Husk meg
Brukernavn
Passord

Få inn nytt publikum

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til:

Den dagen man forventer at Fredrikstad publikumet skal bli en apatisk gjeng med nikkedukker og som synes alt er fint og flott uansett. Ja, da kan vi like gjerne gi opp toppiddrettsatsinga med en gang. Fredrikstad publikumet er krevende på godt og vondt....

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09

Lagt til:

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Den dagen man forventer at Fredrikstad publikumet skal bli en apatisk gjeng med nikkedukker og som synes alt er fint og flott uansett. Ja, da kan vi like gjerne gi opp toppiddrettsatsinga med en gang. Fredrikstad publikumet er krevende på godt og vondt....

Enig her altså. Synes det er bra, for det viser at publikum har følelser og BRYR seg om hva som skjer.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men håper allikevel på medgang...!

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03

Lagt til:

Først ang. Hoås: å komme med en slik uttalelse vitner om en uprofensjonell spiller. Tror nok han fikk nok muligheter før tilskuerene begynnte å klage. Fotball på høyt nivå er kynisk, om man e r ute av laget etter både dårlig spill og eventuelle tilfeldigheter som f,eks at andre spiller bra når de får sjansen når andre er ute med skade, gule kort osv.

Det må takles ellers så kan man spile i "adeccon" eller lavere slik Hoås gjør.

At det pipes unisont mot et heltlag etter den "svarteste" omgangen i nyere tid er helt på sin plass, vi ser nå konturene av hva som skjedde under Aunes ledelsei fjor.  Vi får håpe de 3 kampene ble en vekker både for spillere og trener. Om 3-4 kamper får vi svaret.

Har på følelsen at Aune ikke har nok selvinsikt til å vurdere situasjonen. Hadde han hatt det ville han sagt at 1. års kontrakt som hovedtrener hadde vært nok og at man da skulle gjort en vurdering på om han burde fortsette eller bli reserve trener igjen. 

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08

Lagt til:

Pipinga etter 1. omgang synes jeg at folk må få lov til. Selv synes jeg ikke noe om å pipe på egne, men det kan folk velge selv.

Men sånn seriøst. Pipekonsertene i går, rangert etter styrke (veldig ca. og sett bort ifra de mot dommeren):

1. Etter 1. omg.
2. Når Staw sendte sitt andre(?) utspark 2m for høyt og over Valencia.
3. Generellt sett ved tilbakespill til Staw.
4. Når man spiller en støttepassning istedet for å spille fremover.
5. ...
....
...
20. Når Mjøndalen tok straffa.

Det sier sitt om publikums støtte.

Og en ting til som irriterer meg. Når folk (spesielt fedre) har med seg ungene på kamp. Sitt for faen ikke å sleng ut gloser hver gang noen gjør noe feil, eller fortell ungen din hvor ræva Staw er. Jeg blir så sinnssykt irritert når jeg hører sånt.

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04

Lagt til:
Endret:
Endret av: Rey

Enda en melding fra spillere angående publikum. Denne gangen Ophaug til Demokraten

Opprinnelig postet av Ophaug

- Vi mangler den villskap, den råskap som må til. Jeg skjønner at publikum blir frustrert, men det hjelper oss ikke. Jeg kunne ønske at de også støttet oss når vi sliter som verst. Vi får være glad for det ene poenget, men vi kan ikke fortsette å slippe inn tre mål i hver kamp, fastslo Ophaug.

The colour of her eyes
Were the colour of insanity

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av Ophaug

- Vi mangler den villskap, den råskap som må til. Jeg skjønner at publikum blir frustrert, men det hjelper oss ikke. Jeg kunne ønske at de også støttet oss når vi sliter som verst. Vi får være glad for det ene poenget, men vi kan ikke fortsette å slippe inn tre mål i hver kamp, fastslo Ophaug.

Vanskelig å vite om han sikter til pipingen av enkelt spillere eller konserten etter 1. omgang. Sikter han til konserten etter 1. omgang så føler jeg desverre ikke med han; det får de tåle.

2010 er året vårt!

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04

Lagt til:

Jeg ropte en kommentar etter Ophaug da han var for å ta ett inkast, og jeg sa, nå må dere faen meg skjerpe dere og begynne å spille fotball. Reaksjonen var at Ophaug snudde seg og slang en kommentar tilbake. Fikk ikke med meg hva det var han sa tilbake, men det bryr jeg meg lite om.  Om ikke spillerne takler det, ja da må dem se seg selv i speilet og spøre seg selv om dem har valgt rett karriere.

