Husk meg
Brukernavn
Passord

TAP IGJEN!..HVA SKJER?..

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03

Lagt til:
Endret:
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

Ikke noe mer en at vi da er enda nermere serie start....

Greit.

Da får vi nok vente litt med å videreføre dine hvis-, om-, dersom- bekymringer til etter den ovenfornevnte dato,
...først da vet vi hvilket utgangspunkt vi innehar med tanke på spillerstall.

Mye vil nok skje på overgangsmarkedet i den siste perioden av mars måned.

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til:
Er helt enig med Radoslav.
Mye vil enda skje før 31. mars.
12. mars spiller FFK mot Odd i skien. I følge K.T.E blir dette den første kampen hvor FFK stiller med et skadefritt toppet lag. Fra den kampen og frem til 31. mars vil noen spillere bli vraket (utleid/solgt) og antagelig 1 - 2 nye vil bli hentet inn, alt avhengig av hvilke svar man får fra kampene med toppet lag.
:eek::ffk:1. april vil vi være klare til seriestart.

FFK på toppen i 2005

Landslagsspiller

Lagt til:
Personlig regner jeg det som svært sannsynlig at 2 nye spillere vil bli hentet inn rundt deadline.

Tar vel heller ikke mye feil ved å spå at det vil bli en angreps- og en forsvarsspiller.

Det store spørsmålet er bare hvem disse blir,
...foreløpig er det vel bare Gud som vet svaret.

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til:
FFK har nok av gode midtbanespillere nå. Flere av midtbanespillerne er også så fleksible at de enten kan spille både midt/forsvar eller midt/angrep. Det vi etter min mening trenger aller mest er en god teknisk, rask spiss. Er litt redd for at Markus Ringberg vil falle igjennom i eliten pga. manglende hurtighet. Med Ringberg på laget bør vi spille 4-4-2 og da må den andre spissen kompensere for de mangler Ringberg har. Vi bør også ha en forsvarsspiller til som kan spille venstreback.
Selvom Vebjørn Hagen ser ut til å bli god iår og vi i tillegg har Stian Johnsen og Jørgen Pettersen, så er vel kvaliteten på alle disse usikre.:rolleyes:

FFK på toppen i 2005

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til:
Nå er vel Brenne og Hornseth ment å være de tekniske og hurtige spissene våre, samt vi har Momo i tillegg. Personlig hadde jeg gjerne sett at vi fikk inn en sterk og god hodespiller der fremme som gjerne er hurtig i tillegg. En Frode Johnsen type.

I forsvaret trenger vi en hurtig midtstopper, samt en venstreback. Det har blitt nevnt før.

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03

Lagt til:
sterkt uenig med deg i at vi trenger en frode johnsen-type, holters..

johnsen er sinnsykt treg, og den spillertypen du beskriverligner på dadason.. vi så jo alle at dadason og ringberg ikke passet sammen fordi ingen av de var raske...

nei, vi trenger en rask og teknisk spiss. hodeduellene tar ringberg seg av.

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!

HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Selvom Vebjørn Hagen ser ut til å bli god iår og vi i tillegg har Stian Johnsen og Jørgen Pettersen, så er vel kvaliteten på alle disse usikre...

Jeg vil vel si at vi pr. idag definitivt trenger hjelp fra høyere makter,
...hva venstre side angår.

Føler meg, mildt sagt, særdeles usikker...

Bedriftsspiller
Ble medlem: 22 jan 04

Lagt til:
Synes det klang bra i Østfoldhallen fra Bortesupporterne, ikke galt det! Regner med at bussen hjem var langt fra stille ævv! Det er i grunn ironisk, dere kommet til kjære Moss med 50 busser, men eneste grunn til at dere blir lagt merke til det er at dere tar hele veien fra Freksta tell Moss, men så kommer Kråkevingen med en enslig buss, som ikke alltid er full engang, men blir hørt på LANG vei!!!! Og hvem har de beste spillerne og Supporterne???!??!??!?

Og Moss rykker opp i 2005, sammen med LO ved sin side!

MFK og Kråkevingen står på høyeste plan!

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03

Lagt til:
....og hvem har de dårligste genene?

