Husk meg
Brukernavn
Passord

PAC sitt avskjedsbrev!

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09

Lagt til:

Opprinnelig postet av Patrioten

Advarte FFK mot å ansette Nordlie

http://www.dagbladet.no/2009/12/18/sport/fotball/tippeligaen/tom_nordlie/jesper_mathisen/9577256/

Mener FFK-spillere driver skitten kampanje mot Nordlie

http://www.dagbladet.no/2009/12/18/sport/fotball/adeccoligaen/tom_nordlie/9570047/

Uttalelsen til Vestvik mot Jesper M er mer eller mindre en fin bekreftelse at de åpenbart har manko på fotballferdigheter. Hvilken sider rundt Nordlie er det som kan ha talt FOR å ansette ham med en toårskontrakt og ingen lønnsredusering om det hele skulle ende med nedrykk? Fjernt.

Takk til Jesper Mathisen som prøvde å rope varsko, synd ørene var døve allerede da...

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08

Lagt til:

du er vel ikke medgangs supporter .........

---------------------------

jaddajadda

Juniorspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av lordofwhat

du er vel ikke medgangs supporter .........

Spør du meg?

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06

Lagt til:

Vestvik til Fædrelandsvennen: - Vi er en seriøs klubb, vet du, og har vurdert alle sider av Tom Nordlie og tar vårt standpunkt ut i fra en totalvurdering. Vi gjør en ordentlig jobb når vi ansetter våre medarbeidere, for å si det litt sleivete.

Du snakker om å få dritten tilbake i trynet. Er det i det hele tatt noe av det han sier som er sant...? 

Juniorspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av Ymer

Vestvik til Fædrelandsvennen: - Vi er en seriøs klubb, vet du, og har vurdert alle sider av Tom Nordlie og tar vårt standpunkt ut i fra en totalvurdering. Vi gjør en ordentlig jobb når vi ansetter våre medarbeidere, for å si det litt sleivete.

Du snakker om å få dritten tilbake i trynet. Er det i det hele tatt noe av det han sier som er sant...? 

Nøyaktig hva jeg hintet til lenger oppe. Det beviser jo bare at han ikke har noen form for fotballforståelse.

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03

Lagt til:

Opprinnelig postet av Lunddesign

Opprinnelig postet av Ymer

Nøyaktig hva jeg hintet til lenger oppe. Det beviser jo bare at han ikke har noen form for fotballforståelse.

Fytte hælvete. ALLE er forbanna på ham og gjengen han har rundt seg, og hele den FrP mentalitet klubben nå styres etter. Hvorfor er det ikke han og gjengen hans som forsvinner, i stedet for supportere, frivillige, spillere, gløden, hele byens stoltehet og kjærlighet til laget? Åssen klarte den jævla gjengen å stjæle klubben vår???

ALDRI før, om det har vært 2.div, Adecco eller etter kamper i TL, har jeg hatt problemer med å svare for meg, vise STOLTHET, når fotballinteresserte, uansett hvor de kommer fra, har utfordra på fotball. Men nå? Jeg er sjakk matt, utspillt, driti ut og taper når det snakkes fotball. Faenihælvete.

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04

Lagt til:

At Vestvik er et skadedyr som må fjernes er jeg enig i, men blir det ikke litt drøyt når du gir Frp skylden?

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til:

Opprinnelig postet av Erikk

At Vestvik er et skadedyr som må fjernes er jeg enig i, men blir det ikke litt drøyt når du gir Frp skylden?

Synes jeg ikke. Først seg sjøl, så seg sjøl gjennomsyrer klubben jo....

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07

Lagt til:

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Synes jeg ikke. Først seg sjøl, så seg sjøl gjennomsyrer klubben jo....

aha, god gammeldags AP holdning jo, med litt sann at man sikkrer seg selv også slik at man ikke kan fjernes.

Kanskje droppe å blande politikk inn i dette. Smile

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05

Lagt til:
Endret:
Endret av: ecupeventyrsnart

Akkurat når PAC skriver noe så tenderer jeg til å stole på at det han sier er riktig, men igjen, til media??  Brevet hadde hatt mye mer effekt om han hadde sendt brevet til styrene og dets medlemmer og pålagt de å ikke dele brevet til media.

Det ville uansett blitt lekket og hans misjon hadde vært gjennomført, men sånn som det er nå er han blitt en illojal medarbeider, og de aller fleste arbeidsgivere vil tenke seg om 2 ganger før de ansetter en "bråkmaker"

Synes det er synd, men konsekvensen for PAC personlig er jeg redd blir stor. Tross alt sitter det mange i styret med mektige posisjoner i arbeidsliv og politikk. 

