Husk meg
Brukernavn
Passord

Tom Nordlie blir FFK-trener

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til:

Det er en del spillere som har problemer med å forholde seg til at dem er profesjonelle spillere. I England skifter dem vel rimelig ofte managere. Er ikke ofte en ser spillere legge seg opp i treneransettelser der. Der eller andre land er ikke det deres bord...

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06

Lagt til:

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Det er en del spillere som har problemer med å forholde seg til at dem er profesjonelle spillere. I England skifter dem vel rimelig ofte managere. Er ikke ofte en ser spillere legge seg opp i treneransettelser der. Der eller andre land er ikke det deres bord...

Tror du ikke spillerere i andre ligaer har blitt tatt med på råd eller blitt informert för det skrives om i media?

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til:

Ramberg sier da forholdsvis lite?

Selvom alle skjønner hva han mener, så syns jeg ikke han kan kritiseres for dette. Det er vel bedre enn å blåse ting ut slik for eksempel Kasey har gjort tidligere?

Bare det at Barsom og Ophaug ikke vil kommentere overfor FB, syns jeg sier nok... Om klubben hadde ansatt en trener spillerne likte, ville de selvfølgelig vært fornøyde i media.

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av Jens Henrik

Tror du ikke spillerere i andre ligaer har blitt tatt med på råd eller blitt informert för det skrives om i media?

Ikke at dem blir tatt med på råd nei..

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06

Lagt til:

Det er ikke lenge siden Jörn Andersen ble sparket, og der var spillerne svaert delaktige...

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til:

Plukket opp fra rbkweb.no:

Tips till FFK: Anställ Jörn Andersen som tränare och ta tillbaka Karlsen som sportchef och döp om klubben till Fredrikstad Fight Klubb.

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:
Endret av: Bedreviteren

Ja, men jeg tviler på at dem var med på å ansette han. Det er vel det vi snakker om..

Det er ikke lenge siden Jörn Andersen ble sparket, og der var spillerne svaert delaktige...

Ja, men jeg tviler på at dem var med på å ansette han. Det er vel det vi snakker om..

A-lagspiller

Ble medlem: 06 jun 04

Lagt til:

Opprinnelig postet av Kris

Mener du virkelig at spillerne bare skal holdekjeft og finne seg i alt mulig!??

Funker det slik på din arbeidsplass??

Styret fortjener all den kritikk de kan få...

Mod: Fikset sitering

Fungerer det sånn på din arbeidsplass da? Har du tungtveiende medbestemmelsesrett når det skal ansettes en eventuell ny leder i organisasjonen? Tror ikke det!
Hvis det blir Nordlie som trener FFK fra slutten av uka så får spillerene bare akseptere det!

Hvor ellers i arbeidslivet kan du prestere vanvittig dårlig over tid, være utmotivert og sutre for stort sett det meste og allikevel beholde jobben? Jeg vet iallefall at hvis jeg hadde vist like lite innsats som enkelte spillere i FFK gjør så hadde ikke jeg hatt jobben min så forferdelig lenge.

De får begynne å gå litt i seg selv og faktisk tenke over at de er godt betalte arbeidstakere som bør yte maks for lønna de får hver måned!

Som et PS vil jeg bare si at jeg ikke er pro Henriksen og resterende styre og stell i FFK. Ei heller håndteringen av spillere og kontrakter i løpet av denne sesongen.

Men Tom Nordlie derimot, det virker spennende...greit at noen får nappet ut den berømte fingeren fra spillerenes "behind" slik at de kanskje kan gjøre en innsats for laget i våre hjerter.... 

---------------------------

If I want your opinion I'll remove the duct tape!

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05

Lagt til:

http://f-b.no/article/20090825/FFK/922651080/1220/NYHET

- Taus om Tom Nordlie.

