Husk meg
Brukernavn
Passord

Bodø/Glimt-Fredrikstad

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07

Lagt til:

Selvsagt må den spilles midt i uka. Det er jo satt opp serierunde alle de gjenstående helgene før sesongslutt ...

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til:

utrolig trist at den flyttes

jeg som gledet meg til og se den kampen i bodø...

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til:

Så kjekt at den blir flyttet, er lang oppi fjellet den helga.. Bare krysser fingerne for at Sogndalkampen ikke flyttes, for dit skal jegCool

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07

Lagt til:

FFK har spillere fra estland og en som spiller privatkamper for costa rica - kampen flyttes..

Sarpsborg bidrar med to spillere som skal spille em-kval for G18 - for NORGE - kampen flyttes ikke - "begge spillerne må ha spilt de siste kampene fra start"

Patetisk som vanlig fra NFF og FFK kan fortsette å inkludere NFF på julekortlista..

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til:

Opprinnelig postet av foyn

FFK har spillere fra estland og en som spiller privatkamper for costa rica - kampen flyttes..

Sarpsborg bidrar med to spillere som skal spille em-kval for G18 - for NORGE - kampen flyttes ikke - "begge spillerne må ha spilt de siste kampene fra start"

Patetisk som vanlig fra NFF og FFK kan fortsette å inkludere NFF på julekortlista..

Standard prosedyre. Latterlig å trekke FFK inn i det. 

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07

Lagt til:

He-he, Foyn, er det nå vi skal le?????Laughing

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?

A-lagspiller

Lagt til:
Endret:
Endret av: foyn

Opprinnelig postet av Willy René

He-he, Foyn, er det nå vi skal le?????Laughing

hehe, det gir bare tenning det og en kommer tilbake og spiller, så det skal nok ordne seg ;-)

Flau smak i munnen er vel en kjent følelse for rød-hvite supportere, så intet nytt under solen der heller

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til:

Jeg er helt enig med deg i at dette er idiotisk fra NFF sin side. For dere er det jo relativt likegyldig om spillerne startet sist kamp eller ikke, skal de være med på samling mister dere dem til kamp uansett.

Men jeg ser ingen grunn til å ha noen flau smak i munnen som FFK-supporter fordet. Dette er i henhold til NFFs regler, og FFK får på ingen måte noen særbehandling.

Men det blir bakvendt og feil når Sarpsborg er flinke og får frem to G18-spillere at det ikke skal "lønne seg". Men du får se positivt på det, og tenke at de får bra med erfaring! :-)

http://twitter.com/banksy8

A-lagspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av Lemmy

Jeg er helt enig med deg i at dette er idiotisk fra NFF sin side. For dere er det jo relativt likegyldig om spillerne startet sist kamp eller ikke, skal de være med på samling mister dere dem til kamp uansett.

Men jeg ser ingen grunn til å ha noen flau smak i munnen som FFK-supporter fordet. Dette er i henhold til NFFs regler, og FFK får på ingen måte noen særbehandling.

Men det blir bakvendt og feil når Sarpsborg er flinke og får frem to G18-spillere at det ikke skal "lønne seg". Men du får se positivt på det, og tenke at de får bra med erfaring! :-)

Lemmy er såpass fornuftig at han enten bor/jobber i sarp eller har familie der..

Og til en tidligere innlegger - hvis alta hadde hatt to spillere fra jomfruøyene - hadde de fått flyttet en kamp ? I don't think so..

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:
Endret av: Willy René

Lemmy er såpass fornuftig at han enten bor/jobber i sarp eller har familie der..

Og til en tidligere innlegger - hvis alta hadde hatt to spillere fra jomfruøyene - hadde de fått flyttet en kamp ? I don't think so..

Foyn, dette blir ærlig talt for dumt.....

Det er et regelverk som blir fulgt, det å hevde at FFK blir behandlet annerledes enn S08 er et skudd skyhøyt over, og det vet du forhåpentligvis selv. Skal du klage på noe/noen så er det reglene og regelsetterne i fotballforbundet.

Hvis Alta hadde hatt 2 spillere fra Jomfuøyene og de hadde startet de siste kampene for Alta så skulle også de få utsatt kamper på samme måte som FFK har fått nå.