Jeg ville også tenkt 2 ganger med å ansette en som går til media med en personalsak. Hvis jeg kunne velge mellom to personer med tilnærmet lik kompetanse og erfaring, ja da ville jeg valgt den uten en slik sak "på seg"

Håper jeg tar feil, men tror faktisk jeg har rett. 

Men til brevets kjerne..hvis det faktisk stemmer at flertallet av arbeidsstokken ikke klarer å jobbe under sjefen sin så er det umulig for han å fortsette. Da er ganske enkelt å bli kvitt han, da er det bare for styret å be de som jobber der inn til intervju en og en foran en gruppe fra styret hvor de sier sin mening, uten påvirkning fra de involverte "fløyene" og be de si sin mening om saken. Som andre skriver så blir det en "Muller-sak" eller kan jo også kalle det en "Valla sak" i begge tilfellene så er det arbeidsmiljøloven som sier at det er den som trakasserer som må gå, ikke "offeret(ene).

Hvis historien til Cwartek stemmer så er det ingen vanskelig sak å si opp Nordlie uten den nevnte fallskjermen, men det kommer uansett til å bli en rettsak av det. OG det er da alle disse cowboy-brevene og uttalelsene i media vil resultere at Nordli til tross for at han eventuelt er slik det beskrives, vinner saken og blir tilkjent erstattning.

For da kan han si at han var utsatt for en heksejakt fra dag 1 og aldri fikk sjansen å vise hva han var god for. Så det beste styrene kan gjøre nå  er å gjennomføre prossessen jeg beskrev over, før enda flere soloutspill i pressen ødelegger sjansen for å slippe å betale fallskjermen.  

Og hvis spillerne ikke tør å si sin mening foran styret, så får det eventuelt gjennomføres ett hemmelig valg på lik linje med andre lovlige valg. For avstemmninger i spillergruppen med håndsopprekning teller ikke i min bok, til det er det altfor mange sterke personligheter som påvirker folks meninger.

Noen som kan si fra når en kommende ekstraordinær generalforsamling blir, med valg av nytt styre?

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03

Lagt til:

Har jeg gitt FrP skylda? Snakker om en egomentalitet som inn til det sykelige styrer sånne folk som Vestvik. Og et kjør som er fulstendig blottet for vanlige spilleregler; beslutninger som tas i de lukkede rom, liten involvering av ansatte, manglende hensyn og respekt for medarbeidere og omgivelser. Det var det jeg mente med FrP-mentalitet. Men drit i det. Hadde hatt det samme synet på ham og de rundt ham uansett hvor i det politiske landskapet han befant seg. Partitilhørighet er selvfølgelig helt uvesentlig i denne sammenhengen. Det eneste viktige er at han må bort fra FFK.

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04

Lagt til:
Endret:
Endret av: A.Hegerfors

Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart

... men sånn som det er nå er han blitt en illojal medarbeider...

Nå er vel strengt tatt ikke Pål ansatt i FFK lenger. Han fikk tilbud om videre ansettelse, men valgte å takke nei.

... og de aller fleste arbeidsgivere vil tenke seg om 2 ganger før de ansetter en "bråkmaker"...

Å insinuere at Pål Andrè Czwarek er en bråkmaker... HAHAHAHA... Dagens beste. Trenger vel ikke ytterligere kommentar...

Jeg ville også tenkt 2 ganger med å ansette en som går til media med en personalsak. Hvis jeg kunne velge mellom to personer med tilnærmet lik kompetanse og erfaring, ja da ville jeg valgt den uten en slik sak "på seg"

1. Dette er ikke en personalsak, men et avskjedsbrev.

2. Fotballspiller er et spesielt yrke. Fotballspillere (og ledere) uttaler seg i hytt og gevær. Her snakker vi om en person som har tjent samme klubb i 13 år UTEN å være innblandet i noe tøys, ei heller kommet med noen flåsete uttalelser i media. Jeg anser Pål Andrè for å være en meget reflektert og nyansert mann,og kanskje den personen som har størst grunnlag for å uttale seg om situasjonen i FFK. Dette på bakgrunn av hva han har vært med på de siste 13 årene. Når han nå har prøvd alle de riktige kanalene uten å nå frem, synes jeg det er helt på sin plass å gjøre det han gjør nå. Han takker nei til et  - sammenlignet med det øvrige arbeidslivet - godt betalt jobbtilbud og stiller seg selv som skyteskive for å tale spillergruppens og KLUBBENS sak. Er det EN person i denne saken som IKKE kan anklages for å sette seg selv foran klubben, må det være ham. Dette er egenskaper ihvertfall jeg ville verdsatt høyt, og jeg ville definitivt ansatt en person med Pål Andre Czwartek sin bakgrunn og historie - forutsatt at han var kvalifisert for jobben!