Spillerne skal etter det f-b.no erfarer har gitt klubbledelsen klar beskjed om at de ikke ønsker Nordlie som ny trener, men ledelsen står fast på sin beslutning om å ansette den omstridte treneren som siden 1998 har trent Odd Grenland, Vålerenga, Sandefjord, Start, Viking, Lillestrøm og Kongsvinger.

Hva som ble diskutert på dette møtet, vil ikke Abgar Barsom ikke si noe om. f-b.no vet at flere av spillerne har gitt uttrykk for at Nordlie har en for krevende lederstil.

- Runar Henriksen skal uttale seg om valg av ny trener. Dette er en sak klubbledelsen og ikke spillerne avgjør, sier Barsom diplomatisk til f-b.no tirsdag kveld.

Blir ikke populært nei...

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

Knøttespiller
Ble medlem: 16 aug 07

Lagt til:

Hvis Tom Nordlie blir ny trener i FFK, blir det spennende å se om ett år hvordan situasjonen er på trener siden. I alle klubber han har vært har han slitt på spillerne med sin spesielle lederstil. Dette kommer jo selvsagt til å skje i FFK også, og da må FFK løse han fra kontrakten, noen som vil koste klubben dyrt.. Og så mye penger har ikke FFK at de bare kan sparke trenere i hytt og pine..

Derfor tror jeg dette vil ende med spiller flukt fra FFK, og ingen nye gode spillere inn!

Hadde spillerne i FFK stått bak valget av Tom Nordlie, skulle jeg ønska han velkommen til Fredrikstad. Men så er ikke tilfelle, derfor vil dette ende i ett eneste stort kaos!

Det værste jeg visste var å se Tom Nordlie stå i media og suttre, grine og klage på alt og alle.. FFK har gjennom tidene vært kjent for å ha trenere som er sympatiske, realistiske og flinke til å prate for seg i media. Nå vil tonen bli noe helt annet.. LSK fremsto som en suttreklubb under Nordlie..

Hvis det er sånn at det er mye splid og konflikter i FFK fra før, tror jeg ikke denne mannen er løsninga, heller tvert i mot!

A-lagspiller
Ble medlem: 25 mai 06

Lagt til:

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til:

da for dem ryke og reise.. eller stille seg bak klubben... kanksje dem skulle prøvd og yte litt mere i kamper...

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06

Lagt til:

Opprinnelig postet av stampede

Hvis det blir Nordlie som trener FFK fra slutten av uka så får spillerene bare akseptere det!

Men uansett vil trivselsfaktor være avgjørende for om personen blir ansatt. (Noe tydeligvis Henriksen er for arrogant til å se)
Det er jo tydeligvis gnisninger ang. denne ansettelsen, og da vil jo dette bare spre seg og bli enda verre! Da sitter vi med Nordlie i Adecco.

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til:

Fra vgd: Post: "FFK1903_: I følge enkelte på FFK-forumet så er det allerede murring blant spillere. Han velger ut sine favoritter, og driter regelrett i resten. Ettersom du følger med i KIL, så vil det være interessant om han slipper til mange unge spillere, eller om det er kortsiktig suksess som gjelder, og ikke talentutvikling i et lengre perspektiv som prioriterers".

Kunne vært spennede å få høre mer hvor disse "enkelte på FFK-forumet" får sin info fra, tydelig at de vet mer enn folk som daglig vandrer rundt i KIL-miljøet.

Jeg har heller ikke noe problem med at det faktisk murrer litt i en spillegruppe. Det skal for faen være mannfolk med hår på brystet som kjemper om å komme seg med på laget. Er du en sytunge som ikke fikser klare meldinger vil nok livet under Nordlie bli hardt.

Når det gjelder unge spillere så har vi fint få av disse i klubben. Det har seg slik at også unge spillere skal ha betalt, og vi har ikke økonomi til å ha troppen fyllt opp med gutter som kan bli gode om noen år. Ellers så driver vi faktisk med toppfotball i adeccoligaen også (per definisjon), så jeg forventer ikke annet enn at TN setter på de 11 spillerene han til enhver tid mener er best. Er det mange klubber i toppen av Adecco og i TL som benker spillere de mener er bedre enn andre i troppen som de da faktisk starter med??? Neppe!

