Husk meg
Brukernavn
Passord

Hva er vitsen? (FFK-fans berserk på Dickens)

Knøttespiller

Ble medlem: 04 nov 09

Lagt til:

Opprinnelig postet av Tøfflus

Opprinnelig postet av Scout

Slik truende og barnslig oppførsel som spesielt Jens Henrik opplevde skal ikke forekomme. Man skal ikke gå rundt blant sine egne, ei heller motstanderne for den sakens skyld, og føle seg utrygg eller redd fordi noen få vil være vemmelige. De som lagde bråk i byen fortjener ingen ny sjanse. FÅ DE BORT!

Utestengelse fra både Fredrikstad Stadion og alle borteturer, samt politianmeldelse. Ingen grunn til å spare på kruttet overfor slike idioter. Det er ille nok å tape kampen, om ikke vi skal assosieres med bråkmakere og pøbler i tillegg. Hooliganisme er ikke noe vi trenger å innføre.

Håper virkelig at dette tilfellet blir politianmeldt, og en type straff fra FFk også.
Greit at Rosenborg/Enga har slike idioter hos sin Ultras, men håper virkelig ikke at supporter kulturen her i Fredrikstad går denne veien.

ps! Tøfflus, ser du har god smak i Whiskey :) Blir ikke bedre enn en dram av Bowmore :)

---------------------------

"If outside is so good, why has mankind spent thousands of years trying to perfect inside?" *Dr.Sheldon Cooper*

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til:

Opprinnelig postet av Scout
Den episoden fikk jeg med meg. Jeg trodde det skulle være sånn at ALLE vi FFK-supportere sto sammen "En for alle, og alle for en", men den karen pluss gutteklubben grei sto tydeligvis klare til å slå ned en av sine egne...

Synd ikke et femtitalls supportere så det samme og tok affære. Tatt tak i tosken og kompisene hans og dratt de - til full beskuelse - ut av stadion. Det dumme er at når folk bare går vekk, så tror de at de kan fortsette sånn til evig tid. Skjønner jo at folk trekker seg unna når man står der alene og en gjeng står klar med neven, men om resten av feltet hadde reagert hadde de blitt veldig små, og veldig redd. Sånne folk tøyer til stadighet grensene, og slutter ikke før de får seg en skikkelig lærepenge.

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07

Lagt til:

Det disse dustene håper på er at store grupper beveger seg sammlet for da kan de gjemme seg i de.
Så i tiden fremover bør seriøst vurdere å forby å gå sammlet. At vi ikke får gå i sammlet gruppe. Ja vet at dette er tragisk men da har ikke disse feige drittsekkene noen å skjule seg blant og vi kan kanskje få begrenset det litt.

Videre bør norge innføre samme regler som i england. De som blir tatt for slik skal få meldeplikt ved før kampstart og etter kampslutt hos politiet. Og i forbindelse med landskamper og europacup kamper i utlandet må de levere inn passet sitt 14 dager i forveien. Får vi slike regler så vil kanskje de som har bitte litt hjerne slutte. Dessverre så vil jo de ihugga folka fortsette da de ikke skjønner bedre.

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03

Lagt til:

Opprinnelig postet av BøgeJon
De skulle aldri fått lov til å starta i utgangspunktet. Søppel

100% Enig! Det lukta problemer lang vei ved både navnevalg og symbolikk.   Dette er ledelsen i BRH's ansvar.  Det er alltid ledesen i en hvilken som helst gruppe eller organisasjon som må ta ansvar når slikt skjer.   Dette er dessuten en sak for politiet og jeg håper det tar dette så alvorlig som det fortjener.  3-0 var pinlig, men dette var så mye, mye verre

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03

Lagt til:

Opprinnelig postet av ffk1903

Synd ikke et femtitalls supportere så det samme og tok affære.

Jeg mener å huske at Stabæksupporterne kjeppjaget slike elementer fra en lokal pub for noen år siden da de skulle lage bråk med bortesupporterne.   Det er jo bra, men det skal jo ikke være vanlige supportere som skal måtte ta disse folka.  Enig i at det bør være kort lunte for å gi slike meldeplikt.  Rimelig bra straff å ikke kunne dra på ferie hver gang England spiller ute.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til:

Det er et område jeg helst ikke ville ha rett da jeg i 06 kommenterte det her at hvis dette ble en realitet, kom de til å trekke uønskede elementer til gruppa.. Slik jeg ser det er det eneste løsning nå er å legge ned hele gruppa, gjerne stå sammen på stadion å synge, men da som en kammeratgjeng. Dette syns jeg også bør gjelde Supras også selv om de sier de bare vil synge, det sa BRH-folka i 06 også. La oss lære av fortiden og være føre var denne gangen...

