Kan dette være noe for Nordlie
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Nordlie har vært ansatt 3 mnd. Det er selvsagt ikke tema at han skal sparkes. Nordlie hatere kom over det og håp han får suksess. Han har gjort sterke saker med addeco lag nesten hver gang han har trent lag i den divisjon.... Skulle nesten tro dere håper vi taper fordi dere ikke ville ha han fra starten av....
Det virker nesten sånn. Bedre at han får oss opp, og han går kontrakttiden ut, og så begynne å satse på ungdommen ( hvis disse finnes ).
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Bedre at han får oss opp, og han går kontrakttiden ut, og så begynne å satse på ungdommen ( hvis disse finnes ).
Så var det dette med kortsiktig tankegang da... Som egentlig fikk oss i denne situasjon fra begynnelsen av... Er det ikke i 1. divisjon vi nå skal rydde opp hele klubben og bygge opp en sportslig grunnmur slik at vi ikke går rett ned igjen? Innføre gode verdier, og gjennstå som en aristokrat med lokale krefter?
Du har ikke lyst å se på en klubb som spiller fantastisk fotball med unge talenter, enn å gå opp og så ned igjen grunnet samme feil som i tidligere? Jeg ønsker gjerne en klubb som i løpet av de 5 neste årene er en topp 4 klubb, og et nytt styre som ikke klarer å tenke lenger enn 1 mnd fram.
---------------------------
Fredrikstad Supporter fra 2000 direkte fra Nydalen, Oslo!
- Men så lenge han mener at det er det beste for laget, og han har tross alt tatt oss fra 13. til 14. plass (Kvisvik)
Jeg tror vi tenker veldig likt Flisa. Alt du skriver kunne jeg nesten skrevet selv. Forskjellen er at du skriver mye bedre enn meg. 
Opprinnelig postet av Flisa
Så var det dette med kortsiktig tankegang da... Som egentlig fikk oss i denne situasjon fra begynnelsen av... Er det ikke i 1. divisjon vi nå skal rydde opp hele klubben og bygge opp en sportslig grunnmur slik at vi ikke går rett ned igjen? Innføre gode verdier, og gjennstå som en aristokrat med lokale krefter?
Du har ikke lyst å se på en klubb som spiller fantastisk fotball med unge talenter, enn å gå opp og så ned igjen grunnet samme feil som i tidligere?
Å spille bare fantastisk fotball med unge talenter ? Å ha bare folk fra distriktet hører bare 70-tallet til. Er ikke sånn nå, og kommer ikke til å bli det heller. Selvfølgelig håper jeg at unggutta kommer opp, men di må være gode nok også. Pr. dags dato ser jeg knapt noen som er kapable til å ta en plass på A-laget. Kun 1 ser jeg, som kan tas rett opp, og det er Becken. Som reserve først selvsagt. Utenom han ser jeg ingen. Jeg ser talenter rundt omkring ja, men god nok til å gå rett inn på laget ? NEI.
Forstår ikke hva du mener, bortsett ifra at jeg har sett at du vil presse ungutta frem. Og der er jeg uenig med deg. Få frem 1-2 stk., ja. Hvis di er gode nok kommer di sikkert opp også. Jeg kan stille deg spørsmålet ? Hvem er gode nok ? Eneste jeg ser er Becken. Muligens Slydal, men jeg tror ikke han tar nivået heller. Skulle vi pressa frem enda fler fra unggutta går det lukt ned i 2. Såpass har jeg sett av di. Går vi ned til 2. , så kommer vi ikke opp mens jeg lever, dessverre. Og da er min interesse gått ut på dato.
Det er vel ikke snakk om å presse fram ungdommen Haugen? Det er snakk om å ta de beste opp i a-stallen, la dem trene fast med a-laget og kanskje få noen innhopp på slutten av kampene. Du tror da vel ikke at de som er 17 - 18 år utvikler seg ved bare å spille og trene på juniorlaget? Eller være "markører" (kjegler) på a-lagstreningene når det trenes formasjon? Dessuten så er det så og si slutt på mulighetene til de som har passert junioralder om de ikke får sjansen til å prøve et høyere nivå i FFK. Hva skjer da? Jo, de forsvinner til klubber som er villige til å satse på dem. Skal vi da kjøpe dem tilbake for store penger når/om de blir gode nok? Hva slags talentsatsing er det?
Sorry, litt off topic....
