Eggens ambisjoner urealistiske
Opprinnelig postet av tomroar
mulig du har rett, men om vi i august ligger lang unna målsettingen, så burde han da like godt trekke seg.
Da kan du vel vente med slike lite konstruktive innlegg til den tid. Du vet sukssessen er ikke bare avhengig av å kaste ut folk av klubben. Vi ligger fortasatt poengmessig ajour i forhold til fjoråret. Vi har hatt vanskelige kamper, og ble ikke overkjørt av LSK, som er forventet helt på toppen av tabellen iår. Jeg velger som en rekke andre her på forumet å støtte guttæne og Eggen.
---------------------------
Riktig dømming er viktig for riktig resultat. La teknologien komme til fotballen også, slik den har gjort sin intogsmarsj i resten av samfunnet. JA!! til video-dømming!
Opprinnelig postet av Costanza
Hvis man er fast leser av dette forumet, så legger man jo merke til hvilke debattanter som alltid graver frem det negative og kun ser ting i svart/hvitt. Det er som regel de samme. Dermed er det bare å overse deres innlegg.
Ååååh, som jeg ønsker meg et "killfilter"... Det hadde vært fint. :)
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Åpningen mot Brann hjemme var jo bra og resultatet er det Brann som var mest fornøyd med. Å ta poeng borte mot Viking er sterkt og radioreferenten med Stavangerdialekt mente også Viking var heldige. Å spille såpass jevnt med LSK og ikke gi dem for mange sjangser er også bra. Så er det kampen på Hamar hvor det meste gikk galt, men å begynne å snakke om ny trener?
Så utrolig negativt!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"
Kommer ikke noe godt ut av det.
Opprinnelig postet av jonny28
Rami gjorde en bra innsats???? særiøst? utspillene var elendige, sto for langt ute ved målet, mot ham-kam hadde han skyld i to av målene! han var god i de 2 første ja. litt ustabil spør du meg. bertelsen hadde en bra kamp sist, men har hatt 3 elendige før der. eggen har for høye ambisjoner. trur jeg da.
Utspillene i medvind var det ikke noe galt med. I motvinden fikk han de samme problemene som LSK keeperen hadde i første omgang. Han gikk ut på målet da han så Koren tok sats for å skyte. Er det galt? Det samme skjedde på Gullerud sitt mål for Hamkam.
Er det galt å ha høye ambisjoner? Jeg forstår at mange blir skuffet når resultatene ikke kommer. Mange som følger FFK har ambisjoner på vegne av laget. Jeg finner det dog som et svakhetstegn for supporterne at de må bygge opp sin egen psyke med å finne syndebukker blant spillere og ledere.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Sesongen er lang og det løsner nok for gutta snart, forhåpentligvis i kveld
RBK supporter
Ære være Eggen jr.
Trofast kvit og svart te døden tar mæ...
La meg bringe litt fornuft inn i bildet.
I sin første sesong med FFK i elitserien ledet Knut Torbjørn Eggen laget til en plass på trygg grunn. Mot alle odds holdt han motet oppe i en skakkjørt FFK-tropp, som ble dømt nord og ned etter halvspilt sesong. Han hentet nøkkelspillere til klubben, gjorde motgang til medgang, og sikret ny kontrakt i landets øverste liga.
Neste sesong var Egil Drillo Olsen hovedtrener. Sammen med Eggen sørget han for at FFK nok en gang holdt seg over streken - og det i den vanskelige andresesongen.
Nå er vi inne i FFKs tredje sesong i eliteserien - den andre med Eggen som hovedtrener. Per i dag har vi spilt åtte serierunder, og FFK ligger på 9. plass med 9 poeng.
Det er litt underlig å kreve Eggens fat på et hode med utganspunkt i at han har forspilt sin sjanse til å skape et topplag. De av dere som interesserer dere for fotball, bør vite at for å kunne brenne en sjanse, må man faktisk ha hatt den i utgangspunktet.
Opprinnelig postet av trigz
Hvis dere vil leve i trua på at dere veit en dritt om supporterkultur, lykke til på ferden mot en lang rekke tap og en hel masse nedturer. Vi ses i høst, bønder. Hvis dere ikke har gått lei innen den tid.
Som plaster på såret til de som har følt seg såret over mine og noen andres innlegg og svar på innlegg skal jeg overføre et par tusen til plankehaugen`s tifo konto.
Det er nok ikke bare supportere som er kritiske til Eggen, se bare hva FB skriver denne uken om hvordan han håndterer
kritiske spørsmål fra pressen.
Bare der blir Eggens kjente uttalelse "Brønnpissing" et latterlig utsagn, hans mening med det må da være at ingen skal kommentere det han har gjort og sagt.
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Tror det er veldig få som trenger plaster på såret etter dine uttaleser. Men vi må være litt edruelige når vi slakter en trener som har hatt såpass suksess her i klubben. På treningsfeltet tror jeg det er veldig få trenere i Norge som går utenpå Eggen, dem som gjør det er i tilfelle uaktuelle for FFK. Men det jeg tror klubben trenger er en sportsjef al`a Fjørtoft, Tjernås, Østenstad, Bjarmann osv.........
Nøkkelen her, Bedreviteren, er hva vi skal definere som suksess!
Hvis vi mener the double er suksess har Eggen overhodet ikke innfridd - og det virker nesten som noen mener dette er et reelt mål...