Men samme faen.... får nesten ta en utskrift fra denne tråden og fra forumet til FFK-supporterene, og sende dette over til TN. Forhåpentlig bør det holde som grunnlag for å få mannen til å bli på Vinger..... så spiller vi TL neste år, og dere Adecco ;-)

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05

Lagt til:

Kjempestas at selv spillerne nesten aktivt går ut og sier at de ikke vil ha TN gett. Spillere generelt i Norges ganske land har vel begynt å skjønne hva TN står for og hvor mye baluba det kan bli der han valser rundt.

Hvis han faktisk kommer er det mer enn mulig at vi i det hele tatt får et problem med å trekke gode spillere til klubben, fordi ingen vil spille under TN. Men selvfølgelig, i FFK skal han få en sjanse til! Hvor mye koster Steinar pedersen om dagen mon tro?

Når alt kommer din vei, er du i feil fil og kjører feil vei.

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05

Lagt til:

Hmm, dere er ikke journalister, dere vet "mye mer enn oss" om hva som foregår, og dere klager på for lite åpenhet i FFK??

Hvis dere vet så godt hva som har skjedd, så fortell da? Hvem er det dere beskytter? Er dere bundet av en taushetsklausul? Journalistisk integritet kan det jo ikke være?  Ikke har dere en jobb å miste i FFK systemet, som Henriksen etc faktisk har og kan miste om de forteller alt dere ber om.

Så hva som stopper dere, noe mer enn ledelsen i FFK,  det skjønner ikke jeg. Det du og Holters har skrevet i dag minner mest om en som går rundt og roper "jeg vet noe som ikke du vet, men jeg kan ikke fortelle det for det er en hemmelighet altså"  Blir litt vanskelig å stole helt på hva dere sier og dessuten å ta dere seriøst på det punktet.

Hvis dere er redd for posisjonene deres opp imot de dere får "fakta" fra så er det jo bare å bruke ett annet nick og forandre noen detaljer i historien "to protect the innocent" 

Hva gjelder TKK så ville jobben som sportssjef i FCK eller Rosenborg være ett stort skritt på CV hans. For han har vært og er talentspeider, ikke sportsjef,eller sjef for noe som helst annet firma for den sakens skyld. Ei heller har han vært det.

Ditt eksempel blir som å ta en som har jobbet som formann på gulvet på Stabburet og gjøre han til konsernsjef for Orkla. For han er jo sinnsykt flink til å finne flinke folk til å styre maskinene i fabrikken. 

At TKK har kompetanse som talentspeider er det vel ingen som betviler, men det er litt mer kompetanse som trengs for å drive ett firma enn som så. 

Hvis han mener disse lagene er for "små" for hans kompetanse, så sier det vel mer om hvor arrogant han er enn om hans kompetanse. Og på den annen side, han tok jo for f... jobben som sportssjef i FFK, men FCK og Rosenborg er liksom ikke i hans liga. WTF det du skriver der må jo være århundredets selvmotsigelse. FFK har oppnåd mye i europa siste 25 åra? RBK og FCK kanskje liiiitt mer?

Hvor får jeg det fra at Aune er en pus? Det har jeg heller aldri sagt, men at vi trenger en som spillerene har mer respekt for er vel lett å se på innsatsen til gutta. 

Den fysiske formen og innsatsen til spillerene tyder i alle fall ikke på at de har en jernhånd som styrer skuta akkurat. En tøff trener ville på ett mye tidligere tidspunkt satt ned foten og krevd innsats eller benken neste.

