Ardian Gashi til Helsingborg
Gashi bedt om å dra!
Det er Ardian Gashis beskrivelse av Fredrikstad Fotballklubb de siste månedene.
Midtbanespilleren forlater nå FFK til fordel for svenske Helsingborg - og det etter å ha blitt bedt om å dra.
Til Dagbladet forteller Gashi at han gjerne ville bli for å hjelpe klubben, men at han fikk beskjed om å helst reise sin vei fordi FFK ønsket å spare inn på lønnsbudsjettet.
Dagbladet og P4 som melder dette..
Det høres ikke usannsynlig ut. Gashi var den spilleren under kontrakt som hadde høyest lønn. Det var nok en av grunnene til at han ønsket å bli, samtidig som det var hovedgrunnen til at klubben ville at han skulle dra. For klubben sin del, som lønner spillerne, var det viktigere at han gikk enn at fikk betalt for ham. Ettersom han går ned i lønn så ville Helsingborg kunne betale Gashi en sign on fee da de slapp å betale for overgangen. For FSI var selvfølgelig evt videresalgs prosenter viktigere.
---------------------------
Failure has a name - Tom Nordlie
Opprinnelig postet av Modric
Til Dagbladet forteller Gashi at han gjerne ville bli for å hjelpe klubben, men at han fikk beskjed om å helst reise sin vei fordi FFK ønsket å spare inn på lønnsbudsjettet.
FFK må kutte i lønnskostnadene, og Gashi tilbydde seg å gå ned noe i lønn, men bare dersom Tom Nordlie ble sparket.
Likevel er det ikke tvil om at Gashi hadde en veldig god lønn, og FFK har ikke råd til slike lønninger i førstedivisjon. Totalt var det driftskostnader opp mot to millioner (om man innkalkulerer arbeidsgiveravgift o.lig, hvorav lønn på ca. 1,5 mill).
@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter
En ting jeg ikke skjønner er hva alle higer etter med Everton,den gutten har ikke gitt meg en noe.
jeg har enda tilgode og se Everton gi meg gåsehud og en god fotballopplevelse.
Men det har faktisk Gashi.
Mener det blir helt feil når dere mener Gashi ikke blir ett savn.
Gashi er bare ett resultat av dårlig spill over hele linja,man kanke væra gud alene se.
Opprinnelig postet av superduper
Gashi er bare ett resultat av dårlig spill over hele linja,man kanke væra gud alene se.
Funker fint i bibelen. 
Tom Nordlie en av grunnene til at Gashi valgte å forlate FFK
– Jeg skulle gjerne ha blitt i FFK og spilt dem tilbake til eliteserien. Men slik situasjonen er i klubben nå var det ikke mulig for meg å bli værende, sier Gashi til f-b.no.
Opprinnelig postet av Lemmy
Tom Nordlie en av grunnene til at Gashi valgte å forlate FFK
– Jeg skulle gjerne ha blitt i FFK og spilt dem tilbake til eliteserien. Men slik situasjonen er i klubben nå var det ikke mulig for meg å bli værende, sier Gashi til f-b.no.
Hyggelig avskjedspresang fra Gashi til de som er igjen her nede... Det må man få lov til å si. 
@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter
Her har vi et pent eksempel på ukulturen blandt spillerne. Med sine gode avtale burde han ha forlatt klubben, takket for seg, uten å blåse ut i media.
Ellers nevnte han 3 punkter som grunn at han forlot klubben, og som vanlig har Holters tatt tak i den ene som klinger som musikk i hans ører(kjører samme stil som nettassistent J. Simensen i FB): Tom Nordlie en av grunnene til at Gashi valgte å forlate klubben.
For sin sign on fee kunne han jo tatt tatt med seg Ramberg på kjøpet .
Da ville en av de siste illojale spillerne vært borte fra klubben.
Opprinnelig postet av Lillebror
Her har vi et pent eksempel på ukulturen blandt spillerne. Med sine gode avtale burde han ha forlatt klubben, takket for seg, uten å blåse ut i media.
Ellers nevnte han 3 punkter som grunn at han forlot klubben, og som vanlig har Holters tatt tak i den ene som klinger som musikk i hans ører(kjører samme stil som nettassistent J. Simensen i FB): Tom Nordlie en av grunnene til at Gashi valgte å forlate klubben.
For sin sign on fee kunne han jo tatt tatt med seg Ramberg på kjøpet .
Da ville en av de siste illojale spillerne vært borte fra klubben.
Ja Ramberg hadde jeg hvertfall ikke savnet hvis han dro.hehe
You'll Never Walk Alone
Er det en som faktisk har baller nok til å få ffk på rett vei igjen så er det Nordlig.Spillerne går ut i avis og media mens Nordlig er såppas fornuftig at han ikke skriker ut i media.Har vi egentlig fått Nordlig sin versjon av alt?Nei.Bare hørt ifra spillerne.SDkulle vært inntressant og hørt Nordlig sin versjon
You'll Never Walk Alone
Opprinnelig postet av kjell-H
Er det en som faktisk har baller nok til å få ffk på rett vei igjen så er det Nordlig.Spillerne går ut i avis og media mens Nordlig er såppas fornuftig at han ikke skriker ut i media.Har vi egentlig fått Nordlig sin versjon av alt?Nei.Bare hørt ifra spillerne.SDkulle vært inntressant og hørt Nordlig sin versjon
Han har uttalt seg flere ganger både til aviser og direkte på tv. F.eks. om hvor skakkjørte han mente spillergruppa var. Og en masse annen svada om virkemidler o.s.v. Så viss du syns det er interessant å høre Nordlies versjon så burde du ha fulgt bedre med.
Og hva venter du Nordlie skal si? At han har brukt kjeftmetoder som er hårreisende og at han er totalt feil mann til trenerjobben i FFK? Selvfølgelig vil han forsvare at han skriker til spillerne, og kalle det "situasjonsbestemt ledelse".
Det vil bare bli ord mot ord uansett. Men hvorfor skal man ikke tro på de tre spillerne som har stått frem? Hvorfor skal man ikke tro på folk som har bivånet FFK-treninger og som har blitt sjokkert over hva de har fått se? Hvorfor skal man ikke tro på de spillerne som tidligere har blitt trent av Nordlie som har advart mot ham?
Tror du det ikke er en grunn til at han har fått sparken i flere klubber?
Er det noen jeg tror har baller til å få FFK på rett vei igjen, så er det det nye styret.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
21/02/2026 11:13 | 00fd8b25