---

Off topic og ikke til Ecupeventyrsnart: Ser at en del i diskusjoner rundt utspillene til Ramberg og PAC, snakker om illojale medarbeidere, oppsigelsesgrunn o.v.s. Herre min hatt, sier jeg, sett dere litt inn i hvilke regler som gjelder. Om Rambergs uttalelser skulle være nok til oppsigelse, ville det ihvertfall være en enkel sak å bli kvitt Tom Nordlie med utgangspunkt i Arbeidsmiljølovens § 4.3 - tredkje ledd - UTEN å måtte betale noe etterlønn.

Sverige marscherade ut ur VM-90: 1-2, 1-2, 1-2

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04

Lagt til:
Endret:
Endret av: Rey

Akkurat når PAC skriver noe så tenderer jeg til å stole på at det han sier er riktig, men igjen, til media??  Brevet hadde hatt mye mer effekt om han hadde sendt brevet til styrene og dets medlemmer og pålagt de å ikke dele brevet til media.

Nå var det, i følge Demokraten, planlagt at brevet skulle blitt lest opp på møtet som skulle vært om torsdagen, men som klubben i all sin visdom utsatte til lang ut i januar.

Da syns jeg det er helt greit at det kommer til media i stedet slik at det kanskje er mulig å få gjort noe med problemet i stedet for å la det skure og gå i en måned til.

Det ideelle hadde selvsagt vært om det hadde blitt tatt på møtet slik det tydligvis var planlagt, men når det ikke var mulig så er det helt greit at det ble gjort som nå.

Og om det hadde hatt mer effekt å bare sende det til styrene og dets medlemmer tviler jeg ekstremt på. Det er jo noe de tydligvis har prøvd på tidligere.

The colour of her eyes
Were the colour of insanity

Bedriftsspiller

Ble medlem: 10 jun 09

Lagt til:

Synes det var modig at Pål Andre gikk ut offentlig med brevet. Vi vil jo ha en åpen klubb der vi supportere får vite hva som skjer. Henriksen og styret har jobbet jevn og trutt med å ødelegge klubben, og ansatte Tom Nordlie mot spillernes ønske. Det som er litt ironisk er at RH jobbet for Adecco før og sendte oss dit i år. Tilfeldig?? I think not... Håper at PAC blir et av de fremtidlige medlemmene i det styret som eventuelt kommer i fremtiden. Heia FFK!

You'll never talk alone...

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03

Lagt til:

Hadde  Pål Andre startet med å beklage at spillergruppa ikke hadde levert under de to foregående trenerene i denne sesongen og ikke tatt ansvar v for egentrening som forventet av høytgasjerte spillere, kunne vi tatt brevet seriøst.

Han skal ikke inn i FFK systemet mer, det er ikke nok å se andres feil , man må se helheten.  Det samme gjelder Ramberg, han burde vel fått nye magiske briller , han ser ihvertfall ikke egenprestasjon i 2009. Karakter 1.

Nordlie forsvinner sannsynligvis i løpet av et år, når FFK får kontroll på økonomien, RAmberg håper jeg har spillt sin siste kamp på A-laget, Pål Andre bør legge skoa på hylla både i forhold til fotball og klubb.

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av tomroar

Hadde  Pål Andre startet med å beklage at spillergruppa ikke hadde levert under de to foregående trenerene i denne sesongen og ikke tatt ansvar v for egentrening som forventet av høytgasjerte spillere, kunne vi tatt brevet seriøst.

Han skal ikke inn i FFK systemet mer, det er ikke nok å se andres feil , man må se helheten.  Det samme gjelder Ramberg, han burde vel fått nye magiske briller , han ser ihvertfall ikke egenprestasjon i 2009. Karakter 1.

Nordlie forsvinner sannsynligvis i løpet av et år, når FFK får kontroll på økonomien, RAmberg håper jeg har spillt sin siste kamp på A-laget, Pål Andre bør legge skoa på hylla både i forhold til fotball og klubb.

Hvorfor skal han starte med å oppsumere innsatsen av spillergruppen. Dette er jo et brev hvor han begrunner hvorfor han slutter. Han slutter pga at han er sterkt uenig i veien videre med Nordlie som trener.

Spillerne også inkludert ramberg og pac har jo innrømmet svak innsats. Hvor mange ganger må de egentlig skrive det. Skal man kanskje sette opp en tavle på stadion hvor alle spillere skriver på en tavle 100 ganger at vi var elendige i 2009? Blir du mer fornøyd da?

