Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvem bør trene FFK i 2013 sesongen?

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til:
Endret:
Endret av: arte et labore

Kjetil Rekdal er ferdig i Aalesund melder TV2.

Finnes vel både positive og negative sider ved han. Tipper dog det blir en del stridigheter innad i klubben om man ansetter en så sterk personlighet.

Han har vel sagt at FFK er en av få klubber i Norge han faktisk kunne tenke seg å trene? Så spørs det om det var på generelt grunnlag eller om uttalelsen kom da vi utenfra så ut til å ha en del penger og ikke var et bankerott skip uten stor fremtid.

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07

Lagt til:

Opprinnelig postet av rhesusbarnet

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10048211

Hadde gjerne sett Rekdal som ny trener. Men, han blir vell for dyr og har helt sikkert større ambisjoner..

Det å ha en så krevende person som Rekdal som trener, krever at resten av organisasjonen er stødig og trygg. Rekdal er ypperlig for et bra lag som vil ta det siste steget fra bra til mestere, men jeg ser ikke Rekdal for meg som en lagbygger.

Dessuten, som du sier: For dyr og med større ambisjoner enn å kjempe om opprykk fra Adeccodassen.

Nei, det vi behøver er en type som kan skape glede og entusiasme rundt klubben igjen. En type som Knut Torbjørn Eggen. Dessverre var han unik.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson

Juniorspiller

Ble medlem: 10 mar 09

Lagt til:

Rekdal har  en stor del av familien boende i Fredrikstad,bla broren,nevøen er FFK patriot på sin hals,og har vært maskot på kamp, Rekdal har jeg sett flere ganger i byen, han har fortalt at hans far alltid har hatt FFK som sitt lag,men at han selv valgte VIF som favorittlag,da FFK var litt i skyggenes dal da han som barn valgte seg et lag i den tidens førstedivisjon,tror det var i 1977-78. Han har hatt FFK som et nummer 2 lag,Ikke Molde som mange tror.

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10

Lagt til:

Def JAAA til Rekdal som trener......han er glimrende.....eneste jeg lurer på er åssen han skal kunne samarbeide med de andre renerne...vi har vel snart 2-3 ass. trenere+keepertrener+2.lags trener?

Aalesund kan takke Rekdal for 2x cupgull,og europaspill.. Neste år rykke de rett ned ifra TL....goi REKA 3 års kontrakt,,,han elsker fredrikstad,,,og vi garantert si ja ......første som skjer er ut med daukjøtt,og inn med de som VIL noe...bort med kafe-besøk,og vekk med å være mere på BLOGG enn på trening.Wink

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09

Lagt til:

Sjansene for at Rekdal blir trener er vel minimale, med tanke på at det allerede fantes tre navn på blokken og avgjørelsen om trener skal være på plass ila november. Med mindre den ene norske var Rekdal og FFK har hatt samtaler med han gående før oppsigelsen ble offisiell, så blir vel ikke han med på runden ser jeg for meg.

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!

Juniorspiller

Ble medlem: 10 mar 09

Lagt til:

Aftenpostens sportsredaktør Bertil valderhaug ble sitert i radioen på at Rekdal ønsker seg til VIF eller FFK, og at han har gjort sitt ytterste for å bli sparket..

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av GodeGeir

Aftenpostens sportsredaktør Bertil valderhaug ble sitert i radioen på at Rekdal ønsker seg til VIF eller FFK, og at han har gjort sitt ytterste for å bli sparket..

Nå får akkurat det stå for Valderhaugs egen regning, men dersom det skulle stemme er det et veldig godt argument for å ikke ansette mannen. Dersom man skaper en konflikt for å komme seg vekk fra ett sted, kan man skape en konflikt for å komme seg vekk fra et annet sted også.

Konflikt er greit, dersom det står om faktiske uenigheter. Konflikter med baktanker kommer det aldri noe godt ut av.

- Sir Alex Ferguson

Bedriftsspiller
Ble medlem: 14 jul 10

Lagt til:

Med Rekdal som trener tror jeg  entusiasmen i byen vil komme tilbake, og alt det positive det vil medføre. Flere vil kjøpe sesongkort, flere tilskuere på kampene, flere vil sponse FFK og jeg tror Spillerinvest vil åpne lommeboka si.

MEN jeg tror dessverre ikke at vi han vil til FFK pga at FFK rett og slett er en kokkos klubb.