To Telos Arheezee Torah

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09

Lagt til:

Dette her ble jeg kvalm av ass. Det lukter dritt av hele greia.

Totalt uaksetabelt er det når man tyr til vold og hærverk. I tillegg er det totalt uaksetabelt at man truer sine egne. Fy faen det skulle jeg fint likt å sett.

Kjenner jeg bare blir forbanna provosert av disse taperne her. Håper VIRKELIG jeg krysser stier med en av dere patetiske mindreverdige idioter en vakker dag, eller flere.

Tenker dere over konsekvensker og etterfølger av det dere gjør? Tenk på mannen som ble slått ned foran sin datter - hva slags følelser sitter de med? Eller våre egne her som blir truet, og da flere mot én? Er det FETT å være supporter da, med resten av brorskapet?

Sammendrag av prestasjonen deres:
1. Dere klarte å ta en eldre mann (les: dere). Flere mot en.
2. Dere klarer å sparke samme person når han ligger nede.
3. Dere truer våre egne én etter én. Flere mot en.

Dette er det dere fikk til. Er dere stolte? Dere er faen meg tøffe altså. P A T E T I S K.

2010: The new era begins.

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til:

Opprinnelig postet av kratos

Det er et område jeg helst ikke ville ha rett da jeg i 06 kommenterte det her at hvis dette ble en realitet, kom de til å trekke uønskede elementer til gruppa.. Slik jeg ser det er det eneste løsning nå er å legge ned hele gruppa, gjerne stå sammen på stadion å synge, men da som en kammeratgjeng. Dette syns jeg også bør gjelde Supras også selv om de sier de bare vil synge, det sa BRH-folka i 06 også. La oss lære av fortiden og være føre var denne gangen...

jeg er så enig, men det er så synd for vi vet at gutte klubbene vil ikke høre på..

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05

Lagt til:

Merkelig stille det har blitt på de folkene idag da? Tørr dem ikke å vise seg frem? Stå frem for sine handlinger?

Har idag snakket med flere supportere som reagerer med harme og synes det her er utrolig dårlig gjort. Det gjør ryktet til Fredrikstad til å bli enda værre med sånne apekatter som flyr rundt å slår ned folk.

Jeg har tidligere ikke valgt å IKKE være med på diskusjonen rundt BRH/Supras osv for jeg mener de lager bra liv på stadion og prøver, men igår så rant begeret over for min del, hvert år nå siden 2007/08 har det stadig kommet ut noe rundt disse grupperingene, slåssing i Oslo, slossing under Fredrikstad brua, avtalt møte for å sloss i Kristiandsand og nå det her.

Skjerp dere! Ellers har dere ikke en dritt å gjøre på stadion, og jeg håper en dag dere får dere en skikkelig lærepenge når dere messer opp til bråk!

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

21 August 2010 :-)
18 Uker :-)

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til:

Det er bare å gratulere! Dette var dømt til å skje, og det skjedde. Takk skal dere ha, for at dere latterligjør FFK supportere for hele landet.

Jeg har valgt å la være å melde meg inn i PH for 2010 etter mange års sammenhengende medlemskap, mye pga "aksjonen" mot Runar Henriksen FØR kvalikk kampen i fjor høst, men mest pga at de aksepterer supporter gruperinger som BRH etc. Jeg kommer ikke til å melde meg inn i PH igjen før de tar avstand fra, og nekter å dele tribune med BRH og andre "supporter" gruperinger.

Selv om de som startet disse gruperingene en gang i tiden kanskje ikke hadde slike hensikter, kommer man ikke bort fra at de tiltrekker seg avskum som ikke er med for fotballens skyld, men for å lage kvalme og bråk! Denne gangen ble det bevist at det jeg og andre med meg har ment om disse grupperingene stemmer 100% !

Jeg håper at jeg slipper å se eller høre om slike episoder i fremtiden, men så lenge disse folka slipper inn på stadion og blir akseptert i PH er det vel bare et spørsmål om tid før det skjer igjen!

