Husk meg
Brukernavn
Passord

Diverse internasjonal fotball 2012-2013

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04

Lagt til:

Opprinnelig postet av arte et labore

Milan vil alltid være å regne med i Champions League, Arsenal har og en tendens til å spille bedre der enn i Premier League.

Hverken Arsenal eller Milan har vært best i sin gruppe. Hjelper ikke hva man har prestert før. Begge de gruppene er jevne, så å lage et nummer ut av om man skal bli nummer en eller to blir litt dumt. Tror ikke mange trenere tenker som deg, så tror nok de fleste går for førsteplassen.

PSG vinner nok sin gruppe. Porto er heller ingen kasteball.

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til:

http://www.vg.no/sport/fotball/artikkel.php?artid=10048374

64 lag i Champions League? Skeptisk. De har endelig klart å få Europa League opp på et akseptabelt nivå, og så vurderer de å utvanne Champions League enda mer? Er det ikke nok kamper allerede? Jeg frykter vi får en god del totalt uinteressante kamper til å begynne med, før det langt ut i sesongen kommer kamper som er verdt å se. Det minner litt om et VM-sluttspill, hvor gruppespillskampene som regel er dølle greier, med kun et par storkamper.

Dagens Champions League derimot minner litt om et EM-sluttspill. Man får interessante kamper i nesten hver eneste gruppe allerede fra starten av.

Moderator

Lagt til:

Da kan vi gratulerer City med tidenes dårligste CL-prestasjon av et engelsk lag, visstnok. Forrige eier av denne tvilsomme æren var visstnok Blackburn året etter seriegullet, men Rovers vant i hvert fall en kamp, selv om jeg skal innrømme at Citys gruppe var hakket vassere enn Rovers sin (RBK, Spartak Moskva og Legia Warsawa).

Mitt tips for første utslagsrunde:

Schalke 04 - Milan
Malaga - Porto
PSG - Galatasaray
Manchester United - Celtic
Juventus - Real Madrid
Bayern München - Shaktar Donetsk
Barcelona - Valencia

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04

Lagt til:

Mitt tips for første utslagsrunde:

Schalke 04 - Milan
Malaga - Porto
PSG - Galatasaray
Manchester United - Celtic
Juventus - Real Madrid
Bayern München - Shaktar Donetsk
Barcelona - Valencia

Frekt å tippe hvordan lagene vil bli tukket. Enda frekkere å ta Arsenal og Dortmund ut av turneringen.

Moderator

Lagt til:

Disket for urent trav! De var med til å begynne med, men må ha falt ut etter at jeg gjorde om litt. Arsenal mot Dortmund skal selvsagt også med.

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07

Lagt til:

Disket for urent trav! De var med til å begynne med, men må ha falt ut etter at jeg gjorde om litt. Arsenal mot Dortmund skal selvsagt også med.

Skjønner forøvrig ikke hvorfor trekningen skal gå så sent som 20. desember. Den kunne da utmerket godt vært gjort i dag?

Anyway: Det er gode muligheter for et par storkamper allerede i første utslagsrunde. Gruppevinnerne:

PSG, Schalke 04, Malaga, Borussia Dortmund, Juventus, Bayern, Barcelona og Manchester Utd.

Gruppetoerne:

Porto, Arsenal, Milan, Real Madrid, Shakhtar Donetsk, Valencia, Celtic og Galatasaray.

Føringene er som vanlig; lag fra samme liga kan ikke møtes, ei heller lag som spilte i samme gruppe. Av gruppetoerne peker selvsagt Real Madrid seg ut som den verste motstanderen. Som United-mann ønsker jeg meg en vanskelig motstander, men ikke den vanskeligste. Milan eller Valencia hadde vært gøy.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson

Moderator

Lagt til:

Jinxen min fungerte! Det ble United - Real Madrid gitt!

Galatasaray - Schalke 04
Celtic - Juventus.
Arsenal - Bayern München
Sjakthar Donetsk - Borussia Dortmund
AC Milan - Barcelona
Real Madrid - Manchester United
Valencia - Paris Saint-Germain
FC Porto - Málaga

Ellers er det vel ikke de helt store kanonene som møtes, man kan nesten se en favoritt i alle de andre kampene.

