Husk meg
Brukernavn
Passord

Premier League 2011/2012

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07

Lagt til:

Synd at dommeren skulle drite seg ut slik. På den måten blir det stående som at "dommeren hjalp United til seier", slik overskriften på NRK Tekst-TV var i går kveld, selv om United altså kjørte fullstendig over QPR fram til straffesparket også.

Flere av topplagene fikk direkte flaue dommerfeil i sin favør denne runden: Uniteds straffe var offside og ville uansett vært veldig billig. Det Young gjorde var flaut og noe jeg ikke vil se av United-spillere. Men like pinlig var Chelseas ledermål mot Wigan, hvor fire mann var offside, og som du nevner - Balotellis voldshandling som ikke ble straffet med rødt kort. Mannen bør utestenges for resten av sesongen for den. Den sto ikke mye tilbake for en viss episode som involverte Roy Keane (med unntak av motivasjonen).

City har ikke spilt en god bortekamp på månedsvis, og da hjelper det ikke at de kun har avgitt to poeng på hjemmebane hittil. Nå er det faktisk ikke utenkelig at United sikrer seriegullet mot Everton i kampen før bortemøtet med City: United har bortekamp mot Wigan onsdag, en bane hvor United aldri har avgitt poeng, og deretter to hjemmekamper. City har nok en vrien bortekamp før derbyet. En luke på ti poeng, og et City-lag som må applaudere United inn på banen som seriemestere ... det hadde vært en fin ydmykelse for oljemilliardærene.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05

Lagt til:

Opprinnelig postet av Tøfflus

Synd at dommeren skulle drite seg ut slik. På den måten blir det stående som at "dommeren hjalp United til seier", slik overskriften på NRK Tekst-TV var i går kveld, selv om United altså kjørte fullstendig over QPR fram til straffesparket også.

Det virket også som om pipeblåseren på Emirates skulle kompensere for at United fikk tidenes gavepakke på OT. Suppe-Mario Balotelli burde hatt tre (3)!! røde kort i løpet av kampen, og det var før den siste og avgjørende taklingen der han faktisk ble utvist. Sjokkerende dårlig dømming både på Old Trafford og på Emirates.

At pusegutten Mancini fortsatte med Balotelli på banen etter hvilen viser bare at han ikke eier baller. Han tar alt pratet i media, men er tydeligvis redd for Balotelli ellers. Patetisk trener. Synd, for han var rett og slett helt herlig som spiller. En av mine favorittspillere på 90-tallet.

Ingen vet vel åssen kampen på Old Trafford hadde endt, men sannsynligvis hadde United vunnet uansett. Slik filming burde vært straffet med én kamps karantene for Young. Svineri helt på linje med en stygg takling. Juks og fandens oldefar.

Deilig at rettferdigheten seiret på Emirates tilslutt også. 

Nå går vi Gooners for 2.plassen bak United. Ti poeng opp til City er kakebit. Laughing

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04

Lagt til:

Syns det er strengt å kalle Young sin opptreden for filming. Han detter lett det gjør han, men blir jo soleklart hindra, og greit straffespark. Men alt skjer etter en offside, og det skulle selvfølgelig vært dømt frispark for QPR. Ellers er det moro å følge Liverpool-supporterene i TV2 studioet i pausa og etter kamp. Rett og slett klasse på alt som blir sagt.

Landslagsspiller

Lagt til:

Nei. Han blir ikke hindret. Jeg er sterk motstander av holdningen om at kontakt = straffe, og denne situasjonen er greit eksempel på det. Young faller ikke fordi Derry holder ham, men fordi han selv ønsker å falle. Jeg er klar over at slikt skjer i fotball og at selv den en gang så tøffe engelske fotballen nå er infisert av svineriet, men det skal ikke få meg til å mene at det er riktig å dømme straffe. Hadde linjemannen gjort jobben sin, hadde Mason blitt spart for avgjørelsen, men like fullt var Masons avgjørelse også feil. Young filmet, jeg håper det ikke skjer igjen, men United ville uansett slått QPR. Flere fete sjanser allerede før straffesparket tydet på at laget var innstilt på full gass.

