Kamptråd: 2. serierunde: FFK-Stabæk
Jeg mente ikke at han var en medgangssupporter. Jeg bare lurte om det er slikt at det er definisjonen av en medgangssupporter?
Poenget er, som påpekt over her, at man er der for å støtte klubben, og ikke styret. Møter de som kan opp på kamp så tjener klubben på billetter, så får de bedre økonomi, bedre moral, bedre alt egentlig. Det starter med oss, supporterne.
Scout har sikkert gjort en meget god jobb på tribunen (kjenner han ikke personlig), men jeg skjønner bare ikke hvorfor man vil "kaste vekk" all det man har gjort før bare pga styret. Alle de gangene han har sunget seg ihjel blir forgjeves hvis han bare gir opp nå. Supporterne må stå samlet, mot styret, mot tap, mot alt. Bare for en ting, og det er klubben!
---------------------------
-----------------
- E.D. #10 -
-----------------
- BHF since -
-----2000-----
-----------------
Jeg skjønner godt at mange er lei av dårlig styring i klubben. Vinteren har vært tung for oss alle. Uten tvil.
MEN:Jeg mener samtidig at når man kaller seg supporter, så får man stille opp i dårlige tider og. Det er litt som en over her nevner: Man støtter ikke styret. Man støtter navnet, klubben og byen. Jeg, for min del‚ vil aldri i svarteste helvete snu ryggen til klubben jeg elsker. Det kommer aldri til å bli et tema. Jeg var der i 2. divisjon, og kommer til å være der om klubben rakner fullstendig og tryner ned i 4. divisjon.
For få år siden stod 12.000 mennesker på Nye Fredrikstad Stadion og sang: "I gode og onde dager".
Vel, hello folkens, vi er ikke engang i det jeg vil karakterisere som "onde dager", og her snakker relativt garvede supportere om at de har mistet lysten? Hæ? For meg blir det som å svikte sin kone fordi hun har lagt på seg syv kilo etter bryllupet.
Jeg leste noe av det samme i en artikkel i Nettavisen her en dag. Sportslederen i avisen ville ta seg en pause fra Liverpool etter alt rotet med Suarez. Han kalte seg Liverpool-supporter. For meg er han ingen Liverpool-supporter. En supporter stiller opp uansett hva avisene skriver om klubben sin. Uansett hvor jævlig dårlig styringen er. Uansett hvor dårlig det går på banen. Uansett!
Nå er det sikkert noen som misforstår hva jeg mener her, så la meg gjøre det klinkende klart med en gang: Jeg mener ikke at supportere skal godta alt som skjer i klubben. Det er lov å stille kritiske spørsmål, være forbanna på ledelsen og uttrykke sin misnøye mot det som skjer på banen. Jeg mener bare det at en supporter stiller opp i all slags vær. Også da resten av publikum for lengst har forlatt skuta.
Kråkerøy
Det blir fint i år.
Før denne sesongen har jeg "skrudd hodet" litt annerledes.
I år skal jeg dra på stadion for å kose meg, med et annet utgangspunkt enn tidligere. Legge større vekt på prestasjoner og underholdning, enn å la mandagen være et helvete etter et tap.
Samtidig skal jeg nyte enhver seier til det fulle og telle ned til vi har nok poeng til å overleve.
Økonomi, skattesnusk og andre uhumskheter får de som kan gjøre noe med det ta ansvar for.
For meg er det det sportslige apparatet med spillere, trenere, materialforvaltere.... jeg støtter.
Gleder meg :-)
cupmester 06, uten tromme
Opprinnelig postet av Robbie
For få år siden stod 12.000 mennesker på Nye Fredrikstad Stadion og sang: "I gode og onde dager".
Vel, hello folkens, vi er ikke engang i det jeg vil karakterisere som "onde dager", og her snakker relativt garvede supportere om at de har mistet lysten? Hæ? For meg blir det som å svikte sin kone fordi hun har lagt på seg syv kilo etter bryllupet.
En del synger det nok rett og slett fordi det er en jævlig stilig sang. Men like fullt er det en del som mener det. De fleste som gidder å bruke tid inne på ffksupporter.net hører til dem. Jeg også. Men samtidig har Willy Rene et godt poeng: Det er vanskelig å mobilisere entusiasmen i samme grad når klubben har gjort seg skyldig i dårlig styring og meget mulig i lovbrudd.