Spillerne og ledelsen har gjort et oppgjør med 2009 sesongen. Nå snakker man om fremtiden. Det er de valg FFK gjør for fremtiden man tar et oppgjør med og som pac nevner i dette brevet og som også er grunnen til at han gir seg.

All hyllest til rambert og pac. Karaktert 6+++++++ på brevet

Landslagsspiller

Lagt til:

For å skape troverdighet må alt underbygges, derfor denne argumentasjonen. Hva er det spillerene må ha av trener for å yte.  Om du deler banen i tre, så ligger vel Nordlie i den ene enden , Grønhagen på midten og Aune på motsatt side uten kontroll. Stort sett ble det ikke levert . I den situasjonen klubben var i , skulle spillerene kunne gitt sitt beste uavhengig av hvordan treneren opptrådde i en slik kort periode som det var på slutten av sesongen. Klarer du ikke å overhøre idiotutsagn fra en trener en kort periode, er det bare å legge skoa på hylla. Hadde de spillt uten betalt hadde jeg skjønnt det, men nå de mottar opp mot 2 mill pr år er det helt uforståelig. Hadde noen betalt meg så godt skulle de fått lov til å skelle meg ut til forkost, lunsj og Middag for en kort periode. Fremover er det anderledes, hadde de levert så kunne de satt mer press på en endring, og de hadde fått mer gehør.  I en arbeidsituasjon så er det altid slik at de som levere varene blir hørt, de andre er bare med. Situasjonen med Norlie varer sansynligvis ikke lenge, men det er det ledelsen som skal avgjøre, når tiden er rett spesiellt med tanke på økonomi, så får de andre svelge kamelene inntil videre og håpe på bedre tider.

Landslagsspiller

Lagt til:

Men det er jo nettopp det han gjør han underbygger sin avgjørelse. Han legger ikke opp pga at han spilte elendig i 2009. Han legger opp pga veivalget som ble tatt om at Nordlie skal fortsette som trener. Han går da ganske grundig til verks å sier i klartekst hvorfor han er så prinsipielt uenig i Nordlie.

Når det gjelder det å prestere så har det ikke noe å si om man tjener 100 000 kr eller 10 mill. Finnes ikke gleden klarer man ikke å prestere. Hvis du har bedrevet litt idrett selv så vet du det. Det blir så latterlig å si at pga at man tjener 2 mill så må de prestere 110% Jeg nekter å tro at du hadde prestert perfekt i den jobben du er i dag hvis det hadde vært bråk dag ut og dag inn. Konflikter og intriger selv om du hadde tjent 10 mill.

De er mennesker som alle andre de også. Treneren skal inn mot en kamp få opp motivasjonen, gleden, lysten til å spille. Klarer han ikke det har han ingen ting som trener å gjøre. Det er ganske selvforklarende at en gruppe som har vært gjennom så mye som det FFK har vært gjennom ikke kan skremmes til å prestere. Man må da jobbe med å få tilbake spillergleden. Det tror jeg de fleste skjønner bortsett fra Nordlie.

Stort sett det eneste argumentet jeg har hørt for de som er mot utspillene til PAC og Ramberg er at de tjener 2 mill. For det første er det ikke spillerne sin skyld at de tjener bra. Det er oss supportere som er skyld i det. Det er vi som har kjørt denne karusellen og da også pøst inn med penger i fotballen. For det andre og det viktigste, de er mennesker de også. De har følelser som alle andre.

Landslagsspiller

Lagt til:

De har ikke prestert helt i fra november 2008 ! Hva skal da til for at spillere uten bakkekontakt skal prestere.

Har man en profensjonell holdning til det man driver med kan man i perioder heve seg over andre ting.

Det var det samme under Eggen, Da Grønhagen kom var det tilnærmet anarki da også, men en masse spillere som ikke var i form og som ikek hadde tatt ansvar for egentrening. Under Aune var de de såkalt ansvarlige som skulle stått frem, noe de ikke gjorde.

Man kan ikke altid skylle på alle andre.

Vi er enige om at Nordlie ikke blir gammel i klubben, men jeg syntes det var verdt et forsøk, så skulle man selvfølgelig hatt en klausul om terminering av avtalen etter gitte kriterier.

De største sutrekoppene er det greit å bli kvitt for alltid. Noen av de har vel  ikke bare vært i konflikt i klubben, men ryktene sier jo noe om enkelte om hva som har skjedd i  nabolaget der de bor. Man har ikke mer enn flyttet inn før kranglingen starter. Det er greit å ta med seg, sier ikke hvem som er skyld i nabofeider, men ...............

