verbalt og visuelt. Uten at man trenger å ha noe kristent livssyn for å være med.

Og har ikke de fleste store supporterklubber i Norge allerede hatt slike Ultras-grupperinger? Og har det vært mange uheldige episoder, eller stort sett et positivt bidrag? Jeg har inntrykk av det siste. Virker som noen forsøker å gjøre et stort nummer ut av noe som bare er et positivt initiativ.

Bra problemstilling dette. Det jeg henger meg opp i er grupperinger med synlige bevis på dette gjennom bannere på tribunen. Jeg står på o-feltet hver gang, har lyst til å fortsette å stå der, men ikke under BRH-banner eller 3:16-banner, eller hva det måtte være. Jeg vil stå som en del av PH, og mener bare at bannere tilhørende underfraksjoner bør stå et annet sted...

Bedriftsspiller

Lagt til:
Opprinnelig postet av FFK Forever

Det er nettopp folk som deg som lager dårlig stemning, med uvitenhet om supporterkultur!
Synes det er postivt å samle den harde kjernen slik at de kan dra med seg resten!

Interessant dette, hvor mye man kan hisse seg opp over et innlegg, og trekke en del slutninger deretter.
Gjennom en liten meningsutveksling har du kommet med følgende påstander:
1. Jeg er trangsynt
2. Jeg holder kjeft på kamp.
3. Jeg forstår ikke o-feltet er for syngende supportere
4. Jeg lager dårlig stemning på tribunen.
5. Jeg er uvitende om supporterkultur.

Tror jeg avslutter meningsutvekslingene med dette, for dette fører ingen steder.
"Der alle tenker likt, tenker ingen meget"

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03

Lagt til:
Opprinnelig postet av FFK1903
For å få bekreftet det jeg tro:

Plankehaugen: Er for alle, unge, gamle, de med trebein, med andre ord, hævven er for alle.

Ultras: Satser mer på kvalitet i form av at alle som er "medlem" der synger for full hals, og bidrar også på alle mulige andre måter å representere klubben. Ganske enkelt en hard kjerne med positivt fortegn.

Problemet er vel navnet Ultras tror jeg, sikkert mange som forbinder det ordet med noe negativt, uten at jeg sette fingeren på hva det assosieres med. Hadde dere kalt dere for Koseklubben hadde nok ingen reagert, men da er det heller tvilsomt om dere hadde fått så mange medlemmer

Helt riktig.. Problemet er at alt formange her har hørt om ordet ULTRAS men har ikke peiling hva dette betyr og slenger med dritt som bare det ... Og ikke nok med det men ser at enkelte har registrert seg kun for å ødelegge for gutta.
Hei alle sammen vokn opp og se hva som skjer rundt omkring i Norge og i resten av verden. Man trenger grupper hvor en yter 150% for laget og slik er det bare. Se bare på kanarifansen som vokste seg til norges beste akkuratt ved hjelp av Ultras gruppa som innførte tromma og synging av all hals.  Jeg lurer på bare hva og hvor hadde vi har vært hadde ikke jeg klatrert opp på gjare på Nadderud... Nå skal sikker en eller annen nisse med to kamper fortelle meg at jeg er ikke Plankehaugen ... Nei det er jeg ikke men jammen har jeg laget minst 10 sanher som synges jevnt og prøver å lage liv rundt så f... så mye jeg kan... Og det er faktisk også ULTRAS .... ja ... for hadde jeg vært en vanlig supåporter så hadde jeg mest sannsynlig nynet på en og annen sang med henda i lommas og vært fornøyd med det jeg har ... Så la gutta vare i fred og gi dem i hvertfall sjansen til å vise hva dem vil ... Og fæen jeg skal love Dere at når og hvis FFK leder i kuppfinalen med 5 minutter før slutt ja da skal jeg f... meg vare første man til å tenne på bluss... ikke fordi det er fænskapp men fordi det er så j.... fantastisk å se slike ting på stadion og så lenge en vet hvordan en håndterer slike ting så er dem harmløse som en røyk eller kopp kaffe ..... Så la gutta i hvertfall få en fin start og la dem vise hva de mener så kan dere heller etterpå kaste dritt på dem hvism dem driter seg ut... OG en ting til ... både til aviser , PH styret , klubben og alle vittigpeer... 
Er det noen som vet noe om slike ting så er det meg , og hvis dere har tenk å skremme disse folka, eller fjerne dem eller forby dem å stå der hvor dem står...(eller true som Rune He he he)  da har dere i hvertfall dummet dere ut for da går dem "under jorda" aksjonerer kunn for f... skap og ødelegger med mening... Det er bedre å ha dem slik at en har kontroll på hvor dem er hva dem gjør.-.. 

Og slik jeg kjenner de gutta som har lyst til dette så vet jeg at det er ordentlige gutter som kun vil hjelpe til for å få enda mere rundt kampene 

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03

Lagt til:
Opprinnelig postet av FFK Forever

Interessant dette, hvor mye man kan hisse seg opp over et innlegg, og trekke en del slutninger deretter.
Gjennom en liten meningsutveksling har du kommet med følgende påstander:
1. Jeg er trangsynt
2. Jeg holder kjeft på kamp.
3. Jeg forstår ikke o-feltet er for syngende supportere
4. Jeg lager dårlig stemning på tribunen.
5. Jeg er uvitende om supporterkultur.

Tror jeg avslutter meningsutvekslingene med dette, for dette fører ingen steder.
"Der alle tenker likt, tenker ingen meget"

Helt greit for meg... For min del så ser det ut som om du har registrert deg på forumet kun for å komme og provosere så ......

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

20/02/2026 20:30 | 392cfb88