Husk meg
Brukernavn
Passord

Ohandza Zoa Franck (18)

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03

Lagt til:

Her er det et par ting som må sies. Welhaven gjorde en god jobb. Ingen betviler det. For en gutt som skulle bli her en uke var dette helt kjempe, Mitt poeng er ikke dette besøket, men hva FFK planla hvis Franck hadde blitt her f.eks i 3 år. FFK har INGEN god historie på integrering av spillere fra Afrika. Leilighet og playstation har ofte vært løsningen. Fortell meg konkret hva FFK ville gjort denne gangen som ville vært så mye bedre.  Det kan bli mange hverdager for unge gutter langt unna hjemlandet sitt hvi dette ikke planlegges godt nok. Dette er ikke et forsøk på å være sarkastisk eller devaluerende, men trekker bare opp noen problemstillinger basert på gamle opplevelser. 

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06

Lagt til:

Opprinnelig postet av Topscorer

Fortell meg konkret hva FFK ville gjort denne gangen som ville vært så mye bedre. 

For det første så synes jeg det er flott at det er engasjement rundt dette, og som du sier så har ikke FFK historie for å være gode på dette.

Hadde Franck blitt her så hadde han ikke blitt plassert i egen leilighet. Han hadde blitt plassert hos en vertsfamilie. Vi har veldig god erfaring med dette når det gjelder Sanpreet Singh. Han har bodd hos vertsfamilie siden august og han trives utmerket. Grunnen til å plassere spillere i vertsfamilie er for å sikre daglig oppfølging og for å unngå "brakkesyken". Vi har allerde et register på 7-8 aktuelle vertsfamilier

Videre så vil spilleren bli pålagt språkopplæring. Behov for videreutdannelse/skolegang kartlegges. Mest sannsynlig så vil spilleren kunne hospitere på St.Olav eller idrettslinja på Fredrik den II i forbindelse med sportsbiten.

Sosiale behov som utøvelse av religion er også endel av planene. Vi kartlegger spillers behov og kontakter den menighet som dekker dette behovet. Franck er katolikk og ble allerede første dag vist hvor den katolske kirke i Fredrikstad ligger.

Nettverksbyggingen startet allerede første dag. Bl.a besøkte Franck Odillons familie i Sarpsborg hvor de hadde en fantastisk kveld. Det lå også planer om å utvide dette med flere folk som stod parat til å bidra.

Vi skal rett og slett bli blandt de beste i klassen på integrering. Men til det trenger vi engasjerte folk, så har du lyst til å bidra så er det bare å si fra.

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.

Landslagsspiller

Lagt til:

Flott Jan. Da stoler jeg på at det du skriver vil fungere. Viktig å ta vare på disse guttene.

Bedriftsspiller
Ble medlem: 11 mai 09

Lagt til:

Snakker med Franck på Facebook nå, og hvis jeg har forstått han rett er han på vei tilbake hit. Hadde virkelig vært fantastisk!

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05

Lagt til:

Opprinnelig postet av Hompachaka

Snakker med Franck på Facebook nå, og hvis jeg har forstått han rett er han på vei tilbake hit. Hadde virkelig vært fantastisk!

Da er det bare å håpe at dere to ikke snakker forbi hverandre. Men uansett om det skulle bli en realitet kan vel ikke han komme hit før til sommeren?

Dette er virkelig en spiller FFK kunne trengt nå.

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til:

Opprinnelig postet av Plankekæll

Da er det bare å håpe at dere to ikke snakker forbi hverandre. Men uansett om det skulle bli en realitet kan vel ikke han komme hit før til sommeren?

Han kan ikke spille før overgangsvinduet starter, men han kan jo komme hit... :)

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09

Lagt til:

Opprinnelig postet av Holters

Han kan ikke spille før overgangsvinduet starter, men han kan jo komme hit... :)

Lager mat jeg vel!

Men for info så har ikke jeg fått samme signalene, men snakket igjen med han for rundt tre dager siden så mye kan skje :-)

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05

Lagt til:

Opprinnelig postet av Plankekæll

Jeg må bli flinkere til å skrive korrekt og god norsk skjønner jeg... Cool

Bedriftsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av Facebookchat mellom Franck og meg.

14:14Meg

Did you get a contract at Lille?
14:15Franck

no i'm come back to norway soon
14:15Meg

Cool, Fredrikstad? or another club?
14:16Franck

yes is very good

i have theer of ffk

-

Som dere ser, ikke helt lett å forstå hva han mente, men jeg tolker det dithen (han skrev mer enn dette altså) at han er på vei tilbake til Fredrikstad. Jeg spurte han om det var en annen norsk klubb, da svarte han at han "elsket FFK" eller noe i den duren så jeg tolket det dithen at han ikke skulle det.
Som plankekæll sier, er nok ikke umulig at vi kan ha snakket litt over hverandre, engelsken hans er vel på omtrent samme nivå som fransken min, altså på Google translate nivåCool

Landslagsspiller

Lagt til:

engelsken hans er vel på omtrent samme nivå som fransken min, altså på Google translate nivåCool

Nå vet jeg ikke om fransken din, men engelsken hans kunne vært bedre ;-)

Gikk kjappere for meg å lære meg franske ord enn at han tok det på engelsk. Han tar ting veldig raskt da - veldig smart og oppegående.

