FFK - Mjøndalen Søndag 18. April 18:00
Det er kun 2 ting som holder tippeliganivå i Frstad.
Det ene er stadion og det andre er publikum(foreløpig)
---------------------------
Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Har ett konkret mulig råd til FFK. Få inn Eggen...
jeg må få lov til å si at den utgaven av FFK i de tre siste kampene er noe av det dårligste jeg har sett fra den kanten på mange år! Ingen "passion", ingen plan, ingen lederskikelser på bannen, ikke noe tempo i pasnningsspillet, hva er det som foregår på trenningene? man hører på forhånd snakk om å "slå tilbake, "revansjelyst", "vi skal vise oss fremm", det er tydeligvis lett å si, men gi i det minste inntrykk av at dere forsøker FFK spillere!
All snakk om opprykk bør nå parkeres på sidelinja til spillerne har skjønt hva Adecco ligaen dreier seg mest om og hva det vil si å være favorit. Det ser ikke ut som enkelte spillere har skjønt noen av delene. Det holder ikke å gi 93% selv om man spiller i adeccoen, alt annet enn 100% er uakseptabelt!
Så må jeg stille spørsmål ved Aunes taktiske vurderinger, har virkelig ikke FFK på hjemmebane mot 10 man med ca 15-20 min igjen av kampen ingen andre taktiske grep enn å flytte Piroja opp som spiss og spille solid "gampefotball"?
Under vurdering av FFK stallen ble det hevdet at FFK hadde sannsynligvis det beste stopperparet i ligaen, jeg stusset litt over den vurderingen da og nå fremstår det som en aldeles "frisk" påstand, det stopperparet trenger konkurranse om plassen samt mange timer med sprinttrening, de har spilt grusomt så langt, sammen med resten av forsvaret og keeper.
Det er nå Aune må begynne å vise at han er rett "skipper" og har det som skal til for å få skuta på rett kjøl. Han har spillerne med gode ferdigheter, men klarer han å tilføre de den rette innstillingen og mentaliteten?
alexx
Opprinnelig postet av Tøfflus
Til slutt vil jeg si til dem som pep i dag: En kort konsert når lagene går til pause er greit, men en ny unison pipekonsert når vi slår en støttepasning uti andre omgang? Tror dere virkelig sånt får fart i laget? Tåpelig. Blir kanskje feil å si medgangssupportere til dem som faktisk møter opp, men like fullt, skjerp dere.
Fy faen så enig jeg er. Jo mer piping, jo høyere skuldre får spillerne. Må nesten trekke frem Hoås sin uttalelse til SA igjen. I Særo er det lov å gjøre feil. Gjør man en feil der blir man backet opp fra tribunen, mens i Fredrikstad blir man trøkka ned. Grei med piping til pause, men drittslenging pg piping for den miste lille feil er latterlig.
The colour of her eyes
Were the colour of insanity
Opprinnelig postet av alexx
Enig i allt Alexx sier.
En annen sak som slår meg:
Etter 6 år i tippeligaen så har ikke FFK, klubben med den stadion, den tradisjonen og det publikummet maktet å bygge opp en ungdomsavdeling med spillere som burde spillt oss direkte opp i tippeligaen igjen. Det oser ikke direkte lokalt talent av troppen.
Hva er det som IKKE skjer i ungdomssatsingen til FFK? Se på RBK som setter inn den ene 17-åringen etter den andre med stor suksess!
Ikke det at jeg vet om de unge spilleres kvaliteter, men det synes som om FFK er talentfabriken til Sarp og Kvik!
Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
U ifra kampen i dag kan vi konkludere med et par-tre ting:
1. Lasse Staw er ikke et talent lenger, han er en flopp!
2. Valencia burde dratt sammen med Nordlie
3. Neste sesong kommer FFK til å ha den flotteste stadion i 2. divisjon! :-)
Synd at de på Plankehaugen-feltet slutter å synge det siste kvarteret.
