Husk meg
Brukernavn
Passord

6. serierunde: FFK - LSK fredag 6.05 kl 19:00

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05

Lagt til:
Endret:
Endret av: Knuty

Nydelig av nykommerne! 1-0. Strålende avslutningsteknikk. Veldig passivt av LSK-spillerne før innlegget, men vi takker og bukker.

Og i kjent stil scorer LSK et drittmål. Svakt av Staw.

Pådrar oss gule kort på flere nøkkelspillere også her. Ikke bra.

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07

Lagt til:

Horn og Martinsen har solide i dag... .ja Ramberg også

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:

Årets mest kyniske takling av Martinsen? INgen mulighet på ball. Tar en for laget, og redder nok poenget..

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:
Endret av: hasse33

Opprinnelig postet av Knuty

Nydelig av nykommerne! 1-0. Strålende avslutningsteknikk. Veldig passivt av LSK-spillerne før innlegget, men vi takker og bukker.

Og i kjent stil scorer LSK et drittmål. Svakt av Staw.

Pådrar oss gule kort på flere nøkkelspillere også her. Ikke bra.

Mener det var klart angrep på keeper i forkant av det målet der.

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04

Lagt til:

Dessverre så er det Staws feltarbeide som førte til Lillestrøms mål. Enten får han begynne å bli stående på streken eller hvertfall lære seg å bokse. Hver gang han ruser ut i duell i feltet får jeg frysninger på ryggen. Også denne gangen. Bortsett fra det var Horn nok en gang outstanding (bortsett fra en reell bom mot slutten av annen omgang). Celso har fortsatt ikke funnet formen. Innbytterne gjorde en veldig bra jobb. Tarik jobber og løper som en helt. Vidar Martinsen reddet nok også oss fra et tap i dag. Håpet på tre poeng men alt i alt kanskje vi bør være fornøyde med poengdeling. Lillestrøm var gode. Hadde de bare spilt mer direkte i første omgang som de gjorde i andre, så kunne resultatet blitt bedre. Virker som de trenger 45 minutter på å spille seg i form. Aune gjorde bra bytter og kan ikke lastes for manglende inngripen denne gang.

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07

Lagt til:

Vi får skremmende mange kort. Både Celso og Tarik sine er veldig unødvendige. Celso holder en LSK-spiller ca 80 meter fra vårt mål, og Tarik faller lett i en situasjon hvor han fort kunne blitt felt om han hadde prøvd å passere. Mindre galt med kortet til Horn, der hadde det fort blitt en målsjanse, og Martinsen var jo bare nødt til å felle og ta det røde kortet.

Ut fra den strenge linja Øvrebø hadde kampen igjennom, er det rart han ikke ga Lasse frispark på målet, men isolert sett vil jeg si det er greit å ikke blåse på den. Lasse tar en sjanse når han ikke går for å bokse ballen der, og det er like mye han som LSK-spilleren som skaper sammenstøtet. Dog ser LSK-spilleren ikke på ball i det hele tatt. Tror nok flertallet av slike situasjoner i årets TL vil ende met frispark til keeper.

Eneste positive beholdning var at Horn og Martinsen gjorde en god jobb i duellspillet, samt det fine 1-0-målet.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:

Opprinnelig postet av hasse33

Mener det var klart angrep på keeper i forkant av det målet der.

At det var så veldig klart er jeg ikke enig i.

Gabrielsen er jo borti keeper, det er udiskutabelt. Uansett er det jo Staw som ruser ut helt ukontrollert. Han surrer seg jo langt på vei inn i situasjonen selv.. 

Generelt er jeg i mot at keepere skal overbeskyttes i slike situasjoner. Når det er sagt, det fins masse eksempler på at det blir blåst på disse her. Dårlig involvering av Staw er det uansett.

Landslagsspiller

Lagt til:

Men i forkant av LSKs mål ... da spillet endelig ble stoppet, og Borges fikk gult for involveringen et halvt minutt tidligere - det var da ikke frispark til LSK? Jeg synes det så ut som vi skulle hatt innkast. Uansett, dette var ikke bra.

