Spillertroppen 2023
Tja eller kanskje han finner på noe helt annet og "legger fotballskoene på hylla"?
Fikk inntrykk av at han ikke har tenkt til å gi seg, men er nok mest sannsynlig at han havner i Moss.
Selvfølgelig ikke en spiller man tilbyr 5 års kontrakt, men et forbilde med gode holdninger som mest sannsynlig ville kunne tilføre oss noe også på banen det første året.
Litt off topic, men det ryktes at Jørgen Isnes blir trener i Godset. En mann sikkert mange hadde ønsket at vi skulle få inn som trener, men Eliteserien frister nok mer enn å gå ned noen hakk på tabellen. Forklarer vel også mye hvorfor vi må lete på en helt annen, og ganske rar, hylle.
Man kan ikke utelukke at Risnes ble tilubdt jobben for oss og sa nei.
Må få si at den "svertekampanjen" kanogvetalt har mot vår nye trener er litt merkelig. Greit å ha andre favoritter men å hele tiden nedsnakke Thomassen før han har fått sjanse til å prøve seg ?
Opprinnelig postet av tynter
Må få si at den "svertekampanjen" kanogvetalt har mot vår nye trener er litt merkelig. Greit å ha andre favoritter men å hele tiden nedsnakke Thomassen før han har fått sjanse til å prøve seg ?
hmmm.
Jeg har blitt kritisert tidligere i forumet, flere ganger, men da for å være positiv, og mindre kritisk enn de fleste.
Er det bare jeg som synes dette var en merkelig ansettelse? Med denne fyllebråk episoden med på kjøpet?
Synes det er en spennende ansettelse. Han har levert bra på Færøyene og selv om det er mindre forhold, lavere nivå og mye mindre press der, er det likevel en prestasjon. Han har levert bra i E-cup, forutsetningene tatt i betraktning. Fyllebråket vet jeg for lite om, men regner med at han har fått beskjed om hva som er akseptabelt her.
Jeg skulle gjerne hatt Isnes her, men det var vel i utgangspunktet ikke realistisk.
Men hva er det du synes at er merkelig med ansettelsen? Er Færøyene på for lavt nivå eller hva er problemet?
---------------------------
The colour of her eyes
Were the colour of insanity
Jeg vet ikke noe om nivået på færøysk fotball, men:
Landet har ca 50.000 innbyggere, 18 fotball lag, hvorav 10 spiller i en toppserie ( tror jeg).
Hvor høyt kan dette nivået være? Hvordan er konkurransen.
Og ikke minst, hvordan kan erfaring herfra være relevant i vår liga?
Klaksvik, laget han var trener for, kommer fra en by med halvparten så mange innbyggere som Kråkerøy, de vant ligaen etter å ha vunnet 25 av 27 kamper!
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Landet har ca 50.000 innbyggere, 18 fotball lag, hvorav 10 spiller i en toppserie ( tror jeg).
Hvor høyt kan dette nivået være? Hvordan er konkurransen.
Jo da, jeg ser den. Og jeg er også veldig spent (og nokså bekymret) for hvordan dette vil gå.
Men jeg trøster meg med to ting:
Kulturen: Så langt jeg kjenner til færøyingene, er de relativt tøffe typer. Her vil det bli krevd full innsats, slik det alltid har vært nødvendig for å klare seg der borte.
Og: Statistikk er ikke alt, heldigvis. Molde har 32.000 innbyggere. Jeg tipper at vi godt kunne ha hentet en to-tre av dem både på trener- og spillersiden.
- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.
Opprinnelig postet av Anders Strand
Og: Statistikk er ikke alt, heldigvis. Molde har 32.000 innbyggere. Jeg tipper at vi godt kunne ha hentet en to-tre av dem både på trener- og spillersiden.
Hvis Molde hadde spilt i en liga, med ti lag, kun fra Molde, er jeg tvilende til at de hadde vært like gode.
Molde spiller i den øverste divisjonen, av 6-7, i et land med 100 ganger så mange innbyggere.
Burde vi ikke ta med at Klaksvik slo Bodø Glimt 3-1 hjemme i kvallik til Champions Legue? Riktinok vant Bodø Glimt totalt 4-3 men det må være lov å si at Klaksvik klarte å skape fyr i teltet. Når det gjelder landslaget til Færøyene spilte de VM-kvalllik og kom nest sist men jeg kan ikke se at de ble en kasteball. På 10 VM-kvalikk-kamper fikk de minus 16 i målforskjell.
