Lyn - FFK Søndag 25. April 16:00
Er det noen som vet hvor mye Tegstrøm har i året? Har forresten spillerne gått ned de 10% de lovet i vinter??
Hvis ikke bør de straks gjøre dette og pengene vi sparer bør gå til å ta opp Odillion i stallen. Han må selvfølgelig matches forsiktig, men må alt nå få smake på hvordan det er i Adecco.
Med det spissparet vi har nå er jeg redd vi ikke går opp igjen.
Håper fortsatt Everton kommer i sommer, da blir det Tippeligaen neste år! Han blir som Messi i forhold til de andre slabbedaskene vi har....
Opprinnelig postet av ffk-4ever
Når noen mener at Aune er bedre enn Nordlie så sier det sitt om hva en kan om fotball. Aune har ikke noe som hovedtrener og gjøre og jeg tviler på at han blir der lenge også. Seieren idag var mere flaks enn dyktighet mot et lag som er tippet nærmere nedrykke enn noen andre lag i ligaen.
Nordlie hadde vi uansett ikke hatt råd til heldigvis. Hvem som er best av han og Aune er en helt uinteressant diskusjon uansett. Aune er trener, og sånn er det. Personlig synes jeg det er veldig bra.
Vi er inne i en elendig periode om dagen, men det tror jeg guttane kommer seg ut av.
Opprinnelig postet av Gardarson
Er det noen som vet hvor mye Tegstrøm har i året? Har forresten spillerne gått ned de 10% de lovet i vinter??
Hvis ikke bør de straks gjøre dette og pengene vi sparer bør gå til å ta opp Odillion i stallen. Han må selvfølgelig matches forsiktig, men må alt nå få smake på hvordan det er i Adecco.
Med det spissparet vi har nå er jeg redd vi ikke går opp igjen.Håper fortsatt Everton kommer i sommer, da blir det Tippeligaen neste år! Han blir som Messi i forhold til de andre slabbedaskene vi har....
Likte tanken din ang lønnsreduksjon for å få finansiert en ny spiller (feks Odi).
Tegström har altfor mye i lønn i forhold til prestasjoner hvertfall.
Éverton kommer ikke, det kan vi bare glemme med den prisen/lønnen.
Opprinnelig postet av Plankekæll
Opprinnelig postet av ffk-4ever
Når noen mener at Aune er bedre enn Nordlie så sier det sitt om hva en kan om fotball. Aune har ikke noe som hovedtrener og gjøre og jeg tviler på at han blir der lenge også. Seieren idag var mere flaks enn dyktighet mot et lag som er tippet nærmere nedrykke enn noen andre lag i ligaen.
Nordlie hadde vi uansett ikke hatt råd til heldigvis. Hvem som er best av han og Aune er en helt uinteressant diskusjon uansett. Aune er trener, og sånn er det. Personlig synes jeg det er veldig bra.
Vi er inne i en elendig periode om dagen, men det tror jeg guttane kommer seg ut av.
Nordlie må vi alikevel betale en årslønn, så at vi ikke har råd til Nordlie er bare tull...
---------------------------
To Telos Arheezee Torah
Ja, vi skal fortsatt betale Nordlie en årslønn, men etter det er det slutt. Skulle vi beholdt han måtte vi betalt han lønn enda lengre. Tom Freddy var en intern løsning, en mann som hadde lønn i FFK fra før. Fra 2011 betaler vi kun Tom Freddy, og ikke Tom Nordlie i tillegg.
Jeg prøver igjen, vi hadde ikke råd til å beholde Nordlie. Husk at han også hadde med seg en svindyr amatørnisse av en gymlærer. FFK sparer masse på å ikke ha disse i klubben.
Uansett, regnestykket for å beholde/ikke beholde Nordlie har vært vist her inne opptil flere ganger, og det er ganske åpenbart at det billigste alternativet var å sparke Nordlie.
Hva er egentlig poenget med alle disse uadresserte langpasningene (Som i seg selv er dødsynd) Når man ikke har duellspillere på topp
There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson
Vidar Martinsen kan ta sin usportslige opptreden og stappe den langt og godt opp i rævva! Makan til drittsekk skal man lete lenge etter.
Utrolig at en svak dommer ikke ser hva han gjør før 1-2-scoringen. JÆVLA DRITTSEKK!
Slå oss gjerne 5-0 to ganger på rad, og gjerne tre, men skal dere vinne får dere f... gjøre det på ærlig vis. Denne gangen var det ikke rederlig!
Opprinnelig postet av Lyn for alltid
Vidar Martinsen kan ta sin usportslige opptreden og stappe den langt og godt opp i rævva! Makan til drittsekk skal man lete lenge etter.
Utrolig at en svak dommer ikke ser hva han gjør før 1-2-scoringen. JÆVLA DRITTSEKK!