- Sir Alex Ferguson

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:

Hva kan vi forvente av karantene på Martinsen her? Det tas vel som i England, med én kamp for professional foul?

Ingen krise det. Heller han enn Horn. Horn gjorde i mine øyne nok en svært god kamp. Der har vi skaffet oss en klassestopper.

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:
Endret av: Tøfflus

Ja, reglene er de samme i Norge når det gjelder dette. Vidar får én kamp, står over mot VIF, og vi har forhåpentligvis Raio klar til da. Hvem spiller cupkampen, tro?

Forøvrig skal Berg ha buksevann. Stiller seg på sin høye fair play-hest, men selv sto han hoppende gal og protesterte på flere klare frispark mot LSK. Han bør snakke med en glassmester snarest.

- Sir Alex Ferguson

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10

Lagt til:
Endret:
Endret av: Kai Roger

Lillestrøm er vonde å møte. Men Henning Bergs tirade etter kampen ,er ihvertfall helt over mål. Snakket om Fair Play.-om Real Madrid-Barcelona osv,osv........Han var vel fortsatt varm i topplokket...enda han så ferdig dusjet ut der han sto.

Gamboa,Horn,Thomassen og ikke minst Ramberg synes jeg var bra idag. Tarik må ikke sutre...men heller prøve å ha en posetiv innstilling....synes han furtet idag,og ballen spratt vel heller ikke hans vei. Bra når Borges ble flytta ned,men så er det disse gule kortene,som vi vil betale dyrt for denne sesongen-dessverre.

Marthinsen: sånn skjer....vi kan vel strengt tatt takke han,for at vi fikk 1 poeng idag-(LSK spilleren kunne ha bommet alene med Staw,men......)

Staw: kjempebra kamp,og han vil helt sikkert bokse ballen hvis han kommer i en sånn situasjon igjen. Staw er en mann vi vil ha glede av i mange år:)

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05

Lagt til:

Kaldt vær, Borges ute av form, 3000 mystiske pasninger og alledeles trøstesløst spill. Kjiiiiip kveld. Glad vi kom unna med 1-1 takket være Vidar.

It is proof of a bad cause when it is applauded by the mob. Seneca

Landslagsspiller

Lagt til:

Henning Berg fremstår som norges største sutrekopp....... Direkte ufint å komme med det oppgulpet om fair-play osv i intervjuet etter kampen 

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:

Har Henning Berg glemt denne allerede..?

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04

Lagt til:
Rask Oppsummering: Marthinsen, Horn, Staw og Gamboa gode, dommeren gjorde feil ved Lillestrøms mål. Henning Berg er og blir en drittsekk. Marthinsen reddet poenget.

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av Erikk
Rask Oppsummering: Marthinsen, Horn, Staw og Gamboa gode, dommeren gjorde feil ved Lillestrøms mål. Henning Berg er og blir en drittsekk. Marthinsen reddet poenget.

Synes vi kan inkludere Thomassen også. Forsvarsrekka var kurant, men fikk lite hjelp av midtbanen.

Synes Askar var svak offensivt, men jobbet bra hjemover. Jabbie fikk ikke til noe som helst, Borges var blek og Rafn fikk heller ikke til all verden. Ikke at de skal henges, men alle har prestert så meget bedre. Tarik virket også grinete, og filmingen var dum og unødvendig. Hadde han prøvd å gå kunne han fort blitt felt likevel og fått straffe.

Henning Berg har i hele sin trenerkarriere vært en surpomp og sytepave, og i dag gjør han ikke noe unntak. Han burde sette seg og se reprise av en del av situasjonene han fråder over, så skjønner han kanskje at han må slutte å klage under kampen og umiddelbart etter.

- Sir Alex Ferguson

Landslagsspiller

Lagt til:

Dagens tilskuertall var forøvrig 9262.

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04

Lagt til:
Enig vedr Thommassen, han burde vært med. Når det gjelder Rafn og Askar jobber de hele kampen og tar initiativ, det skal de ha.