Det blir litt for mye konspirasjonstenking fra din side når det gjelder denne saken.

A-lagspiller

Lagt til:

Foyn, dette blir ærlig talt for dumt.....

Det er et regelverk som blir fulgt, det å hevde at FFK blir behandlet annerledes enn S08 er et skudd skyhøyt over, og det vet du forhåpentligvis selv. Skal du klage på noe/noen så er det reglene og regelsetterne i fotballforbundet.

Hvis Alta hadde hatt 2 spillere fra Jomfuøyene og de hadde startet de siste kampene for Alta så skulle også de få utsatt kamper på samme måte som FFK har fått nå.

Det blir litt for mye konspirasjonstenking fra din side når det gjelder denne saken.

Hei Kerkhof. Din tillit til det apparatet som håndterte alta-nybergsund kampen er imponerende stor..

Landslagsspiller

Lagt til:

p>

Hei Kerkhof. Din tillit til det apparatet som håndterte alta-nybergsund kampen er imponerende stor..

Hei Stephen!, nå blir det litt for mye fram og tilbake, men jeg svarer deg allikevel: Kan du vise til hva som er feil i Nøff`s behandling når det gjelder utsettelse av kampen BG-FFK og den sarpekampen det er snakk om?

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07

Lagt til:

Opprinnelig postet av Costanza

Standard prosedyre. Latterlig å trekke FFK inn i det. 

Ikke i en sarpings bok. Om noe eller noen fra Særp blir dårlig behandlet så skal det ALLTID settes opp mot noe eller noen fra Fredrikstad, dersom dette er mulig. Krav til rimelighet kan fravikes om ønskelig.

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06

Lagt til:

Hvis disse spillerne ikke har startet de to siste kampene så synes jeg det blir tullete å utsette. Selv mener jeg det er for lav terskel til å utsette kamper. Spesielt kamper som flyttes pga TV-selskapene.

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 09

Lagt til:

Så lenge det kun er snakk om to spillere som ikke er faste i startoppstillingen er det kanskje ikke så rart at kampen ikke utsettes. Fredrikstad har tre spillere (Borges, Gamboa og Piiroja) som skal spille landslagskamper, og alle er faste i startelleveren. Da blir det mer naturlig å utsette kampen også.

A-lagspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av Gonzales

Så lenge det kun er snakk om to spillere som ikke er faste i startoppstillingen er det kanskje ikke så rart at kampen ikke utsettes. Fredrikstad har tre spillere (Borges, Gamboa og Piiroja) som skal spille landslagskamper, og alle er faste i startelleveren. Da blir det mer naturlig å utsette kampen også.

Magnar har spilt "alle" kampene og er soleklar; Hugues har kun spilt 5 minutter de to siste kampene. NFF har således sitt på det tørre når det gjelder denne saken.

Når det gjelder FFK, så spiller Piroja kval-kamp, så den er grei for hans vedkommende. Når de gjelder de to andre, så spiller de treningskamp. Det står ikke spesifisert i regelverket om det må være kval-kamper for å komme under 12-4 paragrafen. Således blir det en skjønnsvurderinger fra NFF sin side om man vil godkjenne søknaden; man kunne utmerket godt ha spilt kampen.

Et avsluttende spørsmål : FFK har planlagt hjemmekamp på en søndag med forhåpninger om fullt hus. Motstander Follo har to spillere på landslaget til de Nederlandske antiller som spiller treningskamp mot Kap Verde. FFK kampen flyttes derved til en lite attraktiv tirsdag og FFK taper TV-kamp og 3000 tilskuere; et anslått tap på 750.000.

Den tirsdagen spiller u-21 landslaget kamp og Lasse Staw beordres til kamp.. Masalin er skadet og en 17-åring settes i mål for FFK.

Synes dere at FFK-kampen skal flyttes ? Hvis svaret er ja, og FFK's supportere er forbilder i å etterfølge et regelverk 100 % også der hvor det er mulig å utøve skjønn, så bøyer jeg meg i støvet og forlater tråden

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07

Lagt til:

Opprinnelig postet av Gonzales

Magnar har spilt "alle" kampene og er soleklar; Hugues har kun spilt 5 minutter de to siste kampene. NFF har således sitt på det tørre når det gjelder denne saken.

