Husk meg
Brukernavn
Passord

Bli en Aristokrat!

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til:
Opprinnelig postet av ajg
synes de som ikke er medlemmer av plankehaugen (de som ikke tør og synge og gape) bare skal holde kjeft og ikke blande seg borti noe de ikke har noe med!

Så det holder ikke bare å være medlem, man må synge og gape også ?

Er det noe mer du krever før man kan uttale seg ?

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03

Lagt til:
fint, hvis du og holters er medlemmer må det være 58 andre her som ikke er medlemmer...;)
men du er jo ikke aktivt medlem da, du er jo ikke med og synger...

de som ikke er medlemmer: hvorfor er de ikke det? fordi de ikke har noen interesse av å stå og være syngende supportere.
alle som følger med på ffk kan få være med og diskutere eggens disposisjoner, fordi de er interessert i FFK. men de som ikke er interessert i ffk eller fotball, har ikke noe de skulle sagt. De har ikke noe grunnlag for å uttale seg. Akkurat det samme gjelder for plankehaugen.

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!

HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til:
Det har vel ikke noe med saken å gjøre om man er medlem eller ikke.
Alle har vel lov til å ha en mening vedr. navnevalg på klubbens supporterklubb. Dersom supporterklubben ønsker å bytte navn, da er det selvfølgelig bare de som er medlemmer som kan være med å påvirke valg av navn ved å gi sin stemme over evt. nye forslag.
:ffk:Personlig ønsker jeg et navnevalg til Aristokratene og jeg har nettopp blitt medlem.

FFK på toppen i 2005

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03

Lagt til:
Endret:
Hvis informasjon angående medlemskap på en eller annen måte kan være med på å dempe noe av frustrasjonsnivået ditt, ajg,
...så er også jeg medlem.;)

FFK and Wisla Krakow forever...

Landslagsspiller

Lagt til:
helt greit! så lenge folk som er medlemmer i plankehaugen synes vi bør bytte navn, er det ok. men folk som ikke er medlemmer får ikke være med å stemme likevel...

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03

Lagt til:
Endret:
Ser ikke helt problemet med at folk som ikke er medlemmer uttaler seg om hva de synes er et passende navn på FFKs supporterklubb. Selvom man ikke hopper, synger og står sammen med Plankehaugen på kamper, så kan man like fullt ha fornuftige meninger om Plankehaugen. En Klansmann kan også ha fornuftige meninger om hvordan Plankehaugen drives selvom han ikke er medlem av Plankehaugen. Og det er ikke 100% sikkert at vi ikke bør høre på vedkommende. Synes vi bør ha en åpen og konstruktiv navnedebatt for så å ta en avgjørelse som alle slutter lojalt opp om når avgjørelsen er tatt.

Plankehaugen har et godt navn i Fredrikstad siden vi har jobbet veldig seriøst, særlig det siste året. Den store fordelen her er at navnet begynner å bli godt innarbeidet. Aristokratene vil også være et godt navn på supporterklubben vår med litt historisk sus over. Jeg mener vi har to gode alternativer. Må tenke litt mer på hva jeg selv synes, siden jeg er leder for Plankehaugen og nok bør tenke meg om både to og tre ganger først, noe egentlig alle bør. Vi kommer hvertfall til å ta en debatt om dette i styret til helgen. Det blir opp til hver enkelt å avgjøre hva han/hun vil trives best med. Vil gjerne ha innspill på hvordan folket vil at denne saken skal avgjøres på årsmøtet. Vedtektene til Plankehaugen er svært mangelfulle, for å si det mildt. Det skal vi også gjøre noe med på årsmøtet. Derfor vil vi også gjerne ha innspill på hvordan akkurat denne saken bør behandles, siden vi ikke har noe regelverk som dekker denne typen saker i øyeblikket. Vi i styret har nok noen idèer til løsning, men vil likevel gjerne ha innspill slik at vi får avgjort en såpass viktig sak på en så god måte som mulig. Som dere sikkert skjønner, vil dette bli en sak på årsmøtet da Dag Jørund allerede har fremmet forslag om navnebytte.

Lars Thoresen, stolt aristokrat

Landslagsspiller

Lagt til:
alle fremmøtte som er medlemmer (hadde vært fint og fått medlemskorta først da) stemmer over enten plankehaugen eller aristokratene. styret bør komme med sin anbefalling, og pos/neg sider ved de to forslagene før avstemningen. selve avstemmingen bør skje skriftlig, hvor alle får en lapp hver og en står og leser opp stemmene samtidig som en står og merker av antallet på en tavle. vanligvis skal det vel være 2/3 flertall for en så radikal endring, men vi bør kanskje la flertallet bestemme, dvs. det forslaget som får flest stemmer, vinner.

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:
Er ikke sikkert alle har mulighet til å være tilstede.

Mer fornuftig med utsendelse av stemmesedler med eventuelle forslag til navnebytte, sammen med medlemskortene.

Slik kan hvert enkelt medlem stemme per brevs form.

Praktisk og rettferdig løsning.

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03

Lagt til:
Må si meg enig med veldig mange andre her:

Opprinnelig postet av djpete

Aristokratene

og
Opprinnelig postet av djpete

Født Aristokrat!!
Evig Aristokrat!!

klinger myyye bedre enn Plankehaugen.

Det virker faktisk som om det er et mindretall her som mener at navnet Plankehaugen er det beste alternativet?
De fleste mener at man bør bytte nå, eller "vente og se" til etter sesongen?
Det er jo uansett Plankehaugen sjøl som må bestemme det på medlemsmøte eller årsmøte ellerno...

