Postnord avd 1 2020
Uff... Regnskapet for 2019 til Moss ble publisert i dag... De hadde budsjettert med et overskudd på 700 000, men endte på minus 510 000.
Opprinnelig postet av MFK
«Styret ser at det er vesentlig usikkerhet knyttet til fortsatt drift, da kortsiktig forfalt gjeld vesentlig overstiger midler/eiendeler, samt at egenkapitalen er negativ. Styret vil av denne grunn fortsette å jobbe aktivt med å holde en god dialog med kreditorer for å kunne betjene gjelden og sikre et forsvarlig grunnlag for videre drift. Styret mener at det i dag er forsvarlig å legge forutsetningen om fortsatt drift til grunn, men vil løpende vurdere om det er grunnlag for fortsatt drift i forbindelse med sitt arbeid med å gjøre avtaler med kreditorer og sørge for forsvarlig drift i 2020.»
---------------------------
The colour of her eyes
Were the colour of insanity
Huff så tråkig for Moss. Jeg må si jeg håper de klarer seg
I dag er storkampen mellom Alta og Kvik. Slik jeg tenker ville uavgjort være det beste for oss og seier til Kvik der værste. Rett før pause leder Alta 2-0.
Liker ikke dette resultatet. Alta ligger fortsatt ann til å være ubeseiret etter denne kampen og bare to poeng bak oss... Blir drittskummelt om et par uker
The colour of her eyes
Ja hvis vi taper mot Alta vil mye snu. da er det de som får hjemmekamp mot oss og Kvik
Alta skal vel til Ulsteinvik neste helg. Er ikke umulig at de kan avgi poeng der.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!
Opprinnelig postet av Erikk
Ja hvis vi taper mot Alta vil mye snu. da er det de som får hjemmekamp mot oss og Kvik
Jepp, og selv med uavgjort mot Alta er alt åpent. Da er de tilstrekkelig at FFK snubler i én kamp, og så går Alta forbi.
Ergo er det, som nylig nevnt, for tidlig å konkludere, selv om FFK har vært glimrende så langt. Det er de bare ikke alene om.
Egentlig er dette ganske kult. FFK vinner hver eneste kamp, og likevel er det fortsatt spennende. Kan det egentlig bli stort bedre?

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Egentlig er dette ganske kult. FFK vinner hver eneste kamp, og likevel er det fortsatt spennende. Kan det egentlig bli stort bedre?
Jeg er blitt for gammel. Synes ikke det er kult i det hele tatt... Jeg vil bare rykke opp :-)
The colour of her eyes
Spennende i dag hvor Alta spiller bortekamp på Høddevoll. Vinner de har de et meget godt utgangspunkt før kampen mot oss neste uke. Vinner de denne kampen også får de sannsynligvis hjemmekamp i sluttspillet både mot oss og Kvik. Jeg hører noen sier at de har et "gammelt" lag som ikke vil tåle hele sesongen, jeg forstår ikke dette siden vi kun spiller en kamp pr uke.
2-0 til Hødd nå med 4 minutter igjen. Bra resultat for oss dette.
The colour of her eyes
Dette var VELDIG gode nyheter, tusen takk Hødd :-)
Hødd har ikke avgitt mange poeng hjemme (2 uavgjort ?) så det er ikke noen bombe dette.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!
Nei det er ikke en bombe at Hødd vinner hjemme, men for oss var dette mildt sagt gull verdt.
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Hødd har ikke avgitt mange poeng hjemme (2 uavgjort ?) så det er ikke noen bombe dette.
Eneste poengtapet hjemme er en uavgjort mot Kjelsås, så det er ingen bombe. Mange, inkludert deg, antydet jo at det kunne skje. Like gledelig og da har vi kanskje en luke på fem og seks poeng i morgen. Det hadde vært bra
The colour of her eyes
Fantastisk for oss. Jeg så mesteparten av kampen, Hødd er et lag det er vanskelig å slå. Ekstremt flinke til å ligge lavt, og overlater ballbesittelsen til motstanderen. Giftige på kontringer. Alta fremsto som et lag med en vanvittig presisjon i pasningsspillet sitt. Når de slår den lange ballen for å vri spillet, er de ekstremt presise, samt innleggene som, bedømt ut ifra denne kampen, er deres fremste våpen. De ble ofte spilt brede av Hødd, slik at de ble tvunget ut på kantene for å slå innlegg. Jeg synes en nærmest oppsiktsvekkende stor andel av innleggene var veldig godt slått, helt i en annen liga enn vi selv har vært på mange år. Dessverre for Alta er Hødd bunnsolide innenfor egen boks og kjemper beinhardt, så det er sånn sett ikke overraskende at resultatet ble som det ble. Det blir derfor kanskje ikke helt feil å konkludere at Hødd er et lag som passer Alta nokså dårlig. Alta så dessuten veldig slitne ut de siste 20, og Hødds andre mål kom på en kontring hvor Alta-forsvaret nærmest så ut til å ikke orke.
Dermed står vi igjen med to læringer: vi kan være glad for at Nielsen er tilbake med sin duellstyrke neste runde, samt at når klokka bikker 70 spilte minutter mot Alta, all you need is Love.
Opprinnelig postet av ey1984
Alta så dessuten veldig slitne ut de siste 20, og Hødds andre mål kom på en kontring hvor Alta-forsvaret nærmest så ut til å ikke orke.
Det la jeg merke til også. Han som scora fikk jo egentlig stå helt rolig å prikke inn målet uten press. Ingen i nærheten.
The colour of her eyes
Kvik vant 1-0 over Moss og har dermed overtatt andreplassen fra Alta.
Moss sliter fælt nå og må nesten håpe at det ikke blir noe av 3. divisjon i år. Men det ser vel mer og mer slik ut også.
Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"
Gordon Strachan: "Velocity"
Relativt forventede seire til Brattvåt (4-1 over Fløya) og Florø (3-0 over Senja) i dag. Heller ikke noe sjokk at Hødd slår Eidvsold turn, som har hatt en real formsvikt i det siste, men kanskje litt overraskende at de vant såpass klart som 5-1.
Stort spenn i kvalitet på lagene fra nord i år. Alta er gode, TUIL helt OK, Senja nokså svake og Fløya rett og slett et nummer for små for denne divisjonen.
Hvis nå Skeid vinner over TUIL så begynner vel tabellen å bli nokså nær det man kunne tippet før sesongstart. Et topp 5 bestående av FFK, Kvik, Alta, Skeid og Hødd ville ikke gitt voldsomme odds.
Men det er veldig jevnt, VIF2 på 11. plass ligger bare seks poeng bak Hødd på 4. plass - med en kamp til gode! Det blir et realt rotterace om de ssite plassene på øvre halvdel.
Da har Heier lagt seg flat og de som her skrev at det ikke har noen verdi å vinne seriens første del (I form av hjemmekamp mot Kvik og Alta) har rett. F.b.no har feil det blir treknig og vi kan fort få bortekamper mot både Kvik og Alta
Link til artikkel i FB.
VIF2-Kjelsås 2-1.og dermed er det nå bare fem poeng fra 11. plass opp til 5. - VIF2 klatret fra 11. til 7. plass i dag. Det blir spennende å se hvilke lag som gir alt for å komme topp 7 og hvem som sier seg fornøyd så lenge de har trygg avstand til Senja, Moss og Fløya.
Hadde vært kjekt for FFK om Hødd, Tromsdalen, Brattvåg og Florø alle hadde en dårlig avslutning slik at Kjelsås, Eidsvold Turn og VIF2 tar de siste tre plassene i topp 7.
Tror høyst variable Florø blir en joker i denne striden. I tillegg til at de er involvert selv, møter de Brattvåg, Kjelsås og Hødd.
Tromsdalen har igjen både oss og Kvik. Det samme gjelder Brattvåg. Det taler jo til disse lagenes ulempe, men jeg sliter med å se at lagene rett bak tar så mange flere poeng enn dem. Råtips topp 7 etter 13 runder:
1. FFK,
2. Kvik Halden
3. Alta
4. Skeid
5. Hødd
6. Brattvåg
7. Tromsdalen
(Videre: Florø, VIF2, Kjelsås, Eidsvold Turn, Senja, Moss, Fløya),
Men kan det også bli sånn at noen lag, f.eks Tromsdalen ikke vil komme blant de syv beste for å kunne avslutte sesongen tidlig og dermed spare penger? Forutsatt at tredjedivisjon ikke starter og det ikke blir nedrykk.... og dermed ingen grunn til å spille bunn 7
The colour of her eyes
Det kan nok tenkes. Og derfor kan det jo bli noen morsomme kamper de siste par rundene.
Litt synd om noen legger seg i siste runde i den tro at det ikke blir noe "B-sluttspill" for så å finne ut at det blir det. Det kan jo få betydning for opprykk til slutt også, særlig så lenge det er så jevnt mellom Kvik og Alta om kvalikplassen. Poengene de evt får "gratis" av umotiverte lag rundt 7. plass kan jo bli avgjørende dem imellom.
Opprinnelig postet av Erikk
Da har Heier lagt seg flat og de som her skrev at det ikke har noen verdi å vinne seriens første del (I form av hjemmekamp mot Kvik og Alta) har rett. F.b.no har feil det blir treknig og vi kan fort få bortekamper mot både Kvik og Alta
Litt irriterende med forvirrende informasjoner, men så veldig viktig er vel dette heller ikke.
Var det normal serie, skulle FFK møte Alta en gang hjemme og en gang borte. Nå kan trekningen gi at FFK får to hjemmekamper mot Alta i stedet, eller det blir som det normalt ville vært.
Mot Kvik kan FFK risikere to bortkamper, og hva så? Det så ikke ut til å ha så stor betydning i første kamp. Det klart beste laget vant, og sånn vil det vel stort sett være.
Det viktige er at lagene tar med seg poengene fra grunnspillet. Det er her FFK legger grunnlaget for opprykk, ikke ved at de heldige og får to hjemmekamper mot de hardeste konkurrentene.
Men jeg synes opplegget er litt merkelig. Klubbene får jo uansett lite tid til å forberede seg til sluttspillkampene. Var det ikke mer naturlig, og rettferdig, at de syv øverste lagene møttes til motsatte baner fra der de spilte i grunnserien? Sånn at FFK fikk bortekamp mot Alta og hjemmekamp mot Kvik i sluttspillet? Jeg kan ikke se at det ville vært vanskeligere å planlegge for noen, enn den tilfeldige løsning man nå har valgt.
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Men jeg synes opplegget er litt merkelig. Klubbene får jo uansett lite tid til å forberede seg til sluttspillkampene. Var det ikke mer naturlig, og rettferdig, at de syv øverste lagene møttes til motsatte baner fra der de spilte i grunnserien? Sånn at FFK fikk bortekamp mot Alta og hjemmekamp mot Kvik i sluttspillet? Jeg kan ikke se at det ville vært vanskeligere å planlegge for noen, enn den tilfeldige løsning man nå har valgt.
I teorien kunne man da risikere at et lag fikk bare bortekamper (eller hjemmekamper) og det ville ikke vært rettferdig. Synes trekning er mest rettferdig. Hadde vært fint om F-B hadde hatt rett, men tror nok ikke det har så mye å si uansett. Eneste er når vi får pausen fra seriespillet.
The colour of her eyes
Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
21/02/2026 11:13 | 00fd8b25