Kamptråd: FFK- Sogndal Onsdag 14.07.2010 kl 19:00
Opprinnelig postet av Costanza
Banens beste? I hvert fall ikke Amin Askar som ble stemt frem av stadionpublikum (hvem er det som stemmer her?).
Når stadionpublikum stemmer fram banens - i publikums øyne - beste spiller, så er det, overraskende nok, publikum på stadion som stemmer. Som svar på ditt spørsmål.
Jeg vet ikke hvor du satt, eller hvor vedkommende satt eller sto som har skrevet spillervurderingen her på sidene, men altså: "usynlig kamp av Askar" ?? Unnskyld??
Askar lyktes nok ikke med all verdens mot Sogndal, men du verden for en iver og innsatsvilje han viste. Han var definitivt en av dem som gikk i krigen for laget sitt og dro opp entusiasmen både på banen og på tribunen. Han skapte usikkerhet i Sogndallaget, og rom for medspillere til å følge opp, fra avspark og hele kampen gjennom. Fra tidlig i annen omgang brøt publikum på hovedtribunen (motsatt side av VIP-tribunen, for å unngå misforståelser) ut i spontan applaus hver gang Askar var nær ballen. Noen har sett noe som muligens ikke var like synlig fra kortsidene.
Personlig ville jeg ikke stemt på Askar som banens beste, men jeg var ikke overrasket over at valget falt på ham heller. I mine øyne var Borges banens klart beste spiller, selv om han ikke gjorde noen egentlig knallkamp. Han var bærebjelken i FFK laget som jeg opplevde det, selv om han umulig kunne komme til sin rett når han må spille så langt fram på banen som dette.
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Opprinnelig postet av Willy René
Haha, ja du mener det. Er vel en kjent sak at økt konkurranse øker ytelsen. Vi får inn 3 nye spillere, kan vel også ta med Elvestad så blir det 4. 3 av dem kan vel kalles midtbanespillere, og Rambergs plass kan man trygt si var utsatt ihvertfall før kampen. Respektløst?? Nesten så dumt at jeg nesten ikke gidder kommentere det. Men da kan vel nesten enhver spillerbørs, eller kritikk av en spillers innsats i en enkeltkamp kalles respektløse. Hvis ikke alt er fint, og alle like gode hver gang da. Men da blir vel både diskusjonsforumer og spillebørser noe kjedelig??? Eller...Opprinnelig postet av Bedreviteren
Kan nok være ett utslag av økt konkurranse om plassene fra 1 August at Ramberg hever nivået sitt. Og ingenting er bedre enn det..Egentlig respektløst overfor Ramberg den uttallelsen din der.
Le gjerne du og si gjerne at jeg har dumme kommentarer, men jeg kan jo utdype litt hva jeg mener.
Jeg synes du tar feil når du hentyder at Ramberg spilte bra i går grunnet kommende konkurranse om plassen på laget. Jeg mener det er helt andre årsaker til hans gode spill, bl.a. det faktum at laget som helhet stod frem som et spillende lag, helt fra midtstopper og backplass og gjennom midtbanen. En spiller som Ramberg gjør seg vel ikke på et lag som driver med "kælking".
Og så har vi det med selvtillitt å gjøre, det er noe man ikke kan kjøpe seg, det bygger man opp, da særlig via prestasjoner. FFK fremstod i går som et lag med flyt og rytme, med glimrende pasningsspill via midtbanen og god samhandling og bevegelse.
Jeg er ikke overrasket over at Ramberg fremstod som en midtbaneelegant da. Jeg tør derfor påstå at kommende konkurranse om plassen ikke hadde noe med hans gode spill å gjøre.
Jeg mener fortsatt at det var litt respektløs kommentar du hadde, den holdning du der tilla Ramberg passer egentlig ikke på ham, som den seriøse person han er, en hederskar egentlig.
---------------------------
Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk
Der har jeg våknet etter igår! Et av de artigste kampminnene jeg har hittil. Vi overkjørte dem totalt, og som noen nevnte tidligere her; de fikk til svært lite både før og etter utvisningen.Har ikke skreki så mye noen gang.
Sinnsykt deilig å se guttene spille litt, selvom det kommer godt frem at vi mangler en god avslutter og et oppspillspunkt som skal sette den i mål. Helt utrolig bra å se Ramberg på et sånt nivå! Han dominerte på midten følte jeg - utrolig morsomt.
Det som var interessevekkeren fra min side var det lille jeg fikk sett av Becken. Synes han virket spennende i den bakre firer! Andre positive opplevelser var en god herremann som satt et par seter bortenfor meg og en kamerat. Han klappet og var faktisk positiv, kontra de andre rundt meg som bare skriker "Nei fy faen." "Skjerp dere" "Ramberg roter det til igjen" etc. Digg å ikke være alene der :-)
Også synes jeg dommeren gjorde en bra kamp. Han var litt av et strengt kaliber, men samtidig rettferdig og lite tull med mannen.
Nei - dette var en utrolig artig kveld :-) Gleder meg til Bryne!!!!
2010 er året vårt!
Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!
Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
21/02/2026 11:13 | 00fd8b25