Og til slutt, radikale endringer som skal skje raskt, som FFK trenger nå, har aldri kommet, og kommer aldri til å komme gjennom demokrati. Være seg endringer i ett skakk-kjørt firma, land eller fotball-klubb. Derfor tror jeg Nordlie er løsningen, og skulle han klare å redde TL kontrakten, noe han har for vane å gjøre, og så vise seg at han blir for kontroversiell (noe han også har for vane å bli) vel....

Da er det bare å sparke han da og ansette "ett langsiktig valg" Kanskje fallskjermen koster 5 mill, men ett nedrykk koster oss minst 50 mill i tapte inntekter, og gode spillere vil forsvinne og det vil bli enda vanskeligere å skaffe nye spillere og trener.

Knøttespiller

Ble medlem: 11 sep 07

Lagt til:

For det første så er allerede ledelsen og styret inkompetente.

Det som ikke gjør saken bedre er at folk som Ramberg til sitt eget forgodtbefinnende alltid skal uttale seg om alt mulig han ikke har noe greie på. Slikt skaper spild og urolighet.

Hadde helst sett at TKK hadde sittet ved roret av skuta. Han er den mannen i Norge som vet best hvordan fotballverden fungerer. En som ikke vet hvordan fotballverden fungerer er Ramberg. Dette i tillegg til basisferdigheter under middels er vel grunnen til at han etter sitt Ajax-opphold ikke har vært lenger vekk enn Moss.

Hvordan det fungerer på min arbeidsplass er særdeles urelevant. Men hvis du må vite det så er jeg student i utlandet og har måttet leve med en del dritt fra byråkrati og direktorat. Men noen ganger må man bare tåle å få litt dritt, vært i militæret?

Vi trenger en kompetent ledelse. Få tilbake TKK uansett hva det måtte koste. La han få styre skuta alene. Det burde være første prioritet.

Hva er ditt forslag? Ramberg som spillende trener? Da tror jeg at vi etter ett år i Adecco at vi er nærmere 2. div enn å rykke opp..

Knøttespiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av keiko99

da for dem ryke og reise.. eller stille seg bak klubben... kanksje dem skulle prøvd og yte litt mere i kamper...

Stille seg bak klubben?? Hva er det spillerne egentlig vil i denne saken?

Da stiller du deg heller bak styret og deres meninger, enn hva de som faktisk skal prestere for FFK vil, nemlig spillerne.

Man har sin fulle rett til å si at man er uenig valget av ny trener, det betyr ikke at man ikke ønsker FFK alt godt!

Man er uenig valget av ny trener, og man begrunner hvorfor!

Bedriftsspiller
Ble medlem: 07 apr 08

Lagt til:

Nå må styre vise handlekraft og gjøre en forandring. At spillerne ikke liker at Tom Nordlie kommer inn er meg en gåte. Er de fornøyd med sesongen så langt ? Ser de ikke at de prestasjonene de har lagt bak seg,fører oss ned i avgrunnen. Hvor er ansvarsfølelsen til spillerne ? overbetalte idrettsmenn som ikke leverer og som til og med Ikke er fornøyd med at styret prøver å redde skuta,blir for drøyt. Dette er spillere som er ansatt hos fredrikstad fk og har ingenting med hvem som er trener . Vanlige ansatte kan ikke bestemme sin egen sjef ! Hold kjeft og prester i steden

Lækken

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05

Lagt til:

Nok en gang, det er når det går virkelig ille med denne klubben at engasjementet viser seg...

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06

Lagt til:

Opprinnelig postet av Knuty

Nok en gang, det er når det går virkelig ille med denne klubben at engasjementet viser seg...

Nå har vel det vært ganske mye engasjement rundt Henriksen etter han begynte å åpne kjeften i media! Og etter det har jo snøballen bare blitt større og større, og den kommer til å rive ned det som er igjen av struktur, av det som en gang var Fredrikstad FK

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)

A-lagspiller
Ble medlem: 10 mar 05

Lagt til:

Nå må de forbannade bortskjemte drittungene av noen spillere snart lukke igjen kjeften sin og gå i seg selv, visst noen av de kan si at de med hånda på hjertet at de har prestert maks av sitt potensiale i år.,så juger de så det renner av dem.

