Husk meg
Brukernavn
Passord

Trenger FFK en ny trener ?

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03

Lagt til:
Man kan ønske i den ene hånda og drite i den andre, og se hvor man får mest. FFK har betalt/betaler for en haug folk som ikke lenger bidrar. Karlsen, Grønis, Heniksen, Nordli m/gymlærer for å nevne noen. Ja, dette hadde vært et gunstig tidspunkt å få inn en kapasistet på trenersiden. Og ja, glipper opprykket blir det en helvetes kostbar afære. Men ingen kan bruke penger de ikke har, heller ikke FFK. Har ingen tro på at en panikk-aksjon ala den i fjor, da Nordli m/gymlærer, Anderson Valencia kom inn, muliggjort av et siste desperat forsøk fra Høili & Co vil skje i år. Vi har de trenerene og de spillerene vi har, holder ikke det til opprykk spiller vi videre i Adecco. That's it.

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05

Lagt til:

Opprinnelig postet av nilz1

Det finnes ingen plan på hva vi skal gjøre når vi blir presset eller stresset av motstanderne. I en eventuell kvallik vil FFK tape så det griner etter, som i fjor.

Jodda; vi har 3 planer:

1   Rajo dribler seg eminent forbi 1 pressledd og kælker ballen til midtbanespiller som prøver å gjemme seg

2   Rajo eller Ophaug spiller ballen til en presset Martinsen, som ikke har noe annet valg enn å mæle vekk ballen.

3 Når alle spillerne gjemmer seg bort, så sender vi harde smådumpete pasninger mot Lasse.

Det mest tragiske er vel at planene våre er like geniale når vi spiller mot lag som ligger lavt.

Og individuelt ser det vel ikke ut til at trenergruppa coacher spillerne til å utvikle seg.

Tror desverre det mest smarte er å beholde Aune ut sesongen, og så bruke god tid på å finne en ny trener.

Den bedritne økonomien vår skyldes jo alle hastekjøpa opp igjennom tida, så vi kan ikke ha noen reprise av det.

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09

Lagt til:

Nei å bytte trener nå har ikke ffk råd til og det er ikke det jeg mener el.Men det laget ffk er nå er et veldig godt lag med tanke at vi er i adecco ligaen.Det jeg ikke forstår er at Aune ikke får mer ut av troppen en det de viser gang på gang i spillet sitt.Nei man kan ikke forvente seier på seier men spillet bør være bedre en det de viser.Er flere spillere jeg synes har tatt steget tilbake i år og det er veldig synd!Men synes han ifra island virket bra igår og risholt er nok ikke helt i kampform men jeg synes jeg så tegn på at han kan dirigere midtbanen og det trenger vi.Men ja helt ærlig så synes jeg ikke at Aune er god nok trener for ffk.Det ser man på spillet gjennom hele sesongen til nå.

---------------------------

You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06

Lagt til:

Opprinnelig postet av ffkmufc

Rafn har underprester lenge nå, men klippekortet er der.. Kan det ha noe med senior å gjøre?? Trur ikke Aune har baller til å pille Rafn på nesa.

Helt enig med Ziggy!!

Få mannen vekk før han ødelegger hele klubben.

Men Rafn vil vel ha han her, for sønnen har jo klippekort. Viktigere det, enn å rykke opp

Fantastiske innlegg ! 

Er du seriøs ?

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07

Lagt til:

Du burde vel være seriøs nok til å holde deg unna en slik diskusjon...

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06

Lagt til:

Opprinnelig postet av solano2

Jeg spør et enkelt spørsmål på 2 påstander som går på min integritet. Hva er useriøst med det ?

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05

Lagt til:

Syntes Jan er helt i sin rett her.

Er det noen her som i det hele tatt har reflektert på hvorfor det blir spilt dårligere hjemme en borte.

Da tenker jeg på andre forhold som kan spille inn en treneren. Jeg har snakket med noen av spillerene, og de spiller med meget høye skuldre.

Uansett hvordan de spiller eller hva de gjør kommer mishagsytringene fra tribunen. Dere kan godt si de skal vere proffe og takle det, men tenk dere i deres egen jobb, hver gang dere gjorde noe kom mishagsytringene.

Husk det er mennsker som spiller, og de er født som oss andre med både ører og følelser. Kan det publikumme som kaller seg suportere på stadion ha noen innvirkning ??

Enkelte av spillerene blir forgudet uansett hvordan de spiller og uansett hva slags feil de gjør. Mens andre igjenn, les Lasse og Vidar, blir uthengt enten de har gjort feilen eller andre har gjort den, og ja de får høre det fra tribunen, media over alt.