Landslagsspiller

Lagt til:

Med tanke på avansement var selvsagt RM det vanskeligste laget United kunne trukket i dag. Like fullt gleder jeg meg til disse to kampene. Det er gøy at to av de virkelig gode lagene i turneringen møtes nå, så ikke åttedelsfinalene bare blir et kjedelig pliktløp på vei videre i turneringen.

Og RM er ingen umulig oppgave. Bare vanskeligere enn alternativene.

- Sir Alex Ferguson

Landslagsspiller

Lagt til:

Jaja, vi er framme ved semifinalene. To spansk-tyske oppgjør, og for en kamp vi fikk servert fra München. Bayern var farlige fra første spark på ballen, flere sentrale Barcelona-spillere var en skygge av seg selv. 4-0 er kanskje i overkant flatterende for Bayern. To av målene burde vært annullert, men samtidig ble Bayern snytt for i hvert fall én straffe, kanskje to, før de tok ledelsen.

Uansett var det fortjent at de vant klart. Så er spørsmålet om dette er slutten for Barcelona som Europas beste lag, eller om de hever seg igjen. Man kan jo uansett ikke avskrive dem når de tross alt ser ut til å vinne serien klart i år igjen.

- Sir Alex Ferguson

Moderator

Lagt til:

Victor Valdes forsvinner vel etter sesongen? Dani Alves runder tretti før sesongen er ferdig, David Villa er 31, Puyol er 35 og Xavi 33. Ingen av disse kommer til å bli bedre neste sesong. De må nok ut og kjøpe spillere etter sesongen, for det ser ikke ut som neste generasjon Barca-produkter holder samme standard som den forrige. Puyol er kaptein, Xavi vise-kaptein og Valdes tredjekaptein, så det er jo ikke akkurat uvensentlige spillere som snart forsvinner ut av stallen heller.

Landslagsspiller

Lagt til:

For sikkerhets skyld fulgte Borussia Dortmund opp med å slå Real Madrid 4-1 ...

- Sir Alex Ferguson

Moderator

Lagt til:

Forsvaret til FFK var kanskje ikke så dårlig likevel for noen år siden? De slapp jo bare til Lewandovski en gang da de spilte mot han og Lech Posznan på stadion. Utrolig at det er under fire år siden han spilte på stadion og nå satte inn fire i en semifinale i Champions League. Litt av noen kontraster.

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til:

Forsvaret til FFK var kanskje ikke så dårlig likevel for noen år siden? De slapp jo bare til Lewandovski en gang da de spilte mot han og Lech Posznan på stadion. Utrolig at det er under fire år siden han spilte på stadion og nå satte inn fire i en semifinale i Champions League. Litt av noen kontraster.

Han scoret også det ene målet i 1-1 kampen i Posznan.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06

Lagt til:

Ikke for og pirke men kampen i poszan vant vi 2-1 Wink

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til:

Opprinnelig postet av Martin

Ikke for og pirke men kampen i poszan vant vi 2-1 Wink

Bra pirka!

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:
Endret av: Tøfflus

Real Madrid klarte nesten å vinne 3-0, men ut fra sjansene som ble skapt hadde vel 5-3 vært et mer riktig resultat enn 2-0. Uansett ble det altså Klopp og Dortmund som tok seg til finalen.

Og i Barcelona er det absolutt ingenting som tyder på at hjemmelaget skal klare å gjøre det spennende mot Bayern. I det kampen nærmer seg pause er det Bayern som har vært nærmest scoring, Barcelona er blott en skygge av det laget de kan være på sitt beste, og publikum på Camp Nouhar ingenting å bidra med utenom den evindelige pipingen.

PS: Og få minutter ut i andre omgang tar Bayern for sikkerhets skyld ledelsen 1-0. Stemningen på Camp Nou nå er vel omtrent like imponerende som under en tilfeldig treningskamp på La Manga, bortsett fra i bortesvingen.

- Sir Alex Ferguson

Landslagsspiller

Lagt til:

Denne putter jeg inn her. Om det er hold i denne mistanken, så blir Raio og agenten hans bare smågutter i skattefuskfaget:

http://www.vg.no/sport/fotball/ligaer/spania/artikkel.php?artid=10104160

Dette er drøye saker. Og så selveste Messi da.

- Sir Alex Ferguson

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til:

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04

Lagt til:

Kjempeflott at Bartesvina røk ut tidlig i år også :-)

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

20/02/2026 20:30 | 392cfb88