Det er jo ofte slik at enkelte får med seg andre i å krisemaksimere. 

Landslagsspiller

Lagt til:

Eventuelt å hinte til at PAC er en sutreunge er rett og slett historieløst. Han er alt annet en det. Han har ikke gjort annen en å holde munnen lukket i 13 år.

Helt enig i at man en gang i blant kan prestere selv om det er bråk men ikke konstant. Selv med en profensjonell holdning så klarer man ikke i idrett å prestere når ting ikke er som det skal. Alle som har bedrevet idrett vet også dette. Det har ingen ting å si hvor proff man er.

PAC har heller aldri klaget på Eggen, Grønhagen eller Aune, men han tar et oppgjør med Nordlie. FFK har helt klart et problem hvor de må bygge en kultur. Men som PAC sier Nordlie er ikke mannen for fremtiden i FFK. Siden også PAC ikke har klaget på de andre trenerne som du nevner synes jeg det blir helt feil å bruke det som argumentasjon mot PAC.

Mulig du blander spillergruppen og PAC. Men jeg tolker brevet til PAC som personlig og ikke et brev fra spillergruppen.

Landslagsspiller

Lagt til:

Jeg skriver ikke spesiellt om PAC, men om spillere generellt. Han burde konsentrert seg om disse , og ryddet i reiret .

Konflikt i nabolag, gjelder ikke PAC, men en av de andre sutrekoppene

Landslagsspiller

Lagt til:

Hvorfor skal han skrive om de andre suttrekoppene når han slutter pga treneren. At han slutter har jo ikke noe med de å gjøre så det hører ingen steds hjemme i dette brevet.

Men helt enig med at det er en del som syter og FFK må jobbe med å skape en god kjemi i klubben. Også påtide at man blir ferdig med maktkampen i ledelsen. Det er alt for mange som setter seg selv før klubben i dag.

Men siden denne tråden handler om brevet til PAC så må jeg si at jeg synes det er helt fantastisk bra skrevet og at han oppsumere meget bra hvorfor han nå sier nei til ny kontrakt og gir seg.

Landslagsspiller

Lagt til:

Han burde har brukt energi for lenge siden til å få spillerene til å levere uavhengig av trenere og ledelse om han var så opptatt av klubbens ve og vel. 

Landslagsspiller

Lagt til:

og det har han nok også gjort. Men siden PAC ikke er av typen som styrter til media hele tiden så har det bare ikke kommet frem. Han har nok prøvd på sin egen  måte.

Bedriftsspiller
Ble medlem: 29 okt 09

Lagt til:
Endret:
Endret av: ika

Det er ikke noe hemmelighet at Nordlie har en personlighet som ikke går over lengre tid. Ingen finner seg i å bli behandlet sånn, og han er en enorm slitasje på miljøet rundt. Det er også grunnen til han får sparken i alle klubbene han har vært i etter et drøyt år. Hver gang.

All respekt for PAC for å gå ute med dette. Det er en viktig sak å gå ut med, på samme måte som "Muller-saken" for litt siden. Ville Nordlie gjort klubben det beste hadde han gått selv, helt enkelt fordi han ikke har tillit, og egentlig aldri har hatt det. Husk at flere av spillerne i klubben har hatt Nordlie som trener før, og allerede var i fullstendig avsmak til han. Det sprede seg fort til resten av klubben - og det hele ble en selvoppfyllende profeti.

Det er vel å håpe forgjeves på at Nordlie selv innser dette, og gjør det eneste riktige - og for å berge FFK - å ta si hatt og gå. Imidlertid er han tydeligvis hardnakket på å bli helt til han får sparken - hver gang. Og dermed ribbe enda en klubbøkonomi...

Nordlie burde betalt tilbake skatt til gjeldende klubber har han vært med på å ødelegge.

Mannen har i stor grad bidratt til pengeflommen som var i eliteserien, og mange av de røde tallene i klubbene han har vært i. Han handler jo bare overprisete og norske "O2-opptaksspillere", og står for en fotball fullstendig uten kreativitet.

Nordlie er en trener det ikke går an å ha mer enn i beste fall ett år. Etter det er hele klubben sliten og ingen orker det trynet mer. Risholdt sa jo selv det: Vi var lei av Tom, og var glade for at han dro.

Og nå spiller Kongsvinger Tippeliga med hans selv er i Adeccoligan. Som et passende bilde på hvordan det er. Kontinutet er utviklling, hvilket Tom ikke kan gi, og heller aldri kan gi.

Og det er langsiktighet (og ro) FFK trenger NÅ.

Fotball er fotball

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

21/02/2026 11:13 | 00fd8b25