-exit body, exit mind-

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03

Lagt til:
Endret:
Virker som kråkevingen er en trofast gjeng som støtter klubben sin like mye selvom dere gikk fra Tippeligaspill til å slite i bunden av første div., så all mulig respekt til dere. Men så bør vel en supporterklubb støtte laget sitt i tykt og tynt også da, så dere er vel ikke unike i så måte.
Når det gjelder innlegget ditt Frøken kråke så syns jeg det er totalt urimelig å kritisere de som var med i de ca 35 bussene(var det ikke 35 da?) og de som tok turen med bil ol. Da er det mer berittiget å kritisere Moss FK for deres manglende respekt for bortesupporterne når de bevist går inn for å plassere plankehaugen på de desidert dårligste plassene Melløs har å tilby. En plassering hvor man ikke kan se ett kvekk av kampen, fordi solen står rett i mot, og hvor man uansett stemmeprakt ikke klarer å bli hørt av andre enn de som står maks 30 meter unna. At supporter av Moss senere bruker dette mot plankehaugen, som et bevis på at dere er bedre enn oss syns jeg er direkte usmakelig! For meg så blir Kråkevingen således uspiselig!! :ffk:

Lenge leve "hjørnet"!

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til:
Opprinnelig postet av ajg
johnsen er sinnsykt treg, og den spillertypen du beskriverligner på dadason.. vi så jo alle at dadason og ringberg ikke passet sammen fordi ingen av de var raske...

Vel, Dadason var nok en av hovedårsakene til at vi rykket opp. Han scoret viktige mål og gjorde det han ble hentet inn for.

Hva gjør vi om Ringberg blir langtidsskadet? Han har ikke vært skadet på over 4 år - en skade kan fort komme nå. FFK mangler en del tyngde i laget. Det blir spett både i forsvaret, fremme og på midtbanen. Ringberg er god på hodet, men langt ifra ekstremt god.

Hagen - Trondsen - Risholt - Czwartek

Her er det ikke akkurat snakk om noen tungvektere, og kun Trondsen som får godkjent på hodet.

Stjerna - Koskela - Brenne - West

Her kan også Helland brukes, og han er den spilleren med mest tyngde i FFK, men med en midtbane ala den ovenfor får vi en rimelig lett midtbane. Brenne har god fysikk, men er ikke all verden på hodet.

Ringberg - Hornseth

Her har vi Ringberg!

Det er ikke tvil om at FFK mangler en del hodestyrke i laget. Hvis du studerer en Rosenborgkamp hvor Frode Johnsen spiller, så ser du at det er han som klarerer ballen i 70-80% av tilfellene på cornere og dødballssituasjoner.

Dessuten skrev jeg en sterk og gode hodespiller som gjerne er hurtig i tillegg. Selvfølgelig er det ikke lett å finne den kombinasjonen, men den finnes nok. Froden Johnsen er uansett mest sannsynlig bedre enn alle spillerne på FFK. :)

Er også litt skuffet over at Koskela var så deffensivt anlagt som det viste seg at han var. Jeg hadde en følelse av at han var det når han hadde spilt godt over 100 kamper og bare scoret 10 mål.

Jeg mener vi fortsatt trenger en offensiv midtbanespiller i FFK, men da blir det vel Simen Brenne som skal bekle denne rollen?
Jeg hadde gjerne sett at vi fikk enda en teknisk, hurtig og kreativ spiss på topp, men det er snakk om at vi skal hente 1 - kanskje 2 - spillere til.

Vi trenger:

1. Venstrebent spiller i forsvaret (venstreback)
2. Hurtig midtstopper
3. Offensiv midtbane
4. Spiss.

I tilfeldig rekkefølge.

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."

A-lagspiller
Ble medlem: 19 aug 03

Lagt til:
Synes ikke at den rekkefølgen var så veldig tilfeldig jeg :) Tror nok det er i den rekkefølgen jeg vil ha sett etter forsterkninger i alle fall.

Anduril - Pennen er sterkere enn sverdet !

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til:
Behovet for enda en midtstopper kommer iallefall langt ned på min liste, for jeg vet at vi har Jørgen på benken og at Lahai (gasellen) er på vei tilbake. Risholt er dessuten langt fra treg. Vi har altså Jørgen P, Lahai, Helland, Risholt og Tor som alternativer på denne plassen. Av den grunn er dette etter min mening den best besatte plassen på laget.
Venstreback derimot er jeg fullt ut enig i at vi må forsterke før sesongstart.

Macka fra start!

Landslagsspiller

Lagt til:
1 venstreback (Pereira?)
1 spiss (Enerly?)

