Premier Leauge 2012 - 2013
Opprinnelig postet av arte et labore
Kamp 1 av en fantastisk fotballørdag ferdig. Nå er det City - Everton, deretter Bayern München - Dormund, Barcelona - A. Bilbao og så en fantastisk avslutning med Real Madrid mot Atletico Madrid.
Man City-Everton, Reading - Man United, så en fotballpause fram til Madrid-derbyet tenker jeg. Mest fordi jeg ikke har Canal+. Men ja, en brillefin dag for fotball. Ute er det mørkt og kaldt, inne er det juleøl og foppall.
---------------------------
"Football eh? Bloody hell!"
- Sir Alex Ferguson
Bayern Munchen - Dortmund på Eurosport 2 og Real Madrid mot Atletico Madrid går på Max, så Get-kunder har tilgang til i hvert fall.
Som ikke det var nok, så er det jammen meg byderby i Italia og. Juventus mot Torino! Ajax mot PSV er heller ingen dum kandidat å se. Så mye fotball, så liten tid!
Opprinnelig postet av arte et labore
Bayern Munchen - Dortmund på Eurosport 2 og Real Madrid mot Atletico Madrid går på Max, så Get-kunder har tilgang til i hvert fall.
Som ikke det var nok, så er det jammen meg byderby i Italia og. Juventus mot Torino! Ajax mot PSV er heller ingen dum kandidat å se. Så mye fotball, så liten tid!
Jeg fant nettopp ut det - og Eurosport 2 har jeg. Bayern-Dortmund er en godbit, synd den kolliderer med United-kamp. Håper United leder 3-0 til pause så jeg kan tillate meg å skotte litt på tyskerne også.
- Sir Alex Ferguson
Tottenham - Manchester City 3-1, en fin anledning til å vekke PL-tråden igjen. Ikke bare gjorde Tottenham Man Utd en stor tjeneste, de sørget også for at rotteracet om Champions League-plassene lever i beste velgående. Enten Arsenal, Chelsea eller Tottenham blir stående utenfor. Om nå Chelsea avgir poeng på Anfield er det fortsatt fullt mulig at det blir dem. Lite ville smakt bedre enn om oligarken og kelneren går glipp av CL.
Chelsea og Tottenham møtes i utsatt kamp 8. mai, denne har potensiale til å bli riktig så avgjørende.
I bunnen har denne serierunden nesten beseglet skjebnen til QPR og Reading. Skulle Aston Villa overraske og vinne på Old Trafford i morgen kveld, er alt håp ute for de to. Wigan har den siste nedrykksplassen, men er såpass nær lagene foran at her kan det bli spenning helt ut. Wigan tar forøvrig imot Aston Villa i siste serierunde.
- Sir Alex Ferguson
Nå er gullet i våre hender...... Man.untd har vunnet det nå 
Håpet er en risiko man må ta.
Bare nesten, Keiko ... bare nesten
Men i morgen skal det skje.
- Sir Alex Ferguson
sant det, men jeg håper og tror det 
Håpet er en risiko man må ta.
Man kan si hva man vil om Luis Suarez, men kjedelig er han i hvert fall ikke. Målgivende pasning, handser så motstander får straffe, biter en motspiller uten at dommer ser det - og utligner til 2-2 på et tidspunkt hvor alle lurer på hvorfor dommer ikke allerede har blåst av kampen.
2-2 er forøvrig et fint resultat. Poengtap både for Liverpool og for mafiaklubben.
- Sir Alex Ferguson
Opprinnelig postet av Tøfflus
og utligner til 2-2 på et tidspunkt hvor alle lurer på hvorfor dommer ikke allerede har blåst av kampen.
Hvorfor lurer du på det? Skjedde nok på overtid som det skal legges til for.
Hva da, egentlig? Byttene var unnagjort før overtiden startet. Det var ingen stopp pga skader. Chelsea brukte litt ekstra tid på et par dødballer, kommer ikke på noe annet. Og seks minutter virket mye i utgangspunktet.
Ikke at jeg klager - uavgjort var akkurat det jeg ønsket meg.
- Sir Alex Ferguson
Opprinnelig postet av Tøfflus
Hva da, egentlig? Byttene var unnagjort før overtiden startet. Det var ingen stopp pga skader. Chelsea brukte litt ekstra tid på et par dødballer, kommer ikke på noe annet. Og seks minutter virket mye i utgangspunktet.
Ikke at jeg klager - uavgjort var akkurat det jeg ønsket meg.
Lampard kom på etter at overtiden var bestemt. Cech brukte lang tid på et par utspark. Overtiden kan helt klart forsvares.
Opprinnelig postet av Oleg
Lampard kom på etter at overtiden var bestemt. Cech brukte lang tid på et par utspark. Overtiden kan helt klart forsvares.
Ah, hvis Lampard kom på etterpå er det jo helt greit. Mente han hadde kommet på før klokka runda 90, serru.
- Sir Alex Ferguson
Det var Rodgers-time.
Helt greit.
Herlig med uavgjort i siste sekund.
Reading og QPR trengte begge seier i dag for å fortsatt ha en teoretisk mulighet til å klare seg i Premier League. Det er vel neppe noen som er sjokkerte over at kampen endte 0-0, et resultat som medfører at begge lags supportere like gjerne kan avholde felles gravøl på Readings puber i kveld.
- Sir Alex Ferguson
Nok et bunnoppgjør i kveld, og hvilken kontrast til den drita kjedelig kampen på søndag. Ingen medgangssupportere i Birmingham for allerede fra starten av kampen så kom det brøl fra Villa Park. Så ut som det smittet over på spillerne også for etter en halvtime og inn så var dette et fyrverkeri av en fotballkamp. Fantastiske angrep som omgjort til mål og til slutt 6-1 til Aston Villa mot Sunderland, og ble i tillegg snytte for en soleklar straffe.
Nå ser det veldig ut som det er Wigan som blir det tredje laget som rykker ned. Fem poeng opp og fire kamper igjen.
Ja, du verden for en kamp det var. Villa ga full gass og fikk full uttelling.
Som du sier, det ser ut som Wigan går ned. Når man ser på hvilke andre lag som er i faresonen, håper jeg det blir slik - både Aston Villa, Sunderland og ikke minst Newcastle vil være et større savn for Premier League enn hva Wigan vil.
- Sir Alex Ferguson
Da er det over for Wigan. Ti helsvarte minutter midt i andre omgang mot Arsenal førte til 4-1-tap og Wigan er fire poeng bak Sunderland med én kamp igjen. Dermed er det bare ett spenningselement igjen til siste serierunde: Hvem får spille Champions League, og hvem må nøye seg med den sure femteplassen og "Thursday night, Channel Five"? Bare helt sinnssyke resultater kan føre til at Chelsea blir nummer fem, på grunn av at de har en målforskjell (73-38) som er overlegent bedre enn Tottenhams (65-46).
Dermed er det to oppgjør mellom nordøst-London og nordøst-England som skal avgjøre dette.
Newcastle - Arsenal
Tottenham - Sunderland
Begge lagene fra nordøst i landet har hatt en dårlig sesong og har hele tiden vært nærmere nedrykk enn gjeve plasseringer. Nå har ingen av dem noe annet enn æren igjen å spille for, og jeg antar den betyr mest for Newcastle som spiller hjemme. Jeg føler meg ganske sikker på at Tottenham slår Sunderland. Er ikke like sikker på Arsenal, men holder dem som favoritter både på St. James' Park og i kampen om fjerdeplassen.
- Sir Alex Ferguson
Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
20/02/2026 20:30 | 392cfb88