Opprinnelig postet av Flisa
Jeg ønsker gjerne en klubb som i løpet av de 5 neste årene er en topp 4 klubb, og et nytt styre som ikke klarer å tenke lenger enn 1 mnd fram.
Jeg ser dessverre ikke scenarioet foran meg Flisa. Hadde det blitt sånn som du beskriver så hadde jeg hengt meg på, men jeg har ingen tro på det.
Opprinnelig postet av Ymer
Forstår ikke hva du mener, bortsett ifra at jeg har sett at du vil presse ungutta frem. Og der er jeg uenig med deg. Få frem 1-2 stk., ja. Hvis di er gode nok kommer di sikkert opp også. Jeg kan stille deg spørsmålet ? Hvem er gode nok ? Eneste jeg ser er Becken. Muligens Slydal, men jeg tror ikke han tar nivået heller. Skulle vi pressa frem enda fler fra unggutta går det lukt ned i 2. Såpass har jeg sett av di. Går vi ned til 2. , så kommer vi ikke opp mens jeg lever, dessverre. Og da er min interesse gått ut på dato.
Det er vel ikke snakk om å presse fram ungdommen Haugen? Det er snakk om å ta de beste opp i a-stallen, la dem trene fast med a-laget og kanskje få noen innhopp på slutten av kampene. Du tror da vel ikke at de som er 17 - 18 år utvikler seg ved bare å spille og trene på juniorlaget? Eller være "markører" (kjegler) på a-lagstreningene når det trenes formasjon? Dessuten så er det så og si slutt på mulighetene til de som har passert junioralder om de ikke får sjansen til å prøve et høyere nivå i FFK. Hva skjer da? Jo, de forsvinner til klubber som er villige til å satse på dem. Skal vi da kjøpe dem tilbake for store penger når/om de blir gode nok? Hva slags talentsatsing er det?
Sorry, litt off topic....
Ja, men hadde det ikke vært greit å vente og se hvem som kommer med i A troppen? Nordlie har faktisk ikke tatt ut en A tropp ennå i FFK. Eller hadde dere ventet at han skulle heve innpå det som var av ungutter i den situasjon vi var i når han kom?
Jeg ser talenter rundt omkring ja, men god nok til å gå rett inn på laget ? NEI.
Uff da, det er snakk om UTVIKLING Haugen. Da må de beste talentene få kjenne på nivået, først ved å trene med de beste. Senere gjerne noen innhopp på slutten av kamper hvor vi har kontroll. Det er ikke snakk om å "gå rett inn på laget"! Hva er alternativet til klubben?
Tror faktisk at det finnes flere talenter som kan ta nivået hvis de får tillit. Og det finnes nok ikke noen bedre arena for FFK å prøve dette ut enn i Adeccoen. Å gi alt det sportslige ansvaret til Nordlie var nok en stor tabbe, og nå har man kanskje malt seg opp i et hjørne. Realiteten er at FFK ikke har råd til å hente inn dyre etablerte spillere som også tapper klubben for penger med høy lønn. Jeg vil gjerne se flere talenter, men det går nok ikke å sparke Nordlie med den økonomien, og hvis man skal satse på talenter er det nok få trenere som har denne "misjonen". Håpet mitt er at klubben står på sitt, innser realiteten og setter ned foten for innkjøp av 'etablerte' spillere. Da er Nordlie nødt til å bruke de ressursene han har i klubben, enten det eller å levere inn oppsigelsen. Man kan ikke bruke penger man ikke har. Det sier seg sjøl, men klubben har hittil langt fra blitt drevet etter dette prinsippet.
Opprinnelig postet av Supreme NTM
Tror faktisk at det finnes flere talenter som kan ta nivået hvis de får tillit. Og det finnes nok ikke noen bedre arena for FFK å prøve dette ut enn i Adeccoen. Å gi alt det sportslige ansvaret til Nordlie var nok en stor tabbe, og nå har man kanskje malt seg opp i et hjørne. Realiteten er at FFK ikke har råd til å hente inn dyre etablerte spillere som også tapper klubben for penger med høy lønn. Jeg vil gjerne se flere talenter, men det går nok ikke å sparke Nordlie med den økonomien, og hvis man skal satse på talenter er det nok få trenere som har denne "misjonen". Håpet mitt er at klubben står på sitt, innser realiteten og setter ned foten for innkjøp av 'etablerte' spillere. Da er Nordlie nødt til å bruke de ressursene han har i klubben, enten det eller å levere inn oppsigelsen. Man kan ikke bruke penger man ikke har. Det sier seg sjøl, men klubben har hittil langt fra blitt drevet etter dette prinsippet.
