Resterende seriekamper 2009
En artikkel om "Tabellen uten Lyn" her: http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article149938.ece
---------------------------
Marching on together!
Opprinnelig postet av hasse33
http://www.dagbladet.no/2009/09/11/sport/tippeligaen/fotball/aalesund/ffk/8058431/
Opprinnelig postet av JonAG
En artikkel om "Tabellen uten Lyn" her: http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article149938.ece
Ordnet linkene bare. 
Opprinnelig postet av Willy René
Noe som kan forrykke argumentasjonen din til Godsets favør er hvis Lyn går konkurs, og disse resultatene slettes. Da tjener Godset 2 poeng i forhold til de andre nedrykkskandidatene.
Egentlig et tankekors at lag som har slått konkurs-laget taper på det i forhold til de som har tapt poeng mot Lyn.
Det er jo i grunnen ikke noe stort tankekors. Det betyr jo bare at de lagene som taper på det har stinket mer mot andre lag.
De kampene vi må vinne er mot VIF, LSK og Lyn. I tillegg bør vi ha tre poeng til - uavgjort mot Godset, Molde og Odd vil gjøre jobben, det samme vil seier i en av disse kampene. Stabæk borte tar jeg for gitt at vi taper - seier der er ren bonus.
Jeg må også få komme med en pessimistisk betraktning. Innkjøpet av de to nye vingene forsterker helt klart laget. Men det er ikke der skoen har trykket mest, vi er helt avhengige av at Éverton eller Gardar finner målformen omgående. Kjør aftenbønn, voodoo, ofre geiter, brenn røkelse, og spar neglene til kampdag.
"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"
- Benjamin Franklin
Opprinnelig postet av Tøfflus
Kjør aftenbønn, voodoo, ofre geiter, brenn røkelse, og spar neglene til kampdag.
Aftenbønnen er virkningsløs så den bryr jeg meg ikke om. Geiter har jeg ikke, men det går noen rådyr gjennom hagan hver dag. Virker det hvis jeg ofrer de, men legger filetene i frysa først?

Når får FFK stjerne på drakten ?
Behold filetene, men pass på at det du ofrer utgyter en duft som behager den/de guder du måtte velge å behage. Rådyr er forøvrig nydelig mat.
Men har ikke Ulf Berg noen geiter gående ute i Tæsse? Jeg mener bestemt jeg har sett noen sånne der. Som den sentrale personen han er i supportermiljøet bør han da kunne koste på seg å ofre et par bukker 
- Benjamin Franklin
Opprinnelig postet av Tøfflus
Behold filetene, men pass på at det du ofrer utgyter en duft som behager den/de guder du måtte velge å behage. Rådyr er forøvrig nydelig mat.
Men har ikke Ulf Berg noen geiter gående ute i Tæsse? Jeg mener bestemt jeg har sett noen sånne der. Som den sentrale personen han er i supportermiljøet bør han da kunne koste på seg å ofre et par bukker
Jeg har åti noen fantastiske geiteretter nede i Europa et sted. Mere nam enn man kan tenke seg. Når det røde i glasset også behager ganen så er offeret fullbragt. Finnes det noe bedre enn rådyr og lam da ? (I tillegg til FFK-seier da selvfølgelig)
Jeg vet om en ting Willy
Og er jaggu sikker på at Jens er enig med meg 
Heia FFK
Opprinnelig postet av Lex
Jeg vet om en ting Willy
Og er jaggu sikker på at Jens er enig med meg

Og når avsannes Djevelen ?
Oppdatering etter 24.serierunde:
FFK slår VIF (to poeng mer enn opprinnelig prognose), Bodø uavgjort mot Start (to poeng mindre enn forventet), LSK seier borte mot Odd (tre poeng mer enn ventet), Godset taper mot Molde (som forventet) og AAFK slår FC Lyn (som forventet). Går resten av kampene som opprinnelig antatt - blir resultatet slik:
- VIF.............38
- LSK...........36
- Godset.....35
- FFK...........34
- AAFK.........34
- Bodø.........32
- FC Lyn Oslo
FFK over streken nå. Hurra :-)
Nå må vi bare slå LSK, Molde og Odd
Jeg tror neppe det holder med 6-7 poeng til...
http://twitter.com/FFKprasempre
Vi vinner ikke de tre siste hjemmekampene. Får håpe på mirakler.............