Jeg synes vi bør forvente at spillerne fremstår som proffesjonele når de er på banen. Og med den holdning og måte de opptrer på viser de ikke noe annet enn sløvhet og lite tilstedeværelse. 

Det finnes ingen annen forklaring på problemet enn at spillernen gjør en sædeles dårlig jobb. Og derfor er prestasjonene så dårlige.

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03

Lagt til:

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Jeg ropte en kommentar etter Ophaug da han var for å ta ett inkast, og jeg sa, nå må dere faen meg skjerpe dere og begynne å spille fotball. Reaksjonen var at Ophaug snudde seg og slang en kommentar tilbake. Fikk ikke med meg hva det var han sa tilbake, men det bryr jeg meg lite om.  Om ikke spillerne takler det, ja da må dem se seg selv i speilet og spøre seg selv om dem har valgt rett karriere. --klipp--

Hva hvis du hadde ropt "kom igjen Ophaug, detta klarer vi" istedet? Hvordan tror du han ville reagert på det? Jeg tror det ville gitt et helt annet utslag på banen enn den negativiteten du klarer å lire av deg. Piping mot laget som helhet til pause kan jeg forstå, men piping og drittslenging mot enkeltspillere? Tenk dere om a! Grow up!

Landslagsspiller

Lagt til:

Jeg ropte en kommentar etter Ophaug da han var for å ta ett inkast, og jeg sa, nå må dere faen meg skjerpe dere og begynne å spille fotball. Reaksjonen var at Ophaug snudde seg og slang en kommentar tilbake. Fikk ikke med meg hva det var han sa tilbake, men det bryr jeg meg lite om.  Om ikke spillerne takler det, ja da må dem se seg selv i speilet og spøre seg selv om dem har valgt rett karriere.

Hvis kommentaren du fikk tilbake var av negativ sort, så bør vel Ophaug gå litt i seg selv i forhold til kommentaren ovenfor Demokraten lenger oppe...

Det må de tåle å høre altså. Piping er ikke greit, men kapteinen vår har vel nok innsikt til å ta til seg en kommentar om at de må spille fotball, når de helt tydelig ikke gjør det?

2010 er året vårt!

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 09

Lagt til:

Opprinnelig postet av Rey

Enda en melding fra spillere angående publikum. Denne gangen Ophaug til Demokraten

Han sa vel noe lignende til Radio Prime. Han forstod publikums frustrasjon, men var klar på at det er veldig vanskelig å spille på Fredrikstad Stadion når man får publikum imot seg, noe som stort sett fører til høye skuldre og nervøse spillere. Han sa vel også at han skulle ønske at publikum kunne være den 12. mann også i motgang, det er ofte da man trenger dem mest. Må si meg enig med Ophaug her.

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av Gonzales

Han sa vel noe lignende til Radio Prime. Han forstod publikums frustrasjon, men var klar på at det er veldig vanskelig å spille på Fredrikstad Stadion når man får publikum imot seg, noe som stort sett fører til høye skuldre og nervøse spillere. Han sa vel også at han skulle ønske at publikum kunne være den 12. mann også i motgang, det er ofte da man trenger dem mest. Må si meg enig med Ophaug her.

Det er så vanskelig å si, for det spørs jo om Ophaug snakker om enkeltvis piping eller pipingen mot hele laget. Iallefall spørs det for min del.

2010 er året vårt!

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09

Lagt til:

Opprinnelig postet av Welhaven

Det må de tåle å høre altså. Piping er ikke greit, men kapteinen vår har vel nok innsikt til å ta til seg en kommentar om at de må spille fotball, når de helt tydelig ikke gjør det?

Nå må det være lov å tenke såpass langt som at Ophaug og resten av spillerne er fullstendig klar over at de ikke får til å spille fotball? Fotball er noe dritt. Fotball er følelser og det gjelder både publikum og spillerne, men tro meg, det gjelder spillerne så veldig, veldig mye mer enn hva det gjelder for publikum. Det er spillerne som skal prestere. Det er de som skal glede oss. Det er de som ønsker å oppnå ett bra resultatet! Sleng en positiv kommentar og du vil få ett smil tilbake. Brått scorer Ophaug på neste corner og kommer løpende bort til der du sitter og peker på deg.

Og til alle dere som går før kampen er over; Flaut! Skammelig. Jeg hater store deler av FFK sitt publikum. Æsj. Forkastelig.