A-lagspiller
Ble medlem: 10 mar 05

Lagt til:

Kan det være at Fredrikstads økonomiske sterke menn virkelig har slått seg sammen og sagt at vi prøver å få på plass en trener som er sterk, tør å kalle spade for en spade, vil gi klubben media dekning på godt og vondt slik at FFK skal komme raskest mulig tilbake til det gode selskap?

kan det være at det har vært samtaler i mellom disse økonomisk sterke mennen og Rekdal?

Jeg trur med den ene hånda og driter i den andre. Vet ihvertfall hvilken hånd som vil gi det mest realistiske resultatet.

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09

Lagt til:
Endret:
Endret av: kjell-H

Rekdal hadde en årslønn i Aalesund på 1,8mill. Tror han er alt for dyr for oss!

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04

Lagt til:

Det alle som er for Rekdal bør spøre seg om er, kan vi leve med en trener som krever for mye av omgivelsene. Klubben prøver nå å bygge opp en organisasjon fra bunnen. Da er det kanskje greit å hente inn en trener som er litt mer tolmodig en Rekdal. I tillegg er mannen kjent for å bruke penger på overgangsmarkedet, og orker vi den samme mølla med penger ut av vinduet som klubben drev med før?

Men, faen heller Rekdal er en spennede trener, er Eggen Sr klasse over han, minus den akademiske tilnærmingen.

Jeg tror FFK kommer til å velge ett fornuftig og trygt valg som vil bygge stein på stein. Der mener jeg i Norge at Roar Johansen er ett veldig fornuftig alternativ. 

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05

Lagt til:

Rekdal? Nei takk, måten han behandler spillerne på er noe jeg ikke ønsker i FFK. Da er det samme hvor gode resultater han får.

Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04

Lagt til:

Opprinnelig postet av KR

Med Rekdal som trener tror jeg  entusiasmen i byen vil komme tilbake, og alt det positive det vil medføre. Flere vil kjøpe sesongkort, flere tilskuere på kampene, flere vil sponse FFK og jeg tror Spillerinvest vil åpne lommeboka si.

MEN jeg tror dessverre ikke at vi han vil til FFK pga at FFK rett og slett er en kokkos klubb.

Helt enig! Kommer Rekdal, kommer folket også! Dette er faktisk den billigste løsningen styret kan gå for. Kjenner jeg de rett tenker de ikke sånn...

Knøttespiller
Ble medlem: 13 nov 12

Lagt til:
Endret:
Endret av: Blåmandag

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04

Lagt til:

Ehe............... Bakkerud var kanskje ikke helt nummer 1 på ønskelista. Men dette sier jo sitt om å ikke kunne velge på øverste hylle pga økonomi.

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Det alle som er for Rekdal bør spøre seg om er, kan vi leve med en trener som krever for mye av omgivelsene. Klubben prøver nå å bygge opp en organisasjon fra bunnen. Da er det kanskje greit å hente inn en trener som er litt mer tolmodig en Rekdal. I tillegg er mannen kjent for å bruke penger på overgangsmarkedet, og orker vi den samme mølla med penger ut av vinduet som klubben drev med før?

My point exactly. Og da hjelper det ikke at han trekker folk - for at den effekten skal bli varig, må også resultatene komme og klubben må vise at den har lagt de utenomsportslige problemene bak seg.

Rekdal er ingen klubb-bygger, men en Sjef. For at klubben skal kunne ha nytte av en slik trener, må klubben - økonomisk og organisatorisk - være på stell. Er vi der nå?

- Sir Alex Ferguson

Landslagsspiller

Lagt til:

Rekdal har vist at han kan få mye ut av middelmådige/svake spillere. Sportslig suksess er nesten garantert med han. 

At Rekdal er kjent for å bruke mye penger på overgangsmarkedet var nytt for meg, men mulig det stemmer?

Jeg tror dog ikke han er mye aktuell. 

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09

Lagt til:

Folkens, man har ikke penger til å hente Hødd-spillere. Hvordan skal vi få penger til en Tippeliga-trener som sittet godt i det i Ålesund? Tør å være så bombastisk på at det er totalt urealistisk. Og om noen skulle velge å spytte inn penger for å hente Rekdal, når x antall spillere forsvinner før Adecco 13 starter - så blir jeg enda mer overrasket.

Stikkordet er den gylne middelvei, for å balansere økonomi for trenerapparatet og spillerapparatet. Rekdal per dags dato blir ikke en god balansering, med mindre han bare elsker FFK og går ned 60-70% av det han har i lønn idag. Da er han sikkert velkommen.

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av Oleg

Rekdal har vist at han kan få mye ut av middelmådige/svake spillere. Sportslig suksess er nesten garantert med han. 

