Overgangsvinduet sesongen 2020
Gamst er ledig på markedet da. Tipper han sliter med å få tilbud fra tippeligaen, og FFK er vel like interresant å spille for som en Obos klubb. Som Blackburn supporter så hadde jeg syntes det hadde vært moro om han tok en sesong eller to i FFK. Men i forhold til økonomien så er det nok ikke så veldig lurt. Kan hende det ikke hadde vært så ille i forhold til at vi sannsynligvis hadde solgt en del sesongkort.
Gamst inn hadde vært gull. Hans ro med ballen og dødballfot hadde løftet laget enormt. Han kunne vaka rundt i en 10 rolle og vært fuss i alt. Der hadde vi hatt boxåpneren mot de som parkerer bussen på stadion.
Ellers tror jeg vi vinner avdelingen i år. Vi havner på 59 poeng. Kvikk Halden kommer til å slite med å holde seg.
Opprinnelig postet av Erikk
Kontinuitet er viktig hvis man har fått til noe og ønsker å bevare det. For oss virker det som vi skal ha kontiunitet for en hver pris.
Tja, kontinuitet er vel også et utgangspunkt for å bygge noe opp. De siste mange år har vel heller refrenget vært utskiftninger for enhver pris, så kanskje et lite ekspriment med kontinuitet, for en gangs skyld, kan gi noen av de fremganger som har uteblitt i så land tid...?
Hva gjelder den nye svensken så er vel det viktigste at de som har sirklet ham inn og signert ham kjenner til ham, ikke at vi supportere gjør det.
Tenker ellers at hvis sesongen 2020 kan oppsummeres med at vintertreningsperioden var den kjedeligste tiden, så var vel alt som det skulle være. Er heller ikke så opptatt av at treningskampene blir så underholdende. Resultater i serien er vel det eneste som egentlig betyr noe. Vet ikke om kontinuitet i troppen er tilstrekkelig i så måte, men jeg tror det er helt nødvendig.
Hva gjelder dilemmaet Begby så er vel en tenkelig løsning at man finner en spiller til som er god nok for laget og som kan spille både back og kant, akkurat som Begby kan. Vil kunne gi både fleksibilitet og sunn konkurranse.
Gamst høres ut som en drømmesignering, og rent økonomisk vil det kanskje ikke være så dumt heller, gitt at han vil trekke publikum og bidra til gode resultater. Hvis ikke Høgmo kan lokke ham til FFK vet jeg ikke hvem eller hva som kunne.
Andreas Hagen er nå ferdig i FFK. Han går til jerv for å bli assistent trener. Da er det vel rom for en ny spiller inn ? Hvem vil vi ha, og hvilken plass på banen er det viktigst med forsterkninger ? Jeg tenker forsvaret.
Dette er nesten en litt lettende melding å få, da jeg synes vi per nå har hatt litt for mange spillere som utelukker hverandre. Med A Hagen ut blir det litt enklere å finne en startoppstilling som ikke utelukker de beste spillerne. Det er fremdeles litt uheldig at vi i fjor hentet inn spillere tilpasset en slags 442 med svært tydelige vinger (Solberg, Drage, Love), for to av dem er nødt til å bli benket, og passer vel heller ikke nødvendigvis like godt inn i en 433. Likevel synes jeg vi med A Hagen ut, står igjen med en tropp med færre overflødige spillere.
Her er forslag til startoppstilling i henholdsvis formasjon 433 og 4231 (sistnevnte med Kjell som et slags oppspillspunkt bak Alba, kunne for så vidt stått 442).
Jensen - Begby, Nielsen, Molde, Aukland - Åsheim, Lindstrøm, M Hagen - Solberg, Kjell, Alba
Jensen - Begby, Nielsen, Molde, Aukland - M Hagen, Lindstrøm - Solberg, Kjell, Drage - Alba
Synes vi har fin dekning på alle plasser. Karstensen bak Jensen. Hermansen, L Borgersen i forsvaret. Nieves, Farah, Love, Koko på midtbaneplass. Vestby i angrepsrekka. Jeg kjenner ikke til B Hermansen så godt, men akkurat nå ser det litt tynt ut med backup i forsvaret. Kan de ikke bare hente inn en junior eller ukjent ung spiller som ikke koster så mye, så kan resten gå til sparekassa, slik at vi på lang sikt kan investere i treningsfasiliteter?