Opprinnelig postet av Erikk
Burde vi ikke ta med at Klaksvik slo Bodø Glimt 3-1 hjemme i kvallik til Champions Legue? Riktinok vant Bodø Glimt totalt 4-3 men det må være lov å si at Klaksvik klarte å skape fyr i teltet. Når det gjelder landslaget til Færøyene spilte de VM-kvalllik og kom nest sist men jeg kan ikke se at de ble en kasteball. På 10 VM-kvalikk-kamper fikk de minus 16 i målforskjell.
Hva slags Glimt lag var det som dro til Færøyene? Spør fordi jeg ikke vet, eller har sjekket, og ikke fordi jeg antyder noe.
Jeg så kampen og trodde at Glimt skulle vinne stort og de hadde i Knutsen-ånd et toppet lag.
https://www.google.com/search?q=glimt+mot+Klksvik&rlz=1C1FKPE_noNO942NO942&oq=glimt+mot+Klksvik&aqs=chrome..69i57j0i22i30j0i5i13i30.10237j0j15&sourceid=chrome&ie=UTF-8#sie=m;/g/11t18gnbnx;2;/m/0c1q0;ln;fp;1;;;
Jeg ser egentlig ikke problemet med at Thomassen er fra et lite land,så lenge utdannelsen er i orden. Han har vel samme papirene som Knudsen i glimt ? Vi har vel prøvd alt fra drillo til keiko her nå uten suksess så det er helt innafor å se littt utafor boksen
.
Andreas Hagen tilbake i Fredrikstad som assistent-trener for Mikkjal. Spennende!
https://www.f-b.no/hagen-returnerer-til-ffk-blir-thomassens-hoyre-hand/s/5-59-2811011
Tribunekultur
Lindström er enig med klubben om å terminere kontrakten.
Da er våre 2 midtbaneankere ute siden i sommer.
At Rafn var klar tidlig er jo en gladsak, men hadde vel ventet flrer spillere inn før jul (selv om det ennå er tid).
Ikke helt uventet og etter de siste sesongene med mye skader er det egentlig helt greit. Men vi må ha inn flere på den plassen. Nå har vi ingen i den posisjonen annet en juniorer
The colour of her eyes
Jeg synes ikke dette var en dårlig nyhet. Hvis vi ser på den første sesongen han var hos oss var han veldig god men tiden etter har det ikke gått hans vei. Vi har fått Rafn samt en ny fra Færøyene, blir ikke det to midtbanepillere ut og to inn?
Lindström er sentral midtbane og begge disse er mer kantspillere. Bjartalid mener jeg å ha lest at var tiltenkt en plass på høyresiden og Rafn er mer back enn midtbane, og lite sentralt selv om det var der han begynte.
To sentrale ute, to kantspillere inn. Vi må ha mer i midten
The colour of her eyes
Større sjanse for å vinne Fair Play-prisen nå :P
Men fra spøk til alvor: Helt greit at Lindström forlater klubben, Svingte veldig i prestasjonene, men fyrktelig morsom å se på når han hadde dagen.
Tribunekultur
Kan det virke som om det lugger litt i jakten på nye spillere? Er det pengene som mangler, eller har man ikke trua?
Slik jeg ser det nå har vel Engebretsen en stor munn , men foreløpig kan det absolutt se ut til at det lugger i jakten på nye spillere. Robin Rasch var nevnt, men kommer ikke fordi han ikke ønsker å flytte fra Oslo. Jeg tror han ville gjort det hvis han hadde synes det var attraktivt å spille for oss. Man kan si vi er en større klubb en Kåffa, men resultatene de seneste årene sier jo det motsatte.
Nå har vi bare gjennomført første uka av 2023. Selv om Engebretsen & Co sa at de ville spikre troppen tidlig, så er det fortsatt mye tid igjen fram til seriestart i april.
Tribunekultur
Tja, det er vel lov å bli litt utålmodig nå?
Jeg synes Heier virker ganske defensiv i intervjuet med FB i dag. Én ny signering kanskje muligens trolig i løpet av uka... og så skal det komme en med skader og "se på forholdene"?
Ja ja, vi får leve i håpet. Det er vi jo vant til. (Og det stopper stort sett med det håpet.)
- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.
Jo men hva er fornuftig å håpe? Vi rykket nesten ned forrige sesong og nå skal de trylle fram noen spillere slik at vi rykker opp???
Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
20/02/2026 20:30 | 392cfb88