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05

Lagt til:
Opprinnelig postet av Tøfflus

Opprinnelig postet av Erikk

Synes vi kan inkludere Thomassen også. Forsvarsrekka var kurant, men fikk lite hjelp av midtbanen.

Henning Berg har i hele sin trenerkarriere vært en surpomp og sytepave, og i dag gjør han ikke noe unntak. Han burde sette seg og se reprise av en del av situasjonene han fråder over, så skjønner han kanskje at han må slutte å klage under kampen og umiddelbart etter.

I dag gjaldt vel også dette vår egen trener, syntes kanskje han skal la være og slakte egne spillere umidelbart etter kamp, spesielt så lenge det for meg er et klart frispak, og ergo ingen tabbe som han utalte.

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til:

Må si at Henning Berg er en fantastisk kar.

Det er ikke mange trenere i Norge som presterer å ha på seg dressbukse og treningsjakke og samtidig lire av seg de merkeligste fraser etter hver eneste kamp. Når man er trener for Lillestrøm og har Frode Kippe og Espen Søgård på laget, bør man ikke stå og prate om fair play.

At det føles surt å tape to poeng på grunn av Martinsens takling, forstår jeg godt. Det er allikevel ingen som helst tvil om at stopperen gjør det eneste riktige. Han må tenke på laget sitt og seg selv, og kan ikke la være å takle på grunn av respekt for motstanderlaget.

Henning Berg bør heller konsentrere seg om sitt eget lag, for det fungerte ikke bra i dag. Lillestrøm imponerte meg på ingen måter.

Det skal legges til at FFK var like håpløse. Det blir slitsomt å spille fotball i 90 minutter når man er så dårlige i pressfasen at man aldri vinner ballen i gunstige situasjoner, ettersom man da må bygge opp angrepene fra forsvaret så og si hver eneste gang. Det hjelper heller ikke at pasningsspillet var ekstremt og urovekkende dårlig.

FFK må trene mer på angrep mot etablert forsvar. Oppspillsvarianter og spillvendiger må fokuseres på på trening. Et pluss til Jabbie, som er god på å vende spillet fra sin dype midtbaneposisjon. Det kommer som regel av at han er godt orientert i forkant av situasjonen.

Banens beste: Joachim Thomassen. Er sjeldent god i posisjoneringene sine, og ligger nesten alltid helt riktig. Erling Knudtzon er rask, men Thomassen tok ham fullstendig ut av kampen. Imponerende backspill.

http://www.twitter.com/banksy8

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til:

Opprinnelig postet av General Gardener

Banens beste: Joachim Thomassen. Er sjeldent god i posisjoneringene sine, og ligger nesten alltid helt riktig. Erling Knudtzon er rask, men Thomassen tok ham fullstendig ut av kampen. Imponerende backspill.

Enig! Årsbeste av Thomassen som nok var vår bestemann i dag. Veldig flink til å lese spillet og klarer å ta ut en formsterk Knudtzon av kampen. God mann mot mann, og viser at han er smart i møte med hurtigere motspillere. Når det er sagt har jeg fortsatt veldig lyst til å se Thomassen få prøve seg sentralt på midten i 4-4-2. Han har løpskraft, aggressivitet og kan være en potensiell ballfordeler sentralt på midten med stort potensial. Inntil videre bør han nok likevel holdes på venstreback, i mangel på andre alternativer der.

Synes også vår andre back, Gamboa, gjør en god kamp. Stopperne også, selv om det tidvis i kampen åpnes opp veldig sentralt mot individuelt sterke LSK-spisser. Skal dog sies at vår sentrale midtbane i perioder glipper veldig defensivt, både Ramberg og Jabbie. Da ble det vanskelig for Martinsen/Horn i mann-mot-mann-duellene som oppstod, når LSKs angripere fikk komme rettvendt.

Offensivt fortsetter Celso Borges å skuffe. Nå skal det sies at han også hadde en svak start på sesongen i fjor, men jeg synes å se en trend i år der Borges er mer opptatt av å kjæle med ballen, noe som sinker angrepsspillet vårt. Borges må jobbe med å slippe ballen videre raskere, samt gjøre ting litt enklere. Samspillet med Tarik sitter heller ikke så bra som man kunne håpet.