---------------
- E.D. #9 -
---------------
Opprinnelig postet av Espen
Dette er bare så flaut... Under med 2-3, og en spiller mer på banen... Her må noe gjøres. Kanskje sjekke om Tom Nordlie er ledig for oppdrag...?
Jeg sa det før sesongstart, Aune er for veik, om han i det heletatt har en spilleplan, så har han ikke pondus nok til å få spillerene til å følge den. Har heller ikke pondus nok til å snu en negativ trend under kamp. Jeg syns fremdeles det var det dummeste klubben noen gang har gjort da de sparka ut Nordlie..
Her MÅ det gjøres grep med EN gang, IKKE vente til sommeren. Kanskje Eggen jr hadde vært noe ?
To Telos Arheezee Torah
Førsteomgang, elendig spill på sentral midtbane, alt for daft og masse feil. Andreomgang, alt for stillestående og alt for lite spill gjenom midtbanen. Hele kampen, aleks valencia småjogger på venstresiden.
Dette her må vi bare riste av oss. Nå satser jeg på at spillerne har fått en realitycheck og forstår at de må gjøre en mye større arbeidsinsats for å vinne kamper... Lyn skal få svi for dette!
Opprinnelig postet av Larifar
Dette her må vi bare riste av oss. Nå satser jeg på at spillerne har fått en realitycheck og forstår at de må gjøre en mye større arbeidsinsats for å vinne kamper...
Det burde de strengt tatt fått forrige søndag mot Sarp... 
To Telos Arheezee Torah
Opprinnelig postet av bjervell
Opprinnelig postet av Willy René
Opprinnelig postet av Holters
Det lukter ikke akkurat Tippeliga av dette spillet her. Pinlig å se på de 12 minuttene jeg har sett. Om vi skulle makte å rykke opp, så må det store investeriner til... Stallen er syltynn og mangler kvalitet.
Hvis de store investeringene ikke kommer allerede til sommeren så er FFK´s tippeligaeventyr over for lengre tid.
Satsing hals over hode med dyre spillere (for jeg tolker "store investeringer" som kjøp av spillere) tror jeg bare vil føre oss ut i verre uføre enn vi allerede er i.
Mulig det kom dårlig frem, men jeg mente at dersom vi rykker opp, så må det store investeringer til for at vi skal ha noe som helst i Tippeligaen å gjøre...
For øvrig enig med Willy René om at stallen bør forsterkes i sommer. Det finnes spillere som ikke koster all verden. Det gjelder bare å finne dem.
@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter
Skulle jo tro at de hadde skjerpet seg etter 1.omgang og at TFA hadde gitt de en real skyllebytte og at de kom ut som et nytt lag, men neida, kan vel ikke akkurat si det.
Hva tror dere skal til får å få Eggen til FFK??
Savner dette, se link: Skrek FFK til himmels
(Da spillerne hadde fått satt seg ned, tok trener Eggen ordet. Så det smalt i veggene i garderoben. )
Svømmer du mot strømmen, finner du kilden!
Opprinnelig postet av Kilden
Masse penger.
Opprinnelig postet av Plankekæll
Masse penger.
Mindre enn hva det koster hvis dem 3 første kampenes prestasjoner fortsetter...
Eggen hadde 1.3 mill forrige gang han var her, etter hva jeg vet, tipper han vil forlange omtrent det samme nå. Ser ikke at han er i noe posisjon til å kreve mer enn det, han har ingen trenerjobb nå og det er noen år siden han sist var i manesjen. Tviler på om FFK vurderer å hente han nå, men om motgangen fortsetter så kan han kanskje være rett man til rett tid, igjen!
Lenge leve "hjørnet"!
ffksupporter.nets spillerbørs: FFK - Mjøndalen
3 poeng, best i forsvar, 2 poeng, positivt innhopp. Sier ikke rent lite...