Opprinnelig postet av Nugattistjerna
Nå gjelder kun en ting:
FOKUS på de resterende kampene, og glem det som har vært, det er historie.
FFK har 3 hjemmekamper og det kan være det som er tungen på vektskålen, og nå må viiii, publikum være med og støtte FFK fram til ny kontrakt. BG og SIF er kun 1 poeng foran. Man kan da ikke gi opp da når det er 15 poeng å kjempe om ! Glem denne dårlige kampen, fotball blir fort historie, lørdag kan vi være ovenpå igjen.
Gi ikke opp !
Og når avsannes Djevelen ?
Oppdatering etter 25.serierunde:
FFK taper som forventet mot Godset. Hadde imidlertid aldri trodd på en så dårlig innsats under Tom sin ledelse. LSK "mister" 2 poeng mot Bodø, som på sin side fikk et poeng mer en forventet. AAFK fikk to poeng mer enn forventet mot Brann. Går resten av kampene som opprinnelig antatt - blir resultatet slik:
- VIF.............38
- AAFK.........36
- Godset.....35
- LSK...........34
- FFK...........34
- Bodø.........33
- FC Lyn Oslo
Ned på kvallik nå :-( Ryker FC Lyn ut blir det enda tøffere....
Hvis Lyn konker sliter vi big time liksom...... Da får vi tre poeng trekt pluss at vi får en kamp mindre å spille enn de andre som er ferdig med Lyn. OMG big time lissom.
Detta bærer rett ned til Adecco, som forøvrig er vår kjære direktør sinn forrige jobb. Tror dere at dette er et komplott i regi av Henriksen for å få oss ned i Adecco?
Elleve røe og vite kællær
Henriksen hadde klart å få RBK ned i Adecco også. Såpass dårlig nivå holder den mannen...
hvem kan vi møte i kvalik da ?
Eu iubesc fredrikstad
Imi este dor de Dagfinn
Opprinnelig postet av keiko99
hvem kan vi møte i kvalik da ?
Det blir vel slikt opplegg som det er i England tror jeg... Det spilles to semifinaler(kvalikk TL og Kvalikk adecco).
Også blir det da en "finale" mellom vinnerene av semi`n... Om jeg ikke har missforstått helt! 
Så med andre ord så møter man evt 2 lag..
FFK,klubben i mitt hjerte :-)
Opprinnelig postet av Nugattistjerna
Nå gjelder kun en ting:
FFK har 3 hjemmekamper og det kan være det som er tungen på vektskålen, og nå må viiii, publikum være med og støtte FFK fram til ny kontrakt. BG og SIF er kun 1 poeng foran. Man kan da ikke gi opp da når det er 15 poeng å kjempe om ! Glem denne dårlige kampen, fotball blir fort historie, lørdag kan vi være ovenpå igjen.
Gi ikke opp !
Jeg er helt enig Willy. Håper fler tenker som deg. Det er ikke kjørt før "the fat lady sings"
1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU
Opprinnelig postet av GurrBass
Det blir vel slikt opplegg som det er i England tror jeg... Det spilles to semifinaler(kvalikk TL og Kvalikk adecco).Også blir det da en "finale" mellom vinnerene av semi`n... Om jeg ikke har missforstått helt!
Og akkurat nå ser det ut til å bli følgende kamper:
Glimt - Sarpsborg 08!
Haugesund - Sogndal.
Vinnerne av de to kampene møter hverandre i to kamper, og vinneren får spille Tippeligaen 2010.
Hvor flaut ville det vel ikke ha blitt om vi kapret kvalifiseringsplassen og møtte Sarp og tapte? Tape for et lag som nesten utelukkende består av spillere FFK på et eller annet tidspunkt har funnet for dårlig. Du kan tro det er en hevngjerrig gjeng som kommer til å gi alt i den kampen (jeg tror det faktisk bare er en).
Nå er det fortsatt seks kamper igjen i Adeccoligaen, så hvilket lag som møter TL-laget først er jo egentlig helt åpent. Fra Alta på 6. plass (en under kvalikk) til Bryne rett under streken på 13. plass, skiller det jo ikke mer enn fire poeng. Moss har jo i løpet av noen få kamper gått fra nedrykkskamp til opprykkskamp.