TV2-studio lever og ånder for å hausse opp alle kontroverser, og når de attpåtil er så Liverpool-vennlige, blir det ganske opplagt. Det får vi bare ta som underholdning Cool

- Sir Alex Ferguson

Landslagsspiller

Lagt til:

http://watchhighlightsonline.blogspot.com/2012/04/video-man-united-2-0-qpr-highlights-and_08.html 

Fra 2:45 på linken. Ikke snakk om holding. Dytt i rygg. Lite? Ja. Billig? Ja. Detter lett? Ja. Ulovlig forseelse? Ja.

Landslagsspiller

Lagt til:

Dytt i rygg? Hadde han ramlet hvis en humle hadde satt seg bak på drakta hans også? Ja, jeg tror faktisk det i denne situasjonen. Her hadde han rett og slett bestemt seg, og slengte seg når han merket pusten til motstanderen en meter unna. Men når det er sagt er ikke Young verst i klassen uten at det unnskylder noe som helst.

Dette er først og fremst en klar offside noe som linjemannen SKAL se. Elendig å la den gå. Deretter faller Young så teatralsk at jeg ihvertfall får brekninger. Flott at de aller aller fleste United-supportere faktisk tar avstand fra dette fallet som gjør Young til en kandidat for Storbritannias OL-lag i stuping 2012. Litt mindre skru i fallet/stupet hadde gitt høyere karakter.

Som sagt - slikt skuespill må slåes hardt ned på uansett om man spiller på United, Arsenal, Blackburn eller Spurs.

Ulovlig forseelse av Shaun Derry? NEI!!

Eksemplarisk oppførsel av Shaun Derry etter at Mason viste han ut? Ja, absolutt. 

Hadde United vunnet uansett? Mest sannsynlig.

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av Plankekæll

Dytt i rygg?

Sett linken jeg la ut? Ser du ikke armen i ryggen? Hvorfor skal han dytte der? Ja, jeg ser også at han detter lett.

Landslagsspiller

Lagt til:

Ulovlig forseelse av Shaun Derry? NEI!!

Så det er lov å dytte motspillere i eget felt? Han gjør jo dette for å få Young ut av balanse. Rutinert gjort, og det blir vanligvis ikke straffe på sånt. Likefullt er det ikke lov det han gjør. Det forsvarer ikke at Young detter lett, men dette er ikke noen filming på linje med det Carrol gjorde forrige helg, der det ikke var kontakt. Alle ser jo at det er kontakt her.

Landslagsspiller

Lagt til:

Jo, jeg ser armen hans. Men han dytter ikke. Han er ikke borti Young engang. 

Ta av deg United-brillene så kanskje det hjelper.

En helt skandaløs filming og skandaløs dømming. Enkelt og greit.

Få det bort fra fotballen!!

Ja, Carroll sin var ikke noe bedre. Det har du faktisk helt rett i.

Landslagsspiller

Lagt til:

Er han ikke borti? Moro å følge deg som vanlig Plankekæll. Jeg skriver fakta her. Ja han detter lett, men det er jo soleklart at det er kontakt.

Dømminga blir jo selvfølgelig skandaløs i og med at offsiden er så klar, så der skal jeg gi deg rett.

Carrol filmer pga null kontakt, her er det kontakt, det skjer en forseelse og det dettes lett. 2 meget ulike situasjoner.

Landslagsspiller

Lagt til:

Jo, jeg ser armen hans. Men han dytter ikke. Han er ikke borti Young engang. 

Se fra 2:45 på linken jeg la ut du. Så kan du skrive at det ikke er kontakt igjen.

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av ffkmufc

Er han ikke borti? 

Nei så dæven. Pekefingeren til Derry subbet borti drakta til Young gitt. Ikke rart at han deiser i bakken som en sekk med poteter.

Det setter jo situasjonen i et helt annet lys.

Soleklar straffe og rødt kort. Stygt!