Når det gjelder FFK, så spiller Piroja kval-kamp, så den er grei for hans vedkommende. Når de gjelder de to andre, så spiller de treningskamp. Det står ikke spesifisert i regelverket om det må være kval-kamper for å komme under 12-4 paragrafen. Således blir det en skjønnsvurderinger fra NFF sin side om man vil godkjenne søknaden; man kunne utmerket godt ha spilt kampen.

Et avsluttende spørsmål : FFK har planlagt hjemmekamp på en søndag med forhåpninger om fullt hus. Motstander Follo har to spillere på landslaget til de Nederlandske antiller som spiller treningskamp mot Kap Verde. FFK kampen flyttes derved til en lite attraktiv tirsdag og FFK taper TV-kamp og 3000 tilskuere; et anslått tap på 750.000.

Den tirsdagen spiller u-21 landslaget kamp og Lasse Staw beordres til kamp.. Masalin er skadet og en 17-åring settes i mål for FFK.

Synes dere at FFK-kampen skal flyttes ? Hvis svaret er ja, og FFK's supportere er forbilder i å etterfølge et regelverk 100 % også der hvor det er mulig å utøve skjønn, så bøyer jeg meg i støvet og forlater tråden

Men er det ikke noe med antall spillere som er på oppdrag som kommer inn da. Mener å ha lest noe om det før at det må være mer en 2 spillere borte på landslagsoppdrag for at man skal kunne vurdere å utsette kampen?

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)

Ansvarlig redaktør

Lagt til:

Masse vås

Skjønner ikke hva du bjeffer over i det hele tatt. Det er klubbene som ber om utsettelse dersom de fyller kriteriene for dette. FFK fylte kriteriene, Sarpsborg gjorde det ikke. Det er totalt et fett hvilket land spillerne skal spille landskamper for, og som Costanza nevnte, er dette helt standard prosedyre. Du har ingenting å sutre over, og ei heller noe belegg for å hevde at FFK blir favorisert.

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter

A-lagspiller

Lagt til:
Opprinnelig postet av Holters

Masse vås

Skjønner ikke hva du bjeffer over i det hele tatt. Det er klubbene som ber om utsettelse dersom de fyller kriteriene for dette. FFK fylte kriteriene, Sarpsborg gjorde det ikke. Det er totalt et fett hvilket land spillerne skal spille landskamper for, og som Costanza nevnte, er dette helt standard prosedyre. Du har ingenting å sutre over, og ei heller noe belegg for å hevde at FFK blir favorisert.

"masse bjeff" "vås", Takk for meg

Ansvarlig redaktør

Lagt til:
Endret:
Endret av: Holters

Masse vås

"masse bjeff" "vås", Takk for meg

Du siterer jo selv paragrafen der det står hvilke kriterier som må oppfylles:

---

12-4 Utsettelse pga representasjon på lands- eller kretslag

(1) Med de begrensninger som følger av (3) har en klubbs førstelag etter søknad krav på utsettelse av kamp dersom:

a) to av lagets faste spillere deltar på J-17/G-18 eller høyere rangert landslag, eller

b) tre eller flere av lagets faste spillere deltar i samling/kamp arrangert av krets eller forbund.

(2) Med fast spiller menes en som har spilt fra start i minst 2 av de 3 siste obligatoriske kampene for klubbens førstelag som spilleren har vært tilgjengelig for. Spilleren regnes ikke for å ha vært tilgjengelig i kamper der han har vært ilagt karantene eller har vært ute med dokumentert langtidsskade. (...)

(3) (...)

---

Nå kan du jo sjekke om FFK fyller kravene, og deretter om Sarpsborg 08 fyller kravene. Da bør det være enkelt å innse at FFK ikke blir favorisert, og at du ikke har noe sutre over i det hele tatt når regelverket er så klart som det er i denne saken.

Ansvarlig redaktør

Lagt til:

Det står at man har krav på utsettelse dersom man oppfyller kriteriene.

Hvordan får du det til å bli at man kan utøve vilkårlig skjønn?