Uansett: Min stemme ville gått til Aristokratene.

Men: Idiotidé å starte ny supportergjeng for å kunne bruke navnet.

Hilsen mygg
og ja: medlem av Plankehaugen.

www.carlberner.no

A-lagspiller

Lagt til:
Det bør i det minste bli et godt besøkt årsmøte i år.

A-lagspiller
Ble medlem: 19 aug 03

Lagt til:
Hvor mange medlemmer er det i Plankehaugen nå ?

Og for at ajg ikke skal bli krakilsk : Ja, også medlem :D

Anduril - Pennen er sterkere enn sverdet !

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til:
Jeg er medlem og 32 år og synes "Aristokratene" er ett navn jeg lettere kan identifisere meg med enn "hævven".

Tror det blir en bredere oppslutning ved navneskifte. Nytt navn og bruke Ulf Berg som agn, vil helt klart "trekke" på "eldre" supportere.

Stadion på FMV!

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til:
Jeg mener også at et navnbytte er ideelt. Arsistokrstene er et forslag som jeg gir min fulle støtte til.
Kommer på generalforsamlingen hvis det passer.

Gøran Karlsen

Juniorspiller
Ble medlem: 01 mar 04

Lagt til:
Registrerer at det er mange som er positive til Aristokratene som nytt navn, og at de lettere vil kunne identifisere seg med dette ! Tror også at , som Svein sier her, Aristokratene vil bli ett mye bedre "merkenavn" å promotere for, hos både distriktets beboere og i det lokale næringslivet !?! Så møt opp så mange medlemmer som mulig på det første , mulige medlemsmøtet og si din mening !!! Ja, syng den gjerne også , hvis det er noen der ute som stiller med forslag til nye sanger for "Aristokratene" !?? Og ja, også medlem ...:cool::ffk:

Juniorspiller

Lagt til:
Jeg er ikke medlem, så jeg toer mine hender:D Hyggelig at det for en gangs skyld blir litt interesse for et Plankehaugen-møte. Dere får hygge dere med avstemmning når den tiden kommer.

Jon, som holder med FFK, også kjent som aristokatene i norsk fotball. Supporterklubben heter snart også aristokratene, og de har et medlemsblad som heter Evig Aristokrat og kan kjøpes på Aristokraten...overkill, anyone?

A-lagspiller

Lagt til:
Jon: Peker "Evig Aristokrat" til spillerne eller supporterne?

Stadion på FMV!

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:
Bare å videreføre Netcoms reklamefilosofi, Jon.

Like navn...,
...ingen vits i å gjøre forskjell. ;)

Juniorspiller

Lagt til:
Bare alle medlemene slipper å bytte fornavn til Ari, så.

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:
Opprinnelig postet av Jon Syversen
Bare alle medlemene slipper å bytte fornavn til Ari, så.

Er det Aristokraten Behn du sikter til ?

Han måtte dessverre forkorte fornavnet,
...grunnet sin bostedsadresse.

Derfor burde vel strengt tatt hans neste bok være en selvbiografi under tittelen "Falsk som faen"... ;)

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03

Lagt til:
..for guds skyld..i Fredrikstad har vi to godt innarbeidet stooore merkenavn som ikke er særlig godt ivaretatt de senere åra...-
Nr.1 Hankø..navnet er kvalitet.
og mer relevant for oss...
Nr.2 Aristokraten..oser av storhet!!!!
Alle FFK suportere er "Aristokrater".
Så hvorfor kalle oss noe annet. Det er bare forvirrende for utenbysfolk.

Å være FFk-supporter gir deg et godt utseende, klarsyn og fantastiske utsikter.

Landslagsspiller

Lagt til:
Opprinnelig postet av Lars Thoresen
Det bør i det minste bli et godt besøkt årsmøte i år.
Når blir datoen for årsmøtet fastsatt ?

A-lagspiller

Lagt til:
Endret:
Vi skal ha et styremøte til helgen, så da bestemmer vi nok det. Jeg vil gjette på siste uken i mars. Vi rekker nok ikke få ferdig alle forberedelsene før det. Det er en ganske stor jobb med forberedelse av saker, blant annet når det gjelder vedtekter for Plankehaugen. Nå blir det jo også en navnesak på generalforsamlingen som kommer til å kreve både en del forberedelser i forkant og trolig mye tid på møtet. Dere må nok dessverre belage der på at papirene vedrørende generalforsamlingen blir tilgjengelige først ganske kort tid før selve møtet, dessverre.

Det skjer ganske mye nå med åpningen av FFK-huset til helgen, og jeg jobber på spreng med å få ferdig medlemsbladet som snart skal sendes ut. Derfor er dette også et varsel om at absolutt siste frist for å levere stoff til årets første nummer av Evig Aristokrat er i løpet av de neste par dagene.

Landslagsspiller

Lagt til:
aristokratene høres ut som en gjeng sosser spør du meg...

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til:
Du har rett i det, ajg. Men FFK er jo tradisjonelt sett en klubb for "overklassen" og supporternavnet "Aristokratene" vil nok igjen bygge opp under den oppfatningen og vil sikkert bli brukt mot oss ganske ofte.

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

Landslagsspiller

Lagt til:
Opprinnelig postet av ajg
aristokratene høres ut som en gjeng sosser spør du meg...

Høres ut som supportergjengen til FFK spør du meg,mendet gjør´u vel ikke:ffk:

Macka fra start!

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

21/02/2026 11:13 | 00fd8b25