Det blir mer som å sammenligne med at kona må i fengsel når man kommer hjem fra bryllupsreisen - for en forbrytelse man ikke visste at hun hadde begått. Det er fortsatt en god ting å støtte kona, men det krever mer. Det er noe ganske annet enn at hun har lagt på seg. Jeg vil i høyeste grad si at det er onde dager når tidligere ledere risikerer fengsel og klubben risikerer konkurs.
Men vi, supporterne, kan ikke gjøre noe annet enn å heve røsten og kreve at klubbens ledelse skikker seg godt heretter - og så støtter vi spillerne på banen. Våre gjester på søndag vet alt om dette. Det er mange Stabæk-fans som er meget oppgitte over alle viderverdighetene rundt sin klubb også, både arenasituasjonen og Gunnarsson-saken, men de har det samme valget som oss: Støtte laget, eller finne på noe annet.
Jeg velger å støtte laget. Jeg vil likevel ikke hogge huet av de som heller bruker søndagene på å fiske fram til det å være FFK-supporter ikke lenger først og fremst er en endeløs øvelse i forsvarstaler.
"Football eh? Bloody hell!"
- Sir Alex Ferguson
Entusiasmen kommer med de gode resultatene.
Så over til kampen på banen.
http://twitter.com/GardC
Opprinnelig postet av shaggy
For meg er det det sportslige apparatet med spillere, trenere, materialforvaltere.... jeg støtter.
Merkelig holdning det også, spør du meg.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!
håper å trur at vi skal ta 3 poeng mot stabæk. er en viktig kamp for oss å vinne siden det er antatt at vi kommer til å kjempe sammen lavt på tabellen.
Opprinnelig postet av scheien
håper å trur at vi skal ta 3 poeng mot stabæk. er en viktig kamp for oss å vinne siden det er antatt at vi kommer til å kjempe sammen lavt på tabellen.
Enig med deg scheien. Det er viktig med 3 poeng i denne kampen og jeg mener det er fullt overkommelig å ta 3 poeng. Vi har hjemmebane, og et ungt og urutinert bortelag kan fort gå på en smell på Fredrikstad stadion. Hadde sikkert hjulpet mye på selvtilliten til guttane å score litt mål og gå av med seieren mot stabæk.
Der kommer Mads Hansen, som BANKER ballen i mål!!!
Vi taper "alltid" for bæringene, måtte det snu på søndag!!!
Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)
Fredrikstad tar Gull! (2011)
Willy René og Tøfflus: dere skjønte det.
Dere som stiller spørsmåltegn rundt medangsupporter eller ei, vil jeg bare bekrefte det dere sier: Dere kjenner meg ikke.
Bateman: Vi får se =)
Vi har igjen mistet Tippekampen med Arne Scheie! =(
Fortsatt god bedring Dagfinn.
Opprinnelig postet av Scout
Willy René og Tøfflus: dere skjønte det.Dere som stiller spørsmåltegn rundt medangsupporter eller ei, vil jeg bare bekrefte det dere sier: Dere kjenner meg ikke.
Bateman: Vi får se =)
Er ikke nødvendig å kjenne deg. Holder med å kjenne stereotypen. ;)
-----------------
- E.D. #10 -
-----------------
- BHF since -
-----2000-----
-----------------
Håper Vallencia starter istede for Mads Hansen. Ellers vil jeg ha 4-3-3,med 4-5-1 ved forsvar av ball. dDvs mye løping på vingene. Vinger vil jeg ha nevnte Vallencia og Tarik,med Ruud Tveter som spiss.
Midtbanen kan være den samme som sist,eller at Holm kommer inn for Jabbie.
Kjenner at dette er en superviktig kamp.....tenk hviken RO vi ville fått med 3 poeng på søndag?
Men...hvis gutta yter 110% i hver duell,og har gjort sitt absolutt beste...og vi taper......da er det faktisk greit. Jeg er mere opptatt av innsats,og 'blø' for drakta,enn finspill og tekniske detaljer.
Opprinnelig postet av Kai Roger
Midtbanen kan være den samme som sist,eller at Holm kommer inn for Jabbie.
Hæææ???
Skal vi ta ut vår soleklart beste defensive midtbanespiller mot en Thomas Holm som ikke er i toppform? Si at du kødder.
Jabbie er så bankers som det går an.
