Husk meg
Brukernavn
Passord

Sesongen 2014

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06

Lagt til:

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av aavdst

Bakken vil ikke kommentere , men FB vet likevel avtalens innhold? Jeg trodde at klubben ikke lenger hadde folk som lekket fortrolige opplysninger, og at det nå var nulltoleranse for lekkasjer?  

Alle FFK-ledere og styreledere har sagt det hver gang de har trådt inn i rollen. Selvsagt utopi.

Er litt usikker på hvilke andre ledere som har sagt det, og hvertfall på at alle og enhver har sagt det. Eh, utopi? Det er veldig mange klubber hvor slike lekkasjer ikke skjer. Utopi i Fredrikstad? Mye mulig.

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til:

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av aavdst

Bakken vil ikke kommentere , men FB vet likevel avtalens innhold? Jeg trodde at klubben ikke lenger hadde folk som lekket fortrolige opplysninger, og at det nå var nulltoleranse for lekkasjer?  

Alle FFK-ledere og styreledere har sagt det hver gang de har trådt inn i rollen. Selvsagt utopi.

F-B kan vel ha snakket med Jabbie eller agenten?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06

Lagt til:

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Opprinnelig postet av endre

Samtidig, hvis de hadde fått gode penger for han, så hadde det nok blitt sagt. 

Skjønner ikke helt hvorfor det. For å gi seg selv dårligere forhandlingskort ved signering av nye spillere?

De gir seg jo ikke dårligere forhandlingskort ved å dementere at de har gitt han bort. Isteden så står de jo frem som at de gir bort alle spillere vi har, selv med 2 år på kontrakten. Og Jabbie har vel ikke den drøyeste årslønna?
Samt syns jeg det er litt bekymringsverdig at to av folkets spillere kan forsvinne tilnærmet gratis. 

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til:

Geir Bakken har vært mye tydeligere på dette med lekkasjer enn sine forgjengere og gjorde det umiddelbart til en slags fanesak, blant annet ved å uttale at enhver form for lekkasje vil medføre at man er ferdig i klubben. Faktisk uttalte han også at enhver i klubben - enten det var spillere, frivillige, ansatte eller ledere - som offentlig uttalte seg på en måte som satte klubben i dårlig lys, ville miste jobben. Utvilsomt en offensiv, tydelig og kanskje nødvendig erklæring fra herr Bakken. Men det krever også at ord fører til handling når slike episoder vil skje.

Når det gjelder Jabbies avskjed, synes jeg det er kjedelig. Jeg har stort sett ment at Jabbie har vært en av de viktigste brikkene i FFK de siste par årene. Gutten er bare 20 år og fortsatt et stort talent, og det er ekstremt bittert å slippe en så lovende spiller gratis. Det er jo nettopp denne typen spillere FFK må tjene penger på, og når man ikke klarer det, så blir det vanskelig å gjøre spillerlogistikk til en inntektskilde (med mindre man plutselig skulle få frem en ny spiller av kaliberet til Tarik).

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av Costanza

Når det gjelder Jabbies avskjed, synes jeg det er kjedelig. Jeg har stort sett ment at Jabbie har vært en av de viktigste brikkene i FFK de siste par årene. Gutten er bare 20 år og fortsatt et stort talent, og det er ekstremt bittert å slippe en så lovende spiller gratis. Det er jo nettopp denne typen spillere FFK må tjene penger på, og når man ikke klarer det, så blir det vanskelig å gjøre spillerlogistikk til en inntektskilde (med mindre man plutselig skulle få frem en ny spiller av kaliberet til Tarik).

Enig i at Jabbie har vært en av våre viktigste spillere. Samtidig lå det i kortene, når vi hentet Berg, at Jabbie ville bli overflødig. Og klubben har ikke råd til å ha dobbel dekning med spillere som holder første elver nivå i noen posisjoner. Ikke ville det være tilfredstillende for spilleren heller.

Slik markedet er i dag får man ikke betalt for umerriterte spillere, uansett hvor lenge de har igjen av kontrakten. Se på Strømsgodset. Det er kun en spiller de har betalt overgangssum for.

Det vi trenger nå er en indreløper med erfaring, og ifølge F-B jobbes det med saken.

Landslagsspiller

Lagt til:

Overflødig blir vel litt feil. Han er jo fortsatt ung, og kunne fortsatt bidratt. Hvis vi skal bli et lag å regne med, så går det fint ann å ha 2 def innere, det er jo kun snakk om taktikk (evt skader)

Jabbie har jo allerede bygd seg opp relevant erfaring tross sin unge alder, så den syns jeg ikke gjelder. Men hvis det er Brenne som skal inn, så kunne vel vår midtbane hatt begge? Greit vi skal spare penger, men virkelig, er Jabbie den dyreste å spare på? Ingen som kan komme frem med lønn? Man får betalt for spillere, hvis man virkelig vil. Ref forhandling.
Og når man snakker om forhandlig og flinke på dette, så viser da evt Godset at det er det er gode på. Forhandling og hente Bosman. Jabbie hadde 2 (to) år igjen. 

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.

Landslagsspiller

Lagt til:

Nettopp fordi det er stor tilgang på Bosman spillere er det ikke lett å få betalt for umerrtierte spiller. En spiller er jo ikke mer verdt fordi han er under kontrakt? 