Nok en gang drar jeg på kamp for å se FFK sin marsj mot tippeligaen. Den gang ei. Jeg er ikke med lenger, gidder ikke å se på spillere som ikke gidder. Takk for meg, jeg stiller opp igjen når jeg får igjen noe for pengene mine. Kall meg gjerne medganssupporter eller annet stygt. Men er lenge siden jeg har sett FFK så dårlige som dem er nå, FLAUT.
Mulig det kom dårlig frem, men jeg mente at dersom vi rykker opp, så må det store investeringer til for at vi skal ha noe som helst i Tippeligaen å gjøre...
Jeg tok ikke den, nei :). Er helt enig i at dagens stall ikke er i nærheten av å ha noe å gjøre i tippeligaen. Første-elleveren holder mål (vel - de siste kampene gjør at jeg ikke er like sikker i det som før...), men troppen er ALTFOR tynn.
For øvrig enig med Willy René om at stallen bør forsterkes i sommer. Det finnes spillere som ikke koster all verden. Det gjelder bare å finne dem.
Stallen er for tynn, ja. Tror vi allerede ser litt av hva manglende intensitet på trening og manglende kamp om plassene pga. for få spillere av en viss kvalitet betyr for et lag.
Bjørn Jervell Hansen
Mener du/dere virkelig at Andreas TRegstrøm var vår beste? Han hadde jo to assist, en til hvert lag, men likevel!
Uff og uff...
Dette er jo mildt sagt tragisk... Liten konkurranse om plassen, spillere som virker nervøse og umotiverte.... Man kan være enig i at spillerne ikke presterer, i høyeste grad.
Er redd Aune ikke er mannen som klarer å heve dette laget til å bli stabilt bedre. I enkeltkamper kan det glimte til, men det er dessverre primadonnanykker på flere av spillerne, og Aune er ikke den autoriteten og tryggheten som får ristet det av spillerne.
Man kan gjerne være litt primadonna om man virkelig er god, men hos spillerne FFK besitter er det kun konsentrerte spillere med 100% innsats som gjelder.
cupmester 06, uten tromme
Opprinnelig postet av Gardarson
Mener du/dere virkelig at Andreas TRegstrøm var vår beste? Han hadde jo to assist, en til hvert lag, men likevel!
Han var den minst dårligste, spesielt i første. Og jeg liker å gi en karakter over til den som blir kåret til BB. Spillemessig synes jeg han var bedre enn Andersson. I det hele tatt er det vanskelig å finne noen som var banens beste i dag. Det blir nesten hipp som happ mellom Askar, Tegan og Andersson. Sistnevnte utelukkende fordi han scorer to mål.
Og det er ikke hovedsaklig fremover på banen det svikter i dag. Tre mål skal være nok til seier på hjemmebane.
Opprinnelig postet av Rey
Fy faen så enig jeg er. Jo mer piping, jo høyere skuldre får spillerne. Må nesten trekke frem Hoås sin uttalelse til SA igjen. I Særo er det lov å gjøre feil. Gjør man en feil der blir man backet opp fra tribunen, mens i Fredrikstad blir man trøkka ned. Grei med piping til pause, men drittslenging pg piping for den miste lille feil er latterlig.
Vi har nå spilt tre kamper. En seir, ett tap og en uavgjort. TRE kamper.
Og folk har begynt med pipekonserter, lav takhøyde for feil og generell piping og syting. Folk her inne krever at noe må gjøres.
Akkurat som guttane på banen har fått en realitycheck nå tror jeg folk her inne også har bruk for en: Det er slettes ikke rom for pengebruk i FFK iår. Det er ikke penger til å kjøpe inn spillere for, men først og fremst er det ikke råd til flere på lønningslista.
Alle snakker om at det må "investeres" i nye spillere. Investering er et pengebeløp som brukes på noe man forventer å få noe igjen fra. En ny spiller til FFK nå er ingen investering: Vi har INGEN garantier for at det hjelper prestasjonen på å kjøpe inn en eller to spillere. Og videresalg kan vi bare glemme: Varpene innen spillermarkedet gjøres ikke i panikk på forsommern: Varpene gjøres vha hard og langsiktig jobbing for å rekruttere de rette spillerene.