Er de redd for at det kommer inn en trener som kommer til å forlange at de må yte maks for å komme med på laget? Mener de at de skal styre klubben, med ansettelser av trenere og innkjøp av spillere? Nei stakkars gutter som får lov til å leve av hobbyen sin. Tenk om dere også må prestere for å få lønn til å bedrive hobbyen deres.

Nei la det komme inn en kar som kan røske litt liv i dere, så kanskje dere skjønner at visst vi hadde gjort det vi er ansatt for under TFA. Så hadde vi sluppet unna TN.

Bare for å ha sagt det, jeg er positiv til TN, jeg er også positiv til TFA. Men FFK som lag trenger en forandring på trener siden.

Knøttespiller

Lagt til:

[quote=Doc OJ]

For det første så er allerede ledelsen og styret inkompetente.

Det som ikke gjør saken bedre er at folk som Ramberg til sitt eget forgodtbefinnende alltid skal uttale seg om alt mulig han ikke har noe greie på. Slikt skaper spild og urolighet.

Hadde helst sett at TKK hadde sittet ved roret av skuta. Han er den mannen i Norge som vet best hvordan fotballverden fungerer. En som ikke vet hvordan fotballverden fungerer er Ramberg. Dette i tillegg til basisferdigheter under middels er vel grunnen til at han etter sitt Ajax-opphold ikke har vært lenger vekk enn Moss.

Hvordan det fungerer på min arbeidsplass er særdeles urelevant. Men hvis du må vite det så er jeg student i utlandet og har måttet leve med en del dritt fra byråkrati og direktorat. Men noen ganger må man bare tåle å få litt dritt, vært i militæret?

Vi trenger en kompetent ledelse. Få tilbake TKK uansett hva det måtte koste. La han få styre skuta alene. Det burde være første prioritet.

Hva er ditt forslag? Ramberg som spillende trener? Da tror jeg at vi etter ett år i Adecco at vi er nærmere 2. div enn å rykke opp..

Du sier at Ramberg uttaler seg om noe han ikke har peiling på? Hva begrunner du det med? Det er vel sånn at de som spiller i tippeligaen snakker med hverandre selv om de ikke er i samme klubb. ( Eks FFK`er Brenne og Bjørkøy har begge hatt Nordlie ) Ramberg er ikke alene om å være negativ til Nordlie, men det var han som snakket med media. De andre valgte og holdekjeft, det betyr at de samtykker til det Ramberg sa. Det kommer også frem nå på f-b.no.

Du lurer på om jeg har vært i militæret? Ja vært befal noen år. Det å ha en militær leder ( som du mener Nordlie er ) funker i militæret, ikke andre steder. Hadde jeg hatt en sjef på min arbeidsplass jeg ikke hadde tillit til i heletatt hadde jeg byttet jobb! Det kan vel fort skje i FFK og..

Landslagsspiller

Lagt til:

Og hadde du hatt en sjef hvor du trengte yte 50% hadde du blitt? Kan vi ikke ansette Asgeir fra Barne tv, da blir sikkert spillerene fornøyd...

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06

Lagt til:

Lurær på en ting.  Er folk på Kongsvinger noen uvitende fjols som ikke skjønner sitt eget beste.  De vil faktisk ha Nordlie i klubben.  Ser de ikke at spillere blir skadet av treningsopplegget hans.  Ser de ikke at han har sine favoritter som han bare bruke.  Ser de ikke at han ikke satser på unge spillere.   Ser de ikke at han vil speile seg i sin egen glans når laget vinner.  Ser de ikke at Kongsvinger vil rykke opp bare for å gjøre det helt for jævlig og rykke ned igjen.  Hva feiler det folk på Kongsvinger??  http://www.glomdalen.no/kil/article4539141.ece

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

20/02/2026 20:30 | 392cfb88