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 09

Lagt til:

Det er så vanskelig å si, for det spørs jo om Ophaug snakker om enkeltvis piping eller pipingen mot hele laget. Iallefall spørs det for min del.

Regner vel med at han mener alt sammen, men tviler på om han hadde reagert hvis det kun hadde vært for pipinga etter 45 min. Tror ikke den hadde så mye innvirkning sammenlignet med all dritten og pipinga de får slengt i trynet mens kampen faktisk er i gang. Piping for eks. etter en støttepasning, feilpasning eller et tilbakespill er egentlig bare destruktivt og direkte latterlig dersom man ønsker at laget skal spille bra.

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av Lunddesign

Nå må det være lov å tenke såpass langt som at Ophaug og resten av spillerne er fullstendig klar over at de ikke får til å spille fotball? Fotball er noe dritt. Fotball er følelser og det gjelder både publikum og spillerne, men tro meg, det gjelder spillerne så veldig, veldig mye mer enn hva det gjelder for publikum. Det er spillerne som skal prestere. Det er de som skal glede oss. Det er de som ønsker å oppnå ett bra resultatet! Sleng en positiv kommentar og du vil få ett smil tilbake. Brått scorer Ophaug på neste corner og kommer løpende bort til der du sitter og peker på deg.

Og til alle dere som går før kampen er over; Flaut! Skammelig. Jeg hater store deler av FFK sitt publikum. Æsj. Forkastelig.

Enig i dette med positive kommentarer til enkelt spillere, men de må jo på et eller annet tidspunkt også gjøre noen grep selv, som gjør den positiv kommentar verdig? Er en spesiell balansegang mener jeg da.

Også enig med de som går før kampen er ferdig. Det synes jeg bare er et trist syn. Er det noe som virkelig er en moralknekk for gutta våre så er det nettopp dette.

2010 er året vårt!

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av Gonzales

Piping for eks. etter en støttepasning, feilpasning eller et tilbakespill er egentlig bare destruktivt og direkte latterlig dersom man ønsker at laget skal spille bra.

Agree.

2010 er året vårt!

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05

Lagt til:

Også enig med de som går før kampen er ferdig. Det synes jeg bare er et trist syn. Er det noe som virkelig er en moralknekk for gutta våre så er det nettopp dette.

Det der får man ikke gjort noe med, folk begynner jo å gå også om vi leder. Om vi så hadde leda 3-2 over Barcelona i CL-kvalikk med 5 minutter igjen å spille så hadde noen vandra ut fordi "det er så jævla mye kø over den derre brua vet du, orkær ente det se".

It is proof of a bad cause when it is applauded by the mob. Seneca

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av Sulla

Det der får man ikke gjort noe med, folk begynner jo å gå også om vi leder. Om vi så hadde leda 3-2 over Barcelona i CL-kvalikk med 5 minutter igjen å spille så hadde noen vandra ut fordi "det er så jævla mye kø over den derre brua vet du, orkær ente det se".

Tenker folk sånn bør de gå i seg selv ass. Støtte klubben, enten man er grisete forbanna slik undertegnede var igår, eller om det tar ekstra 10-15 min å komme seg hjem hvis man sitter der resterende 5 min.

2010 er året vårt!

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05

Lagt til:

Synes det er helt på sin plass med en pipekonsert til pause når de presterer som igår, men å pipe mot enkelt spillere som gjør en feilpass o.l skal ikke skje, det hjelper ikke akkurat.

Når det gjelder det å gå før kamp er ferdig, så har jeg egentlig full forståelse for det. Det er som Sulla sier, folk ønsker ikke å bruke 30 min ekstra hjem for å se de resterende 5 minuttene. Men, jeg er ikke noe fan av det, og kunne ikke tenke meg å dra før dommern blåser av kampen, og spillerne har kommet og takket for kampen.

Landslagsspiller

Lagt til:

Når man har støtta gutta i 75 min, og man ikke får respons, ja da trenger man en reality check. Min kommentar var mildt sagt av mildere karakter en hva som kom frem av andre supportere. Jeg støtter laget i med og motgang, men når dem optrer på den måten de gjorde igår, så synes jeg det var flaut på deres vegne. Og så du vet det, jeg støtta enkeltspillere som gjorde feil så godt jeg kunne, både med applaus og heia rop..

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04

Lagt til:

Piping mot enkeltspillerer er latterlig. Fredrikstad publikumet minner mer og mer om Viking publikumet. Altså ikke særlig bra.