Det hadde vel ikke akkurat vært noe bedre med en kvalkamp mot Moss heller..... Når det gjelder Sarpsborg 08 så var det vel ikke "mer enn" 4 spillere som har fartstid i FFK + Røn på benken som var involvert i kampen i går mot Stavanger. Kanskje de til og med hadde vært gode nok for FFK slik de nå spiller.
Det man legger merke til er at Sarpsborg 08 er villig til å bruke ungutter, som ja helt riktig vokser for hver kamp, blir bedre og bedre, tryggere og tryggere. I FFK har de unge etter min mening fått altfor få sjanser til å virkelig etablere seg, sett på bakgrunn av hva de såkalte gode har prestert i år. En ungutt, som nesten er god nok nå, vil hvis han får muligheten over tid sannsynligvis bli meget god.
Forskjellen på SIF og FFK i går etter min mening, bortsett fra de første 20 som var meget bra og bar bud om noe stort, var gutsen, SIF sin fremoverrettede fotball (lengderetning, få touch, hurtig) og FFK sin omstendelige framdrift (mange touch, på tvers og støtte, sakte, etter hvert for mye langt).
På lørdag er det nye muligheter mot LSK! Den må gripes ellers blir det kanskje Sarpsborg 08, Moss eller noen andre i kval eller Adecco neste år......
Det er noe ved spillet fotball
Velkommen til forumet Dag Frode!
Håper du blir værende her, for dette var god lesning. Da snakker jeg både om innholdet og om din gode penn. Da er det vel heller ingen overraskelse at jeg er helt enig med deg.
Ser at du er Sarping og muligens S08-supporter, vet du noe om hvor S08 evt vil måtte spille sine hjemmekamper i Tippeligaen? Skrekkscenariet blir FFK-Sarpsborg 08 i kvalikkamp på Fredrikstad Stadion der Sarpsborg 08 kjemper i filler et puslete FFK-lag. For Sarpsborg tar nå en av kvalikplassene helt garantert, og da mest sannsynlig den siste (5.plass).
Opprinnelig postet av Plankekæll
For Sarpsborg tar nå en av kvalikplassene helt garantert, og da mest sannsynlig den siste (5.plass).
Ja det er helt garantert, for døm har hele 4 og 5 poeng å gå på til en rekke lag. Også har døm igjen lette bortekamper i Moss, Kongsvinger og Haugesund. Hjemme har døm walkover mot Løv Ham, Hønefoss og Ham Kam.
Opprinnelig postet av stjernengutt
Nå gjelder kun en ting:
Gi ikke opp !
Jeg er helt enig Willy. Håper fler tenker som deg. Det er ikke kjørt før "the fat lady sings"
A-fuckings-men. Det nytter ikke å fokusere på hva vi kunne ha fått til tidligere i år og at vi burde ha vunnet hjemmekamper mot for eksempel Aalesund, Glimt og Sandefjord. Det som teller nå er at alle trekker i samme retning i de usle fem kampene som gjenstår.
- Benjamin Franklin
Takk for hilsen!
Nå er vel jeg bare bosatt i Sarp, men jeg jobber innen spillerutviklingsprosjektet til SAMS og er vel veldig opptatt av å få fram unge spillere.... Sånn sett er jeg inhabil.
Har egentlig ikke noen peiling på hvor eventuelle tippeligakamper kan spilles for Sarpsborg 08 sin del. Klubben har vel heller ikke kapasitet til å entre vår øverste liga på nåværende tidspunkt. Da må det skje mye fra mange på kort tid. Det blir i allefall en svært spennende høst for både sarpinger, fredrikstadfolk og andre.
Det er noe ved spillet fotball
Takk til Vedahl for en fin tråd.
Mener at vårt eneste håp nå er at Glimt gjør det enda dårligere enn oss i de resterende kampene. Kvalik er absolutt beste utfall.
LSK 1p
Stabæk 0 p
Odd 1p
Molde 3p
Lyn 3p(om den i det hele tatt spilles)
Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
21/02/2026 11:13 | 00fd8b25