Husk meg
Brukernavn
Passord

Adeccoligaen 2010

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07

Lagt til:

Opprinnelig postet av Anne
Opprinnelig postet av Patrioten
Noen som vet hvem Ranheim skal spille i hengekampen sin?
De har ingen hengekamper, det at de har en kamp mindre er Lyn de ikke har møt, samtlige lag som har en kamp mindre på tabelen har hatt fri mot Lyn

Ikke samtlige. Alta og Nybergsund står med en kamp mindre fordi deres innbyrdes kamp skal spilles på nytt (dere fikk vel med dere det kontroverset etter 3-3-kampen i starten av august).

Uavgjort både i Bergen og på Fosshaugadn skåler vi for. SKÅL!

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til:
Endret:
Endret av: Patrioten

Vi må huske på at siden vi ikke har hatt det oppholdet Sogndal og Ranheim har hatt i forhold til Lyn, aå kan jo både Sogndal og Ranheim få tre poeng mer enn oss den runden vi ikke spiller, siden de har det oppholdet vi ikke har hatt.

Hvis de vinner vinner kampene sine.

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07

Lagt til:
Opprinnelig postet av Patrioten

Vi må huske på at siden vi ikke har hatt det oppholdet Sogndal og Ranheim har hatt i forhold til Lyn, aå kan jo både Sogndal og Ranheim få tre poeng mer enn oss den runden vi ikke spiller, siden de har det oppholdet vi ikke har hatt.

Hvis de vinner vinner kampene sine.

Det gjelder vel kun ranheim. Sogndal har jo i dag like mange kamper som oss

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)

Landslagsspiller

Lagt til:

Morgendagens runde nærmer seg, og for de andre topplagene er kampprogrammet som følger:

• Sogndal tar imot Mofs på hjemmebane. Tabellen tilsier rått parti, men formtabellen tilsier noe helt annet. Saftkokerne roter bort poeng i fleng, kråkene har to strake seire (riktignok mot bunnkolleger). Dette er forøvrig rundens TV-kamp, med ekstra tidlig kampstart (15:30). I følge med søndagsmiddagen skal fingre krysses for Moss, for en gangs skyld.
  • Ranheim får besøk av Tromsdalen. Dette er nettopp den type kamper ranerne kan finne på å gi bort poeng i (jfr hjemmekampen mot Løv-Ham). Men i utgangspunktet tar jeg for gitt at alle poengene blir igjen i østre Trondhjem.
  • Sarp står over denne runden da de skulle ha møtt Lyn.
  • Glimt skal til Alta en tur, og da blir det vel en ny uavgjort for de gule.

Alt i alt en runde hvor topp tre absolutt bør dra fra resten.

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til:

Herregud så dårlige dommere det er i adecco'n.  Der skulle faktisk Moss hatt scoring. Merkelig følelse å heie på MossSurprised

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05

Lagt til:
Endret:
Endret av: Knuty

Tviler desverre på at Moss tar poeng i denne.. Sogndal får styre kampen som de vil. Får håpe moss kan kontre dem i senk. Cool

Edit: Moss holder brukbart unna, men pådrar seg vannvittig mange dødballer, og innlegg i mot..

Landslagsspiller

Lagt til:

NRKs kameramann er visst begeistra for hjelmen til Hjælmen Cool Forøvrig burde Sogndal vært redusert til ti mann etter den nedpløyinga av Wennberg (den skyldige hadde gult fra før).

Men etter en omgang har jeg ikke voldsomt tro på at Moss skal holde helt inn. De blir til tider trykket inn i femmeteren, og hver gang de har sjansen til å kontre skusler de det bort med et par dårlige pasninger.

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:
Endret av: Knuty

Straffe til sogndal, 1-0, da er vel dette avgjort.. Tviler på Moss har mye å komme med offensivt i denne kampen.

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05

Lagt til:

1-0 ved særpingen Halvorsen.

Landslagsspiller

Lagt til:

Ingen hjelp å få fra Moss i dag nei.. 2-0 nå.

Landslagsspiller

Lagt til:

Foreløpig ingen hjelp fra Tromsdalen heller, Ranheim leder 1-0 til pause. Dog fikk de en mann utvist etter halvtimen, så vi kan kanskje håpe at TUIL kommer tilbake i den kampen.

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av Tøfflus

Foreløpig ingen hjelp fra Tromsdalen heller, Ranheim leder 1-0 til pause. Dog fikk de en mann utvist etter halvtimen, så vi kan kanskje håpe at TUIL kommer tilbake i den kampen.

Det gjorde de heldigvis, og takk for det..

Landslagsspiller

Lagt til:

Ja, det var det eneste positive å ta med seg i dag.

I dag vant forresten Glimt borte mot Alta, og når de er kvitt bortespøkelset kommer vel de til å herje resten av sesongen også. Riktignok er de seks poeng bak oss, men skulle vi finne på å tape på Aspmyra er den avstanden kun tre poeng.

Jeg blir mer og mer overbevist om at Sogndal rykker rett opp, dessverre er jeg langt fra like sikker på at vi slår følge. Vi nærmer oss en situasjon hvor vi må vinne hver eneste kamp.

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til:

Lov å håpe at Ranheim kommer til å slite litt mot Strømmen?

Én spiller utvist (rødt kort - Martin Grønning), én spiller fikk sitt tredje gule kort (Kenneth Dokken), og begge trenerne vist på tribunen (Per Joar Hansen og Otto Ulseth)...

