Husk meg
Brukernavn
Passord

1. divisjon 2014

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07

Lagt til:

Mer turbulens i Ham-Kam.

Vegard Skogheim slutter som trener etter bare tre serierunder.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til:

Det var en liten bombe..

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe. ikke driv og plag meg med meldinger.

Landslagsspiller

Lagt til:

Trenerens avgang har ikke bedret noe for Ham-Kam,ser det ut til. Nytt tap i dag, 0-2 hjemme mot Bryne, og Ham-Kam ligger nå sist - på dårligere målforskjell enn Ullensaker/Kisa.

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"

Landslagsspiller

Lagt til:

I den tiende serierunden kommer Ham-Kams første seier med 3-0 hjemme mot Bærum. Ullensaker/Kisa overtar dermed jumboplassen etter 1-2 hjemme mot Ranheim.

Hødd, Strømmen og Tromsdalen gikk alle på tap i dag, noe som betyr at FFK klatrer fra 12. til 9. plass. Avstanden til 6. plassen er tre poeng.

Landslagsspiller

Lagt til:

Fadesen på Fredrikstad Stadion ble dråpen som fikk begeret til å flyte over for Hønefoss. Roar Johansen har fått avskjed som trener:

http://www.ringblad.no/hbkmagasinet/article7400697.ece

Assistenten hans går samme veien, og vi venter i spenning på å få se hvem som blir erstatteren.

Landslagsspiller

Lagt til:

Gamle brann treneren Rune Skarsfjord tar nok over.

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe. ikke driv og plag meg med meldinger.

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04

Lagt til:

..og der bekreftet Hønefoss nettopp dette.

I tillegg blir Lafton assistenttrener. Fornuftig å trekke inn klubblegenden på den måten.

The colour of her eyes
Were the colour of insanity

Landslagsspiller

Lagt til:

Mer Hønefoss: Aleksander Solli, kaptein på Hønefoss, ble fløyet til Ullevål Sykehus i kveld med det som virker å være en stygg hodeskade. Håper virkelig det går bra med stakkaren.

Episoden skjedde fire minutter før slutt, og da dommeren satte i gang kampen igjen valgte spillerne å stå stille og vente ut de siste fire minuttene.

Landslagsspiller

Lagt til:

Oppdatering: Sykehuset melder at det bare er snakk om moderate skader. Det var en lettelse.

Landslagsspiller

Lagt til:

Årets førstedivisjon er halvspilt. Ikke overraskende er Tromsø ett av de to lagene på direkte opprykk. Jeg hadde, som mange andre, forventet at Hønefoss skulle være det andre, men de har vært elendige og ligger på nedrykksplass ved halvspilt sesong.

De lagene som var nærmest opprykk i fjor er fortsatt med i toppen i år - det er Ranheim, Mjøndalen og Kristiansund som ligger mellom FFK og opprykksplassene. Et par av de nyopprykkede lagene, Nest-Sotra og Bærum, startet sesongen veldig bra og har falt litt tilbake etterhvert, men er fortsatt nærmere kvalik enn nedrykk.

Vårsesongens største skuffelse må sies å være Ham-Kam, som står med ynkelige fem poeng og må ha en fenomenal høstsesong for å berge plassen. Noe á la FFKs 2004-høst.

Landslagsspiller

Lagt til:

ham-kam rykker ned. tapte igjen i dag mot ull/kisa med hele 5-0

Moderator

Lagt til:

Vår tidligere leiesoldat Haraldur Björnsson får sitt låneopphold i Strømmen avbrutt og blir solgt til svenske Østersund.

Samtidig ryktes det at Gudmund Kongshavn blir lånt ut som erstatter for ham. Det må vel være en oppgradering for Strømmen?

The colour of her eyes

Landslagsspiller

Lagt til:

ja det hørtes bra ut for strømmen sin del

Landslagsspiller

Lagt til:

Etter atten serierunder er det ikke mye som minner om "ingenmannsland" på 1. divisjonstabellen. Det nærmeste vi kommer er Bærums sjuendeplass - de er tre poeng bak oss (6. plass) og fire foran Hødd (8. plass). Fra Hødd og nedover, derimot ... grøss. Puslete fire poeng ned til Hønefoss, som er nummer 14.

Det er én firepoengsluke til på tabellen, og den er mellom direkte opprykk og kval. De største lukene er faktisk fra 14. til 15. plass og fra 15. til 16. plass ...  det er ikke helt umulig at Ham-Kam er klare for 2. divisjon i det vi skriver september.