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

*14.05.08 - Bethina* :)

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08

Lagt til:

Vil jo bare oppfordre de som har et behov for å være andreledes og "Ultras" eller hva nå dere kaller dere om å legge bort BRH bannerene neste kamp, ikke sånn for å påta seg skylden eller noe, men for meg som ser dette fra utsiden da jeg verken bor i Fredrikstad eller har til vane å være på PH tribunen har det vært så mye tull med "dere"(alle skjønner hva jeg mener så dere trenger ikke krangle på det) at dere har blitt litt "skumle". Det at dere bl.a. legger ut sladdede bilder av dere på nettet gjør ikke saken bedre

Dette tullet gjør også at jeg nesten synes det er litt småubehagelig å stå med Plankehaugen. For deres egen skyld vil jeg anbefale et lite navneskifte evt. bare være plankehaugen en periode for å prøve å få en ny start(Pluss en liten opprensking) Image kan bety en del.

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Merkelig stille det har blitt på de folkene idag da? Tørr dem ikke å vise seg frem? Stå frem for sine handlinger?

Tror du dem tør å stå for sine handlinger? Er kremen av feghet disse her ass.

Knøttespiller
Ble medlem: 24 mai 09

Lagt til:
Endret:
Endret av: pawl

Dette var triste greier. Vi får i det minste håpe på politianmeldelse og utestengelse fra hjemme- og bortekamper. 

Det kan godt være intensjonene bak BRH var gode. Men det slår meg er at filosofien deres er i konflikt med nettopp det som var Plankehaugens styrke i flere år: Folkeligheten. Plankehaugen var faktisk best da morra mi ville være medlem, og vi fylte 50 busser til bortekamp. Derfor tror jeg Plankehaugen bør gjøre sitt ytterste for å distansere seg fra den "eksklusive" supporterkulturen ultras representerer, selv om det kan få negative konsekvenser for tribunelivet på kort sikt. 

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07

Lagt til:

Jeg tror Plankehaugen rett og slett trenger noen interne vakter, som har ansvar for å avverge bråk på borteturer. Gjerne med en representant eller to fra BRH også, om de vil vise at de tar problemet på alvor. Bedre at "vi" gjør dette selv enn at politiet skal måtte bruke folk på å holde orden når FFK spiller bortekamp. Dessuten ville det gjort godt for ryktet.

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til:

Det meste komiske er at BRH hadde et banner før kampen hvor det stod "Frihet for ultras". Denne hendelsen(og et par andre) viser at de ikke en gang fortjener å se kampen på stadion.

Dessuten tror jeg ultrasgrupperingene har kjørt alt for hardt på at PH skal ha en profil som ligner den italienske(Hopping, dansing, blussing osv) enn å la slik komme naturlig. Den engelske stilen (Mindre hopping og dansing og lengre sanger med litt mer mening enn La, la la og ole ole ole) PH kjørte før passet nok mye bedre.

15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1
http://www.flickr.com/photos/rasle/

Knøttespiller

Ble medlem: 31 okt 03

Lagt til:

Opprinnelig postet av Rasle

Dessuten tror jeg ultrasgrupperingene har kjørt alt for hardt på at PH skal ha en profil som ligner den italienske(Hopping, dansing, blussing osv) enn å la slik komme naturlig. Den engelske stilen (Mindre hopping og dansing og lengre sanger med litt mer mening enn La, la la og ole ole ole) PH kjørte før passet nok mye bedre.

Et stort AMEN!

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07

Lagt til:

Opprinnelig postet av Rasle

. Den engelske stilen (Mindre hopping og dansing og lengre sanger med litt mer mening enn La, la la og ole ole ole) PH kjørte før passet nok mye bedre.

Om ikke det passer bedre, så er det nok mer egnet dersom man ønsker å få med seg mange. Tross alt er det mange flere norske fotballfans som har et forhold til engelsk fotballkultur enn til italiensk. Hva BRH synes er kult er en ting, men de kan ikke forvente å få med seg hele medlemsmassen i Plankehaugen på det.

Personlig synes jeg dise monotone shalala-sangene er fullstendig intetsigende, men det skal sies at Plankehaugen kjører jo ikke bare slike. Der er det oransjegjengen som tar prisen. De har faktisk blitt mer like kanariene enn det kanariene er selv.

Uansett: Hva slags sangkultur man skal ta inspirasjonen fra er en helt annen diskusjon. Det viktigste er å finne en måte å unngå flere hendelser hvor FFKs navn og farger forbindes med supporterbråk.