Slå oss gjerne 5-0 to ganger på rad, og gjerne tre, men skal dere vinne får dere f... gjøre det på ærlig vis. Denne gangen var det ikke rederlig!
Bitter eller?
Det får for pokker'n være dommerens jobb å dømme for slike ting. Du hadde noen fine innlegg her inne før kampen, men dette ble bare håpløst. Ja Vidar må være Satan selv.
1-2 er grei den, keeperen deres hopper jo ikke engang opp, så å si at Vidar er en drittsekk fordi han hopper etter ballen blir for dumt, se reprisen. Og tenk deg om, keeper uten ball er nesten en helt vanlig spiller og det er ingen regel om en buffersone rundt keeper i fotball. Så lenge han ikke involverer seg i duellen er han ikke involvert i spillet, Han havnet på halvdistanse og bommet med opphoppet.
Jeremy Clarkson
Hva gjør Han egentlig??
Jeremy Clarkson
Vidar hopper inn i keeper slik at Et-eller-annet-sson ikke kommer skikkelig opp. Godt mulig det skulle vært blåst frispark, mest sannsynlig skulle det vært blåst. Piiroja gjør hvertfall ikke noe gæærnt.
Men at Vidar skal være verdens største og mest usympatiske drittsekk av den grunn må man bare le godt av.
Vil vel si at det ikke skal være frispark. Keeeper er jo ikke engang i duellen
Jeremy Clarkson
Opprinnelig postet av tgtgtgtg
Vil vel si at det ikke skal være frispark. Keeeper er jo ikke engang i duellen
Nei, det er jo fordi Vidar hopper inn i han slik at han ikke kommer opp.
Keeeper er jo ikke engang i duellen
Stemmer. Det var det jeg ville frem til.
Opprinnelig postet av Plankekæll
Bitter eller?Det får for pokker'n være dommerens jobb å dømme for slike ting. Du hadde noen fine innlegg her inne før kampen, men dette ble bare håpløst. Ja Vidar må være Satan selv.
Ja, veldig bitter. Det ville sikkert dere vært også.
Jeg har sett denne episoden i reprise flere ganger og Vidar Martinsen har én hensikt: å hoppe rett inn i Lyns keeper. Selvfølgelig er det dårlig av dommeren å ikke blåse, men det er også en svært usportslig handling av Martinsen
Ja, veldig bitter. Det ville sikkert dere vært også.Mål burde det nok aldri ha vært. Det virka som flere av spillerne var usikre også. Men... stang inn, litt flyt er godt å ha med seg :)
Jeg har sett denne episoden i reprise flere ganger og Vidar Martinsen har én hensikt: å hoppe rett inn i Lyns keeper. Selvfølgelig er det dårlig av dommeren å ikke blåse, men det er også en svært usportslig handling av Martinsen
Hvorfor pep dere på Wallace hele kampen egentlig?
HAdde jeg vær Lyn fan ville jeg også vær skuffet, vi i FFK var i dag i Oslo og utførte overlagt ran. Beklager ! Håper vi fortjener eventuelle flere poeng bedre enn i dag og i de foregående kampene.
Se den en gang til, kommentatoren på NRK sier den er grei.
Husk også på at keeperen ikke er fredet, Når han ikke holder ballen er han ikke fredet
Lyn spilleren må også ta mye av skylden for det han hanger ikke med og dunker keeper overende,
Jeremy Clarkson
Opprinnelig postet av thorsen
Hvorfor pep dere på Wallace hele kampen egentlig?
Jeg vet faktisk ikke. Prøvde å finne forklaringen da jeg så kampen i opptak, men kan ikke finne noen grunn. FFK er ellers det mest fairspillende laget vi har møtt hittil i år. Med ett unntak ;)
Pluss all måkingen da. er tilatt men kan ikke si at jeg synes det burde være det
Venn deg også til at dommerene i adecco gjør mye rart.
Han her var best så langt med en 3er hos meg
Jeremy Clarkson
Jeg mener at det burde vært frispark til Lyn i 2-1 situasjonen. Vidar går/ser jo ikke på ballen en gang. Men jeg er glad det ble mål!
Fredd
Venn deg også til at dommerene i adecco gjør mye rart.Han her var best så langt med en 3er hos meg
Enig. Det har vært mye dårlig dømming hittil. Om dette er den beste dommeren dere har hatt, så sier det ihvertfall sitt.
Takk for kampen.
Opprinnelig postet av tomroar
HAdde jeg vær Lyn fan ville jeg også vær skuffet, vi i FFK var i dag i Oslo og utførte overlagt ran. Beklager ! Håper vi fortjener eventuelle flere poeng bedre enn i dag og i de foregående kampene.
