Lyn - Fredrikstad 1-1
Ikke misforstå, men hvis noen var dårligere enn forventet i kampen så var det Brenne, Risholt og Ringberg. Synes deres prestasjon var litt variabel i forhold til hva man forventer av nøkkelspillere. Men dette kommer seg med form og samspill.
---------------------------
Frode
- FFK nr. 7 i tippeligan 05
se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da
Opprinnelig postet av keiko
kan vi ta vekk ringberg og bruke en anne der bare for å ha prøvd det ?
Jeg ser i alle fall ingen grunn for det etter Lyn-kampen. Ringberg jobba og slet gjennom hele kampen mot to gode midtstoppere og vant også endel. Hadde han i tillegg scora på en av de to (?) kjempesjansene sine, hadde han scora uforholdsmessig mye bedre på spillerbørsene enn det han gjorde. Tror jeg.
Bjørn Jervell Hansen
Ringberg var en av de få som ikke overbeviste og får nok vanskelig med å beholde sin plass, dersom han fortsatt ikke hever seg i forhold til Lyn kampen.
Hoås bør ihvertfall være selvskreven på laget og da spørs det vel om ikke Ringberg må starte på benken.
Simen Brenne var etter min mening også en spiller som spillte under pari og burde kanskje ha blitt byttet ut med Ramberg, Men Brenne kommer nok sterkt tilbake, kanskje allerede neste kamp.
Dersom Drillo ikke tør å bruke Mc Donald på vensreving plassen enda, så mener jeg vi har et lite problem på den plassen. Hverken Viikmae eller Hoås får brukt sitt potensiale på denne plassen og da er det bare Martin Wiig igjen, som heller ikke er noen utpreget venstreving.
Jeg håper derfor Drillo tør å bruke Mc Donald mot Viking og at laget kommer til å ligne dette:
Sørlie
Blix
Bora
Piiroja
Bertelsen
Enerly
Risholt
Brenne
Mc Donald
West
Hoås
FFK på toppen i 2005
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Jeg håper derfor Drillo tør å bruke Mc Donald mot
Tviler veldig sterkt på at McDonald får sin tippeligadebut fra start...tror nok Drillo vil la han få noen minutter på slutten av noen kamper før han kommer i start 11`ern. Det håper jeg hvertfall han gjør...
FFK--> I hundre mot toppen!
sa-sa-sa bra-bra-bra Fred-rik-stad
Gi bort Risholt?!? Selge kapteinen midt i sessongen?!? Jævli smart...
HATER Mokkelbost!!!
Opprinnelig postet av bjervell
Jeg ser i alle fall ingen grunn for det etter Lyn-kampen. Ringberg jobba og slet gjennom hele kampen...
Det holder ikke vettu, det er et minimum.
Har registrert at de fleste er storfornøyd med Ringberg så lenge han jobber, jeg syns vi bør kreve litt mer da.
Det var ikke allverden han fikk til på Søndag, hadde en dårlig dag, slet med det meste.
Håper også på West/Hoås men vet ikke om West er klar til å starte kamper ennå.
enig i at bertelsen og hoås imponerte. jeg ble skuffa over viikmae og blixt. de to bør erstattes med west og czwartek til neste kamp.
ellers var jeg litt skuffa over stemninga. synes plankehaugen har veldig mye å gå på, mens bastionen hørte jeg ikke engang.. jeg følte at det var mer trøkk i vg-svingen i fjor enn det vi fikk til i år. mulig vi sto litt for mye spredd også. hva syns dere andre?
For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!
HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!
Satt 5 meter unna den plassen på søndag, og syns forskjellen fra i fjor var tydelig. Hva som er årsaken vites ikke...
"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"
- Egil Drillo Olsen.
Derimot var det MEGET bra at man etter Lyn sin 1-0 scoring løftet skjerfet over hodet og sang ut for full hals. Nydelig folkens! Fortsett slik!
Potensialet i haugen er enormt... Er nok bare litt rustne etter vinteroppholdet.
Bastionen hørte jeg ikke...
Og ja... Jeg satt på Norsk Tipping.
Ansvarlig redaktør
"Solen smiler til glade gutter..."
Det var kun små tilløp til sang av de nye sangene, Av alt i verden og Vi skal aldri svikte, de andre nye sangene ble ikke brukt i det hele tatt.
Jeg tror dette må organiseres på en helt annen måte, når vi er så mange som vi var mot Lyn.
Zoran og Dag Jørun gjør en kjempejobb når de står foran og dirigerer, men de har vanskelig for å styre hva som skal synges og få hele tribunen samstemt, når det er så mange folk.
Zoran viste også tydelig sin frustasjon, når han kom springende opp på tribunen og skjelte ut en person (keiko), som han mente ikke sang i det hele tatt.
For oss som sto i nærheten virket denne hendelsen nesten sjokkerende og bør ikke gjenta seg i fremtiden.
Jeg tror det vil fungere mye bedre hvis feks. alle vi som var med og sang på CDen + helst enda flere som kan sangene 100%, står samlet i en flokk bak midt på tribunen og starter sangene derfra. Da vil resten av tribunen i mye større grad samle seg om det denne sanggruppen starter med, tror jeg.