Men hvis vi ser faktum i hvitøyet (nyopprykket direkte fra 2. div, relativt små budsjetter, liten spillerstall, osv) bør vi kanskje vurdere suksess etter litt andre kriterier, som f.eks. at det å overleve i tippeligaen er suksess i seg selv...
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Det må da vel kun være i år.
2, div, dobbelt av den som ligger nærmest
1. div , helt i toppen budsjettmessig
eliten, de 2 første åra , midt på
det er kun i år at vi ligger mer nede på budsjett tabellen, det er fordi alle andre øker mens vi står på det samme som ifjor
Etter min mening har ikke KTE noen suksesser å se tilbake på.
Han har ikke i mine øyne hittil gjort noe i FFK som tilsier at han skal ha en "heltetrener" staus.
Mener fortsatt at "kunststykket" å få FFK opp fra 2.div til TL, skyldes budsjetter og kanskje hovedsaklig en "pengesterk" Høili.
Dette er historie, som vi kan være uenige om.
Vi kan også være uenige i KTE sin evne til å videreutvikle spillere. Selvsagt har han ikke soloansvar, håper jeg.
Mener faktisk at de to "lysende" stjernene fra Porto Rico som blei hentet etter VM i Finland , nærmest har stagnert.
Dersom KTE med det mannskap han rår over pr.dato klarer å innfrid sine uttalelser om plassering på øvrehalvdel, er det ett skritt i riktig retning. En fjær i hatten til KTE. Dersom han må hente forsterkninger for å oppnå dette, stilles spørsmålet om hans realistisk vurderinger nok en gang.
Samtidig gir jeg all ros til de spillerne FFK har i stallen pr.dato, tror de virkelig yter max av sin kapasitet.
En kapasitet som jeg også mener ikke har kvaliteter nok til å hevde seg skikkelig i TL, men det er ikke spillernes skyld.
Fortsatt klar over at dette blir oppfattet som " brønnpissing".
Ps håper å få se et bra FFK lag i Sandefjord i morgen.
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Når det er sagt, som jeg har sagt i det uendelige. En sterk fotballfagelig sportsjef til håndtering spillekjøp, kontrakter, holde seg oppdatert på markedet, skaffe gode kontakter etcetc........ Det trengs og vil etter min mening utfylle Eggens svake sider.........
Opprinnelig postet av dracula
Som de fleste sikkert har forstått og sikkert er lei av og høre at jeg gjentar.
Etter min mening har ikke KTE noen suksesser å se tilbake på.
Han har ikke i mine øyne hittil gjort noe i FFK som tilsier at han skal ha en "heltetrener" staus.
Mener fortsatt at "kunststykket" å få FFK opp fra 2.div til TL, skyldes budsjetter og kanskje hovedsaklig en "pengesterk" Høili.
Dette er historie, som vi kan være uenige om.
Vi kan også være uenige i KTE sin evne til å videreutvikle spillere. Selvsagt har han ikke soloansvar, håper jeg.
Mener faktisk at de to "lysende" stjernene fra Porto Rico som blei hentet etter VM i Finland , nærmest har stagnert.
Dersom KTE med det mannskap han rår over pr.dato klarer å innfrid sine uttalelser om plassering på øvrehalvdel, er det ett skritt i riktig retning. En fjær i hatten til KTE. Dersom han må hente forsterkninger for å oppnå dette, stilles spørsmålet om hans realistisk vurderinger nok en gang.
Samtidig gir jeg all ros til de spillerne FFK har i stallen pr.dato, tror de virkelig yter max av sin kapasitet.
En kapasitet som jeg også mener ikke har kvaliteter nok til å hevde seg skikkelig i TL, men det er ikke spillernes skyld.
Fortsatt klar over at dette blir oppfattet som " brønnpissing".
Ps håper å få se et bra FFK lag i Sandefjord i morgen.
Men Høili hadde aldri i livet spytta inn såpass med penger hvis vi hadde hatt en dårlig trener. Når Rostad kom til FFK steila Høili og lurte på hva styret holdt på med. Er ikke moro å spærke pengær ut i løse lufta heller se. Eggen har i hvertfall et navn, og da var det lettere å trekke til seg spillere.
Påstår ikke at KTE er en dårlig trner, men "heltestatus" nei.
Faktisk også enig i din siste konklusjon, "Bedre..."
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
I starten av 2. div hadde vi det, men de siste åra før Eggen kom, hadde FFK på det dårligste over 50 % mindre budsjett enn de som hadde det høyeste.
Under Rostad , så hadde vi ca 30 % av Eggens budsjett året etter.
Det blir å sammenligne epler og pærer.
Alquist trente oss i nest høyeste div rett etter nedrykket fra toppdivisjonen, klubben var da tilnærmet konkurs.
Opprinnelig postet av tomroar
Tror du husker feil når du hevder det med budsjettene i 2. div.
I starten av 2. div hadde vi det, men de siste åra før Eggen kom, hadde FFK på det dårligste over 50 % mindre budsjett enn de som hadde det høyeste.
Under Rostad , så hadde vi ca 30 % av Eggens budsjett året etter.
Det blir å sammenligne epler og pærer.
Alquist trente oss i nest høyeste div rett etter nedrykket fra toppdivisjonen, klubben var da tilnærmet konkurs.
Selv om Almqvist ikke hadde all verdens å rutte med, så hadde han mange gode spillere å ta av året etter nedrykket. Alle i Fredrikstad forventet at vi skulle rykke opp i -85. Og med det spillemateriellet vi hadde den gangen var det godt gjort og ikke greie det.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
21/02/2026 11:13 | 00fd8b25