2010 er året vårt!

Juniorspiller

Ble medlem: 27 sep 05

Lagt til:

Hvis du har det han skrev på Fransk, kan det vel hende noen her inne kan nok Fransk til å oversette bedre enn Google?

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av HeiaFFK

Hvis du har det han skrev på Fransk, kan det vel hende noen her inne kan nok Fransk til å oversette bedre enn Google?

Han skriver på Engelsk - iallefall til meg. Så han kopierer på engelsk fra Google Translate :-)

2010 er året vårt!

Bedriftsspiller

Lagt til:

Jeg har ikke det på datan nå lenger, dessverre.

Opprinnelig postet av Welhaven

Han skriver på Engelsk - iallefall til meg. Så han kopierer på engelsk fra Google Translate :-)

Han begynte med engelsk til meg også, men GT har tydeligvis en elendig oversetter fra fransk til engelsk, så jeg sleit med å forstå hva han ville fram til, så da ba jeg han skrive på fransk. Det jeg ikke tenkte på da var jo at det ville blir akkurat samme resultat, jeg kan jo som sagt ikke en døyt fransk så jeg brukte også GT.Cool

Landslagsspiller

Lagt til:

[quote=Hompachaka]

Han begynte med engelsk til meg også, men GT har tydeligvis en elendig oversetter fra fransk til engelsk, så jeg sleit med å forstå hva han ville fram til, så da ba jeg han skrive på fransk. Det jeg ikke tenkte på da var jo at det ville blir akkurat samme resultat, jeg kan jo som sagt ikke en døyt fransk så jeg brukte også GT.Cool

Det var jo gjennomtenkt! Hehe ;-)

2010 er året vårt!

Bedriftsspiller

Lagt til:

Hmmm, virker som om han drev gjøn med meg?Vi har jo passert mai med god margin nå! Med mindre han mente mai neste år, men det er vel heller meget tvilsomt...

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08

Lagt til:

Dere kan jo tipse han om å skrive veldig enkelt, GT klarer å oversette norsk opp til 5-6.klasse nivåTongue out

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson

Landslagsspiller

Lagt til:
Hva gjør gutten nå? Har han tegnet kontrakt med noen klubb i Frankrike eller hva. Noen som vet?

A-lagspiller

Lagt til:

Søkte han opp og finner ikke svar. Men så at han var med i gruppen "Vi finner flere som hater ONEPIECE en de som liker det"  på Facebook. Litt Lobbyvirksomhet der. 

Jeremy Clarkson

Knøttespiller

Ble medlem: 17 mar 10

Lagt til:

Har jobba med å finne det ut.. Ser ut som han skal spille for FC Brugge i Belgia.

Juniorspiller
Ble medlem: 21 nov 06

Lagt til:
Endret:
Endret av: morteno

han var i Fredrikstad på Lørdag.

jeg tror i hvertfall det var ham :-)

Stå på guttæne

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av morteno

han var i Fredrikstad på Lørdag.

jeg tror i hvertfall det var ham :-)

Og det vil si; han var her eller du tror det var ham?

Slik jeg har fått det med meg så er iallefall Franckie-boy sitt FFK-eventyr ganske godt nedfryst, og mener det lille som var av forhandlinger etter han var ferdig med prøvespill har stått på stedet hvil siden den gang..

2010 er året vårt!

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til:

Francks FFK-eventyr er nok dessverre skrinlagt grunnet en meget useriøs agent som har skapt en komplett isfront mellom FFK og nevnte agent. Synd for Franck, da dette er en spiller FFK kunne hatt bruk for, men siden det er Afrika det er snakk om,  er det ikke bare-bare "å si opp" agenten sin...

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter

Landslagsspiller

Lagt til:

..er det ikke bare-bare "å si opp" agenten sin...

Virkelig ikke. Gribber..!

2010 er året vårt!

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08

Lagt til:
Endret:
Endret av: FFK pra sempre

Det er ikke helt umulig at en spiller kan sparke en agent som forhindrer spilleren en bedre avtale enn han har, det er i alle fall slik i enkelte land som Brasil. Men som Holters sier, Afrikanske land er ofte noe for seg selv.
Fint om noen kunne sjekket om dette også er en FIFA regel?

http://twitter.com/GardC

A-lagspiller

Lagt til:

Noen som kjenner en bra Advokat Tongue out

Jeremy Clarkson

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

21/02/2026 11:13 | 00fd8b25