Som Holters også skriver, så er potensiale i Plankehaugen enormt. På søndag viste vi kun en liten del av dette potensiale. Håper derfor at flere vil bidra med å komme med synspunkter, som kan bidra til at vi får ut alle 100% av vårt potensiale i fortsettelsen. :D
FFK på toppen i 2005
Lars Thoresen, stolt aristokrat
Å være FFk-supporter gir deg et godt utseende, klarsyn og fantastiske utsikter.
Opprinnelig postet av Møklegård
Når det blåser så øra flaggrer, blir det vanskelig å høre hva forsangere og de som står mer enn 5m unna, holder på med. Så enkelt er det!
Enig Møklegård. Dette var rett og slett ikke dagen for kvalitetssang. Orda ble blåst inn i kjetften.
En annen ting som vil være viktig er at forsangerne ikke har konsumert altfor mye drikke, eller hva sier du Klokan?:D
Nye sanger vil bli sunget etter hvert. Ikke kampen å lære dem i. Sa det før kampen også, kjipt å få bortekamp på Ullevål i seriepremieren. Man er nødt til å være samstemt med så mange supportere, og det er vanskelig uten nødvendig trening. Men det kommer..
Macka fra start!
Men jeg mener fortsatt at det i fremtiden er mye bedre å samle alle "storsangerne" i en flokk bakerst midt på tribunen.
Da har vi mulighet til å snakke sammen, å starte sangene samtidig og selvfølgelig på den samme sangen. Et trøkk fra denne gruppen vil ganske snart spre seg til hele tribunen på en helt annen måte enn slik det fungerte på søndag, tror jeg.
Men å øve inn alle de nye sangene er nok mye lettere å gjøre på hjemmekampene hvor alle står mere samlet på et mindre felt, så uansett hva man gjør så blir det nok bedre etterhvert.
Men jeg håper vi kan prøve mitt forslag neste gang vi er mange på bortebane, Dag Jørun og Zoran, slik at vi kanskje kan være helt på toppen 16. mai mot Vålerenga. :D
FFK på toppen i 2005
Men jeg mener fortsatt at det i fremtiden er mye bedre å samle alle "storsangerne" i en flokk bakerst midt på tribunen.
Plankehaugens "harde kjerne" av sangere står alltid samlet Snæbben, så forresten ikke deg blandt dem på søndag?!
Poenget med en forsanger foran er at da kan man, dersom folk er i "sanghumør", få med 200 personer på et øyeblikk.
Du vil altså gjøre det på den måten vi gjorde det før Klokan var forsanger på Nadderud? Det har du selvsagt lov til å mene, men jeg forstår det rett og slett ikke, og mener dermed at det er helt feil retning å ta.
Herregud så mye bedre vi har blitt ved hjelp av Klokans erfaring, og måte å styre sang på. :eek:
Macka fra start!
Tror rett og slett grunnen te at det ikke var optimalt på søndag kommer av "seriestar-nerver".Litt rustne stemmer, og litt lenge siden sist.
Dette kommer seg allerede te mandan. Da skal jeg synge meg i hjææææl:)
Pættærnæ døm hang og slang!!
Jeg vet ikke hvor den "harde kjernen" som Dag Jørun snakker om var plassert på Ullevål på søndag, men da jeg endelig kom inn på tribunen, så var det helt fullsatt. Jeg klarte alikevel å presse meg til en plass rett bak målet, tre rader fra toppen, og der var det ihvertfall ingen "hard kjerne".
Dag Jørun spør om jeg vil gjøre det på den måten vi gjorde det før Klokan var forsanger på Nadderud?
For det første så var det vel ingen av bortekampene før Nadderud som samlet 5000 Fredrikstadfolk, og for det andre så kan man ikke sammenligne størrelsen på den "harde kjernen" for et år siden og idag.
I dag bør det være mulighet for å organisere denne gruppen til å bli mye større enn det den var den gangen.
Som jeg startet med å si, så er ikke dette noen kritikk av Zoran eller Dag Jørun. De er begge glimrende som forsangere, og det bør de selvfølgelig fortsette med. Men med nærkontakt med den "harde kjernen", som ved en god planlegging og organisering bør bestå av minst 30 mann som kan trøkke til 100 %.
Det som etter min mening var feilen før Zoran ble forsanger, var at det manglet organisering og at tilfeldige folk rundt på tribunen ofte var de som startet sangene/kampropene.
FFK på toppen i 2005
Dette er absolutt ikke noen kritikk av hverken Zoran eller Dag Jørun.
Oppfatter det ikke som kritikk heller, Snæbben, men er uenig med deg.
Jeg vet ikke hvor den "harde kjernen" som Dag Jørund snakker om var plassert på Ullevål på søndag
I såfall kjenner du Plankehaugen mye dårligere enn jeg trodde, men jeg så at du satt godt plantet et stykke til venstre for oss....:D
Macka fra start!
Greit nok det at vi er uenig, djpete, men mener du virkelig med hånden på hjertet at grunnen til at vi var dårlige til å synge på søndagen kun skyldes vindforholdene og at alle 5000 var rustne i stemmebåndene? :D
FFK på toppen i 2005
Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
21/02/2026 11:13 | 00fd8b25