Min påstand er at de som kaller seg suportere her ikke er i nærheten av å vere det en gang.

Du støtter laget, og enkeltspillere uansett, det er den enste måten vi kan få de til og heve seg og bli bedre.

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07

Lagt til:

Opprinnelig postet av Rafn

Jeg spør et enkelt spørsmål på 2 påstander som går på min integritet. Hva er useriøst med det ?

Det er ikke vanskelig å forstå at Rafn Sr. reagerer på slik usaklighet, men om han bør involvere seg eller ikke i en slik debatt skal jeg ikke ta stilling til.

Når det gjelder den situasjon FFK er i nå så har fb-no en reportasje hvor de spør 8 eksperter om dette, og ang. trenersituasjonen så virker det som om det er en liten, vag kritikk i Enerlys svar, man kan nesten lese det "mellom linjene" som man sier.

8 kamper igjen og hurlumhei med hestehandel og ny trener? Hmmmmmm...., ikke vet jeg, men det lukter i alle fall ikke tippeliga slik FFK fremstår om dagen, det lukter knapt kvalik, det er 5 poeng ned til Strømmen på 6. plass så her kan man ikke ta noe for gitt.

På den annen side så ligger jo FFK på direkte opprykk og har allt i sine egne hender (føtter) så vi får se hva de 3 strake bortekampene som følger nå gir av poeng, det er håp så lenge liket fiser sier man jo, det kan jo fortsatt snu selv om det føles mørkt nå.

Og går allt til H...... og Sarp rykker opp og vi forblir i skyggenes dal så får vi heller ta kølapp hos psykologen.

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04

Lagt til:

Synes det er tråkig at folk i sin frustrasjon beskylder Rafn for å være korrupt, det er rett og slett trist.  Når det gjelder Rafn jr synes jeg han har gjort en bra jobb i kampene hvis vi inser at han er svært ung. Vi må leve med at han er ustabil og vi kan heller ikke forvente at han skal "vise vei". De eldre spillerne må gå forann og de yngre må lære. Jeg husker mange inne på dette forumet klaget en hel masse over Tarik fordi han bommet på en rekke sjangser, og mente han hadde et helt ufortjent klippekort på laget. Jeg tror at Rafn jr vil bli en bra spiller for oss hvis vi gir han den tålmodigheten som må til, og husk at vi er og vil bli helt avhengige av spillere fra egen stall framover.

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05

Lagt til:

Hvorfor skal Jan holde seg unna diskusjonen her sånn? han har da like rett til å skrive her han som det du og jeg gjør solano.

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

15.05.2010

24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05

Lagt til:

Godt innlegg Erikk.

Å beskylde Jan Rafn for å presse sin sønn inn i førsteelleveren er bare trist å lese. De som tror at Tom Freddy er en så stor "pyse" kjenner ikke mannen. Man kan si mye om Aune, men å gi folk klippekort pga navn gjør han bare ikke. Simen har faktisk gjort seg fortjent til så mye spilletid som han har fått selv om også han spiller med kleshenger i drakta til tider. For de som ikke forstår hva jeg mener betyr det å ha skyhøye skuldre. Og det er faktisk vår skyld, vi som sitter på tribunen. Det er faktisk de eldste/mest rutinerte spillerne som må brette opp ermene og gå foran i krigene fremover. De må dra med seg de unge og automatisk få oss bedrevitere på tribunen til å klappe igjen kjeftesmella. 

Hvorfor blir ikke Simen benken? Jo, rett og slett fordi de som sitter på benken ikke har gjort seg fortjent til en plass på laget.

Stå på Jan og Simen Rafn. Dere er gode representanter for FFK.

Sånn, vi har alle tiders mulighet til å klare dette opprykket. Alt ligger i våre hender. Det ser jævlig mørkt ut mtp elendig formkurve, men vi vet alle at kvalitetene i laget er her.

Kåm ånn FFK!!

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til:

Det er helt korrekt som enkelte sier her, flere av spillerne liker ikke å spille hjemmekamper. De syns det er deilig å få spille borte, da er presset mye mindre og de slipper å høre på skjellsord og mishagsytringer fra tribunene.

Dette har jeg fra sikre kilder.

Det er en vanskelig situasjon for både klubben og enkeltspillere. Det sier seg selv at verken FFK som klubb eller noen av spillerne kan gå ut og kritisere fansen - spesielt ikke i den situasjonen vi er i nå.

Det er uansett mange som burde ta seg sammen.