Jeg er helt uenig. Lyn var kanskje best i banespillet, men vant sjansestatistikken omtrent 4-3. Vi hadde i tillegg til de to målene en stor sjanse ved Amin Askar i førsteomgang. Lyn hadde målet, pluss to-tre sjanser til. Det var absolutt ikke noe ran i det hele tatt.
FFK viser i dag en vilje til å kjempe på hvertfall. Det har de ikke vist tidligere. Selv om prestasjonen i dag var dårlig, har det vært dårligere før.
Lurte vel bare oss selv med den seieren der.. Fantes ikke fortjent.
Må si jeg stusser litt på aune som uttaler;
- Det var en viktig seier for oss. Det er bare tullprat at man kan kjøre over lag på bortebane i denne divisjonen, og det håper jeg folk forstår, sa Aune til f-b.no etter kampen.
Er rart VI blir overkjørt til tider på hjemmebanen vår da, så "tullprat" vil jeg ikke kalle det. Mener også at det at personer som går ut i media og sier; "nei jeg gir ikke alt på trening" burde få automatisk benkeplass. Man skal for pokker gi alt i både trening og i kamp.. hvordan skal man ellers bli bedre? er kun når man presser grenser at grensene blir større!
men, er uansett ganske så enig med mye av det holters skriver - men på den annen side; Kan man ikke spille underholdende fotball fordi man mangler 2-3 spillere? kan man ikke kjøre annen type oppspill enn "måk ballen mot spissene"?
Savner underholdningen som FFK har vært gode på tidligere.
Ja Rekti...
- FFK / LFC / Østsiden -
Største skuffelse: Tap mot Sarpsborg 08, 06.11.2009
Hva er egentlig poenget med alle disse uadresserte langpasningene (Som i seg selv er dødsynd) Når man ikke har duellspillere på topp
Skjønner ikke jeg heller. Staw alene hadde vel ti ekstremt lange oppspill i dag. Totalt kom jeg til 28 lange oppspill, kun et av dem skapte noe farlig og det var da Piiroja gjorde 2-1, men han kan da ikke løpet opp og gå opp i duellene for hver langpasning, da må han få med seg en motorsykkel på banen, og det tror jeg faktisk ikke er lov...
Det ble litt som å se amerikansk fotball. Det ene laget sparker ballen så langt inn på motstanders banehalvdel, som får ballen og går i angrep. Det er mulig banen ikke innbød til å spille langs bakken, men det har jo null hensikt å gi den fra seg med lange oppspill.
Det rare er jo at dette er noe som har pågått i alle kampene så langt. Skulle tro at spillerne og trenerne faktisk klarte å se at dette er nytteløst. Hadde vi hatt Gardar på topp, så hadde det vært helt greit med noen langpasninger, da han faktisk klarte å vinne noen. Andersson og Tegström visste knapt at man kunne heade en ball før sesongen.
Med de lange oppspillene så kommer heller aldri midtbanen inn i angrepsfasen, og blir i steden jagende etter andreballer og nedfallsfrukt. Det er på tide at trenerne ser at Gardar ikke lengre er der til å stusse ballen til en løpende Tarik, som heller ikke er her lengre.
Fornøyd med innsatsen i dag, men kvaliteten på ferdighetene er helt bak mål. Sist jeg var på Bislett var cupfinalen for kvinner i 2006. Den kampen hadde faktisk bedre kvalitet over seg enn denne.
Jeg savner også viljen til å drepe kamper. Å forsvare seg til seier kan gå bra, men ofte så får til slutt laget som jager mål en scoring. I dag var vi heldige. Vi har overhodet ikke noe kontringsspill, som ville gitt verdifulle pusterom når laget blir presset for utligning. Det gir jo også selvsagt muligheter for å punktere kampen. Men det er liten eller ingen vilje til å komme etter med spillere.
Staw ble ikke satt på prøver der han har feilet før. Holdt seg klokt tilbake i feltarbeidet og lot Piiroja rydde unna luftrommet i stor stil. De skulle vel likt å hatt han på Island nå! Redninger av skudd har Staw alltid vært god på. Likevel, god prestasjon å levere slike redninger når man i en hel omgang ikke fikk et skudd på seg omtrent.
De neste kampene håper jeg inderlig Aune kommer opp med oppskrifter på alle ingrediensene han har. Til nå har det blitt ei smakløs suppe av det hele, med litt av det og litt av det. Det ser ut som spillerne lurer på hva de skal gjøre hver gang de får ballen. Det er ingen bestemte løp eller bevegelser som gjør det lettere å fordele ballene. Alt virker bare så planløst og tilfeldig hver gang laget skal i angrep. Ser man de beste offensive lagene, så har nesten hver og en spiller faste ordre om hva de skal gjøre. Da glir angrepsspillet desto lettere også. Nå stokker det seg gang på gang.
Veldig glad da Piiroja headet inn 2-1, ikke så veldig glad over spillet og sjansene.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
21/02/2026 11:13 | 00fd8b25