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin

Knøttespiller
Ble medlem: 30 okt 08

Lagt til:
Endret:
Endret av: Larifari

Var det medlemmer fra BRH som stod for bråket på søndag? Regner jeg med at flere i BRH vet hvem det var som stod for det dersom det er tilfelle. De bør i så fall melde fra til politiet og ffk slik at de kan få den straffen de har fortjent, som etter min mening bør være whatever rettsvesenet kommer frem til samt flere års utestengelse fra ffk arangementer. Dersom det er medlemer av BRH som står bak bør dette være eneste mulighet til redemption for grupperingen. Jeg ønsker ikke å kaste rundt beskyldninger i hytt og pine og understreker at jeg ikke anklager BRH her. Jeg stiller spørsmålet pga at jeg av erfaring vet at min kilde(en artikkel på f-b.no som peker ut BRH) ofte er upålitelig .

Er det noen andre som står bak bør det være minimum 20 vitner blandt de passive følgesvennene som hang på i tog etter pøblene. Her må FFK supportere vise med handling hva vi synes om blind vold og hærverk. Handlingen bør være å angi pøblene, ikke vold som jeg ser noen idioter foreslår tidligere i denne posten. Målet må være at folk kan gå trygt på kamp for å støtte en klubb med godt ry!

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av Larifari

Handlingen bør være å angi pøblene, ikke vold som jeg ser noen idioter foreslår tidligere i denne posten.

Øye for øye?

Hadde ikke kostet meg en mikro-kcal å gått på en idiot som utøver blind vold og sparker en person som ligger nede.

Er det noen her som synes de skulle fått en skikkelig omgang, så har de vel all rett til å mene det. Hvem er du til å kalle de idioter?

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05

Lagt til:

Opprinnelig postet av Welhaven

Opprinnelig postet av Larifari

Handlingen bør være å angi pøblene, ikke vold som jeg ser noen idioter foreslår tidligere i denne posten.

Øye for øye?

Hadde ikke kostet meg en mikro-kcal å gått på en idiot som utøver blind vold og sparker en person som ligger nede.

Er det noen her som synes de skulle fått en skikkelig omgang, så har de vel all rett til å mene det. Hvem er du til å kalle de idioter?

Du tror vold løser vold?

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av guillermo

Du tror vold løser vold?

Tror ikke vold løser vold, men synes ikke man skal utelukke det som en handling, om det kan rettferdiggjøres. I dette tilfellet; jeg kunne fint tilgitt meg selv for å ha denget løs på en idiot som sparker en eldre mann.

Mener hver eneste oppegående individ kommer til et veiskille. Underliggende her er det at absolutt alle tar et valg, ingen som blir tvunget til noen ting.

Velger du da å være drittsekk, så fortjener du ikke noe sympati av noen slags sort; du får leve opp til valget ditt, ta ansvar for det, og er det slik at det smeller tilbake på personen med samme mynt så er det fult fortjent.

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til:

Juling et par dager etterpå fungerer nok ikke. Men, jeg mener det hadde vært på sin plass om noen som hadde evnet det kunne stoppet dem der og da, og gjerne med noen ydmykende ørefiker. Det ville nok definitivt virket preventivt.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Juling et par dager etterpå fungerer nok ikke. Men, jeg mener det hadde vært på sin plass om noen som hadde evnet det kunne stoppet dem der og da, og gjerne med noen ydmykende ørefiker. Det ville nok definitivt virket preventivt.

Der og da er jo nettopp når man måtte tatt tak i det. Enig at det blir teit nå, for nå kan heller de "mektige" i uniform ta seg av det, men tar man det når situasjonen er eskalert er det også lettere å få en reaksjon og få de til å våkne opp.

Er det ingen som stopper de og setter ned foten, så går de rundt, føler seg som konger, og gjør som de vil. Alt handler om selvtillit og tro på sin sak. Knuser du dette, har de ikke så jævlig mye bensin på tanken lenger.

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04

Lagt til:

Forbanna søppel de som har gjort dette. Jeg håper de skyldige blir tatt så fort som overhode mulig å nekta inngang i flere år fremover.

Dette hører ikke hjemme noen steder. Jeg håper de utestenger hele BRH, inntil de skyldige blir tatt.

"Det er ingenting danskene er mer redd for, enn å bli slått av et Drillo-spillende norsk landslag. Det er deres ultimate mareritt, og en stor og grunnleggende nasjonal frykt. Danmark har alt å tape"

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05

Lagt til:

Datteren til den eldre mannen som ble slått ned hevder det var én voldsmann.

Da tenker jeg at det må være enklere å peke ut svinet. Resten av gjengen som har gjort hærverk og kastet bengalske lys fortjener heller ingen ny sjanse, men den som bør, skal og MÅ stilles til veggs er personen som uprovosert banket den eldre mannen!

Vi har fått tilbake Tippekampen med Arne Scheie! =)
Fortsatt god bedring Dagfinn.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

20/02/2026 20:30 | 392cfb88