Samtlige må nok finne seg en plass på tribunen i neste kamp.

http://fotball.aftenposten.no/forstediv/article178414.ece

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07

Lagt til:
Endret:
Endret av: Willy René

Opprinnelig postet av Holters

Lov å håpe at Ranheim kommer til å slite litt mot Strømmen?

Én spiller utvist (rødt kort - Martin Grønning), én spiller fikk sitt tredje gule kort (Kenneth Dokken), og begge trenerne vist på tribunen (Per Joar Hansen og Otto Ulseth)...

Samtlige må nok finne seg en plass på tribunen i neste kamp.

http://fotball.aftenposten.no/forstediv/article178414.ece

Ja det er lov å håpe, også lov å håpe at Follo også kan ryste Sogndal.

Jeg registrerer blant sarpepublikum og SA at sarpingene nå blitt hausset opp som nærmest klare opprykksfavoritter. Kanskje de også snart får noe nerver utenpå kroppen?

En ting er sikkert, det er ikke bare FFK av topplaga som kommer til å få feilskjær i serieinnspurten så dette kan bli uhyre spennende med mange lag involvert. FFK bør i alle fall ha brukt opp sin feilskjærkvote nå.

Det som bekymrer mest når det gjelder FFK er at de ikke fremstår som et lag, laget mangler totalt trygghet defensivt og fremstår som pingler offensivt. Småspill, hæling og 2-meterspasninger på 20 meter har motstanderen god kontroll på, det er bare å stille opp med 3 midtforsvarere det så renner det som regel ut i sanden.

FFK var skikkelig på gang i kampene mot Sogndal og Bryne, med sterk løpsvilje, bevegelse og god samhandling. Det er dette spillet de må tilbake til hvis byen skal ha et tippeligalag neste år.

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?

Landslagsspiller

Lagt til:

Siste fem kamper for de fremste fem lagene:

Sogndal: 7 poeng
FFK: 5 poeng
Ranheim: 9 poeng
Særp: 10 poeng
Glimt: 8 poeng

Ingenting av dette tyder vel på at noen av topplagene vil stikke fra resten og herje sesongen ut.

Neste runde, nå på søndag:

Follo-Sogndal. Vel, om Follo er så effektive som i går skal saftkokerne få slite. De slet lenge nok med å trenge gjennom Moss.

Nybergsund - Alta: Bør være hjemmeseier. Blir nok en betent affære med tanke på alt oppstyret rundt den første kampen mellom lagene.

Særp - Bryne: Well, med tanke på at Bryne har tatt kun ett poeng på de siste seks kampene, har jeg ikke særlig tro på at de kan stikke kjepper i hjulene for smurfene.

Strømmen - Ranheim: Blir nok en jevn affære, Strømmen trenger poengene like mye som Ranheim og har tre strake seire.

Moss - Løv-Ham: En åpen affære, løvene framstår som et formlag for tiden, Moss på sin side kom ned på jorda etter noen gode kamper.

TUIL - Ulf: Viktig kamp i nedrykksstriden, jeg holder en knapp på heimelaget.

Glimt - FFK er som alle vet utsatt. Den tar vi vel i kamptråden, men jeg kommer med et tips her. 1-1 og begge lag er misfornøyde med det.

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av Tøfflus

Follo-Sogndal. Vel, om Follo er så effektive som i går skal saftkokerne få slite. De slet lenge nok med å trenge gjennom Moss.

Follo - Sogndal er utsatt. 

Ny dato er foreløpig ikke satt.

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:
Endret av: Tøfflus

Opprinnelig postet av Plankekæll

Follo - Sogndal er utsatt. 

Ny dato er foreløpig ikke satt.

Den også? Ja, da så. Det hadde jeg ikke fått med meg. Ny dato blir vel fort samme dag som vi møter Glimt (15. september er det vel).

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til:

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D

Landslagsspiller

Lagt til:

Vi får satse på at Hovland hentes med en gang da. At han ikke spiller ut sesongen for Sogndal mener jeg. 

Kunne ikke Molde hentet Ødegaard, Breive og Hoås fra Sarpsborg også da? Laughing

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til:
Endret:
Endret av: Holters

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til:

Sarpsborg blir farlige i kampen om opprykk. De har seks hjemmekamper igjen og på pairet et mye lettere program enn FFK.

5. september: Bryne (h) 12. september: Ranheim (b) 19. september: Strømmen (h) 26. september: Tromsdalens (h) 3. oktober: Moss (b) 10. oktober: Mjøndalen (h) 17. september: Follo (b) 24. september: Nybergsund/Trysil (h) 31. oktober: Sandnes Ulf (b) 7. november: Alta (h).

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til:

Smurfe-Diouf (mange er det av dem egentlig?) sendt på sykehus etter kollisjon på banen.

Med artikkelen følger også årets sportsbilde. Helt fantastisk fotograf. Mulig at han har fått kink i nakken etter å ha speidet etter FFK på tabellen?

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06

Lagt til:

Opprinnelig postet av ffk1903

Smurfe-Diouf (mange er det av dem egentlig?) sendt på sykehus etter kollisjon på banen.

Med artikkelen følger også årets sportsbilde. Helt fantastisk fotograf. Mulig at han har fått kink i nakken etter å ha speidet etter FFK på tabellen?

Hehe. SA må være en verna bedrift.

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:
Endret av: Plankekæll

Rosenborg begynner å få kalde føtter angående Ranheims mulige opprykk. De henter nå tilbake en av Ranheims beste spillere, nemlig Michael Jamtfall.

Snart følger vel også Jo Sondre Aas etter. Da kan Ranheim vinke goodbye til Tippeligaen.

http://fotball.adressa.no/eliteserien/article178623.ece

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

20/02/2026 20:30 | 392cfb88