Denne her bør ses av mange. Den går forsåvidt spesifikt på homofobi, men kan brukes om oppførsel overfor medmennesker generelt.

http://twitter.com/banksy8

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04

Lagt til:

Opprinnelig postet av Rafn

Rafn har underprester lenge nå, men klippekortet er der.. Kan det ha noe med senior å gjøre?? Trur ikke Aune har baller til å pille Rafn på nesa.

Helt enig med Ziggy!!

Få mannen vekk før han ødelegger hele klubben.

Men Rafn vil vel ha han her, for sønnen har jo klippekort. Viktigere det, enn å rykke opp

Fantastiske innlegg ! 

Er du seriøs ?

Skrev det i frustrasjon etter en elendig kamp! Mener det ikke seriøst nei.

Men at Simen bør benkes nå mener jeg. Det må jeg ha lov til, like mye som at andre for eks ville benke Andersson.

Landslagsspiller

Lagt til:

Du har selvsagt full rett til å mene at Simen bør benkes nå ffk¤%&#. Det er nok ingen her som har noen problemer med at du mener det.

Hvem skal spille istedet for Simen? Jeg vil snart se Lala fra start. Jeg tror hans potensiale er høyere enn Simen sitt.

Hvis du skrev det andre "oppgulpet" om Sr.-Rafn i ren frustrasjon er du tilgitt fra min side ihvertfall.

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04

Lagt til:
Endret:
Endret av: ffkmufc

Opprinnelig postet av Plankekæll

Hvem skal spille istedet for Simen? Jeg vil snart se Lala fra start. Jeg tror hans potensiale er høyere enn Simen sitt.

Jeg vil se Askar på kant. Han har spilt mye venstrekant før og da får vi inn en kreativ spiller som jobber godt. Jeg vil også se Lala mer, men da på bekostning av Valencia. Trur det blir for offensivt med Lala og Alex på hver sin side.

Takk for at du tilgir meg, men svakt av meg å komme med sånn usaklighet. Skal holde meg borte fra tastaturet rett etter kamper vi spiller svakt.

Jeg beskylte mange for å gå for langt mot Tom Nordlie i fjor, det står jeg for. Da skal ikke jeg gjøre det samme!

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04

Lagt til:

Mye snakk om høye skuldre og spillere som kvier seg for å spille på hjemmebane.

At man ikke får det til, og det "låser seg" for spillerne under kampene er ille. Men en ting som ikke kan bortforklares er laber innsats. Det går på ren profesjonellitet...

Ille å se spillere som blir kriget i senk av halvamatører gang på gang.

cupmester 06, uten tromme

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av shaggy

En ting som ikke kan bortforklares er laber innsats. Det går på ren profesjonellitet...

Enig der, men jeg synes nå innsatsen har vært bra stort sett i de seneste kampene. Det er ikke innsatsen vi har tapt på ihvertfall. Det er mer mangel på en plan å spille etter.

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04

Lagt til:

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av shaggy

En ting som ikke kan bortforklares er laber innsats. Det går på ren profesjonellitet...

Enig der, men jeg synes nå innsatsen har vært bra stort sett i de seneste kampene. Det er ikke innsatsen vi har tapt på ihvertfall. Det er mer mangel på en plan å spille etter.

Helt enig. Som jeg har skrevet tidligere er FFK pr i dag tilsynelatende en saueflokk uten leder.

Men innsats er i allefall en konkret ting som kan forlanges av spillerne.

cupmester 06, uten tromme

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04

Lagt til:

Har ikke tenkt til å kaste meg inn i denne debatten. Men et par ting må sies. At stilles kritiske spørsmål knyttet til siste kampers prestasjoner kan jeg forstå. Det jeg ikke kan forstå er hvordan så mange forumbrukere - og fredrikstadfolk ellers - kan kategorisk slå fast ting knyttet til både ferdigheter på ulike områder, personligheter, enkeltpersoners integritet, spillemønster e.t.c. e.t.c. uten å ha et snev av innsikt i hvordan det jobbes i klubben.

Jo, et forum er til for å diskutere, men når man snakker om enkeltmenneskers ferdigheter og personlige egenskaper, bør man kanskje basere påstandene sine på mer enn synsing? Nok en gang sier jeg at man som supporter må kunne få stille kritiske spørsmål knyttet til både spillere og trener, for eksempel taktiske vurderinger, lagoppstillinger e.t.c. Men hvor mange av dere har egentlig grunnlag for å hevde at Tom Freddy Aune ikke er tøff nok i spillergruppa - noe som faktisk er blitt en "sannhet basert på en myte". Det er derfor jeg fortsatt venter på svar fra Patrioten som tidligere i denne tråden hevder at forskjellen mellom Aune og Amundsen praktisk talt er like stor som suksess og fiasko. Hallo, folkens, her snakker vi om to personer som jobber i team!  

