Talentfabrikk ja.. kan du nevne noen egenutviklede spillere fra moss i det hele tatt??
Husker når moss var i Tippeligaen jeg, da siklet dere på våre talenter.. Og dere hentet da Simen Brenne, Jørgen Pettersen, Magnus Amundsen og Per Morten Kristiansen fra FFK, så det er det teiteste ever..
Martinsen er god men mer enn en million er han i hvert fall ikke værdt.
Det skal bli spennnende å se hva Måzz gjør for å overleve. De må ha overskudd i 2005 ellers så ryker profflisensen og de havner ned i 2.divisjon. Har 8,5 millioner gjeld. 3 millioner i underskudd i 2004. Nektet i Østfoldhallen. Tvilsomt om de får lov til å spille på Melløs. Virker som en klubb i fritt fall. Nå har vel ikke Mossinger selvkritikk så de fortsetter vel til de havner i konkurs. Vil ikke gjøre opp for seg. Minner om Sparta Hockey for noen år siden.
Uansett så håper jeg ikke FFK betaler for mye for VM uansett om han er lokal. Vi har massevis av talenter i byprosjektet men vi må ha litt tålmodighet. Mokkelbost nevnte i dag at han ventet på neste landslagsspiller fra Østfold men jeg tror ikke at han behøver å vente så lenge. Mitt tips er at i løpet av 2005 så får Simen Brenne prøve seg på landslaget hvis han fortsetter den framgangen han har hatt siden han forlot Moss. Kanskje også et tips til Vidar Martinsen. Hvis du ønsker å utvikle deg. forlat Måzz og gå til FFK for å spille på et høyere nivå. Det vil du tjene på i lengden hvis du har ambisjoner om å utvikle deg videre.
Åja? Men da kan jo følgende deal var på sin plass: Vi får Vidar, de får spille gratis på Fredrikstad Stadion hele sesongen :)
Når Trondsen er såpass porselen så hadde det vært greit om vi hadde en stopper til egentlig. Brått så blir Trondsen langtidsskadet igjen, og da sliter vi litt. Jeg vil ikke se Peters som midtstopper i TL igjen...Neglene er fortsatt ikke på sin vanlige nivå etter fjorårssesongen da han begynte å drible av flere menn på egen banehalvdel når vi ledet på overtid...
I følge f-b så har nå FFK intensivert jakten på Martinsen. Personlig tror jeg dette er mer medieskapt, tror ganske enkelt f-b aldri klarer å få nå FFK-stoff inn i avisen og maler og maler på samme nyhetene. Noe de også gjør med skadesituasjonen. Annenhver dag er det en friskmeldt tropp, og de andre dagene er det skadekrise :)
Interessant dette. Hvis vi kan slå to fluer i en smekk her; bli kvitt én eller to spiller(e) som uansett bare ville blitt utgiftsposter og samtidig fått inn en spennende, lokal, talentfull og anvennelig spiller - så hadde jo det vært topp. Regner med at vi må betale litt i mellomlegg, men tipper ikke ledelsen blar opp de store summene her.
Dette hørtes positiv ut,håper ffk får kvitta seg med to spillere til Moss,slik at Martinsen kan komme:ffk:Moss sier de vil forsterke forsvaret..da tipper jeg Jørgen P blir en av de som går,noen som tør å tippe hvem den andre kan bli?
---------------------------
– Og med prestere mener jeg ta poeng. Ikke dette underholdningstullet.
Jørgen Pettersen var jo nylig på prøvespill hos Moss, men det ble jo aldri noe mer ut av det. Vet han slet med ryggen i den perioden, men kan rett og slett hende han ikke ble vurdert god nok for Moss... Angående Roger Helland så er det mye mulig, men husk at det ikke var så lenge siden han skrev under ny kontrakt med FFK. Er det realistisk å tro at han vil frivillig både vil gå ned en divisjon og sikkert ned i lønn også bare for å få mer spilletid?
Blir veldig interessant å se hva som kommer ut av dette hvert fall!
Det som skremte meg mest i den artikkelen var at Søderstjerna ble nevnt. En million, Pettersen og Søderstjerna for en spiller som ennå ikke har spilt en kamp i tippeligaen. NEI, det tror jeg rett å slett ikke noe på. Er ikke helt bak mål de som forhandler for FFK. Kunne solgt søder hvis det var ønskelig, BOIS ville gjerne ha han tilbake. Men jeg håper definitivt at han blir i FFK.:ffk:
Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football
Det er vel journalisten som bare nevner i forbifarten at det er flere spillere i FFK som kanskje ikke har noen stor fremtid, og at kanskje Söderstjerna er en av dem. Det trenger ikke bety at FFK sier det samme.
Söderstjerna forlater muligens klubben etter sesongen, kontrakten hans løper vel ut da? Men jeg syns likevel at han er en nyttig spiller i troppen...
Jørgen P og Koskela hadde vært greit. Helland står ikke noe tilbake for Koskela i mine øyne, og dessuten kan Helland brukes som midtstopper også. Dessuten er han en kjernekar :)
Nei, jeg tror heller ikke Søder ville spilt en sesong til i 1. div. Han fikk nok av det for to år siden. Alt vedrørende denne overgangen er spekulasjoner, men mitt poeng er at vi trenger ikke Vidar Martinsen for en hver pris. Jeg er enig i at det er positivt med et alternativ til i midten men....Det skal ikke koste mere enn det smaker. Gi bort Pettersen og 500.000,- så er det greit synes jeg. Det er tross alt en som forventes å sitte mest på benken vi snakker om her, og Moss får en spiller med 9-10 tippeliga kamper. Greit at Vidar har større potensiale men vi skal ikke gi bort midlene til MFK fordi de sliter med økonomien
Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football
Nja, vil gjerne ha Petersen i stallen. Ikke fordi han er så utrolig god, men poteter kan brukes til så mangt. Han gjorde en OK jobb i fjor, selv om han skylder meg noen negler når han begynte å dribler vekk noen spisser som midtstopper i fjor...
Peters kan brukes overalt, da er det bedre å gi bort noen som kan brukes kun en plass hvor vi har bra back-up fra før, som sentral midtbane, og dermed Koskela...
FFK1903, hvis din komentar referer til meg så mener jeg at moss skal få Jørgen Pettersen og ikke Petersen. Jeg er forøvrig enig med deg i at poteter kan brukes til så mangt og Peters er en Po(t)et.
1mill + 2 spillere? Hørt noe så dumt? Det går jo ikke. Han har tross alt ikke spilt en eneste kamp i Tippeligaen. Han skal jo ikke inn å forsterke laget. Det blir en som fyller ut i bredden. Hvis det er tilfelle at Måss (spytt) krever dette så er det bare å droppe hele greia. Det er min mening.