Jeg velger å utheve nesten. Ingen kan garantere sportslig suksess. Og se på AaFK denne sesongen: Mange plasser lavere på tabellen, altså tilbakegang, og et høyt konfliktnivå som Rekdal selv har medvirket til.

Han er en dyktig trener, dersom forutsetningene er på plass, men i FFK vil treneren måtte bidra til å få på plass de forutsetningene. En egenrådig mann som Rekdal kan vi ta oss råd til når klubben er på rett kjøl igjen og har en robust organisasjon.

- Sir Alex Ferguson

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av Tøfflus

Jeg velger å utheve nesten. Ingen kan garantere sportslig suksess. Og se på AaFK denne sesongen: Mange plasser lavere på tabellen, altså tilbakegang, og et høyt konfliktnivå som Rekdal selv har medvirket til.

Ser man på stallen han har disponert har han gjort det helt greit i år også. Grunnen til at Ålesund ble tippa høyt før sesongen var pga Rekdal og Barantes.

Juniorspiller

Ble medlem: 12 mai 09

Lagt til:
Endret:
Endret av: madserazzi

Well, ift å ansette/ikke ansette Reka, er vel det egentlig et regnestykke.(forutsatt at det i det hele tatt er mulig å få han hit)

Jeg er 100% sikker på at Reka vil skape en helt annen entusiasme blant folk, sponsorer og rike onkler, enn f.eks en junior trener ingen har hørt om før.

Si at Reka skal ha 2 mill i lønn, og junior treneren 500K. Vil ansettelse av  Reka generere mer inntekter til klubben enn det mellomlegget utgjør, slik at det faktisk lønner seg å ansette Reka, selv på 4-dobbelt lønn?

I den situasjonen klubben er i nå, mener jeg Reka kan være tungen på vektskålen, og han vil GARANTERT være verdt mer enn ovennevnte mellomlegg i forhold til de fleste andre trenere.
Den mannen er det mye blest rundt, og trolig vil økte sponsorinntekter kunne dekke over nevnte mellomlegg. Klubben vil da kanskje kunne tjene på det grunnet høyere tilskuertall, og plutselig tiltrekker vi oss kanskje bedre spiller og pga profilert hovedtrener.

At mannen til tider er rabiat, det får vi leve med. Vi får uansett ikke i pose og sekk.

Kjære Høili og andre rike onkler, kjenn deres besøkelsestid.

LØP OG KJØP!

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av madserazzi

Kjære Høili og andre rike onkler, kjenn deres besølesestid.

LØP OG KJØP!

Her forutsetter du at floken rundt pengemenn som ikke snakker sammen, plutselig blir løst. At plutselig Høili har lyst til å bruke penger i en klubb hvor Værste bestemmer nesten alt. Meget optimistisk.

- Sir Alex Ferguson

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:
Endret av: Oleg

Rekdal er betalt kun i publikumsinntekter. Medie/sponsor kommer i tillegg. Økonomisk er det den beste løsningen. Tror dog ikke styret er i stand til å se det slik. Slik det ser ut til at de vil gå fram, kan det virke som at målet er å tømme stadion for tilskuere.

1000 stk mer på hver kamp vil si minst 3 mill mer i inntekt kontra en kjedelig trener ala Aune/Amundsen.

Juniorspiller

Ble medlem: 12 mai 09

Lagt til:

Opprinnelig postet av Tøfflus

Opprinnelig postet av madserazzi

Kjære Høili og andre rike onkler, kjenn deres besølesestid.

LØP OG KJØP!

Her forutsetter du at floken rundt pengemenn som ikke snakker sammen, plutselig blir løst. At plutselig Høili har lyst til å bruke penger i en klubb hvor Værste bestemmer nesten alt. Meget optimistisk.

Kan være hvemsomhelst for min del, så lenge noen tar tak.  Denne muligheten bør ikke forbigås i stillhet. 

Noen sjanser må man ta, så håper noen i klubben frir i øst og vest, slik at vi i allefall gjør et forsøk på å hente han. Kjente jeg plutselig følte litt engasjement igjen, og den følelsen har jeg ikke hatt for mye av de siste årene.

Reka hadde vært perfekt for oss i den situasjonen klubben nå befinner seg i, der økning i engasjement rundt klubben er sårt tiltrengt.

Landslagsspiller

Lagt til:

Følger deg 100 % Madserazzi. Engasjementet kommer garantert tilbake hvis de henter Rekdal. Like sikkert som at det ikke kommer tilbake om de henter Bakkerud/ annen kjedelig trener.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

21/02/2026 11:13 | 00fd8b25