Og til slutt, vi sier ting i frustrasjon noen og enhver, og jeg mener ikke å henge deg ut ffkmufc, men jeg tar dette sitatet med:

Er dere klar over at Lala er den av spillerne i FFKs A-stall som Jan Rafn følger tettest? Dere skulle bare visst hvor mye energi Jan bruker på at Lala skal ha en optimalt utvikling og en god hverdag i Fredrikstad. For de som ikke vet det, er Lala en av Simen Rafn sine største konkurrenter om en plass på laget. Slike påstander blir bare så feil, så feil. Og da skjønner jeg at Jan reagerer. 
Og før dere stille spørsmål om min integritet; ja, jeg kjenner Jan personlig.

Sverige marscherade ut ur VM-90: 1-2, 1-2, 1-2

Knøttespiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til:

Nei, nå er det jaggu på tide å fjerne gymlærer Aune gett. Vi så det sist Aune var trener og vi ser det igjen..

"I always said that it was an honour to serve Tottenham Hotspur and I feel the same every time I walk back into the stadium."

Sir Bill Nicholson

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til:

jeg foreslår en ting til dere som hyler:  gjør noe ut av dette... jeg så dritt lei at dere bare sitter der og skriker.. ta og ring ledige trenere hør om dem vil  trene FFK

Ring FFK og si at dere tar over da vel...

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til:

Opprinnelig postet av Lemmy

Det er helt korrekt som enkelte sier her, flere av spillerne liker ikke å spille hjemmekamper. De syns det er deilig å få spille borte, da er presset mye mindre og de slipper å høre på skjellsord og mishagsytringer fra tribunene.

Det er en vanskelig situasjon for både klubben og enkeltspillere. Det sier seg selv at verken FFK som klubb eller noen av spillerne kan gå ut og kritisere fansen - spesielt ikke i den situasjonen vi er i nå.

Nok en inside informant. Dersom dette stemmer er jo det helt latterlig. I fjor da det gikk dårlig skyldte de på Henriksen, så skyldte de på Tom Nordlie, og nå som de har fått viljen sin og de to ble kastet på dør, og det går dårlig, skylder de på publikum. Lurer på hva de skal skylde på til neste år hvis det går dårlig....

To Telos Arheezee Torah

A-lagspiller
Ble medlem: 03 mar 05

Lagt til:

Opprinnelig postet av Kratos

Opprinnelig postet av Lemmy

Nok en inside informant. Dersom dette stemmer er jo det helt latterlig. I fjor da det gikk dårlig skyldte de på Henriksen, så skyldte de på Tom Nordlie, og nå som de har fått viljen sin og de to ble kastet på dør, og det går dårlig, skylder de på publikum. Lurer på hva de skal skylde på til neste år hvis det går dårlig....

Nå er det vel ikke mange av spillerene som skylder på Henriksen når det gjelder spillet,

Nordli ville de ikke ha i det hele tatt. De skyldte heller ikke på han når det gjaldt at de rykket ned.

En skal ikke ha mye snev av forståelsen av en mennskehjerne for å skjønne at spillere som i ver eneste kamp, nesten uten untak blir hetset og og sendt ukvemsord til bare en er borti ballen vil ha en vis form for reaksjon i hodet.

Er vel heller ingen av spillerene som går ut og skylder på det, poenget er at de gruer seg til hjemmekampene. Det er noe annet.

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04

Lagt til:
Opprinnelig postet av Kratos
Nok en inside informant.

Nå må du roe ned littegrann. Mna kan da ikke rope på innside-informanter så fort noen vet noe... Har det slått deg at det kan være forumbrukere her som kjenner enkelte spillere så godt at dem betror seg til en...

Sverige marscherade ut ur VM-90: 1-2, 1-2, 1-2

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07

Lagt til:

I fredrikstad blad er det såkalte spesialister som uttaler seg. Alle mener det samme, men ingen sier det rett ut. FFK trenger ny trener og det NÅ !!!!Selv Enerly er skarp og Kai Erik er vel heller ikke borte. Ivar Hoff må alltid " kødde ", ,men han har jo rett i at spillerne er for dårlige. Hva kommer det av da ?? Kan det være at spillesystemet ikke er der ?? Jeg har spurt før og spør igjen. Nå MÅ det "feies" !!

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

21/02/2026 11:13 | 00fd8b25