Takk
Fredrikstad Supporter fra 2000 direkte fra Nydalen, Oslo!
- Men så lenge han mener at det er det beste for laget, og han har tross alt tatt oss fra 13. til 14. plass (Kvisvik)
Ja, men hadde det ikke vært greit å vente og se hvem som kommer med i A troppen? Nordlie har faktisk ikke tatt ut en A tropp ennå i FFK. Eller hadde dere ventet at han skulle heve innpå det som var av ungutter i den situasjon vi var i når han kom?
Har ikke sagt noe om hva Nordlie vil gjøre jeg (ihvertfall ikke i de siste 2 innleggene mine
). Jeg svarte på innlegget til Rune Haugen. Vi finner tidsnok ut hva Nordlie finner på. Jeg håper han ser verdien i å utvikle talenter og ikke bare tenker 2 år (= kontrakt-tiden hans)fram i tiden. Da vil vi slite etterhvert...
Opprinnelig postet av Ymer
Har ikke sagt noe om hva Nordlie vil gjøre jeg (ihvertfall ikke i de siste 2 innleggene mine
). Jeg svarte på innlegget til Rune Haugen. Vi finner tidsnok ut hva Nordlie finner på. Jeg håper han ser verdien i å utvikle talenter og ikke bare tenker 2 år (= kontrakt-tiden hans)fram i tiden. Da vil vi slite etterhvert...
Håper det selv jeg. Forskjellen er bare at jeg er villig til å gi han en sjanse først. Det synes jeg enhver trener eller spiller som blir hentet inn skal få..... Jeg hadde ikke vært for en ansettelse av Aune, men jeg hadde heller ikke skrevet en haug med disse tråder før han hadde så vidt kommet igang heller..
Å spille bare fantastisk fotball med unge talenter ? Å ha bare folk fra distriktet hører bare 70-tallet til. Er ikke sånn nå, og kommer ikke til å bli det heller. Selvfølgelig håper jeg at unggutta kommer opp, men di må være gode nok også. Pr. dags dato ser jeg knapt noen som er kapable til å ta en plass på A-laget. Kun 1 ser jeg, som kan tas rett opp, og det er Becken. Som reserve først selvsagt. Utenom han ser jeg ingen. Jeg ser talenter rundt omkring ja, men god nok til å gå rett inn på laget ? NEI.
Hallelulja.., har også sett juniorlaget endel de siste åra og mener det ikke finnes mange A-lagspotensielle der. Muligens J. Becken som du nevner, og Dardan Mehmeti (som nå er i Kvik), og Simen Rafn (på sikt)....
Opprinnelig postet av Lex
De som ikke innfinner seg med Nordlie kan fratre som spillere i FFK. Så enkelt er det.
Da er jeg redd det blir glissent
Failure has a name - Tom Nordlie
Amen i kjerka!
Hva er trenerens hovedoppgave? Det ligger vel litt i tittelen, gjør det ikke?
Har det helt godt av moten at en fotballtrener skal trene spillere til å bli bedre fotballspillere? Tom Nordlie er en høyt gasjert trener så jeg håper han, og andre trenere for den saks skyld, ser på seg selv som noe mer enn en som driller formasjon, tar ut lag og coacher fra sidelinja. Han har krevd å få totalt sportslig ansvar. Det innebærer å lage, og gjennomføre, en sportsplan for A-lag, rekrutter og junior lag samt oppfølging av trenerne. Har han skjønt det tro? Er han kompetent til det(da tenker jeg fotballfaglig, for rent sosialt er han det ikke)?
Nordlie har vært ansatt 3 mnd. Det er selvsagt ikke tema at han skal sparkes. Nordlie hatere kom over det og håp han får suksess. Han har gjort sterke saker med addeco lag nesten hver gang han har trent lag i den divisjon.... Skulle nesten tro dere håper vi taper fordi dere ikke ville ha han fra starten av....
Nå må du gi deg. Må innrømme at jeg tok av litt da han kom. Tok på mange måter sorgen over nedrykket da så det svei ikke like mye da det var avklart. Men jeg, og andre, besinnet oss og ville ikke skape støy før serien var over. Nå er det, og miseren, et faktum. Jeg kan love at jeg skal hive bensin på bålet til han er borte. Jeg kjenner ingen som er mindre egnet til å være fotballtrener enn Tom Nordlie. Ganske enkelt fordi jeg ikke kjenner noen som har så til de grader mangelfulle sosiale ferdigheter. Og det verste er at han ikke ser dette selv.