Støtt guttane istedenfor all den sytinga og pipinga mange dreiv med i går!

Liker heller ikke folk som stikker før kampen er slutt, men det er hvertfall bedre enn døm som blir igjen å piper.

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07

Lagt til:

Ryktene går om at Jan Tore Opphaug reagerte ganske voldsomt mot noen på hovedtribunen i løpet av kampen i går. Noen som vet hva som ble sagt den ene eller andre veien?

Svaberget for alltid!

Landslagsspiller

Lagt til:

Leser du litt tidligere i denne tråden så ser du hva jeg sa.

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05

Lagt til:

Sett i forhold til ressurser er Brann den klubben som har gjort det dårligst de siste 40 åra.

Hvorfor?????

Jo fordi publikum vender dem ryggen gang på gang hvis de ikke spiller bra nok.

Har sett Brannkamper hvor publikum piper når de leder med 2 mål fordi spillet ikke er bra nok.

På Fredrikstad stadion er jeg møkk lei halvfete gubber mellom 30 og 45 som skriker til enkeltspillere at de skal pelle seg dit de kommer fra, jævla idiot, faan er du tett i huet  osv. Jeg vet ikke hva som er problemet deres; om det er manglende potens, kjedelig jobb, feil kone, hemorroider eller rett og slett mangel på impulskontroll.

Uansett, slike folk har ikke en pøkk på fotballkamp å gjøre.

Når det gjelder piping mot egne spillere er det greit i ekstreme tilfeller når ikke spillerne jobber i hele tatt. Synes ikke det var tilfelle i går. De var bare ræva.

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06

Lagt til:
Endret:
Endret av: Rey

Jeg ropte en kommentar etter Ophaug da han var for å ta ett inkast, og jeg sa, nå må dere faen meg skjerpe dere og begynne å spille fotball. Reaksjonen var at Ophaug snudde seg og slang en kommentar tilbake.

Han sa "ta å støtt laget i steden da "

Mod: Fikset quote

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07

Lagt til:

Satt akkurat og så på Ålesund - RBK. Kampen var bra og kanskje en av de tingen som gjorde den bra var engasjementet fra publikum. Ålesundsupporterne støttet laget selv når det buttet.

Har pga. litt forskjellige hendelser lang reisevei ikke fått vært på Stadion i år, men har sett kampene. Det er trist - hvor er 12 mann på laget - hvor er supportern som støtter laget i motgang.

Hvor er plankehaugen?
Dette var den gruppa som før stod bak og skapte en del av livet og stemninga på tribunen - nå virker det som om de er mer opptatt av kjellærn og quiz og reise til håndballkamper. Hvor er engasjementet?
Jeg og mesteparten av familien var tidligere medlemmer - har bevist latt være fordi jeg opplever at de ikke tar ansvar og gir 110% som supportergruppe.

Oppfordrer FFK til å ta ansvar for å skape stemningen på stadion.
Når plankehaugen svikter må andre ta ansvar. (Vet at noen i PH er meget aktive - men dette må jobbes fram og ikke bare tro at stemningen kommer av seg selv).
Kanskje må FFK ved administrasjon/styret sørge for at det er 50 forsanger med trommer og blåsere på begge langsidene - og så får PH prøve å overdøve dem.

Spillere som ikke blør for drakta
Det skal selvsagt være lov å si i fra, men det er lov å bruke insiden av hode og velge tid og sted. En kampsituasjon er absolutt ikke stedet for å pipe - der skal det jubles over det som er positivt og forsøk og god vilje skal aplauderes. Kan skal noen møte opp på treningen med banneret som en gang ble brukt "Blø for drakta"?

Mental trening
Ingen er god på alt - kanskje trenger vi en som kan hjelpe TFA til å motivere gutta. Kanskje er KTE en som kan hentes inn for å hjelpe til med det i en kortere eller lengere periode.
Det er viktig at alle nå er løsningsorientert. Det er ingen hjelp i å skifte trener fordi det butter et par kamper. Det er viktigere å tenke hvordan en kan få inn maksimal kompetanse uten at noen føler seg tråkket på av den grunn. Klubben er det viktigste.

Det er mange oppgaver som skal løses i en klubb hvor budsjettet er halvert, men jeg håper i hvert fall at de tar ansvar for å skape en positiv stemning på tribunen og at det også kan hjelpe oss til å få spillere som blør for drakta.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

21/02/2026 11:13 | 00fd8b25