Ruud Tveter viser igjen at han er en målscorer, og bør få mer spilletid. Kommer utvilsomt til å score regelmessig med tillit.

Ellers var jeg blant de som applauderte da Martinsen gikk av banen med rødt kort etter sin professional foul. Helt riktig. Profesjonell fotball er kynisk, og 90 prosent av spillerne i Tippeligaen ville gjort det samme i lignende situasjon. Da blir det for dumt å kritisere Martinsen.

Etter spill og sjanser var vel poengdeling også greit i dag, selv om jeg naturligvis ikke er fornøyd med uavgjort hjemme mot LSK. Kampen var for øvrig var skuffende svak kvalitetsmessig. Vi må opp på et høyere nivå mot Vålerenga 16. mai.

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til:

Veldig enig i mye av det Costanza her skriver.

De tre spillerne som muligens har åpnet best i år, har vært Horn, Thomassen og Gamboa. Det gir oss en defensiv trygghet som er god å ha med seg.

Det som er mer bekymringsverdig er at vi har sviktet både individuelt og kollektivt offensivt. Spesielt Celso Borges og Amin Askar har skuffet meg stort i sesongstarten, og jeg syns heller ikke de andre alternativene våre på kanten har fungert så veldig bra.

Som lag virker vi veldig planløse, og for meg virker det nærmest som om trenerteamet har satset på å være et kontringslag. Det er viktig å beherske denne fasen av spillet, men man kan ikke regne med å få samme kampbilde hver eneste gang.

Jeg savner høyere bevegelse, mer presisjon i pasningsspillet og hurtigere ballbehandling. Det er sjelden vi klarer å skape to mot én mot motstandernes back fordi det går så sakte med ballen at motstanderen rekker å få ned en sikringsspiller. Mye å forbedre her!

http://www.twitter.com/banksy8

A-lagspiller
Ble medlem: 17 des 04

Lagt til:

Jeg blir bare så irritert av Henning Berg, samtidig som jeg blir flau på hans vegne. Er det mulig å komme med så mye latterlige anklager og ha så liten respekt for motstanderen? Kleint hele greia da ser Jørn Andersen og Steinar Nilsen blir pinlig berørt av hva han sier der de står i studioet.. Da TFA endelig får muligheten til å forsvare seg synes jeg han svarer svært godt og avvæpner den latterlige kritikken til Berg greit. For en uspiselig type! En mann med en såpass flott spillerkarriere burde vært en legende og et forbilde i Norsk fotball, i mine øyne er han bare fullstendig uspiselig..

"Ja det humpær og går, som ho tante sa, som hadde hengsla trebein."

-Ullo

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til:
Nå begynner Lasse med sine tabber igjen, trodde at han hadde lært av sine feil, men lærer hvis aldri, irriterer meg den tabben, noe som irriterte TF også. Han sa jo rett ut på tv, at Lasse tabbet seg ut. Ellers, skjønner jeg ikke hvorfor Simen starter, når vi har Mads Hansen, som er en bedre spiller enn han og har både scoret og har hatt flere bra pasninger så langt i sesongen. Synes det er rart at Simen fikk spille så lenge som han gjorde, han var svak stort hele kampen. Dette var hans første kamp i Tippeligaen og det lover ikke godt for han, så det blir nok en stund til at vi ser han i startoppstillingen. Det blir nok kun korte innhopp for han framover. Repporteren på tv, mente han kunne få karakteren G-.

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til:
Endret:
Endret av: Patrioten

Når det gjelder Borges sine prestasjoner i det siste, spiller han dårligere og dårligere og virker nesten som han er i nye klubb alt.

På de siste tre kampene, har han fått karakterene 4,4 og 5 på poengbørsen i VG.

Virker jo som om han har mistet alt av motivasjon og kjenner han ikke igjen lenger.

Synd at han ikke tenker på at han er kaptein for laget og bør gå foran som et godt et eksempel, noe han ikke gjør lenger.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

21/02/2026 11:13 | 00fd8b25