Thats it!

og til deg holters: jeg er en av dem som håpet i det lengste på at vi skulle beholde dadason. jeg sier ikke at vi ikke trenger en slik spiller til (men det er ikke det vi trenger mest), det jeg sier er at de ikke bør spille samtidig (med mindre vi ligger under og pøser baller opp). de blir lett forutsigbare og rett og slett for like når ingen av dem er raske.

Landslagsspiller

Lagt til:
slik bør et lag være bygd opp/stabilisert i en 4-4-2 formasjon:

keeper

taklinssterke, raske, gode offensive backerm, flinke til å komme på overlapp

midtstoppere: - en duellsterk, taklingssterk og hodesterk spiller som er god til å lese spillet
- en hurtig og taklingssterk spiller
en av stopperne bør også være god til å sette kjapt i gang spillet/slå gode pasninger

vinger: raske, tekniske, spillere med gode innlegg. må også være brukbare defensivt/arb.kapasitet

sentral midtb.: - et anker, som er taklingssterk, og har stor arbeidskapasitet, samt enten stor løpskapasitet eller god posisjoneringsevne (med tanke på det def. spillet) bør også ha gode pasninger
- en løpssterk spiller, som blir en slags indreløper/off.midtb. med kreativitet og gode pasninger

spisser: -en rask og teknisk spiss med gode avslutninger
- en "target-man", god i lufta, god inni boksen, god til å spille igjennom, gode avslutninger

Slik mener jeg FFK bør være bygd opp. For at vi skal (i framtiden) bli et topplag i TL, må vi gjøre store utskiftninger.
På følgende plasser mangler vi spillere med disse egenskapene:
- venstreback
- venstreving
- rask og teknisk spiss
- i tillegg er jeg usikker på om spillerne vi har på off.midtb. og høyreving oppfyller disse kravene.

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til:
Når og mot hvem er deres neste kamp??

Hva skal`n si, hva skal`n tru.

Elendigheta må snart snu!

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:
Jeg er klar over at meningene er mange om hvor behovet for forsterkninger er størst.

For meg personlig er den defensive biten uhyre viktig. Synes derfor at en solid venstreback er og blir et "must",
...en desidert førsteprioritering hva forsterkninger angår.

Er heller ikke så fordømt sikker på vår høyreside med Czwartek i spissen,
...men det er selvsagt en helt annen diskusjon.

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til:
Sånn objektivt sett, så kan nok Søderstjerna få det litt tøft!! Trur ikke Pettersen pg Pål Andre holder TL standar!!
Er bara Tor og muligens Finnen som holder TL standar!!

Hva skal`n si, hva skal`n tru.

Elendigheta må snart snu!

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til:
Opprinnelig postet av Hjælmen
Når og mot hvem er deres neste kamp??

se på høyre side
link

Stadion på FMV!

Juniorspiller
Ble medlem: 23 feb 04

Lagt til:
Sånn objektivt sett
Den objektiviteten din er kommentert tidligere, men hvor mange av Mossespillerne ville holdt TL-standard ? Målt med samme "objektivitet"

Røde og hvite kællær ut på banen tællær

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03

Lagt til:
Opprinnelig postet av ATM
Sånn objektivt sett
Den objektiviteten din er kommentert tidligere, men hvor mange av Mossespillerne ville holdt TL-standard ? Målt med samme "objektivitet"

sånn ærlig talt så tror jeg faktisk at MFK pt har flere spillere med TL erfaring enn det FFK har...
Hvorvidt de holder TL-standard i dag. det er jeg noe usikker på...

Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mar 03

Lagt til:
Endret:
Jeg er enig med Radoslaw.

Det er back rekka som er vår største svakhet. Det var hyggelig å lese i vinter at Vebjørn hadde hevet seg, men etter hva jeg så i Østfoldhallen var han akkuratt som før. Vi må ha en ny V. back. Haren er rett og slett ikke god nok for TL.

Ellers vil selvfølgelig en skade på Trondsen være en skandale.

Kan være enig med de som i tillegg ønsker en spiss til, men mener en v.back (som også kan spille stopper ved behov) er langt viktigere. Både Simen, Hornseth og Ringberg er bra spisser. I tillegg har vi LP som jeg mener er litt undervurdert her å forumet.

Tror faktisk han kan bli en joker til året (hvis han ikke blir låt ut). Men sin ekstreme fysikk og hurtighetn kan han lage mye forvirring i bakrommet. Derfor trur jeg LP kan bli en bra reserve å ha.

Petersen kan vel også spille spiss ved behov.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

21/02/2026 11:13 | 00fd8b25