Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Jerv - FFK 06. august 2017 (Eurosport Pluss eller Eurosport Player)

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04

Lagt til:

En time igjen til kampstart og lagoppstillingen er klar:

Jenssen

Westgaard, Leko, Akinyemi, Bredeli

Furebotn, Karoliussen, Veteli, Henningsson

Buduson, Flo

Det mest overraskende må vel være Bredeli inn for Nuhu. Jeg hadde egentlig sett for meg han som backup for Nuhu da han ble hentet, men spennende å se hvordan han er

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04

Lagt til:

Blir dette kampen som endelig avslutter forholdet mellom FFK og Loberto?

tipper 4-0 til Jerv!

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04

Lagt til:

Jeg sitter å arresterer meg selv for å tenke at det er bedre med en skrell enn et "hederlig tap". Rykker vi ned vil det være en katatrofe (jeg er mer enn gammel nok til å huske hvor lenge vi slet 1 2. div). Det kommer ikke til å snu og vi vil ikke klare oss hvis Loberto får fortsette.

Landslagsspiller

Lagt til:

Det taktiske er helt på trynet..

Landslagsspiller

Lagt til:

Det er rett og slett null struktur.. jeg gremmes av å se på..

Landslagsspiller

Lagt til:

Man kan jo lure på hva spillerne tenker om situasjonen.. Å være vinnerskaller og ikke kreve endringer når resultatene er så dårlig over så lang tid..

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:
Endret av: Erikk

Helt sørgelig, og tipset på 4-0 høres veldig realistisk ut. f-b.no velger å bruke ordet "drømmescoring" når vi ennå en gang får en på trynet.

Landslagsspiller

Lagt til:

FFK har vel styrevedtak på prikke sparke treneren for å rette opp i omdømme sitt..

Landslagsspiller

Lagt til:

Det er jo slik jeg har sagt lenge. Hva er viktigst, å unngå nedrykk eller å ikke sparke treneren

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03

Lagt til:

Det var ett pent mål,det skal dem ha. Men det er også en lidelse å se på FFK nå. Helt grusomt.

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05

Lagt til:

Faen til lat og jævlig gjeng. Pasningsspillet er helt på trynet og de gidder knapt å løpe hjem. Sparer gutta kreftene til det siste kvarteret?

Griseforsiktig optimist.

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:
Endret av: Erikk

Kanskje Loberto endelig "mister garderoben"?

Lagt til rett etter det blåses for pause: En slik omgang burde man kunne si at er det dårligste vi har spilt i år. Problemet er at det slett ikke er sikkert når vi tenker på bl a Strømmen. Levanger og Florø

Landslagsspiller

Lagt til:

Etter Florø kampen var det folk rundt plankehaugen som sa det var feil å sparke enda en trener.. hva er alternativet.. FFK trenger å utvikle seg.. ja. Men for å få til sportslig utvikling, så trenger man ett trenerapparat dom fungerer.. håper de at det skal "gå" seg til i år, og at det skal gå bedre til neste år? Hva slags strategi er det? FFK kaster bort verdifull tid, og muligheter for vær dag som går.. På tide at man setter fokus på problemet, det er at FFK ser t som et lag som ikke vil.. hvem har ansvaret??

Landslagsspiller

Lagt til:

Det man også kan lure på er om Loberto også skal trene oss neste år i 2. div? Eller er det kanskje greit å sparke treneren når nedrykket er klart?

Landslagsspiller

Lagt til:

Det kan du lure på.. Håper folk merker seg manglene rundt klubben frem til evt nye styremøter..

Landslagsspiller

Lagt til:

I det 49 minutt skapte FFK sin første sjanse..!

A-lagspiller

Lagt til:

Er det mulig,tillogmed på åpent mål skal det ikke scores.

A-lagspiller

Ble medlem: 19 jul 05

Lagt til:

Har skrevet det før,og gjør det gjerne igjen få bort Loberto! Det funker ikke bare,sånn er det.

A-lagspiller

Lagt til:

Da ble det tap i dag og desverre! Får håpe dem som bestemmer våkner før det blir for sent!

A-lagspiller

Lagt til:

Ny trener,nå. Trenger de penger skal jeg gjerne vippse litt. Tipper mesteparten av fredrikstad er med på det.

A-lagspiller

Lagt til:

Loberto kan betale for ny trener han, det han har fått til er jo ræva,skulle hatt prestasjons lønn han,da hadde han vel skyldt klubben mer enn nok til ny trener.