Opprinnelig postet av Kai Roger
Håper Vallencia starter istede for Mads Hansen. Ellers vil jeg ha 4-3-3,med 4-5-1 ved forsvar av ball. dDvs mye løping på vingene. Vinger vil jeg ha nevnte Vallencia og Tarik,med Ruud Tveter som spiss.
hva med halvorsen? vil du sette han ut av laget allerede? jeg vil ihvertfall ha han på en av kantene. så vil jeg ha tarik på topp igjen.
knutsen
landgren horn dure hagen
jabbie
halvorsen hussain valencia
tveter(momo) tarik
hjemmekamp mot antatt dårligere eller lik motstand, da syns jeg vi bør kjøre 4-4-2.
Kai Roger vil altså sette ut både Jabbie og Halvorsen.
Gratulerer med dagen.
Opprinnelig postet av Plankekæll
Kai Roger vil altså sette ut både Jabbie og Halvorsen.
Gratulerer med dagen.
Legger meg flat
Beklager til alle for et lite gjennomtenkt innspill
Jeg prøver igen: Jabbie/Holm-Hussain-Tarik på midten HALVORSEN-Ruud Tveter-Vallencia på topp.
Jeg synes det kan funke greit med Tarik i rollen hvor han kan komme bakfra i 100 og spille vegg med Ruud
Beklager feilen igjen....skulle bare se om dere var våkne
Tarik er kant eller spiss. Tarik ønsker også å spille på landslaget. Ergo er det respektløst ovenfor Tarik og plassere han noe annet sted dersom det er alternativer der fra før!
Opprinnelig postet av matsinho
Tarik er kant eller spiss. Tarik ønsker også å spille på landslaget. Ergo er det respektløst ovenfor Tarik og plassere han noe annet sted dersom det er alternativer der fra før!
FFK er arbeidsgiveren til Tarik.
Tarik spiller der han får beskjed om å spille - ferdig snakka!
Å bruke Tarik i en 3'er på midtbanen er jo helt på tryne.
Opprinnelig postet av solano2
Å bruke Tarik i en 3'er på midtbanen er jo helt på tryne.
Hva med som midtspiss da?
FFKs sannsynlige lag (4-3-3) ifølge f-b.no:
Jon Knudsen
Andreas Landgren, Vidar Martinsen, Kevin Durè, Benjamin Dahl Hagen
Thomas Holm, Khalifa Jabbie, Etzaz Hussain
Ole Jørgen Halvorsen, Tarik Elyounoussi, Alex Valencia
Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
Midtspiss er selvfølgelig bedre. Ruud har ikke funger alene på stopp så langt og Tarik er hvertfall et bedre alternativ enn Valencia.
Opprinnelig postet av Plankekæll
FFK er arbeidsgiveren til Tarik.
Tarik spiller der han får beskjed om å spille - ferdig snakka!
Der er vi ikke enige. Jeg er selvfølgelig enige i at en trener skal få disponere laget slik han ønsker. Allikevel er det viktig å tenke på utviklingen til spilleren. Hvertfall i dette tilfellet og grunnen skal du få her: Tarik sin lojalitet er i dag livsviktig for FFK som klubb. Og gjøre han misstilfreds er noe av det dummeste som kan skje. Hva skal forøvrig midtbanespillerene tenke dersom Aune flytter ned spillere til den posisjonen det allerede er størst konkurranse? Moral er stikkordet her. En av trenerens viktigste jobber er å opprettholde gnisten i gruppa, og bør derfor trå distinkt, men varsomt.
Kampen er flyttet til klokka 16 !! Er dette en aprilspøk blir jeg skikkelig forbanna !!!!!
Det er pga jeg bor langt unna og må kjøre mye tidligere enn planlagt, begynner den virkelig klokka 16, ja da utgår dessverre denne kampen....
# Seriegull 1937 1938 1949 1951 1952 1954 1957 1960 1961
# Cupgull 1932 1935 1936 1938 1940 1950 1957 1961 1966 1984 2006
”Jeg kommenterer aldri dommerne og jeg gjør ikke noe unntak for den kødden der”.
Kampen begynner klokka 18:00. Kjør når du hadde tenkt du.
Tenkte det samme som deg, det er dårlig gjort overfor de som bor langt unna.
Men det er som sagt ikke sant, så bare gjør som planlagt.
Til ffksupporter.net: skjerpings!
Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
21/02/2026 11:13 | 00fd8b25