Synd å miste et slikt forballhode, og også spiller og trener for damelaget Kelsey Hood samtidig, men jeg tviler vel på om vi mister så mye egentlig. Usikker på om han ville tatt fast plass på laget... men nå har jeg jo aldri sett han ordentlig skadefri så mitt inntrykk er preget av det. Og jeg føler vi har grei dekning i hans posisjon.
Er det et sted vi mangler dekning er det på backplass.
---------------------------
The colour of her eyes
Were the colour of insanity
For midtbanens del var det et større tap at Veteli dro, og jeg er enig i at det nok er dårligere dekning andre steder på banen.
Håper det jobbes med dette.
Ellers har jo ikke treningskampene gått så verst hittil, det er jo noe å ta med seg - selv om vi vet at det er noe annet når serien starter og FFK igjen er "årets kamp" for de fleste motstanderne.
For å si det litt enkelt, jeg tror at for at vi skal rykke opp holder det ikke å ha et knepent bedre lag enn de andre på papiret. Vi må ha et klart bedre lag enn de andre. Også i de kampene hvor vi må bruke noen som ikke er førstevalg på sin plass.
Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"
Gordon Strachan: "Velocity"
Jeg synes det er flott at Hagen valgte å reise. At han hadde en dårlig sesong er han jo enig i selv også, jeg ble veldig overasket over at han var så treg.
Høgmo sier at vi skal vente med erstatter og jeg håper vi får se noen unge spillere fra egen stall markere seg i og med at vi har færre "etablerte" midtbanespillere enn vi hadde forrige sesong.
Opprinnelig postet av Tøfflus
det er noe annet når serien starter og FFK igjen er "årets kamp" for de fleste motstanderne.
For å si det litt enkelt, jeg tror at for at vi skal rykke opp holder det ikke å ha et knepent bedre lag enn de andre på papiret. Vi må ha et klart bedre lag enn de andre.
Enig.
Tror også det er viktig at FFK innser betydningen av at alle andre lag legger inn en ekstra innsats når det er FFK de møter.
Ergo er hver eneste kamp årets kamp for FFK. Hver eneste motstander må møtes med den kompromissløse innstilling at nettopp denne motstander SKAL slås, for enhver pris. FFK er nødt til å møte, og matche, den innstilling alle motstandere kommer med. FFK må ganske enkelt kjempe hardere enn motstanderne er i stand til, i absolutt hver eneste kamp.
Det sagt, så er det også viktig at spillerne får lov til å slippe seg løs, ha det gøy, og gjøre det de er gode til. Alt for mange talentfulle spillere har feilet i FFK, for straks å blomstre opp når de kommer til en annen klubb. Jeg håper (og tror) Høgmo er kompetent nok til å både innse at dette er et kronisk problem i FFK, og til å vite hva som skal og må gjøres med det.
Ikke en ny overgang, men Anas har skrevet under ny kontrakt i dag ut 2022. Det var en gledelig nyhet. Får håpe han endelig klarer å holde seg skadefri
The colour of her eyes
At Marius Hagen slutter var en veldig trist nyhet. han var etter hva jeg kan se vår beste spiller. Jeg kan ikke se vi har noen som kan gå inn heller. Hva mener dere i forhold til hva som er vår beste ellever pr i dag?
Jeg har fått for meg at Zoulakis er litt samme type, men det er mye mulig jeg tar helt feil der. Korriger meg gjerne hvis jeg er ute på jordet. Hadde jo vært fint om han fikk flere sjanser og tok nivået.
Spiller for spiller må det være Åsheim og Lindström, men usikker på hvordan Åsheim vil takle en slik rolle.
The colour of her eyes
Jeg trodde Zoulakis var mer en back/ving men jeg er usikker. Vedr Lindstrøm har jo han allerde en rolle i laget, men Aasheim er nok veldig aktuell. En tanke kan være å "omskolere" en stopper til defensiv midtbanspiller. Vi har jo flere stoppere ink flere unge som bør satses på.
Stort tap at Marius Hagen forsvinner. En energisk, hardtarbeidende og dynamisk toveisspiller som var av lagets 2-3 beste i fjor og hadde en stadig mer viktig rolle i laget.
I tillegg til Marius Hagen, så har jo også Joona Veteli, Eirik Mæland og Andreas Hagen forlatt klubben i vinter. Der har man egentlig hele midtbanefireren vår fra i fjor. Ikke bare er dette enkeltspillere som normalt faktisk ikke ville spilt på et så lavt nivå som PostNord-ligaen, men med alle disse ut så forvitrer jo også den kontinuiteten som man har forsøkt å bygge opp rundt laget. Disse fore har naturligvis slitt med skader også, men skadefrie så ville dette vært av divisjonens absolutt beste midtbanespillere. At alle disse nå er ute, og kanskje særlig Marius Hagen, er et stort tap for FFK. Ja, Lindström har kommet inn og ser ut som en solid forsterkning (direkte erstatter for Mæland), men Andreas Hagen, Marius Hagen og Joona Veteli ser alle ut til å måtte bli erstattet internt.