A-lagspiller

Lagt til:

Det står at man har krav på utsettelse dersom man oppfyller kriteriene.

Hvordan får du det til å bli at man kan utøve vilkårlig skjønn?

Skjønnet går på hva som skal falle inn under begrepet "landskamper". Med fare for å virke freidig, så vil jeg antyde at lovteksten ble primært utarbeidet med tanke på norske landslag (både treningskamper og kval-kamper); evt maks innen UEFA-regionen..

NFF's tolkning i denne saken er at alle kamper - alle regioner - skal innebære kampflytting.

Går man til en firkantet lovtolkning, så innebærer det at lag kan få flyttet kamper hvis de har to faste spillere som skal spille treningskamp på det filipinske u-21 landslaget - enig ?

u-21 er høyere rangert enn g18 og alle kamper inkluderes (trening, oppvisning, alle regioner)

Ansvarlig redaktør

Lagt til:
Endret:

Går man til en firkantet lovtolkning, så innebærer det at lag kan få flyttet kamper hvis de har to faste spillere som skal spille treningskamp på det filipinske u-21 landslaget - enig ?

Mener du det er feil? Skulle man bare fått utsettelse om man hadde spillere på det brasilianske eller spanske landslaget?

Et lag som har fem av sine faste spillere på en filipinsk landslagssamling vil relativt sett være like svekket som et lag som har fem på en norsk landslagssamling...

Hva mener du skulle ha vært tolkningen?

u-21 er høyere rangert enn g18 og alle kamper inkluderes (trening, oppvisning, alle regioner)

Det er mange internasjonale kampdager, og da har man lite grunnlag for å nekte spillerne å reise. Har klubbene da landslagsspillere, bør de jo få utsatt kampen.

Husk at det som regel er spillefri i Tippeligaen på slike internasjonale kampdager, så de blir ikke like ofte berørt.

A-lagspiller

Lagt til:
Endret:

Mener du det er feil? Skulle man bare fått utsettelse om man hadde spillere på det brasilianske eller spanske landslaget?

Et lag som har fem av sine faste spillere på en filipinsk landslagssamling vil relativt sett være like svekket som et lag som har fem på en norsk landslagssamling...

Hva mener du skulle ha vært tolkningen?

Hvis du mener at en treningskamp for det filipinske (eller aserbadsjanske, namibiske or wahtever) u-21 landslaget rettferdigjør en flytting i NORSK adecco/tippeliga, så tror jeg vi er på forskjellige planeter..

Uten sammenligning forøvrig, men PL som vel er verdens sterkeste merkevare i form av ligaer, gir ikke fritak til afrika-mesterksapet.. Lag som handler afrikanske landslagsspillere tar det med i vurderingen når de handler, og det samme bør norske lag gjøre..

Min kjappe tolkning :

* Norske seniorlandslag prioriteres høyest; i dagens system kan et adecco-lag ha 1 spiller på et norsk seniorlandslag uten å få flyttet kamp...

* norske junior-landslag kommer deretter; dagens er vel grei nok, selv om sarpsborg f.eks fikk en utfordring med å ha 3 mann på tur med g18 (1 fast, 1 som kom innpå regelmessig og en 1 fast reserve)

* Neste pri er europa - alle kvalkamper senior gir flytting (antagelig ikke noe problem mtp terminlisten). Treningskamper - tough luck - ingen flytting. Det samme med aldersbestemte..

* Utenfor europa - ingen flytting

A-lagspiller

Lagt til:

Det er mange internasjonale kampdager, og da har man lite grunnlag for å nekte spillerne å reise. Har klubbene da landslagsspillere, bør de jo få utsatt kampen.

Husk at det som regel er spillefri i Tippeligaen på slike internasjonale kampdager, så de blir ikke like ofte berørt.

Nå møter du deg selv i døra.. Tror ikke det filipinske u-21 landslaget tilpasser seg europeisk/internasjonal terminliste; spesielt ikke mtp treningskamper..

Som du tidligere har skrevet - regelverket er klart og det skal ikke utøves skjønn. Spiller det filipinske u-21 landslaget treningskamp mot Vietnam i Manila, så har avgivende NORSKE lag krav på å få flyttet kamp.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

21/02/2026 11:13 | 00fd8b25