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til:

http://watchhighlightsonline.blogspot.com/2012/04/video-man-united-2-0-qpr-highlights-and_08.html 

Fra 2:45 på linken. Ikke snakk om holding. Dytt i rygg. Lite? Ja. Billig? Ja. Detter lett? Ja. Ulovlig forseelse? Ja.

Det der er ingen dytt i ryggen. Fotball er en kontaktsport. Hvis man ikke tåler å bli presset av motspiller når man kommer innefor 16meteren får man heller finne på noe annet å gjøre.

15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1
"If you can't support us when we lose or draw, don't support us when we win" -Bill Shankly

Landslagsspiller

Lagt til:

Er han ikke borti? 

Nei så dæven. Pekefingeren til Derry subbet borti drakta til Young gitt. Ikke rart at han deiser i bakken som en sekk med poteter.

Det setter jo situasjonen i et helt annet lys.

Soleklar straffe og rødt kort. Stygt!

Hvem har sagt det? Du blir usaklig som vanlig. God påske!

Bedriftsspiller

Ble medlem: 14 mar 12

Lagt til:

Alle ser at det er soleklar filming!

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av Frank Hvam

Alle ser at det er soleklar filming!

Nei, ikke alle. Han som kaller meg usaklig klarer ikke å se det. 

Men men, jeg er vel alt annet enn overrasket.

"Diskusjon" død for min del.

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til:

Carrol filmer pga null kontakt, her er det kontakt, det skjer en forseelse og det dettes lett. 2 meget ulike situasjoner.

Meget ulike? Begge hendelser er soleklare filminger, bare at den til Carroll er flauere å se på. Det samme kan sies om Newcastle-fyren som fikk Reina utvist.

Hvis Young faller så lett for omtrent ingen kontakt, så skulle han jo havnet langt oppå tribunene hver gang han fikk en pasning fra en motspiller da.

Det er ikke noe vits i å prøve å bortforklare den hendelsen der med kontakt engang, det er i grunn bare å legge seg flat og innrømme at det var pinlig filming.

Men, Carroll er fortsatt ikke eneren. Denne vil aldri Gamsten komme seg unna. Ser ikke ut som han fikk gult kort engang.

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av arte et labore

Det samme kan sies om Newcastle-fyren som fikk Reina utvist.

Huff, den var fæl. Dommeren lar seg dessverre lure, men har ikke Newcastle-spilleren noe selvrespekt? Flaut å se på.

Det samme kan sies om Joey Barton da ha falt død om etter et lite klaps fra Gervinho i serieåpningen denne sesongen. Klart rødt til Gervinho, men man kan holde seg på bena likevel. Pinlig å se på det også.

Nå vinner United serien, og jeg øyner et ørlite håp om 2.plass til laget mitt.

Landslagsspiller

Lagt til:

2. plass for Arsenal henger i en tynn tråd, for nå har smurfene funnet borteformen igjen (ser det ut til). Om ikke United vinner over Villa i morgen (og helst også mot Everton neste helg) er tittelkampen vidåpen igjen, og derbyet den 30. april kan få mer betydning enn det så ut til for fire dager siden.

- Sir Alex Ferguson

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05

Lagt til:
Endret:
Endret av: Knuty

2. plass for Arsenal henger i en tynn tråd, for nå har smurfene funnet borteformen igjen (ser det ut til). Om ikke United vinner over Villa i morgen (og helst også mot Everton neste helg) er tittelkampen vidåpen igjen, og derbyet den 30. april kan få mer betydning enn det så ut til for fire dager siden.

Jeg er Arsenalsupporter selv, og har aldri i denne sesongen så mye som tenkt tanken på 2. plassen engang. Gitt årets horrible sesongstart er jeg strålende fornøyd med det som ser ut til å bli en topp fire-plassering. Spillet etter nyttår har vært veldig oppløftende.

Håper vi berger tredjeplassen - det er fort gjort å trekke meget kapable lag (Spanske, Italienske mv i en kvalifiseringskamp).

