16. serierunde FFK - Brann - mandag 18. juli
2 - 0, CELSO BORGES!
---------------------------
"Nomen mihi Legio est, quia multi sumus."
- FFK / LFC / Østsiden -
Direkte svak markering på corner gjør at Brann setter ballen enkelt i mål. 2 - 1.
- FFK / LFC / Østsiden -
Og vips har vi surra bort et fantastisk utgangspunkt... 2-2.
Svak markering av Vidar på corneren. Vi er svake på defensiv dødball - er alle i rødhvitt vant til å la Raio ta seg av det der, og så driter de i å markere? Sløvt.
Og den armen til Guastavino var drøyt aktiv. I min bok er det der hands.
Men flotte mål av Celso, og en del fine kombinasjoner offensivt. Vi skal ikke svartmale heller.
"Football eh? Bloody hell!"
- Sir Alex Ferguson
Bra 1 omgang, synes Tarik har vært ganske usynlig. Armen/skuldra til Gustavinio var aktiv, synes det var mer skulder enn arm.
Synes også at Ramberg har hatt en bra omgang
Brann har vært fantastiske offensivt hele sesongen, og det er noe underlig at FFK ikke legger seg litt lavere når vi går opp til 2-0. Da har vi muligheten til å spille på det vi kan best; kontringer. Å styre matcher har vært vår akilleshæl i år, spesielt hjemme = uvanlig få poeng ettersom bortelaget ofte legger seg lavt.
Vi savner Jabbie sårt, mellomrommet foran stopperne er vidåpent og Guastovino kan gjør hva f.. han vil...Utrolig hvis ikke trenerteamet ser dette! Både Hussain og Hansi har vært bra, MEN vi trenger en kriger på midten. Håper de får inn Jabbie i pausa, men tviler..
Tarik er ikke på G, og lite stemmer. Tvitvi! Det her kan ende alt fra 2-2 til 4-4!
Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)
Fredrikstad tar Gull! (2011)
FFK gir fra seg alt for mye rom. Brann har masse rom og løpe i offensivt og får kontre som de vil.
Mon tro om dette får i gang interessen for Borges igjen? 3-2!
Unødvendig gult kort, for øvrig.
4 - 2 og 3 poeng.. deilig! :D
- FFK / LFC / Østsiden -
For en mann Borges er. Allikevel blir han i dag overgått i mine øyne av Hussain! Behøver jeg å minne noen om at han er 18 år?
Meget, meget velsmakende etter nedturen mot Tromsø. Nå er det kortere opp til medaljeplass enn ned til nedrykk, og det er jo alltid noe å ta med seg.
Så spørs det hva vi kan få på Lerkendal til søndag. En ting er sikkert; surrer vi like mye som vi gjorde fra 15 til 60 minutter i dag, så blir det stygt mot RBK. De er ikke gode når de blir satt under press, men de er ganske OK på å utnytte motstandernes feil. Bedre enn hva Brann var i dag, i hvert fall.
- Sir Alex Ferguson
Dette smakte godt. Veldig godt. Litt mer komfortabel avstand til nedrykksplassene, og godt med i den store gruppa midt på tabellen.Det er så jevnt på tabellen at vi gikk forbi flere lag i dag.
Flott kamp av Borges, med tre mål. Dumt gult kort, men han var heldigvis ikke i faresonen for karantene i alle fall.
Likevel, Hussain er kampens 'lirare' for min del - fantastisk opptreden. Den fotballforståelsen, grunnteknikken, pasningsfoten er det høy klasse over, ikke minst når vi snakker om en 18-åring. En spiller vi vil få mye glede av, det er jeg overbevist om.
Noen som vet hvorfor Horn gikk ut mot slutten? Vil gjerne ha han med på Lerkendal.
Det sto jo i avisa tidligere i dag at han var syk. Mulig han rett og slett ikke orket 90 minutter. Det så ikke ut som noe alvorlig.
... og nå mener Frode Olsen at Brann kunne fått straffe på situasjonen med Staw/Mjelde etter femten sekunder. Herre min hatt, for en fantasifull mann.
- Sir Alex Ferguson
Opprinnelig postet av Knuty
Noen som vet hvorfor Horn gikk ut mot slutten? Vil gjerne ha han med på Lerkendal.
Vet ikke, men han har hvertfall vært syk denne uka.
http://www.twitter.com/banksy8
Olsen er helt håpløs, Tøfflus. Skal nesten alltid dra frem egne situasjoner så han kan få ment noe annet enn alle andre. Utrolig irriterende.
Vil bare huske å gi skryt til Tom Henning Øvrebø. I dag er det mange situasjoner som både er vanskelige å avgjøre, og som var potensielt avgjørende for resultatet, og etter min mening løser han det på en glimrende måte og har rett i så å si alle de viktige situasjonene. Bra!
http://www.twitter.com/banksy8
Artig kamp idag! Morsom å se på, med masse mål. Var nervøs når de utlignet til 2-2, men gikk heldigvis veien.