Moderator

Lagt til:
Endret:
Endret av: Rey

Bærums Amahl Pellegrino har signert for Lillestrøm. Dette er en spiller jeg gjerne skulle sett i FFK. Han imponerte meg veldig når vi møtte dem på Kadettangen tidlig i sommer. Høy og rask samtidig. Kunne kanskje hatt litt mer muskler. Ligger uansett på tredjeplass på toppscorerlisten i 1. divisjon med 10 mål på 18 kamper. Visstnok åtte assist også.

Spent på hvordan han takler nivået i Tippeligaen

The colour of her eyes

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til:

Opprinnelig postet av Rey

Bærums Amahl Pellegrino har signert for Lillestrøm. Dette er en spiller jeg gjerne skulle sett i FFK. Han imponerte meg veldig når vi møtte dem på Kadettangen tidlig i sommer. Høy og rask samtidig. Kunne kanskje hatt litt mer muskler. Ligger uansett på tredjeplass på toppscorerlisten i 1. divisjon med 10 mål på 18 kamper. Visstnok åtte assist også.

Spent på hvordan han takler nivået i Tippeligaen

Enig. Var banens beste i den kampen og viste prov på mange spennende ferdigheter. Om FFK kjente til ham og har vært på banen eller ei får så være, men ikke sikkert det ville ha vært realistisk å hente ham. Skal bli spennende å følge ham videre. 

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08

Lagt til:
Hva tror vi om denne runden? Dette hadde vært ideelt: 

Cool

10.08.2014	Tromsø      	15.00	Tromsdalen	C More Live	B
10.08.2014 Alta 18.00 Ranheim C SPORTS H
10.08.2014 HamKam 18.00 Nest-Sotra C SPORTS H
10.08.2014 Hødd 18.00 Bærum C SPORTS U
10.08.2014 Hønefoss 18.00 Kristiansund BK C SPORTS H
10.08.2014 Ullensaker/Kisa 18.00 Strømmen C SPORTS H
11.08.2014 Fredrikstad 19.00 Mjøndalen TV 2 Zebra H

Landslagsspiller

Lagt til:

Det bør nevnes at Sandefjord og Bryne tjuvstartet runden på fredag. Sandefjord vant knusende 5-0 og tok tilbake førsteplassen.

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til:

Opprinnelig postet av Tøfflus

Det bør nevnes at Sandefjord og Bryne tjuvstartet runden på fredag. Sandefjord vant knusende 5-0 og tok tilbake førsteplassen.

Sandefjord er et forunderlig lag. Et av de desidert dårligste lagene som har spilt mot FFK, og de var så dårligere at jeg ikke trodde de kom til å være med i toppkampen. Siden den kampen har de så å si vunnet alt som er og ikke gått på et eneste tap. Fotball er merkelig.

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter

Landslagsspiller

Lagt til:

Kristiansund og Ranheim tapte. Slår vi Mjøndalen i morgen er vi oppe på tredjeplass. Riktignok har Mjøndalen en kamp til gode, men den er mot Tromsø Cool

Landslagsspiller

Lagt til:

Kristiansund-Sandefjord 1-1. Gir oss mulighet til både å gå forbi Kristiansund og knappe innpå Sandefjord. Ikke for det - vinner vi i morgen er det fortsatt romslige seks poeng opp - men vi får ta det vi får av hjelp. Tromsø skal spille borte mot Bærum i morgen.

Landslagsspiller

Lagt til:

Tromsø gikk jammen på en smell mot Bærum. Dermed må de slå Mjøndalen om de skal ta tilbake tabelltoppen. Merkelig nok er ikke denne kampen omberammet ennå, selv om begge lag er ute av cupen og burde ha plenty av ledige datoer for å spille den.

Ellers er det verdt å merke seg at også Ullensaker/Kisa  begynner å få veldig langt opp til sikker plass nå. Sju poeng opp til Alta på 12. plass.

Moderator

Lagt til:

Opprinnelig postet av Tøfflus

Merkelig nok er ikke denne kampen omberammet ennå

Den er omberammet til 5. september.

Ellers overrasker Bærum. Jeg var sikker på at de skulle falle etter at de mistet Pellegrino, men neida. Sterk seier i dag.

The colour of her eyes

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av Rey

Den er omberammet til 5. september.

OK, jeg står korrigert.

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til:

Vi har nå 3 overkommelige kamper foran oss, før det drar seg til mot slutten. Kommer vi godt ut av de 3 neste vil vi være i god posisjon til å være med å slåss om direkte opprykk, eller i alle fall sikker kvalik plass.

De 6 siste kan bli alt eller ingenting, men sannsynligvis noe midt i mellom.

Ut fra dagens tabell situasjon har laget overprestert i forhold til mine forventninger så langt.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

20/02/2026 20:30 | 392cfb88