Landslagsspiller

Lagt til:

Da var det over og vi har spilt en katastrofal 1. omgang og en bedre 2. omgang. Dermed kan man kanskje si vi fikk et hederlig tap med kun 2-0 noe jeg mener er det værste resultatet vi kunne fått. VI har i år fått mental trener, Kvisvik, 5 nye spillere og sparket leder av sportsutvalget. Man kan dermed ikke si at de sitter passive og ser på hva som skjer. Problmet er at de ikke har gjort det de burde ha gjort og nummer en på lista er jo å sparke en trener som er helt hjelpeløs. Jeg vil si nr to på liste er sportsjef og det kommer ikke mindre vann på mølla av at de fikk inn fem spillere, men ikke  midtbaneanker eller høyre-back. Mange sier at det kommer til å snu, jeg tipper de samme personene sitter på julaften  med en strømpe ved siden av peisen og venter på julenissen. Til dere må jeg si desverre julenissen finnes ikke.

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til:

Klarer ikke helt å hisse meg opp over at vi taper mot Jerv borte. Vi starter med 4 nye spillere, som alle trenger mer tid på å bli en del av et allerede uerfarent lag (ikke uerfarne enkeltspillere men lag).

Interessant dette at mange skriker om ny trener og nye spillere. Se på Arendal. De er vel kanskje det laget i Obos, og i alle fall av de som rykket opp, som brukte mest ressurser på å hente nye spillere til denne sesongen. Og byttet trener har de også gjort. Florø derimot valgte å prøve seg på et høyere nivå med den samme treneren og den samme stammen i laget som de har hatt i flere år. Nok et eksempel på at lag alltid slår enkeltspillere uansett hvem som trener dem.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!

Landslagsspiller

Lagt til:

Man kan finne eksepmpler begge veier og Leicester som sparket Raneiri er et av disse. Et nærere eksempel er oss og sparkingen av Halvorsen forrige sommer. Tror du vi hadde spilt i Obosligaen i dag uten trenerskifet? I dag har vi desverre den samme situasjonen og man kan spørre seg om man tror Loberto vil redde klubben fra nedrykk? Slik jeg ser det er dette et veldig enkelt spørsmål å svare nei på. Et annet spørmål er om en ny trener/redningsmann vil klare det. Jeg tror det men er på ingen måte sikker. Det som iallfall er helt sikkert er at for hver uke som går uten at noe skjer vil gi lavere sannsynlighet for at en ny trener kan redde oss. Hvorfor ble mange sinte etter at vi tapte kampen mot Jerv? Jeg vil anta at dette skyldes at det var noen som hadde tro på at vi ville spille bedre med de nye spillerne.

Knøttespiller
Ble medlem: 27 sep 14

Lagt til:
Endret:
Endret av: Marthe

Jeg er faktisk enig med Kanogvetalt om dette (som i og for seg ikke er unormalt).

Ville vi vært i obos i dag om vi ikke var heldige med Mjelde? Nei sannsynligvis ikke. Men jeg vil påstå at det er helt andre forhold. Halvorsen var jo ikke interessert i å prøve noe nytt, selv om det gamle viste seg absolutt ikke å fungere. Det er ikke tilfellet med Loberto. Kanskje snarere tvert i mot. Han er kanskje for glad i å prøve noe nytt for å få det til å fungere.

For eksempel, Wibe-Lund over til Erlandsen - kan vi takke Erlandsen for at vi holdt oss i Obos i 2015? Det er helt umulig å si. Det var bare så absolutt vidt at vi holdt plassen, selv om de tidligere to sesongene med WL hadde gått langt bedre. Jeg er absolutt ikke overbevist om at byttet fra WL til Erlandsen var et godt bytte, og er faktisk ganske sikker på at det hadde gått bra om vi hadde beholdt WL i 2015. Men det er jo selvsagt bare synsing fra min side.

Jeg tror uansett det er for tidlig å si om de nye spillerne ikke har noen effekt. Kampen i går ble hevet betraktelige hakk etter pause (men det er forferdelig frustrerende at vi har en omgang som den første). Om folk blir skuffet og sinte fordi de har urealistiske forventninger til hva nye spillere på laget kan gjøre, så skal vi ikke begynne å sparke treneren av den grunn. De må få mer enn 8-9 dager på å komme seg inn i laget.

Når det er sagt så synes jeg Sanel må få begynne fra start. Buduson er for "spiss" i kompetansen sin til at han kan fungere i enhver kamp. I tillegg synes jeg Åsheim har fungert bedre som defensiv midtbane enn Karoliussen, og Karoliussen har fungert bedre andre plasser, så stusset litt over at han ble satt inn som defensiv midtbane igjen i går. Lekaj virker også som en person som får ballen litt mer fremover, men om han kan spille i 90 minutter ennå vet jeg ikke.

(Vi får også et problem mot Levanger til søndan, med Leko i karantene. Om Loberto setter opp Lahdenmäki-Akiniyemi som midtstopperpar igjen på søndag så tror jeg det kommer til å klikke for meg.)

-Marthe

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

21/02/2026 11:13 | 00fd8b25