Når det gjelder gullkampen tror jeg fortsatt United kontrollerer dette greit inn. Rett nok var Wigan et stygt feilskjær. Hjemmekamper mot Villa, Everton, Swansea er ikke avskrekkende. Avsluttende bortekamp mot et Sunderland i ingenmannsland virker også greit nok.

Jeg er heller ikke så sikker på at City tar med seg tre poeng hjem fra Newcastle.

Jeg tror United tar dette på erfaringen, uavhengig av hva som skjer på Etihad 30. april.

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:
Endret av: Plankekæll

2. plass for Arsenal henger i en tynn tråd.

De har ikke sjans på 2.plass nå slik som City spiller, men jeg er strålende fornøyd med en evt 3.plass etter tidenes dårligste ligastart med baklengsmål i bøtter, spann og trillebårer.

Om ikke United vinner over Villa i morgen (og helst også mot Everton neste helg) er tittelkampen vidåpen igjen, og derbyet den 30. april kan få mer betydning enn det så ut til for fire dager siden.

Hvis United spiller uavgjort i morgen mot Aston Villa tror jeg faktisk Manchester City vinner ligaen. Da leder United med 3 mål og har 8 mål dårligere målforskjell. Jeg tror City slår United på Etihad, og da er de mest sannsynlig foran på tabellen også. Slik som City spiller nå er de det beste laget, men jeg er meget skeptisk til det defensive hos de lyseblå. 

Denne avslutningen på sesongen blir mye mer spennende enn jeg hadde trodd for bare et par uker siden.

Kampen om 4.plassen blir også morsom. Jeg håper Newcastle tar 4.plassen foran Chelsea på 5.plass og Tottenham på 6.plass. Dette er ikke veldig usannsynlig heller. Når det er sagt er ingenting gitt mtp 3.plassen heller. Arsenal har igjen Chelsea på Emirates også, og der kan alt skje.

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til:
Endret:
Endret av: arte et labore

Har Premier League blitt den nye filmeligaen? Pinlig flaut å se Young nok en gang sprelle som en tosk for å få straffespark. Er det tredje hjemmekamp på rad at United får dommerhjelp nå? Fulham, QPR og nå Aston Villa? I tillegg til Wigan-kampen hvor det riktignok ble dømt feil begge veier.

På tide å straffe disse filmingene, i hvert fall når samme person gjør den samme flaue opptreden for andre gang. Andre spillere velger å ikke juble når de scorer mot tidligere lag de har spilt for. Young valgte filming.

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05

Lagt til:
Endret:
Endret av: Knuty

Nok en stygg filming av Young, ja. Overraskende er det riktignok på ingen måte.

Meget synd at gullkampen så til de grader blir preget av juks, og håpløse dommeravgjørelser. Kampen er langt på vei ødelagt, Villa kommer aldri tilbake etter å ha havnet under så tidlig.

Ferguson burde i det minste ha vett til å eksplisitt ta avstand fra dette jukset / filmingen i klubben hans - og sette gutten ut av laget en stund. Dessverre har han ved gjentatte anledninger vist at det ikke er aktuelt.

Knøttespiller
Ble medlem: 17 nov 06

Lagt til:

Dette er vel en prototype på diving.

Man ser klart at han tror han skal stupe fra 3 meteren.

Landslagsspiller

Lagt til:

Ashley Young synker veldig i verdi hos meg nå. Dette er en spiller som er fantastisk morsom å se på når han spiller fotball på sitt beste, en spiller jeg har likt helt siden han var i Watford.

Men nå Ashley Young, nå er det bare pinlig det du driver med. Talentløst av dommerne å ikke se det forferdelige mageplasket han presterer.

Bare vent til etter kampen, da kommer nok den skotske gamle kølla med rød nese til å si at det var en klar felling og straffe, akkurat som han gjorde etter skandalen mot QPR.

Dette gjør meg ikke forbanna - rett og slett bare trist og lei. Pinlig for hele sporten.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

20/02/2026 20:30 | 392cfb88