Borges var jo i en utrolig klasse idag, markerte seg ganske bra. Tarik litt uheldig med touch idag synes jeg. Synes også Ramberg gjorde en god jobb. Nå ville jeg faktisk ikke at han skulle bli byttet ut, for jeg følte midtbanen hadde en trygghet med han som utgangsfaktor idag.
Nei, drit fornøyd! Og for å toppe alt; en ny spiller. Når kommer han til klubben? 01. august?
2010 er året vårt!
Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!
Dette var gøy 
Laget viser hvilket potensiale som ligger her,og jeg synes ingen var spesielt dårlige,men.........Hussain vae kampens ener,selvom Borges scoret 3 mål,så var Husain banens beste.
Brann er ikke et dårlig lag,og jeg synes vi slet litt i perioder......men gutta virket friske og raske i beina og hodet,og tar hjem en fortjent seier.
Dommeren var god. Har sett Gustavinio målet en del ganger,og jeg synes det er et ok mål.
Tarik vil snart få en Ketchup effekt....han kommer til sjanser,og snart sitter de alle sammen. Til helga kommer vi til å vinne i 'Bartebyen' 
Nettavisen: Kong Celso av Fredrikstad.
Aftenposten/100% Fotball: Borges ble for god for seiersvante Brann
Dagbladet: Borges svarte på sjefens bønn med tre scoringer
VG Nett: Hat trick-Borges: -På tide at jeg viste meg fram
TV2 Sporten: Borges-show i Fredrikstad
Viktig seier, og en god kamp. Moro med tre fine mål av Borges, men Etzaz Hussain er det største talentet jeg har sett på Fredrikstad Stadion på evig lenge. Fantastisk kjapp i hodet, strålende teknikk, og en herlig frekk mentalitet!
Kampen kunne allikevel bikket mot oss, men når vi får 3-2 så når stadiontrykket til de høyder at Brann i realiteten var sjanseløse.
Svaberget for alltid!
Opprinnelig postet av Welhaven
Og for å toppe alt; en ny spiller. Når kommer han til klubben? 01. august?
Han starter opp allerede denne uken, i følge f-b:
Opprinnelig postet av f-b.no
Landgren knytter seg til FFK-troppen allerede denne uken, og starter opptreningen som kreves etter ferien han har hatt siden sesongavslutningen i Nederland.
- Jeg har ikke trent på tre uker og må nok starte litt rolig, forklarer svensken.
Dæilig med skikkelig seier på hjemmebane igjen
You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry
Og over 10000 tilskuere betyr vel også noen kjærkomne penger i kassa......Bra 
Terningkast seks til både Borges og Hussain i dag, og faktisk terningskast fem til meg selv.
Fikk brodern på besøk og sjenket opp to calvados ved kampstart. To raske mål. Ventet et stykke ut i andreomgang før neste gikk i glasset og to minutter senere stod det 3-2. Bare for å sjekke om det faktisk var calvadosen som var årsaken skjenket jeg oppi glass nummer fire, og tror du ikke det gikk to nye minutter igjen før det fjerde målet kom.
Flaska er nå godt bevoktet i påvente av neste kamp!
Sikkert et par situasjoner Øvrebø kan blåse på i kampen, men i grunn veldig greit å se en dommer som ikke skal stykke opp kampen også. Har hatt flere av dem i år hvor tempoet blir dratt ned til det kjedelige på grunn av at dommeren skal blåse på aboslutt alle forseelser han ser.
Utrolig viktig med seier, og Skullerud kunne jo ikke truffet bedre da han spurte ut i løse luften om det ikke var i kveld Celso Borges skulle innfri forventningene. Det gjorde han, selv om jeg syns Hussain var mye bedre i banespiller.
Ramberg overrasket ved et par anledninger, men har blir litt enten eller. Er ikke noe defensivt anker, og heller ikke noe offensiv kraft. Han blir litt av begge deler. Helt grei som back-up, men om vi får Hussain til å bidra offensivt som i dag, og Jabbie som defensiv kriger, så virker Ramberg litt overflødig. Ikke minst med tanke på svensken som kommer nå.
Rett og slett herlig å se Hussain slå lissepasninger igjennom forsvaret til Brann gang på gang på gang på gang. Han mottar ballen og automatisk prøver å finne pasningsalternativer fremover på banen. Sånt må man bare like!
Det perfekte punktum ville vært satt om Tarik hadde scoret på det flotte angrepet på slutten, men etter skuffelsen på 2-2, så er 4-2 et fantastisk resultat å ta med seg inn i natten. Heldigvis fri i morgen!
Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
21/02/2026 11:13 | 00fd8b25