Opprinnelig postet av Plankekæll
Amen i kjerka!
Men fortsatt mener jeg det er feil å sparke Nordlie.
Vi har ikke råd, han har ikke fått noen sjanse en gang og langsiktigheten i å bruke millionbeløp på sparking og ansettelse av ny trener eksisterer ikke. La Nordlie få fortsette, så kan klubben legge ned de økonomiske premissene man trenger for å drive fornuftig. Det sportslige ansvaret til Nordlie kan være et gode for klubben hvis dette blir utarbeidet fra de økonomiske forutsetningene man har. Men da må klubben styres rett, og det mener jeg det neppe kan sies å være tilfelle per nå.
Tar litt bladet fra munnen nå, for det ser jo ikke ut som om det skjer noen verdens ting til tross for en skandaløs styring av klubben.
Vi må ha et styre med en visjon og en misjon, konkrete arbeidsplaner og målsetninger, og sist men ikke minst en serie av verdier som FFK som klubb må legge til grunn for hele virksomheten. Dette har vært tatt opp før, men det har såvidt jeg vet ikke skjedd noe. Hvordan skal vi få på plass et slikt styre? Den eneste løsningen jeg ser er å legge ned en gruppe som utarbeider en plan for et "kupp" hvor et nytt styre med disse ambisjonene blir valgt inn. Her trengs det jo tonnevis av initiativ og engasjerte ildsjeler som er innstilt på å dra i samme retning. Vi har nok engasjementet på plass, spørsmålet er om initiativ og viljen til å dra i samme retning eksisterer. Hvordan er forresten reglene for å få på plass et ekstraordinært årsmøte? Det skjedde jo i forbindelse med emisjonen i januar i år... Tror nok forutsetningene for en slik 'omveltning' ligger til rette "nå", ventes det med å gjøre noe blir jo klubben fortsatt styrt på den samme måten. Og jeg tror de fleste oppegående mennesker ser at dette bærer feil vei om man skulle fortsette i samme spor. Sorry hvis jeg drar den litt langt, men ser ikke helt hvorfor det ikke gjøres noe konkret når man kommer fram til "fine tanker", samtidig som det skjer null handling.
Amen.!!! Helt enig-
Vi har ikke råd, han har ikke fått noen sjanse en gang og langsiktigheten i å bruke millionbeløp på sparking og ansettelse av ny trener eksisterer ikke. La Nordlie få fortsette, så kan klubben legge ned de økonomiske premissene man trenger for å drive fornuftig. Det sportslige ansvaret til Nordlie kan være et gode for klubben hvis dette blir utarbeidet fra de økonomiske forutsetningene man har. Men da må klubben styres rett, og det mener jeg det neppe kan sies å være tilfelle per nå.
Tar litt bladet fra munnen nå, for det ser jo ikke ut som om det skjer noen verdens ting til tross for en skandaløs styring av klubben.
Vi må ha et styre med en visjon og en misjon, konkrete arbeidsplaner og målsetninger, og sist men ikke minst en serie av verdier som FFK som klubb må legge til grunn for hele virksomheten. Dette har vært tatt opp før, men det har såvidt jeg vet ikke skjedd noe. Hvordan skal vi få på plass et slikt styre? Den eneste løsningen jeg ser er å legge ned en gruppe som utarbeider en plan for et "kupp" hvor et nytt styre med disse ambisjonene blir valgt inn. Her trengs det jo tonnevis av initiativ og engasjerte ildsjeler som er innstilt på å dra i samme retning. Vi har nok engasjementet på plass, spørsmålet er om initiativ og viljen til å dra i samme retning eksisterer. Hvordan er forresten reglene for å få på plass et ekstraordinært årsmøte? Det skjedde jo i forbindelse med emisjonen i januar i år... Tror nok forutsetningene for en slik 'omveltning' ligger til rette "nå", ventes det med å gjøre noe blir jo klubben fortsatt styrt på den samme måten. Og jeg tror de fleste oppegående mennesker ser at dette bærer feil vei om man skulle fortsette i samme spor. Sorry hvis jeg drar den litt langt, men ser ikke helt hvorfor det ikke gjøres noe konkret når man kommer fram til "fine tanker", samtidig som det skjer null handling.