Det er å udiskutabelt at ikke bare midtbanen vår, men hele stallen, er tynnere og svakere enn fjorårets som spilte seg frem til 3. plass sju poeng bak opprykkslaget. Det er mye erfaring og bevist kvalitet som nå skal erstattes av forhåpentlig pågangsmot og i større grad lokale krefter, så vi må nå sette vår lit til at det er veien å gå. For det positive nå er jo at spillere som Håvard Åsheim og Anas Farah faktisk har mulighet til å bli dyrket og reelt satset på i indreløperrollen (med Lindström som den dype). Så vil Zoulakis få mer spilletid enn antattt som backup, mens Drage og Solberg også vil måtte ta mer ansvar.
På papiret er det altså ingen tvil om at FFK går svekket ut av denne vinteren, og det er rimelig spesielt at en hel midtbanefirer - de fleste i sin beste alder og med erfaring fra høyere nivå - har forlatt et lag som satser på opprykk, og som nå må ty til mer "usikre kort" og et tynnere utvalg av spillere. Men så blir det også en spesiell sesong i år, og gitt forutsetningene så vil nok de aller fleste trolig fortsatt fremheve FFK som favoritt.
Rart med FFK, et er jo ingen lag som er bedre når det ikke spilles kamper. At vi etter en ræva høstseong mister en masse spillere beholder trenere og brått er favoritter er for meg umulig å forstå. La gå vi spilte noen gode treningskamper i vinter men det har vi gjort før også.
PS 1. april har kommet sent i år, vi har FORLENGET med Johansen :-(
Kanskje ikke en direkte overgang, men vi har skrevet kontrakt med 15 år gamle Ethan Amundsen-Day i dag.
Det gror bra på stopperplass hos FFK. Borgersen er godt etablert i stallen som tredjevalg med Noah Bech Hermansen bak der igjen og nå Amundsen-Day som en framtidens mann.
The colour of her eyes
Aleesami til FFK!
Ikke Haitam, men hans lillebror Ayoub Aleesami er klar for FFK. Han har vært fast i Skeidforsvaret de siste sesongene.
Litt usikker på hva jeg synes om det egentlig. Så vidt jeg kan se er han midtstopper og der har vi vel greit med spillere fra før.
The colour of her eyes
Dette var bra. Trenger bedre backup på midtstopperplass
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!
Du synes ikke Borgersen og Molde er gode nok? Eller er det Hermansen og Jansson som ikke er gode nok? Vi er på nivå tre. Når skal disse ungguttene få sjansen hvis ikke nå? Borgersen ned til et fjerdevalg synes jeg ikke noe om
The colour of her eyes
Hvis han kun kan spille midstopper synes jeg det er veldig rart siden vi har god dekning der og minimal dekning på begge backene, spesiellt venstre.
Nå har vi Bacay på VB, og Molde kan spille der. Da har vi backup på stopperplassen. Selv om Hermansen sikkert har stort potensial på sikt, er han vel ikke vurdert moden for å være "første reserve"?
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!
Kjøper ikke det argumentet ditt. Hvis Baccay spiller på venstreback, spiller Molde sentralt. Da er ikke Hermansen første reserve. Da er han tredje reserve. Det hadde vært mye mer logisk å hente en reserve på backplass all den tid Molde slettes ikke er spesielt god offensivt.
(Og alt jeg sier forutsetter at Aleesami ikke er noen venstreback. Har ikke sett noe som indikerer at han kan spille der.)
The colour of her eyes
Hvis Lillestrøm ber om å få Baccay tilbake her vi ingen venstreback og må dermed spille med midstopper som venstreback.
Da fikk vi vel svaret på hvorfor vi hentet Aleesami i dag... Thomas Lopez Borgersen drar til Bergen for å gå på skole der. Det er vel også svaret for hvorfor Jansson har blitt prioritert foran den siste tiden. Synd, men skjønner Borgersen godt når vi roter nede på det nivået vi gjør.
The colour of her eyes
Jeg må si jeg forstår at Lopez Borgersen er skuffet. Han har spilt bra i de kampene han har vært med, men er ikke den spilleren som er mest synlig på banen.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
21/02/2026 11:13 | 00fd8b25