Vi må klare oss med de spillerene vi har, og de budsjettene som tåler motgang, uansett om det betyr at vi forblir i Adecco i en, to eller tre sesonger.
Jeg syntes dessuten at det dukka opp litt tæl når ting virkelig begynte å butte i kampen: Det var faktisk litt skikkelig guts i guttane mot slutten av kampen, sjøl om vi hadde marginene mot oss.
Jeg har følgende oppskrift for framtidige "drittkamper", for dem blir det mange av:
1) Spill ut og vekk av/fra situasjoner hvor området er overbefolka, spill på tvers, hva som helst, bare ikke forsøk det umulige: Å slå drittlaga med drittspill! Du skal aldri senke deg ned på drittlagas nivå, for de slår oss på erfaring hver jævla gang! I overbefolka områder av banen er drittlaga alltid best, for det er jo denne situasjonen de søker å oppnå, gang på gang. Ved å spille vekk fra situasjonen vil vi bryte spillemønsteret til motstander, og de blir frustrerte osv.
2) Spill ut angrepene, kom til avslutning. En av pilarene til drittlaga er å utnytte motstanders feil: Tar vi bort den pilaren begynner bygget å beve etter 10 min. Mange av motstanderne våre har ikke eget spill, enten ved mangel av evner, eller mangel på vilje, og da står de igjen med å skape det lille de skaper vha motstanders feil.
3) Spill solid på midtbanen, velg enkle løsninger med lav risiko, bruk bredde. Som hovedregel skal en midtbanespiller spille ballen mot motsatt side av der den den kom fra for å få bredde og bevegelse i forsvaret. Krossballer er også flott, sjøl om pasningen har stor risiko
4) Spill tålmodig, drit i om publikum piper ved en tilbakepasning til keeper. Det er helt greit å spille tilbake til keeper så lenge ballen blir satt i spill mot andre kant så fort som mulig
5) Bakre firer må ha tro på det de driver med: Defensivt må vi stole på hverandre, spille hverandre gode. Velge enkle løsninger. Bruk Celso ved oppbyggning av angrep. Hvis han blir pressa av motspiller, spill ballen i rommet som motspiller må forlate for å dekke opp Celso, så er det opp til de andre midtbanespillerene å gjøre seg spillbare.
6) Alle skal være tålmodige nå, spillere, trenere, publikum: Det verste vi kan gjøre er å begynne med svartmaling og stor vilje til å utsette fotballklubben vår for risiko for kortsiktig gevinst. Dette skal vi bygge opp fra bånn, og i det arbeidet inngår ikke svartmaling, syting og klaging. Vi har ferdigheter til å slå lag i Adecco på en ordentlig måte uten å måtte ty til drittspill, tjuvknepp og stygge taklinger, men dette lage må bygges opp fra bånn, sjøl om det er mye rutine osv.
Vi er ute av balanse nå, og det verste vi kan gjøre er å overkompensere for da går det rett på snørra!
Trist å se kampen idag. Ingenting stemte. 15 første minuttene var bra, alt annet sugde. Jeg forstår ikke hvordan Aune kan sitte å se på dritt spillet, og ikke gjøre NOEN ting med det. Han er så anonym så man får ikke sagt det engang. FFK har spilt dritt alle tre kampene. Opprykk er bare å glemme hvis det ikke blir gjort grep her..
Nei, fy faen ass. Nå er jeg i dritt humør. Støtter FFK av hele mitt hjerte, men klubben må faen meg gi tilbake også.
KOSTEN; TA GREP NÅ VÆR SÅ SNILL.
2010 er året vårt!
Stolt og trofast motgangssupporter, men håper allikevel på medgang...!
Opprinnelig postet av Asgeir
Vi er ute av balanse nå, og det verste vi kan gjøre er å overkompensere for da går det rett på snørra!
WORD! Er så enig så enig i hele innlegget!
Bjørn Jervell Hansen
Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
21/02/2026 11:13 | 00fd8b25