For det første så mener jeg det på sin plass å avslutte med Nordlie så fort som mulig. Nå er vi i adecco ligaen, og det er en glimrende anledning til å bygge noe solid fra bunnen av, og å utvikle klubb, sportslig apparat og spillerestall. Nå kan man lære av feilene som har vært gjort.
Jeg tror ikke en trener, som krever full kontroll over det sportslige, er rett mann for jobben. Man bygger ikke en klubb med en urokkelig, og i denne sammenheng ufyselig, diktator på laget. Det blir dyrt å avslutte med Nordlie, men ikke dyrere enn å beholde ham. La Aune/Jocke ta over ansvaret. Det blir i liten grad noen ekstrakostnad. Det er mulig at disse hadde begrenset autoritet i spillergruppa i sommer, men nå er mange av de elste og mest uregjerlige spillerne borte. Jeg tror det er klokt av klubben å utvikle egne krefter også på trenersiden.
Når det gjelder klubbstyret så er det slik innrettet at det kun er ca halvparten av styreplassene som det er valg på hvert år. Det er altså ikke praktisk mulig å bytte ut hele styret. Carl Morten ble gjenvalgt i januar, og hans posisjon velges på nytt først i 2011.
Vi hadde rykket ned uansett hvem som trenet oss... jeg syns mye av skylden legges på Tom Nordlie,
jeg vil ikke ha Aune/Jock. Aune fikk prøve seg og da så vi hvorfor han kalles assistent trener..
Jeg vil ha Tom, for vi trenger en trener som trøkker til litt og ikke trenere som lar spillere få lov til alt og ingen ting
Eu iubesc fredrikstad
Imi este dor de Dagfinn
Opprinnelig postet av keiko99
Vi hadde rykket ned uansett hvem som trenet oss...
Hva var da vitsen med å hente Nordlie? Det kostet flesk også.
Vi har ikke råd,
Tom Nordlie skal ha ett år med etterlønn, dvs 2,4 millioner kroner (kaktus i posten til Gjeldnes & Co som forhandlet frem den avtalen). Det betyr at FFK kan slippe unna med å betale 2,4 millioner fremfor 4,8 til en fyr som over hodet ikke burde ha vært i klubben. Da har man 1,2 millioner som kan brukes på en annen hovedtrener de neste to årene, og fortsatt gå i null mtp. Nordlies vanvittige lønn.
Det blir feil å si at klubben ikke har råd. Problemstillingen bør være om vi har råd til å la være. Ringvirkningene og kostnadene ved å fortsette med Nordlie kan være langt større enn de 2,4 millionene FFK nå må ut med for å bli kvitt ham.
@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter
Opprinnelig postet av Holters
Vi har ikke råd,
Tom Nordlie skal ha ett år med etterlønn, dvs 2,4 millioner kroner (kaktus i posten til Gjeldnes & Co som forhandlet frem den avtalen). Det betyr at FFK kan slippe unna med å betale 2,4 millioner fremfor 4,8 til en fyr som over hodet ikke burde ha vært i klubben. Da har man 1,2 millioner som kan brukes på en annen hovedtrener de neste to årene, og fortsatt gå i null mtp. Nordlies vanvittige lønn.
Det blir feil å si at klubben ikke har råd. Problemstillingen bør være om vi har råd til å la være. Ringvirkningene og kostnadene ved å fortsette med Nordlie kan være langt større enn de 2,4 millionene FFK nå må ut med for å bli kvitt ham.
Følger deg på den Holters, men om vi skal være helt ærlig, er det noen særlig sjanse for at Nordlie forsvinner? Kan ikke se for meg at dagens ledelse i klubben sparker han etter få måneder i jobben, tror ikke de har baller til det. Da må det i tilfelle være at spillerne gjennom sin misnøye tvinger det gjennom kanskje, enten ved at Nordlie sjøl skjønner at det er best om han gir seg eller at klubben til slutt skjønner tegninga og sier han opp(tvilsomt).
Lenge leve "hjørnet"!
Forstår at dere synes det er feil valg. Men når feilen først er gjordt da. Er det ikke naturlig at han får en real sjanse? Det er alltid noen som ikke liker en ansettelse. Vi kan jo ikke sparke trenere hver 3 mnd alikevel. Da blir det veldig dyrt...
Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
21/02/2026 11:13 | 00fd8b25