Altså, problemet med Oslo på en søndag er at mange steder i sentrum har sommertid. Det vil si at de åpner sent! Bohemen åpner fem, noe som er for sent. Kilkenny åpner halv fem, noe som også er litt vel sent. Forsøkte et par andre steder i sentrum i kveld, og de åpnet fra seks og senere. Dermed er det fint om noen kan komme med ideer til hvor vi kan samles. Gjerne ring eller stikk innom og undersøk når de åpner... Flere av de stedene jeg sjekket hadde ikke en gang et skilt på utsiden som sa at de hadde sommeråpningstid, så det skal ikke være lett!
Om det absolutt må være et sted de serverer øl, så kan jeg ikke tenke meg annet enn at de ihvertfall har åpent på en del av stedene langs Aker Brygge. Der pleier de å åpne ganske tidlig.
Lompa (Olympen) i Grønnlandsleiret er et alternativ. Det er et superbrunt sted rimelig øl. Vanker mange slitne fok der, men gjør det noe? Merkelig hvis ikke de har oppe fra søndag formiddag, de tørste går dit på norran..Kort vei til T-banen. (Grønnland) Aker Brygge er for stivt, og dessuten sinnsyke ølpriser.
Tvers overfor Botsfengselet ligger det også to-tre ok puber.
Det er et sted som heter Stargate som ligger på toppen av Grønland T-banestasjon. Pratet nettopp med noen Fredrikstadfolk som har planer om å møtes der. Billig brunt tøysevann og uteservering er vel ikke så dumt? Jeg tror jeg tar meg en tur dit. Det er dessuten overveiende sannsynlig at de åpner tidlig:-) La oss gjøre Grønland rødt og hvitt. Forza rødhvitt!
Tror aldri jeg har vært der før selv - ikke som jeg kan huske hvertfall... Har dog sjekket at øl`en koster 33,- så det er jo slett ikke verst...
Noen kommentarer om stedet fra nattguiden.no som kanskje beskriver stedet: :)
"Veldig grei plass å møte kompiser etter arbeid på en fredag (eller i fire tida på en lørdag). Grei knall. Men bestandig fullt. Selv i firetida om ettermiddagen. Det verste av alt er at det kommer damer og setter seg ned ved siden av deg (fordi det ikke er noen ledige plasser noen andre steder)"
"Billig øl og sure bartendere.Skikkelige klovner et par av de som jobber der. Uansett grei plass for å ta et par øl før man drar videre. Man blir jo liksom ikke her hele kvelden :-)"
"Ble kasta ut der fra for å snakke for høyt!!!!!!"
"Ølen på det stedet her er det verste jeg har smakt. Lurer på om Ali bak disken fyller opp fatet hver gang han må en tur på do."
"Knudsen og Ludviksen på Jukeboxxxen er jo alltid en vinner! Prøv Ringnes Eagle i baren! Øl for tøffe gutter og jenter!"
"Jeg elsker plassen - masse bra babes og billig øl. En uslåelig kombinasjon! Go to Gate!! "
Dette er vel helt i blinken ja, men drar nok direkte til kampen selv...