cup kampen i morgen
Mener å ha lest et eller annet sted at tippeligalagene skal ha bortekamper i de tre første rundene mot lag fra lavere divisjoner. Er litt usikker på om det gjelder fra 2. divisjon og nedover eller om det også inkluderer 1. divisjon.
Uttrykket ekte hat-trickhar nok ikke blitt skapt av media i moderne tid. Jeg har heller ikke påstått at uttrykket er nevnt i FIFAs papirer og regelverk på linje med f.eks offside og straffe.
Uttrykket stammer fra 1870-årene :
An ordinary hat-trick er når samme spiller scorer tre mål i samme kamp men en annen spiller eller spillere fra samme lag scorer innimellom.
A natural (Naturlig eller "ekte") hat-trick er når samme spiller scorer tre mål etter hverandre i samme kamp.
Uttrykket kommer - av alle ting - fra cricket. Når en spiller greier en Wicked (spør meg ikke om hva det er) på tre påfølgende slag så får han en hatt eller cap, som regel i klubbens farger.
Uttrykket stammer fra 1870-årene :
An ordinary hat-trick er når samme spiller scorer tre mål i samme kamp men en annen spiller eller spillere fra samme lag scorer innimellom.
A natural (Naturlig eller "ekte") hat-trick er når samme spiller scorer tre mål etter hverandre i samme kamp.
Uttrykket kommer - av alle ting - fra cricket. Når en spiller greier en Wicked (spør meg ikke om hva det er) på tre påfølgende slag så får han en hatt eller cap, som regel i klubbens farger.
Nå er det 14 lag igjen fra Tippeligaen, 13 fra 1. divisjon og 5 fra 2. divisjon såvidt jeg kan se. Og jeg gjentar det jeg har sagt før, mener at ca. halvparten av Tippeliga-lagene og ca. halvparten av 1. divisjonslagene pleier å få hjemmekamp i 3. runde.
Oppsettet for i fjor ga følgende hjemmekamper:
Tippeligaen: .7 lag
1. divisjon: ...5 lag
Andre: .........4 lag
Oppsettet for i fjor ga følgende hjemmekamper:
Tippeligaen: .7 lag
1. divisjon: ...5 lag
Andre: .........4 lag
---------------------------
"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"
- Egil Drillo Olsen.
når kommer bildene som ble tatt i grorudalen???
---------------------------
Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter
Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD
FFK, the pride of Norway!
Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
';
21/02/2026 11:13 | 00fd8b25