Og når det gjelder tribunekampen:
det spørs hvilke kriterier man legger til grunn.
vi vant både når det gjaldt tifo, sanghyppighet og maks-lydnivå (altså overdøvet vi klanen når vi fikk med hovedtribunen)
klanen vant kanskje når det gjalt lydnivå generelt, men når de får til "trøkk" bare 4-5 ganger i løpet av hele kampen, mens vi synger stort sett konstnant, så mener jeg vi vant.
Til DjPete: jeg er veldig ydmyk i forhold til andre supportere. jeg vet at klanen er bedre enn oss, men jeg synes ikke de var særlig gode i fredrikstad.. vet at de har mye mer å gå på, men vi skal ikke ha den innstillingen at alle andre er bedre enn oss.. for vi er faktisk blant de beste supporterne i TL! i alle kampene våre hittil i år har jeg vært skuffa over nivået på motstanderens supportere.
Og en ting til;
vi får masse skryt på forumet til klanen!!
---------------------------
For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!
Hvordan man opplever syngingen har veldig mye, om ikke alt, å gjøre med plassering på stadion. Tv gir aldri noe rettferdig inntrykk. Fra min posisjon, sittende midt på nye tribunen, så hørte vi så å si bare Klanen høyt og tydelig nesten gjennom hele kampen. Plankehaugen hørtes bare såvidt de gangene de sang og ikke Klanen gjorde det. Eneste som kunne konkurrere var frem-og-tilbake-syngingen med hovedtribunen.
Det blir bare for dumt å påstå at plankehaugen vant tribunekampen. Satt selv på den nye langsiden og hørte kun klanen unntatt når det ble sunget mellom tribunene. Plankehaugen har jo maks 100-150 syngende......
selvsagt hører man klanen best når man sitter midt på den nye tribunen. klanen synger da i mot deg, mens plankehaugen synger mot hovedtribuna. så det er kun folk på hoved som kan avgjøre dette, fordi både klanen og plankehaugen synger MOT dem!
For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!
Hvor holder egentlig du til på stadion, ajg ?
Først slår du fast at "vi" vant tribunekampen, og nå mener du at bare folk på hovedtribunen kan avgjøre det.
Går det litt fort i svingene noen ganger kanskje? :)
Har på følelsen du kommer fram til at vi vinner på tribunen uansett hva som skjer, med dine tusenvis av syngende supportere.
Vant vi kampen også Ajg? Var det Vålerenga som vant, eller ble det mot all formodning uavjort.
Bør kanskje spørre noen på hovedtribunen?
Vi hadde best TIFO sier du:rolleyes: Skulle vel bare mangle om vi ikke hadde mere TIFO enn Klanen iallefall, med tanke på plassen hver gruppering hadde tilgjenglig.
Når det er sagt var flagg-skjerfhavet til Klanen rimelig mekitg skue det også etter min mening!
Et forslag vi kanskje kan tenke på Dag JP. Vi starter med "HELE STADION REIS OPP" Så, når de fleste står, synger vi "FOR FREDRIKSTAD FOR FREDRIKSTAD" Hovedtribunen svarer med å synge "STÅR VI EN FOR ALLE OG ALLE FOR EN" Kanskje litt optimistisk, men med skikkelig markedsføring på radio og i aviser så kanskje. Jeg ville ihvertfall fått tårer i øyekroken om dette hadde klaffet hundre prosent. Potensialet for disse folka er nemlig stooor. Det ser vi jo på bortekamper, la meg nevne Åråsen 12 apr.
Jeg stod midt i plankehaugen og hørte omtrent ikke klanen, men det kan selvfølgelig har noe å gjøre med at jeg konsentrerte meg om å synge og heie på våre gutter og gav blaffen i hva som hendte i klokkesvingen. Det er klart at hvis man står med lua i handa og lytter andektig til bortesupporterne så hører man de godt. På neste hjemmekamp, får jeg be om bedre konsentrasjon om egne oppgaver, please???
Forslaget til Johan var jaggu ikke dumt, det måtte vel gått. PH kunne sunget første strofene, også sunget at hovedtribunen skulle følge opp, de hadde nok tatt hintet.
Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.
..hovedtribunen vår har et kjempepotensial, ja helt enig. djpete og oss andre i sanggruppa(vi som sang inn cd) har snakket om å utvide "reportoiret" med noen sanger til.
Og dette forslaget fra han Johan er jo helt supert. Får gåsehud bare jeg tenker på det.
Å være FFk-supporter gir deg et godt utseende, klarsyn og fantastiske utsikter.