Jabbie er defensivt midtbane anker. FFK benytter kun en spiller i denne posisjonen. Berg ble hentet for å fylle denne rollen, riktignok på en annen måte enn Jabbie.

Brenne er indreløper og en annen spillertype enn Jabbie. Dette handler ikke om Jabbie vs. Brenne, men Jabbie vs. Berg. Dermed er det rart denne diskusjonen kommer føst nå, og ikke når vi hentet Berg.

Landslagsspiller

Lagt til:

Ja, derfor skrev jeg at er rart at man må krympe stallen med sentrale spillere. Uansett om det kommer en relativt lik inn. Berg er ingen ungfole, og som Costanza sier, hvorfor gi bort de få spillerne som faktisk har videresalgspotensiale?
Ikke umulig at Jabbie kunne vokst og lært mer med Berg som konkurrent, og tatt de nødvendige stegene.

Det handler jo om Jabbie vs Brenne hvis de mener at eneste måten å få inn Brenne er å fjerne lønn. Og da syns jeg det blir litt rart at de gir bort en 20 åring for å få en en spiller som er betraktelig eldre.  

Bedriftsspiller
Ble medlem: 12 des 12

Lagt til:

Jeg tror at klubben har en plan for kommende sesong. De som styrer skuta er oppegående! Jeg er enig at det ser rart ut at de lar spillere gå gratis, men jeg tror de har kontroll!

Jeg har trua!

Med og motgangsupporter

Knøttespiller
Ble medlem: 01 aug 06

Lagt til:

Bedriftsspiller

Lagt til:

Glimrende! :) Et klokt fotballhode som kanhjelpe våre unge spillere til å senke skuldrene i jevne kamper.

Håper det er noe i ryktene!

Røde og hvite er de beste!

Med og motgangsupporter

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til:

Nå som det er kjent at Godset slipper Brenne, kan det jo tenkes at andre Tippeliga-klubber på østlandet med mulighet for spilletid kommer på banen. Jeg tenker da hovedsaklig på Sarpsborg 08 og Stabæk...

Bedriftsspiller

Lagt til:

Morsommere å bli helt i et opprykk enn å spille for smurfer:)

Jeg har trua!

Med og motgangsupporter

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av Costanza

Nå som det er kjent at Godset slipper Brenne, kan det jo tenkes at andre Tippeliga-klubber på østlandet med mulighet for spilletid kommer på banen. Jeg tenker da hovedsaklig på Sarpsborg 08 og Stabæk...

Det stod vel at de slapp han, HVIS han ble enig med FFK. Men ser absolutt at muligheten er tilstede....

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04

Lagt til:

Vi kan tilby lav lønn, roteklubb og urealistiske forventinger til sportslige resultater fra mange rundt klubben. Kan ikke forstå at han skulle komme hvis noen andre viser interesse.

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til:

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09

Lagt til:

Nettopp fordi det er stor tilgang på Bosman spillere er det ikke lett å få betalt for umerrtierte spiller. En spiller er jo ikke mer verdt fordi han er under kontrakt? 

At Brenne (muligens) går gratis fra Strømsgodset illustrerer vel greit dette poenget? Det hjelper ikke å ha årevis igjen av kontrakten hvis ingen vil betale noe. Da blir det en avveining: Er man bedre tjent med å frigjøre de midlene enn å beholde en spiller?

Når det er sagt: Hvor fornuftig det er (muligens igjen) å skifte ut en 20-åring med en 32-åring kan avgjort diskuteres. Vi får vel se (sukk).

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av Anders Strand

Når det er sagt: Hvor fornuftig det er (muligens igjen) å skifte ut en 20-åring med en 32-åring kan avgjort diskuteres. Vi får vel se (sukk).

Nå er vel Berg, som erstatter Jabbie, 35 år gammel.

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09

Lagt til:

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Anders Strand

Nå er vel Berg, som erstatter Jabbie, 35 år gammel.

Sant nok. Jeg tenkte mer i retning av å frigjøre Jabbies lønn for å ha råd til Brenne. Da blir det i alle fall en godt voksen midtbane.

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.

Landslagsspiller

Lagt til:

Terminlista klar. Vi starter hjemme mot Tromsø.

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13

Lagt til:

Vi fikk i alle fall 16. mai kampen. Og starter hjemme pluss att vi avslutter hjemme;) 

Men trur ikke vi får noen lett avsluttning på sessongen;P

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til:
Endret:
Endret av: keiko99

vanskelig hjemme kamp... tromsø vil rett opp igjen og FFK vil også være med på og rykke opp...

ser at  vi Tror på 3.600 tilskuere i snitt i 2014

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe

A-lagspiller

Lagt til:

Skal være mulig det ;)

A-lagspiller

Lagt til:

Syntes det lukter som det kan bli litt søtte snart, etter jeg så dette klippet. Kan være det bare er jeg som håper og ønsker meg det litt for mye.

http://www.f-b.no/fbtv?videoId=45AD7A5D

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04

Lagt til:

Jeg er egentlig litt skeptisk til så mye støtte. Er litt på grunn av de rike onklene som alltid hjalp oss at vi til slutt havnet der vi havnet også. Det er feil å skylde på dem, men det gjorde det kanskje litt lett for klubben å tenke at det ordner seg.

The colour of her eyes
Were the colour of insanity

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

21/02/2026 11:13 | 00fd8b25